Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

1989: Berliini müüri langemine ja uue salapakti hingus

suurriikide lepingutest  2009-11-11 10:29:43
http://newsland.ru/News/Detail/id/285792/cat/42/?utm_source=marketgid&utm_medium=tizer-xchng
Такие "негласные, неформальные договоренности сродни тем, которые в конце 1990-го года существовали между США и СССР, когда отец нынешнего американского президента в обмен на лояльную позицию Кремля по Ираку был готов закрыть глаза на силовые действия Советского Союза в Прибалтике. Но тогда из-за интриг в окружении Горбачева Кремль не смог воспользоваться ситуацией".

Aastal 1989 - 1990 kehtisid Jalta ja Potsadmi kokkulepped, mille alusel sai USA vabad käed Iraagis ja NLiidu keskvalitsus pidi lööma korra majja Vene NFSVs, Baltikumis ja ka sots.leeri riikides.
Vaid võimuvõitlus Kremlis keskvalitsuse ja vene iseseisvuslaste vahel takistas kavandatut ellu viimast.
Näiteks 1968. aasta 18. augustil sai NLKP peasekretär Brežnev (Gonopolski) kirja USA presidendilt Johnsonilt, milles teatati, et vastavalt Jalta ja Potsdami kokkulepetele kuulub Tšehhoslovakkia NLiidu mõjusfääri ja Lääs ei sekku. Mõistagi oli see nii ka 1956. aasta Ungari ja 1953. aastal Berliini sündmuste ajal.
http://www.duel.ru/200819/?19_3_1
18 августа советский генсек получил послание от президента США Джонсона, где говорилось, что в соответствии с потсдамскими и ялтинскими договоренностями Чехословакия входит в зону интересов СССР и в интересах международной стабильности американские власти не будут вмешиваться в конфликт.

ambuja  2009-11-11 14:43:49
Lgp. Mati Hint, suur tänu teile selle ülevaatliku artikli eest. Sain sellest kinnitust oma varem tehtud järeldustele. Kõigepealt sain teada, et eesti poisid läksid saksa sõjaväkke ainult vihast bolševike vastu, nad ei mõelnud, et tegelikult võitlevad nad saksa parunite eest, kes võidu korral oleks tulnud Eestimaad valitsema.
Teiseks sain kinnitust selles, et Eesti Komitee oli vaid jututuba, nad võisid ju deklareerida järjepidevust, kuid isegi läänes neid ei toetatud. Lääneriigid toetasid hoopis Gorbatšovi ning nende peatähelepanu oli saksa riikide ühendamisel. Tähendab, et iseseisvuse võitles välja ning NSVL-i lagundas Rahvarinne koos eesti kommunistidega. Seega Vaino Väljas pani alguse NSVL-i lagunemisele kui ENSV Ülemnõukogu võttis vastu suveräänsusdeklaratsiooni. See oli nagu kont NSVL-i võimurite kurgus ning kui veel avalikustati MRP salaprotokollid, siis olid NSVL-i impeeriumimeelsed paanikas, sest balti riikide eraldumist ei olnud enam võimalik takistada. Viimane katse oli putš, mille õnnestumisel oleks NSVL-i haaranud terrorilaine. Et Jeltsin oli eemale tõrjutud, siis kättemaksuks ta surus putši maha..Jeltsini toetus tagas meile veretu iseseisvumise. Kergitagu Eesti Komitee oma nina kuipalju tahes, taasiseseisvumisel ta mingit rolli ei omanud. Igasugused Komitee liikmed võivad vahutada, mida sülg suhu toob, kuid 20. august on Eesti riigi uus sünnipäev.

to ambuja  2009-11-11 14:53:33
Ühinen Teie arvamusega!

