Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Valitsus arutab pensionide vähendamist

Juss  2010-10-07 08:56:07
Vaagija, loetletud maksude tõstmine puudutab kõiki elanike gruppe, siin aga üritatakse jälle mängida pensionäride pingul närvikeeletega. Sellise asja nimi on demagoogia.

Juss  2010-10-07 09:37:09
Lugesin artikli uuesti läbi. Tekivad küsimused: a) kas artikli autori näol on tegemist ääretult rumala inimesega? või b) kas tegu on ääretult alatu inimesega?
Artikli loogikat järgides tuleks 1991 aastal peaministrina ametis olnud isikud inimsuse vastaste kuridegude eest süüdi mõista, kuna tollel aal oli vahe meie ja lääne-euroopa riikide pensionite vahe kordades suurem kui praegu. Kirjatüki autor ei adu või külvab meelega sihtgrupile "sobivat" teadmist, justkui raha ei tule läbi väärtuste loomise, vaid asub valitsuste rahakotis. Praegusel ajal ägab kogu euroopa oma üle jõu käivate pensionisüsteemide käes - pole enam, kes suudaks pensionäridele neid suuri pensione teenida. No ei ole lihtsalt sellist rahvastiku taastootmist, mis garanteeriks olemasolevate pensionisüsteemide toimimise. Midagi pole parata. Inimene, kes neid mehhanisme ei mõista, ei peaks töötama riigikogus. Kui keskerakond võimule pääseb ei ole ka neil võimalust seda tõsiasja eirata. Isegi astmelise tulumaksuga ei ole võimalik lõpmatuseni raha "juurde" teha. Selle tõestuseks pensioniea tõstmise aktuaalsus enamikes euroala riikides.
Minul on ka kahju inimestest, kellel on vähem raha kui nende naabrimehel, aga mitte selle raha pärast, vaid selle kadeduse pärast.
Ajad on rasked ja on palju pensionil olevaid inimesi, kes tulevad raskelt toime, ent mõelge nüüd üksikemale või mõelge 4-liikmelisele perele, kus üks vanematest on töötu ja teine teenib müüjana 5000 kr palka ja siis vinguge uuesti oma madalate pensionite üle. Ma loodan, et on vähemalt natukenegi piinlik.
Aga nagu autor artikli lõpus ütleb: "Nii et - selg sirgu, meeled teravaks, enesekindlust juurde! Just teie moodustate kõige suurema valijategrupi, kelle käes on tõeline võim."
on selge, milleks selline artikkel...

kuule..  2010-10-07 11:38:36
Juss, aja oma tilks püsti ja hakka rahvast taastootma, ära virise siin, meile tahetakse 67 aastat kraesse virutada, mujal alles 62 ja seegi õudse kisaga, aga meie loll eestlane on kõigega nõus,,,

Juss  2010-10-07 11:58:34
Kuule, mina ei pea enam oma järelpõlve pärast muretsema, ehk silmarõõmuks mõne veel teen...
Kui sul on, kes on abiks ja toeks, küll siis hakkama saab.
Sestap mind väga see pensioniaastate värk ei morjenda.
Ehk ongi eestlane seepärast nii "loll", et mõistab lääneeurooplasest paremini, kuidas väärtused ja nende põhjal raha tekib - ei ole võimalik jagada asju, mida pole.
Keskmine eluiga meil tõuseb lisaks kõigele. 67-aastane inimene on tänapäeval märksa "noorem", kui 20 aastat tagasi.
Mu 70-aastane ema käib siiani tööl, ei ole ka minul plaanis jalgu seinale visata, kui seadus nii ütleb.
Kui tahan lähen homme, kui vaja, ei lähe üldse.

