![]() Edgar Savisaarelt 116 000 euro nõudmine on ebaõiglane
2015-08-12 23:16:06
To Kalluta aga 2015-08-12 12:01:27
Ütled et eesti rahvas ise?!? Seni ei ole ükski rahvas maailmas veel ise hakkama saanud selliste asjadega, ikka on nad endale juhid või eestvedajad saanud või valinud – ah et eesti rahvas istus maha ja üheskoos hõikasid välja loosungi, et nüüd teeme Rahvarinde?!? Ah et eesti rahvas kutsus... kelle...keda... intreid Toompealt ära ajama?!? Ah et eesti rahvas üheskoos helistas kaks kolmveerandtunnist kõnet president Jeltsinile, keelitamaks teda Eestisse tulema, tänu millele jäi Vilniuse ja Riia omooni tekitatud veresaun Eestisse jõudmata?!? Ah et... tubli eesti rahvas oli juba kohal teletorni juures ja rahvas tervitas Savisaart, kui ta saabus sinna konflikti lõpetama...jne jne jne
kriibu
2015-08-13 07:17:45
Keegi ei eita, et MINGISUGUSED teened Savisaarel iseseisvumise saavutamisel ehk olidki, kuid tasuks meenutada, et Savisaar lõi rahvarinde Perestroika toetuseks ja Savisaare plaanides EI OLNUD ei riiklik iseseisvus ega rahvusriik.
Tegelikult peame sügavalt kummardama Vaino Väljase ja lahkunud Endel Lippmaa ees. Lugege Marju Lauristini (ja Heinz Valgu ja lahkunud Ülo Nugise jt) meenutusi sellest "Kordan, Toompead rünnatakse!" loost. Savisaarel sõelusid püksid püüli ja ta kasutas olukorda ISEENDA esiletõstmiseks, nagu see tema puhul ikka on olnud ja on. Oleks meie vabadusetoomine jäänud ainult Savisaare ja Rüütli kätte, ootaksime seda siiani nagu valget laeva oodati.
2015-08-13 08:32:59
Kriibu ei tea või ei taha teada elementaarset tõde ja raiub ikka oma pähekulunud dogmasid – isegi USA hoiatas meid tookord, et me mitte liiga Gorbatšovi perestroika paati ei kõigutaks ja pilli lõhki ei ajaks, nagu seda mõned meie liikumised tegid – nõuame vabadust ja kohe?!? Seda ajal, kui ümberringi luuras veel KGB ja deržaava tankid olid kõik veel Eestis. Savisaar käitus õigesti, kui ta valis sammhaaval edasiliikumise tee keelatu ja lubatu piiril, et mitte pilli kohe lõhki ajada – kindlasti oli vaja toetada sel ajal Gorbatšovi perestroikat, sest see oli esimene valguskiir deržaava pimeduses, kindlasti oli vaja alguseks taotleda Isemajandavat Eestit (IME), et järjekindlat siis jätkata sammhaaval edasiliikumist Eesti iseseisvuse taastamise poole, et mitte ärritada vene tanke väljasõitmisele kasarmutest, nagu juhtus ju veresaun omoonlaste tankidega Vilniuses ja Riias.
Keegi ei vaidlusta lahkunud akadeemik Endel Lipmaa suuri teeneid meie taasiseseisvumisel ja MRP paljastamisel. Samuti Vaino Väljase suuri teeneid, kuigi ta oli ju pikka aega Brežnevi poolt pagendatud Nikaraaguasse, selleks, et tema asemel saaks partei sekretäriks pukki Kirill Vainoff. Samas pääses Vaino Väljas tagasi Eestisse just tänu Gorbatšovi perestroikale, paraku tema aeg Eestit teenida jäi nüüd lühikeseks. Lauristini pihtimused ei ole tõsiseltvõetavad, sest ta taotles ju kogu võimu enda kätte ja nad läksid Savisaarega tülli. Kas kriibu püksid ei hakkaks püüli sõeluma, kui kriibu vastas seisaks nii suur intrite armaada, mis on suurem praegusest Lõuna-Euroopa pagulaste armaadast?!? Õigus, hoopis kriibu oli see sirgeselgne julge mees, kes seisis Kremli punasel vaibal kartmatult Eesti eest!!
kriibu
2015-08-13 15:38:16
vaagija, ära aja oma üht ja sama iba kogu aeg.
Lauristin tahtis "kogu võimu" enda kätte? Savisaar ütles või? Oh püha müristus, vaagija, ise ka usud? Ja Valk ja Nugis tahtsid ka "kogu võimu" enda kätte? Papi, selle jutuga oled sa ikka puhta naeruväärne.
kriibu
2015-08-13 16:04:35
Rahvarinde (RR) idee kuulutas 13. aprillil 1988 telesaates välja kommunist Edgar Savisaar. „Rahvarinne juhindub kõiges NLKP strateegilisest põhiliinist,” teatas järgnenud ööl valminud avaldus. 30. aprilli Edasis seadis RR endale sihiks toetada NLKP uuenduskurssi, IME ettepanekut, liiduvabariikide suveräänsust ja teatas, et ei allu kellelegi.