arno  2009-11-11 17:51:41
No "härrased/seltsimehed"ambujad, eks vahutagegi edasi enda rahulduseks "mis sülg suhu toob". Elus on ikka olnud nii, et iga l... kiidab oma ... ja kuigi autori kirjutises on see osa kahtlemata tõsi mis puudutab lääneriikide tookordsete liidrite kahekeelsust ja sõnadega zongleerimist siis Eesti Komitee poriga loopimisel on järgitud põhimõtet - midagi ikka külge jääb. Eriti OLULINE näib see olevat hetkel mil on kerkimas esile ERSP uuetisünd ja selle mustamiseks on APSOLUUTSELT KÕIK TOIMINGUD TERETULNUD...

tänulik lugeja  2009-11-11 19:04:32
Esimest korda elus kirjutan kommentaari, sest tahan austust avaldada Mati Hindile kirjutamise ja Kesknädalale selle avaldamise eest. Siin on vastatud paljudele suurtele küsimustele, mida mõtlevad eestlased on juba 20 aastat endalt küsinud. Veelkord aitähh!

teema  2009-11-11 19:15:17
ühinen tänuga Mati Hindile ajaloo avalikustamise eest. Eks peidetud tõde selgubki tera haaval, ainult valet saab koormaga mõõta.

Arno! Loodav ERSP ja Trivimi Velliste on absoluutselt erinevad nähtused, mille omavahel sidumine on meelevaldne ja tähendab ainult SINU arusaamist Hindi kirjutisest. Ära laienda oma arusaamist ülejäänud inimestele, nende kogemused ei luba ühineda sinu arusaamisega.

arno  2009-11-11 21:19:19
Nõustun teema selle mõtteavaldusega, et IGA inimese arusaamad ja isegi kogemused määrab ära ikka tema enda eetika ja inimlikkuse TASE.

teema to arno  2009-11-11 23:05:23
Selgita siis, milline on sinu eetika ja inimlikkuse tase? Tänaseks olen mina sinu eetikast ja inimlikkuse tasemest, sinu kommentaride põhjal, aru saanud nõnda, et see, kes sinu seisukohti ei jaga on jõle inimene ja parem kui teda olemas ei oleks. Sai täna Hintki selle eest, et tema välja toodud faktid ei ühti sinu eetika ja inimlikkusega. Mida sa vehkled siin oma eetikaga kui sul seda ollagi pole?

Kain.  2009-11-12 01:20:03
Omal ajal sai toetatud nii Rahvarinnet kui ka Eesti Komiteed, ka "Rumesseni pass" on veel alles - (lapselaps nägi ja küsis, et mis-asi-see-veel-on? Oligi üsna raske seletada, et mis see oli.) Ikka põhimõttel, et "Kus kõik piirud kahel otsal Lausa lähvad lõkendama." Noh, õnne küll annab veel oodata, aga kuhu seegi jääb.... Kahju, et Hr. Hinti tegemistest üpris vähe kuulda on.Hiljaaegu sai tollesama lapse jaoks välja otsitud 1988. a. Looming nr. 5. kus sees õppematerjaliks väga kohane artikkel: "Eesti Vabariik ja Eesti keel" - pole tänapäeval kohanud nii kainet, paatoseta ja ülevaatlikku kirjutist sel teemal. Sama kehtib ka siinse artikli kohta. Et Eesti Komitee ja teised seesugused USA toetust otsisid - ega selles polnud kahtlust ja arvata võibki, et nendega ka manipuleeriti, nagu seda tehakse praegugi mõnede meie "riigimeestega" Hr. Meri imelikku käitumist ( ikka see kalalekutsumine) olen mitmel pool oma kommentaarides maininud ja on üsnagi meeldiv kogeda, et hoopis asjatundlikum inimene seda märkimisväärseks peab. Palju on jageldud ja jageldakse küsimusega, et kes siis lõpuks Eestile vabaduse tõi. Mina olen andnud ja annan selle au ikka Rahvarindele, Ülemnõukogule ja tollastele ärganud südametunnistusega parteitegelastele - kõigi tegelikud motiivid pole muidugi teada, aga aimatavad. Samuti ei saa alahinnata igasuguseid "Hirveparke" Muinsuskaitse seltsi, Kodanike Komiteed - kõiki, kes "piirge" põletasid. Nemad survestasid tollast valitsust ja Ülemnõukogu, aga neil ei olnud väljundit Moskvasse - asjad aga otsustati sealse tööga. On ilmne tõde, et muu maailm andis selles küsimuses Moskva mõjutamiseks väga minimaalset abi. kui üldse. Ei mäleta enam kes, aga too "paadikõigutamise" hoiatus imbus ka meie ajakirjandusse