Urmas  2010-10-07 13:07:02
Ilus ja kena on vaadata ja lugeda mittekesikute asjalikke kommentaare. Seevastu kesikute vastustes pole peale sõimu, valetamise ja demagoogia mitte midagi. Ainsa heledama pärlina paistab silma vaagija, tema vähemalt ei sõima labaselt, aga teised, eesotsas tõlgiga on praht, aga ise tahavad märtsis saada meie "auks, mõistuseks ja südametunnistuseks"

kuule..  2010-10-07 13:35:14
armas Juss, ei ole ,kui sinu 70-aastane ema veel tööl käib, kas ta peab sind üleval pidama, tema peaks juba ammu teenitult puhkama, eks tema ole ka see inimene, kelle jaoks meie kallil riigil normaalse pensioni jaoks raha netu.Muideks Juss, ma olen juba 22 aastat pensioner,ei saa sind taastootmisel aidata ,kahjuks...

Juss  2010-10-07 14:13:20
Mu 70-aastane ema ei käi tööl, et mind toetada, vaid kuna pole harjunud niisama kodus passima ning kuna soovib ise oma igaastaseid reise finantseerida. Muideks elab maal, on kõrgharidusega ja teeb erinevaid töid, mida vallas leidub ja teha vaja. Hetkel hooldab vanureid.
Ja veelkord sulle siis ülekordamise mõttes, kuna Sa ei soovi seda kuidagi mõista - mul on lapsed olemas, ma taha, ega soovi kuidagi ei sinu ega kellegi teise abi ses osas. Sul on endalgi probleeme küllaga nagu näha...

vaagija  2010-10-07 15:05:30
Urmas
Tänan komplimendi eest, aga ole hea, nimeta mulle kasvõi üks sinu mõttekaaslane, kes ei sõima siin labaselt? Siiani olen mina asjast nii aru saanud, et kui veidi ajalugu meenutada, siis alates sellest ajast, kui see KN kommentaarium siia tekkis, oli alguses õhkkond siin suhteliselt eetiline. Pärast seda aga, kui vastaspool avastas selle siinse lehekülje, tormasid nad siia erinevaid skeeme kasutades - küll sõimukooriga, küll lehekülgedepikkuste hieroglüüfide ja viagra reklaamidaga jne. Samas mina oma mõttekaaslastega oleme siin erinevad isiksused ja kui piltlikult väljendada, siis nemad on lihtsalt minust emotsionaalsemad, ehk teisisõnu - kui neid lüüakse ühele põsele, siis nemad teist põske ette ei keera, vaid loogiliselt löövad vastu sellele siia sissetunginud sortsikarjale. Aga vaata see meie Urmasele koos oma mõttekaaslastega kohe mitte kuidagi ei meeldi. Teatavasti olete teie, oponendid, siinses kommentaariumis siiski külalised ja tetavasti külas viibides on eetiline käituda viisakalt.

idavirukas  2010-10-07 15:17:48
Millegipärast Maarika Tuusil on alati enne valimisi alati üks ja sama laul. Laar võiks teha ettepaneku iseenda, valitsuse ja riigikogulate palkade vähendamiseks. Rahvas ju nõudis neilt seda. Ergma ju laulab telekas igapäev, et nemad kuulavad rahvast. Miks siis ei kuuldud kui rahvas allkirju kogus ja nõudis nende palkade vähendamist. Siis oli millegipärast paljud Kesikud niisamuti selle vastu. Minu pension on AINULT 4000, mitte 70000. No mida sealt veel väendada on. Niigi pooleldi näljas. Eks Laar antku siis igaühele jupp nööri ka - seebi ehk leiame ise, et nöör paremini libiseks. Vähendagu riigikogulaste pensione - sealt on ikka mis võtta.

