![]() Kuhu sõidab Tallinna tramm?
tramm
2003-03-19 18:31:08
Siirak võiks ka tähelepanu pöörata sellisele "tühiasjale"
nagu rööpmelaius, või saaovitab ta koos vanade trammide
Helsingist toomisega ka trammiteed ümber ehitada?
Ants
2003-03-20 08:43:15
Kas trammi rattatelje pikkust pole võimalik muuta ,
laiemaks või kitsamaks? Huvitav idee, et uste avamine ja
sulgemine oleks sõitjate poolt juhitav, mugav muidugi,
saaks ka kodu juurest peale tulla.
lugeja Saksamaalt
2003-03-20 09:06:30
Ka Saksamaal on köikides suurtes linnades hea
trammiliiklus. Ainult Antsule tahaks lisada, et uuemate
trammide ja ka linnaliinibusside uksi saab söitja avada
väljaspoolt nupule vajutamisel, aga see toimib ainult
peatuses! peale seda, kui seda bussi vöi trammijuht sisse
lülitab. Näiteks löpppeatuses, kui bussijuht ootab söidu
alustamist pole tal vaja hoida kogu aeg uksi talvel lahti,
ja jälgida, kas keegi tahab bussi saada, vaid söitja ise
avab talle mugavama ukse, ei pea jooksma ümber bussi. Mis
aga puudutab rööpmepaaride laiust, siis Saksamaa oma peaks
olema sama lai, olid ju vanasti ka köik Tallinna trammid 60
aastatel DDR-ist ostetud, seal aga on sama saksa laius, kui
siin "lääne-saksamaal" praegu.Lihtsalt Tallinna
transpordi korraldajad söidavad ülikallite
"teenistusautodega" (millal see lapsik autohaigus eestis
küll löpeb) ja seetöttu ei tunne huvi trammide vastu.
Virve Siirak
2003-03-20 11:59:03
Spetsialistide arvates ei ole erinev rööpmelaius
probleemiks. Trammi kohandamine erinevale rööpmelaiusele on
väga lihtne töö,
mis ei nõua erilisi kulutusi.Pealegi pole Helsingi ja
Tallinna trammiteede rööbastevahe väga suure erinevusega:
Helsingis on see 1000 mm, Tallinnas 1067 mm.
Rööbastevahede uurimise huvilised võivad saada internetist
selle kohta huvitavat teavet üle maailma aadressilt:
http://parovoz.com/spravka/gauges-e.html
Virve Siirak
2003-03-20 12:04:44
Ühel külmal päeval oli Kopli trammis üks Soome abielupaar.
Nad imestasid väga, miks trammijuht
teeb kõik uksed lahti ka siis, kui
reisijaid pole? Nii ju raisatakse asjatult energiat ! -
olid nad imestunud.
V.K.
2003-03-21 11:36:06
Õnnitlused märkimisväärselt värske vaatega artikli eest!
Võrdlus laevadega on lihtsalt ebakohane-reisijatevedu
laevadega toodab kasumit, ühistransport mitte. Tallinna
ühistranspordi omapära on veel see, et erinevalt muust
maailmast puudub riiklik dotatsioon. Rahapuudus aga
takistab küll nii trammiliikluse kui ka kogu muud arengut.
Igasugune argumenteeritud surve OTSUSTAJATELE loodetavasti
aitab olukorra paranemisele kaasa.
tramm
2004-03-24 21:48:29
Virve Siirak võiks endale kõigepealt selgeks teha trammide
ja busside eluea mitmekordse erinevuse.
Põhimõtteliselt on see mis ta välja pakub täielik
raiskamine.
Euroopa riikides loetakse senini trammide elueaks 32
aastat, kusjuures iga 8 aasta tagant tehakse trammile
kapitaalremont. See tähendab 3 kapitaalremonti trammi
elueas. Viimaste aastate trend trammiliikluses on eluea
pikendamine 40-le aastale, mis eeldab 4 kapitaalremonti.
Trammi nr. 99 valmistamisaasta on 1985. Läbisõit selle
ajaga 800 000 km. Seega läheb tramm nr 99 peale 2.
kapitaalremonti eluea 3. ringile.
Kokku läks trammi renoveerimine maksma 2,2 miljonit krooni.
Trammipargipoolne osalus trammi nr. 99 kapitaalsel
renoveerimisel oli 1,1 milj. krooni, TTÜ poolne osalus 1,1
milj. (TTÜ poolsesse osalusse ei ole arvestatud uute
automaatika-, info- ja diagnoostikasüsteemide (riist- ja
tarkvara) väljatöötlustega seotud kulutusi).
Kapitaalremondi summaarne maksumus moodustab 5-10% uue
trammi maksumusest.
Täpsem informatsioon:
professor Juhan Laugis
TTÜ elektriajamite ja jõuelektroonika instituudi direktor
tel 511 6533
|