Rahvarinde Teataja rõhutas juunis 1988, et RR-i idee autoriks oli Moskva professor Boriss Kurašvili (detsembris 1987 ajakirjas Sovetskoje Gossudarstvo i Pravo – toim), kes nägi ette Rahvarinnet kui „kommunistide ja parteitute blokki”. Mai lõpus 1988 tekkis aga komparteis kriis, sest Vaino määras ainuisikuliselt paika NLKP parteikonverentsi delegaadid. Protesti Karl Vaino vastu kuuldi Moskvas ja 16. juunil 1988 võttis siia saabunud NLKP keskkomitee poliitbüroo liige Nikolai Sljunkov ta ametist maha. Selsamal 16.juuni EKP pleenumil 1988.a. ütles EKP uueks juhiks saanud Vaino Väljas: "Täna näeb rahva absoluutne enamus väljapääsu kujunenud olukorrast ühtemoodi: selleks on Eesti iseseisvus, tema suveräänsuse tagamine oma rahva ja maa asjade otsustamisel, kõigi poliitikas osalejate vastutuse tõstmine Eestimaa homse kujunemisel, selliste tingimuste loomine, kus igaüks saaks segamatult ja tulemusrikkalt oma tööd teha." See sinu Savisaar, vaagija, rääkis samal ajal alles seda, kuidas Rahvarinne viib ellu kompartei ideesid. Alles 1988.aasta lõpus sai ta aru, et rong läheb ära ja kargas veel viimasesse vagunisse.
2015-08-13 16:30:37
Üht ja sama iba ajab vaid kriibu siin juba sajandat korda. Ja kriibu ei ole kuulnud ega lugenud midagi Lauristini ambitsioonikuse kohta Savisaare üle juba Rahvarindest alates?! Võta oma silmaklapid ikka ära.
2015-08-13 16:53:48
kriibu, silmakirjalik oled, oi kui silmakirjalik – vaata ikka aastaarvu ka, millal Rahvarinne välja kuulutati – ümberringi valitses nõukogude võim veel – kas kriibu loogika kohaselt pidanuks Savisaar sinu lemmikute kombel Rahvarinde väljakuulutamisel välja hõiskama – nõuan vabariiki, ja kohe?! Loe Heinz Valku, kes kohal viibis ja Savisaare vaoshoitust kõrgelt tunnustab. Just nii tuligi ettevaatlikult alustada, see oli ainuvõimalus, järeltulijatel olid juba vabamad käed. Kõige esimesel on kõige raskem – mõtlen IME avalduse esitajate nelja mehe peitemängu Tartus, kui nad julgesid Edasisse avalduse trükki viia – igal mehel oli koopia põues, juhul kui KGB osa neist arreteerib.
kriibu
2015-08-13 17:50:13
vaagija, sa ikka lugesid, mida ütles Väljas EKP pleenumil KOHE pärast tema ametisse nimetamist? Väljas ei kartnud seda välja öelda, Savisaar kartis?
Huvitav, mida tal karta oli, kui ENSV KP I sekretär elik tollane kõrgeima võimu esindaja oli ISE selle juba välja ÖELNUD?
Kriibule
2015-08-13 18:23:34
Toetan täielikult 2015-08-13 08:32:59 kommentaari,Savisaar ajas asja just nii ,kuidas sel ,täielikul nõukaajal ,sai asja ajada.Ei läinud püünele ja käratanud,tahan Eesti Vabariiki,nagu tubakas kriibu oma lolli aruga vist oleks teinud,endal püksid vedelat täis.Savisaar oli arukas,julge ja tegutseja mees! Kriibukene,sina siin täna ei kommiks oma mullikesi,kui Savisaart poleks olnud.Sama jutt kõigile kriipijatele.
kriibu eelmisele
2015-08-13 19:04:51
Ega jah, muidugi, Savisaar lubab internetti, lubab arvuteid jne. Savisaar LUBAB siin kommida. Ja üldse, tänu Savisaarele me siin ilmas elamegi.
Poleks Savisaart, poleks elu. Ehtne isikukultus.
Rein
2015-08-13 19:43:33
Miks pidigi Savisaar mingit iseseisvust taga ajama kui ta oli ENSV ametnik ja vandunud truudust teenida NSVLi?
Katariina
2015-08-13 19:47:51
Miks aetakse siin lolli juttu ja valetatakse. Erinevalt Ansipist ja Rõivasest pole aväärne Eesti riigi looja Edgar Savisaar mitte kunagi kommunist olnud.