Kain.  2009-11-12 01:44:58
Veel üks asi! Mõte keerles peas, aga jäi eelmisest "kommist" välja - Hr. Hint mainis midagi Kodanike Komitee rahastamisest USA poolt - mulle meenus sellega seoses too meie kümne miljoni dollari lugu - järsku maksti võlga ja Kallas tõepoolest "süüdlane" ei olegi. Selline asi vajab ka, USA huvides, varjamist. Kes teab?!

elutark  2009-11-12 07:55:12
tänan lp. Mati Hint.targemad meie hulgast on seda kogu aeg arvanud, et need nn rahvuslased olidki ainult palgatöölised

To Kain  2009-11-14 12:46:22
Lgo Mati Hindi artikkel ja Sinu argumenteeritud kommentaar.seletab ara, mis ja kuidas Eesti poliitikas toimub ja miks eestlased ja eestimaalased vähemalt pooled ei ole lasknud, ennast ära lollitada ISAMAALASTE-laarlaste kelamlaste pseudotõdedest. Samas on Lgp Mati Hindi jutt väga oige, tol ajal oli vaja ka Muinsuskaitset(Trivimi Velliste sugust).Mäletan hästi Eesti Kongressi ja inimtüüpe kes seda takka kiitsid. maal olid nendeks mitte eriti haritud ja laiem toetus puudus. Artikkelinu Ja Sinu kommentaar näitb ka ära miks Laarlaste kelamlaste kamp leab alati enne valimisi juba 18 aastat nii palju voimlema Reformierakonnaga on asi selge, kuna meil on kapitalsm on umbes 10%-l igati loogiline motivatsioon toetada Reformi ja seda ei saa ega tohigi neile pahaks panna. Keskerakonnal on tegelikult suurem kandepind kui valijate 30% Praegune toetus Reljani parteile on marginaalne ja enamus on antud momendil Keskerakonna mõju all.Se on ka loogiline. Kesk ja Reljani partei esindavad tegelikult sama valijaskonda. Reformi Kesk ja Reljani partei vötavad tegelikult kindlalt ära 60-70% häältest. Isamaalikul laarlaste -kelamlaste klikil on toetus napilt valimiskünnist ületav Nad on pidevalt pidanud kasutama igasuguseid trikke valijate lollitamiseks ja võimul püsimiseks.Peale Laari esimese valitsuse äpardumist klopsiti mingist maamest pseudoparteist kokkku Ilvese Mõõdukad mis olitegelikult Isamaa filiaal Rahva lollitamiseks kõlbas ja millega Ilves sai hästi hakkama-Preemiaks orgunniti Presidendi koht. Kaua ei saadud Moodukatega lollitada uuesti orgunniti Respublika-laks täppi tehti jalle Savisaarele ära. Rahvas sai nägijaks juba poole aasta pärast. Tehti ruttu Mõõdukate nimevahetus Sotsiaaldemokraatiaks. Padar suutis rahvast lollitada päris kaua. Preemiaks europalk ainult kuna ei saanud nii hästi hakkama kui Ilves. Isamaa pidi tegema juba 3nda filiaali Strandbergi Roheliste näol Kuna see 3s Srandbergi filiaal on neist kõige mannetum.siis tundub,et ka selle nn. soole (umbes30%) hakkab midagi selgeks saama. Kui järgmisteks Riigikogu valimisteks Isamaa midagi erakorralist korda ei saada, on sellel klikiparteil raske valimiskünnist ületada. Reformil pole midagi karta kui valimiste päval on kuu (see mis taevas) seis neile soodne ja Kesk saab hakkama mingi lollusega võivad võtta isegi 30% häältest

prantslane  2009-11-14 17:03:43
_"Prantsusmaa välisminister Roland Dumas ütles, et Prantsusmaa ei saa kuidagi toetada Balti riikide iseseisvust, sest niikuinii muutuvad nad siis Saksa kolooniateks."_