Urmas  2010-10-07 15:38:04
Vaagija
Noh, viisakas inimene on kasvõi Juss. Ja ega teisedki siin otseselt niimoodi ei sõima nagu kesikud. Kui võtta kesik sõimusõnana, siis küll. Kasutan seda ka ise, aga siin põhiliselt mugava lühendina.
Õige, külas tuleb käituda viisakalt, olen sinuga nõus, aga eks mulgi keevad emotsioonid vahel üle mõne erilise lolluse peale ja ma ei tea, kas sa julged seda tunnistada, aga siin ajalehes leidub ikka päris labaseid ja rumalaid artikleid. Miskipärast arvan, et sinagi tahaksid sellistest erakonnakaaslastest vabaneda, aga sa ei saa seda siin öelda, sest vähemalt parteigenossed teavad, kes sa reaalis oled. Kui arvan valesti, siis sorry.
Aga ise tulin siia mõni kuu tagasi vaatama, et mis siis räägitakse, kuna viimastest valimistest saadik polnud ühtki Kesknädalat enam koju tulnud. Oli tõega huumoriajakiri.
Kuigi ise pean ennast poliitikas ja ajaloos piisavalt pädevaks ja ka töökaaslaste keskel neis küsimustes autoriteetseks, kelle arvamust küsitakse ja arvestatakse, siis leidsin, et selle ajalehe artiklid ongi rumalate töötlemiseks, ehk mõnigi pöördub "õigesse" usku.
Muuseas, ei kuulu ühtegi erakonda, nii et irlitsikuks kutsuda mind ei saa:) Pigem pean end rahvuslaseks, kuigi nende punti ka ei kuulu.

tõlk  2010-10-07 15:49:48
to Urmas. Anna ka mulle mõni viide, kus võiksin leida oma kommentaaris labast sõimu.

J.  2010-10-07 16:13:46
_ ...idavirukas 2010-10-07 15:17:48
Laar võiks teha ettepaneku iseenda, valitsuse ja riigikogulate palkade vähendamiseks. Rahvas ju nõudis neilt seda. ... Miks siis ei kuuldud kui rahvas allkirju kogus ja nõudis nende palkade vähendamist. Siis oli millegipärast paljud Kesikud niisamuti selle vastu. ..._

Tuletaks meelde ühte PISIASJA!
Kui Riigikogus oli arutusel kõrgemate ametnike (sealhulgas ka riigikogulaste palgad), siis KÕIK KESIKUD HÄÄLETASID palkade TÕSTMISE POOLT nagu üks mees.
Kuid sinu poolt kirutud Laar ja IRL HÄÄLETASID VASTU!!!
Nii palju võiks ikka mäletada!

  2010-10-07 16:26:28
to urmas."Ilus ja kena on vaadata ja lugeda mittekesikute asjalikke kommentaare. Seevastu kesikute vastustes pole peale sõimu, valetamise ja demagoogia mitte midagi". Teine Sinu lause sobiks ansiplaarlaste ülistuslaulikusse:
"Ilus ja kena on vaadata ja lugeda mittekesikute asjalikke kommentaare." Tahaks Sulle öelda, hakka asjalikuks ja lõpeta dualistlik üldistamine-see ei ole tark. Et Sa ei peaks otsima sõimlevat tõlki, seda Sa niikuinii ei leia, annan Sulle mustvalge üldistamise eest veidi vitsa.
Asjalik, ptüi! ma ütlen. Millal kõnts asjalikuks hakkab?! Kes seda usub?! Kui keegi lolli möga ajab, siis täpselt nii ka seda nimetan, see pole viha, sõimlemine ega asjalikkuse puudumine, vaid ausus, mis sulle on tundmatu, müüdud hing. Sulle tundusid minu teised kommentaarid üldiselt sõimlevad sellepärast, et need olid suunatud lolluse vastu sinu mõttekaaslaste juures( need ei ole ilusad ja kenad- nagu Sa väljendud). Need ei tundunud Sulle üldse viisakad, kui ma toon välja Sinu ja su mõttekaaslaste nõmeduse. Sa pole esimene ega viimane, kes nii arvab.
Ole asjalik, katsu vähem ette kujutada, mida mina ette kujutan, ja vaadata enda ümber, mis tegelikult toimub. See fantaasiates ekslemine ei mõju Sulle hästi. Ära muretse teiste ettekujutuse pärast, vaid proovi endale ette kujutada, kuidas teha nii, et Sinu enda ettekujutus reaalsuseks saaks.
Muidugi tahaksite Sina ja Sinu mõttekaaslased tegeleda siin karistamatult labase sõimlemisega. Kui vastaksin teile sama labaselt oleks teil lõbus. Minu lastetuba siiski ei võimalda labasustesse laskuda ja see teeb teile haiget ning ajab vihale.
See on muidugi teie probleem, mitte minu.
Vaagijale austus rahuliku ja targa asjalikkuse eest!