To kriibu
2015-08-13 21:06:10
Ma lugesin ka Teie kommentaare ja no uskumatu kui vaimuvaest juttu suust välja ajate.????Kas me oleksime siis iseseisvunud puu püssidega või?Ma arvasin,et Teil on ikka normaalne mõtlemine aga ei:)Kas Savisaar kõikke tegi kõige paremini aga ta tegi kõikke targalt ja mõistusega ja kasutas diplomaatiliselt neid võimalusi ära,mida oli realselt võimalik saavutada.Savisaar on ainuke eestimeelne ja aateline ning tark poliitik.Teised paljukiidetud on lihtsalt sullerid.Muidugi sulid Savisaart kardavad ja Savisaart ei ole võimalik rahaga ära osta ega hirmuga.
kriibu eelmisele
2015-08-13 21:41:18
No su viimane lause on lausa tipphuumor. Võid ennast julgelt tugevaks humoristiks nimetada ja sellega ehk lausa leivagi lauale teenida. Edu on garanteeritud, kui samas vaimus edasi lased.
Muide, mis mõttes on FA
kriibu (jätk)
2015-08-13 21:41:56
Muide, mis mõttes on FAKTID vaimuvaesed?
muig
2015-08-13 22:05:13
Kriibule 2015-08-13 18:23:34
Toetan täielikult 2015-08-13 08:32:59 kommentaari,Savisaar ajas asja just nii ,kuidas sel ,täielikul nõukaajal ,sai asja ajada.Ei läinud püünele ja käratanud,tahan Eesti Vabariiki --- Vaatame seda veidi lähemalt. Edgar Savisaar on sündinud Harku naistevanglas. Tema ema, venelanna Maria Burešina istus seal kinni lihtlabase hobusevarguse eest. Toona ei olnud Harku naistevanglas ühtegi eestlasest valvurit ega ametniku. Kuna tema ema pandi kinni rohkem kui üheksa kuud varem kui sündis Edgar siis ei ole võimalik, et tema soontes voolaks eesti verd. Olen nõus kõigiga kes peavad Edgarit rahvuslaseks. Nii see on kuid tegemist ei ole eesti rahvuslusega.
muig
2015-08-13 22:08:27
Vaatame nüüd lähemalt IME projekti mis ilmus kunagi ajalehes Edasi. Selle autoriteks olid Savisaar, Kallas, Made ja Titma. Miks me seda vaatame? Lihtlabasel põhjusel. Kui see ajalehes ilmus siis sai see olla ainult tänu sellele, et KGB kiitis selle heaks. Miks kiitis? Ju oli vaja omad saada käest ära libiseva riigi etteotsa. Ja see neil ka suuresti õnnestus. Ma ei olek unagi alahinnanud ei KGB d ega ka FSB d.
muig
2015-08-13 22:11:41
Mis puudutab eesti taasiseseisvumist järjepidevuse alusel siis soovitan soojalt tutvuda faktidega, ehk siis lugeda läbi toonased ENSV Ülemnõukogu istungite protokollid. Nendest saate teada, et Edgar Savisaar soovis teha mingit uut riiki mingi null kodakondsusega ja oli tuline vastane Eesti riigi taastamisele järjepidevuse alusel. ainuke kui ta sellega nõus oli oli hääletus iseseisvuse taastamiseks järjepidevuse alusel ja seda selleks, et rong oli läinud ja polnud muud enam teha pildile jäämiseks.
muig
2015-08-13 22:16:09
Eriline komöödia on muidugi Rahvarinne. Ametliku nimetusega Rahvarinne Perestroika Toetuseks. Seda see ka oli. Nagu ka püüd tänase päevani Moskva kannuseid teenida. Huvitav miks? eks veri ole paksem kui vesi.
Küll aga hämmastab mind nahaalsus tituleerida ennast peaministriks kes pole ta kunagi olnud. Ehk siis Edgar Savisaar ei ole olnud mitte kunagi eesti vabariigi peaminister. Küll aga on olnud ENSV Ülemnõukogu Ministrite Nõukogu esimees. Seega võib tema raamatule Peaminister vee peale tõmmata.
muig
2015-08-13 22:20:30
Eriti kurb on see, et Tallinnas ei ole enam eestlasi. Neid eestlasi kes peavad lugu eesti riigist rahvast ja rahvusest. Kui neid oleks siis ei oleks praegu sellist palagani, korruptsiooni ja eestlaste mõnitamist pealinnas. (loe: linnavalitsuses.)
Kurb ja masendav. Kes oli see korrumptant kes kirjutas pealikule kinnimajas lasteraamatu? Ja nii läheb kui kaua edasi? |