Juulis 1939 saavutati Inglismaa ja Prantsusmaa ning N. Liidu vahelistel läbirääkimistel Moskvas kokkulepe kõigis põhilistes küsimustes. Ühtsele seisukohale ei jõutud vaid kaudse agressiooni mõiste määratlemisel. Kolmikliidu lepingu tekst, milles olid täidetud kõik N. Liidu esitatud nõudmised, oli allakirjastamiseks valmis.
Liidulepingu allkirjastamiseks valmisolekut kinnitas Prantsuse peaminister Eduardo Daladier 18. juulil 1939 Prantsuse saadikutekojas peetud kõnes, kus ta muuhulgas ütles:
Lõpuks ometi! Peale nii paljude raskuste võib arvata, et oleme jõudnud õnnelikult sadamasse, sest Molotov deklareeris, et poliitiline kokkulepe on tegelikult saavutatud. Kuid kui me nõudsime, et see saaks ka kohe alla kirjutatud, polnud Molotov sellega nõus."
Kolmikpakt allkirjastati 1939. aasta 15. oktoobril.
http://www.nommevalitsus.org/?p=3427
http://www.kool.ee/?5893
Anglo-saksi ja Stalini salasobing
Nimelt sõlmisid Inglismaa, Prantsusmaa ja NSV Liit 15. oktoobril 1939 salajase koostööpakti, mille eesmärk oli Saksamaa vallutamine. Nimetatud koostööpaktiga andsid Inglismaa ja Prantsusmaa N. Liidule õiguse okupeerida Soome ja Baltimaad ning samuti Põhja-Rootsi ja Põhja-Norra.
Teatavasti avalikustas Inglismaa Nõukogude Liiduga 12. juulil 1941 ja 26. mail 1942 sõlmitud kokkulepped ning lepingud, tehes teatavaks seda, mis juba kauemat aega oli faktina tuntud: poliitiline ja sõjaline koostöö Nõukogude Liiduga oli juba Saksamaa ja Nõukogude-Liidu lepingute kehtimise ajal olemas, kuigi lepingute tekstid seda selgesõnaliselt - expressis verbis - keelasid.

arno  2009-11-14 21:35:37
Missuguses meediaväljaandes on selline Inglismaa AVALIKUSTAMINE kirjalikult äratoodud? Mis aadressil sead leida?

rahvuskomiteest  2009-11-15 12:24:26
Kuna vabatahtlik mobilisatsioon Saksa armeesse kukkus Eesti Direktoraadis läbi, tuli mobiliseerida sundkorras. Vabatahtlikult mindi vaid sõja alguses ning teeniti põhiliselt politseipataljonides ja Omakaitses. Aastal 1942 oli selliste vabatahtlike arv umbes 43 000.
Selleks, et anda sundmolisatsioonile legitiimsust, pöördus Saksamaa välisminister von Ribbentrop kindralkomissar Litzmanni ja prints zu Hohenlohe vahendusel 1943. aasta 20. oktoobril Uluotsa ja Kanti poole luua erinevate EW aegsete poliitiliste rühmituste, usu -, kultuuri - ja majandusringkondade esindajatest rahvuskomitee, mis toetaks dr. Mäe direktoraadi tegevust, mille populaarsus oli eestlaste hulgas kahanenud.
1944. aasta 7. veebruaril esines Uluots raadiokõnega, milles teataski, et iga õige eesti mehe koht on nüüd Saksa armee ridades, sest eestlased saavad praeguses olukorras loota ainult Saksamaale. Liitlaste jaoks oli see kindel märk, kelle poolel EW aegsed poliitikud sõdivad ja seega satuti ühte nimekirja Petaini, Quislingi, Hothy, Pavelici, Antonescu, Vlassovi jt - ga.
Rahvuskomitee moodustati 14. veebruaril.
Pärast seda pöördus Uluots kindralkomissar Litzmanni poole avaldusega, et tema rühmitus (Tief, Klesment, Kant jt) soovib saada ka omavalitsuses kolm kohta - peadirektori (Mäe), sisedirektori (Angelus) ja kohtudirektori (Öpik) kohad. Pärast nõupidamist von Ribbentropiga Litzmann siiski keeldus.
1944. aasta 19. aprillil vahistas SD nn inglise orientatsiooni ( liider Jaan Tõnissoni sekretär Ernst Kull) või marurahvuslastest rahvuskomitee liimeid.
Alles 1944. aasta augustis seoses rindeolukorra halvenemisega jätsid Kulli ja Uluotsa rühmitused kõrvale omavahelised erimeelsused ning alustasid tihedat koostööd. Selle kinnituseks sai augustis 1944 Otto Tiefi valimine nö Uluots - Ribbentropi pakti alusel loodud rahvuskomitee esimeheks ning Uluotsa nõustumine põhiseadusliku valitsuse moodustamisega.
Rahvuskomitee 25. augusti koosolekul moodustas Tief
1934. aasta Pätsi - Laidoneri riigipöörde eelsete erakondade esindajatest uue valitsuse. Samas andis Tief teada, et valitsuse avalikuks väljakuulutamiseks pole veel õige aeg.