Urmas  2010-10-07 16:53:22
Viimane kommentaar oligi lihtlabane kesiku sõimlemine. Kas sa ei leia?

palagan  2010-10-07 17:09:50
nagu alati hakkab palagan pihta. Mõttetu haukumine. tegelikult M.Tuusi jutt õige. vaata, kust otsast tahad. Pensionid vähenevad ka tulevikus juba seetõttu, et hr Ansipi valitsus tegi reeturliku otsuse pensioni teise samba sissemaksed peatada.Arvutage ise, palju see miinust teeb sellest, mis seal pidanuks olema.Ja kui pensioni maksujõud vägagi paljude erinevate hinnatõusude tõttu katastroofilise kiirusega väheneb ningreaalselt veel ms maksude tõttu, siis on olukord hull mis hull. M.Tuus peakski seda teemat jätkama, siin on nüansse küllalt, kus näidata valitsuse lükkeid pensionäride järsult suurenevasse vaesusse suunamisel.Oleks aeg lõpetada väljateenitud pensioni nimetamine sots-toetuseks, siis ei saaks ka mõelda nii vääralt, et see on sots-toetus, mida töötavale pensionärile ei maksta.Ükski riik ei nimeta seda sots-toetuseks, mille võiks ära võtta.Hoopis iseasi on fakt, et liiga laialt jagati teiste arvelt kõrgeid eri- ja personaalpensione, k.a.riigikogulastele. Ei peetud piiri selle suurusega. nagu emapalgagagi.Teib sama seis, et mõne lapse kasvatamise eest peab ema saama 36 tuh kr kuus, teine võib koos emaga 2 tuh eest hingitseda, kui üldse hinges püsivad. Ilmselt soov, et viletsad ei võikski jääda ellu? Eripensioneid on väga palju mitmekümnetuhandelisi. Kurb, et keskmine pension 4-5 tuh vahel tähendab ju tegelikkuses, et meil on massiliselt 1-2-3 tuh kr piires pensione. ja me arvame, et kui viimases rahapuuduses sellisel inimesel õnnestub töötada, siis peaksime kohe kadedust tundma ja selle temalt ära võtma?
Kuni jõukurid endile ise seadusi teevad, võib neilt kõike oodata. hea näide on pensionifondide teenindustasud, mida riik lubas fondihaldajatele endale 22 korda kõrgemaid võtta kui see on näiteks Norras või Taanis. Seetõttu ei jäägi pensioniosakutest midagi eriti järele, vaid toidame pankureid valitsuse loal....

tõlk  2010-10-07 17:10:12
to urmas.Ma ju kirjutasingi, et Sa sõimlevat Tõlki ei leia, annan Sulle kohapeal väikese vitsa,siis leiad.Kas see nüüd lihtlabane sõimlemine oli, on tõlgendamise küsimus. Vastuolulised ja sõimlevad emotsioonid, mis sa minu tekstist leidsid, on tegelikult sinu sees. Õieti sinu peas - sinu enda peas ja üsna vähe minuga seotud. Toon näite: kuulad maailmakuulsat kontsertpianisti mängimas Beethoveni viiendat sümfooniat, niinimetatud "Saatuse sümfooniat" - tatatataa..., tatatataa... Tuleb meelde? Tunned emotsioone, mis sinus sünnivad ja sind kohe kaasa haaravad. Ja siis kuuled sa klimberdamas vallatut koolipoissi sedasama meloodiat, kuid tekkivad emotsioonid on sinus sootuks teised - kirud üleannetut, kes püha heliteost teotab. Kuid noodikirjas tekst on mõlemal juhul ju sama, ainus erinevus on ettekandjas ja tema ettekantud meloodias, eks ole? Noodikirjas tekst langeb mõlemal esitajal noot-noodilt kokku, kuid sinu kuuldu pole päris sama.
Nii ka minu tekstiga, mille kirjapanekul ei vaevanud mind valud ega frustratsioon, ei ma märatsenud ega tundnud õieti mitte mingeid emotsioone, tegelikult. Millest siis see leid sõimlevast tõlgist? Vaata, antud juhul olid kirjapandud teose esitajaks ja ettekandjaks sina. Sina ise olid kontsertpianist, minult said ainult noodikirja. Sa täitsid selle teksti nende emotsioonidega, mis sul õhtusel tunnil neid sõnu lugedes tekkisid ja millega sa ennast täiendavalt üles kütsid. Kui sa loeksid minu teksti pärast veerandtunnist anekdootide lugemist, siis sa tõenäoliselt ei leiaks sellest ka suurt jälgi enam ei lihtlabasest sõimlemisest ega muust seesugusest sulle murettekitavast. Koguni kehitaksid ehk isegi õlgu ja ei vaevuks vast sõnakestki kirjutama. Nagu näiteks paljud teised, kes pilgu sellest rahulikult üle libistasid.

pensionär  2010-10-07 17:37:02
Maha Malt Laal.

kriibu  2010-10-07 19:41:58
Urmasel on ju tegelikult õigus: ainuke kesik siin, kelle kommentaarid näitavad üles intelligentsust, on vaagija. Teised on.... võta üks ja viska teist. Eriliselt säravaid pärle loobib Arvaja ja tõlk on lihtsalt buldooser :)

No näed siis  2010-10-07 20:00:00
Polegi vaja kaugemale tagasi vaadata, kui eelmist kriibu pärli:...tõlk on lihtsalt buldooser.Samas ta mainib intelligentsust.Kahtlen, kas sellise mõtteviisi juures intelligentsusest kriibu juures üldse rääkida võib, või siis, kas ta üldse teab, mida see tähendab.
Mina omaani nime all olen rääkinud vabrikant Obukaku muljetest kohtumistelt suure juhi Ansipiga ja arvake ära, milliseid kommentaare olen saanud?Muidugi mitte midagi sellist, mis peegeldaksid intelligentsi.Vastupidi, sõim, jõuetu raev on olnud kommentaarideks.Ise ma kedagi sõimanud pole, aga Juss või kes ta ka pole leiab isegi näiteks Tõlgi viisakas ja tasakaalukas arvamuses sõimu.Reformipoisid, võtke aeg maha ja puhake veidi, teile hakkab siinne kaasalöömine üle jõu käima.Kui te ei mõista isegi M.Tuusa argumenteeritud ja faktidega tõestatud artiklit, halvustades seda igati, peate tõesti natuke puhkama ja ka pisut tarkust koguma.
Muide, vabrikant Obukakuga kohtute varsti jälle.

Urmas  2010-10-07 20:16:17
Tõlgile: Jah, panin sõnaga mööda, Võsapetsi saadetest tuntud sõimlemist sul tõesti pole esinud kuni viimaste kommentaarideni, vähemalt ei mäleta lähiajast, aga augustis ma veel ei käinud siin emotsioone korjamas. Aga see ei tähenda, et sinuga saaks mingit dialoogi pidada, sa lihtsalt pole selleks võimeline, sest sinu seisukoht on selline, et kesikutel on alati õigus ning sa ei arvesta mitte mingeid teise poole seisukohti, isegi kui need on selgelt ja faktidega argumenteeritud.
Sinu võõrsõnade kasutusoskus võib muidugi KE jüngritel tekitada nii vaimustust kui arusaamatust, aga nad kiidavad selle ikkagi heaks, sest seda ütles ju üks selle kommentaariumi gurusid.
Ja sinu enesest väljaminek paistab juba sellest silma, et viitsid minu peale nii pikki vastuseid kirjutada, muidu on su jutud olnud lühemad.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | Järgmine

Nimi 
E-mail