???  2009-11-15 15:28:43
Eesti pidavat lähtuma 1938. aasta põhiseadusest, mis sätestab, et Eesti on presidentaalne, mitte aga parlamentaarne riik nagu see praegu on!
Seega järjepidevust ei ole.
Kuidas selline oluline muutus põhiseaduses läbi viidi?

vaagija  2009-11-16 00:08:52
Jah, tänud Mati Hindile, paljud faktid, mis siin esitatud, seni võisime neid ainult aimata - vaatamata suurele vastasseisule Rahvarinde ja Eesti Kongressi vahel olime siiski nii tublid, et suurima ohu momendil - Eesti Wabariigi taasiseseisvumise väljakuulutamisel 20.augustil 1991 suutsime üksmeelsed olla ja vabariigi poolt Ülemnõukogus hääletada, aga vist juba järgmistel päevadel hakati seda päeva Edgaripäevaks nimetama ja riiklikuks pühaks sai alles pärast pikki vaidlusi.

poliitik  2009-11-17 11:25:54
Ega ilmaasjata USA, Inglismaa ja Prantsusmaa olnud Saksamaa ühinemisele vastu.
http://www.vaimumaailm.ee/viewtopic.php?t=5904&start=40&sid=77867854900ad92d810c652a2ebc737e
Sensatsioon on selles, et hiljuti kindral Gerd-Helmut Komossa poolt välja antud raamatus "Saksa kaart. Salateenistuste varjatud mäng" räägitakse sellest, et 1949.a 21. mail kirjutati USA ja BRD ajutise valitsuse poolt alla salajane riiklik leping, milles on kirja pandud tingimused kuni aastani 2099 Föderatiivse Vabariigi "suveräänsuse" kohta. Alistunud (alistatud?) sakslaste jaoks on seal ette nähtud kolm kohustuslikku tingimust.
1.Iga uus BRD kantsler peab kohustuslikus korras USA-s alla kirjutama nn. kantsleri-akti (Kanzlerakte). On teadmata, mida peidab endas see ülisalajane dokument, kuid seda pole ülejäänud kahe tingimuse ja salajase riikliku dokumendi olemasolu-fakti, nagu ka lisa-kantslerakti põhjal raske ära arvata.
2.USA teostab saksa massiteabevahendite üle täielikku kontrolli:
raadio ja televisioon, trükiväljaanded (ajalehed, ajakirjad, trükised), kinoproduktsioon, teater, muusika, koolide kasvatusprogrammid, õppeplaanid jne.
3.USA jätkab kogu BRD riikliku kullavaru säilitamist USA hoidlates.
http://fondsk.ru/article.php?id=1306

Nimi 
E-mail