![]() Omavalitsus seisab inimesele kõige lähemal
vaagija
2011-06-19 19:46:29
Jüri Ratas ütleb: "Vägikaikavedu riigi ja omavalitsuste vahel on minu arvates ületanud igasuguse mõistliku piiri. Kahjuks ei saa me selles kontekstis enam rääkida partneritest, vaid peame tõdema vertikaalset võimujaotust. Riik käitub vanema vennana, kes oma suures tarkuses teab kõike kõige paremini - kui tahab, siis muudab kohaliku omavalitsuse juhtimiskorda, kaotab makse, kärbib tulumaksu laekumist ja annab uusi kohustusi, kuid nende täitmiseks raha eraldamata."
Nii see ju ongi. Ja ollakse ühe "üleannetu" ja sõnakuulmatu omavalitsuse rajalt mahavõtmiseks valmis kasvõi kõiki 230 omavalitsust kiusama, et vaid ühte sundida diktaadile alluma. Nii talitati omavalitsuste tulubaasi kärpimisega, samas aga algatati nõudega kõik lasteaiad ümber ehitada vastavalt euronõuetele; nii talitatakse uue maamaksu seadusega, samas aga jääb kehtima Euroliidu nõue lõpuni välja ehitada linnade vee- ja kanalisatsiooni võrgud; nii talitati siis, kui üldise kokkuhoiukampaania ja masu tingimustes sunniti linnavalitsust lisamiljoneid kulutama linnavolikogu laiendamiseks (lootus oli sellega linnas võimule saada) jne.
Aadu
2011-06-19 23:21:58
Ei tea miks Edgar peab Tallinnas vastutama iga tänavaaugu, puhastamata tänava, määritud seina jne. eest, valitsus ei vastuta millegi eest. Kui lennukiga Saksamaal toidupoes käimine on odavam kui oma Eesti poes siis kes ikka süüdi on? Igal talul on peremees, ühistul esimees, tehasel direktor ja kui midagi halvasti läheb siis küsitakse ikka nende käest. Kui meie valitsus enne valimisi lubas kõik hästi teha ja ka hinnad tasemel hoida mis ta siis praegu viriseb,et ei suuda midagi teha? Mäletate seda suurt valet, et euro hinda ei tõsta aga nüüd käib hinnaralli täie hooga ja valitsus õigustab seda, no tule taevas appi, kas me tõesti sellist valelikku valitsust tahtsimegi? Ah jaa, see on ju kompartei kooli edukalt lõpetanute valitsus, valede vorm ka sama. Kauaks veel seda jama on?
2011-06-20 09:02:40
Keskerakonna juhtkond püüab partei Saaremaa piirkonna juhatusest mööda minnes ja erakonna liikmetelt ühekaupa allkirju kogudes sättida erakonna kongressile saarlaste poolt parteijuhi kandidaadiks Edgar Savisaart.
Läinud neljapäeval toimunud Keskerakonna Saaremaa piirkonna konverentsi varjutas seik, et enne konverentsi algust ja ka pärast selle lõppu üritasid kaks pealinnast saabunud Keskerakonna noortekogu liiget inimestelt koguda toetusallkirju Edgar Savisaare kandidatuuri seadmiseks erakonna esimehe kohale. Konverentsi korraldajaid ega ka kohaletulnuid sellest eelnevalt ei informeeritud, kirjutab Meie Maa.
2011-06-20 09:03:07
Kuna tegu oli kooskõlastamata toiminguga, katkestas piirkonna esimees Kalle Laanet selle ja võttis noortelt allkirjade kogumise blanketi ära. “Eakamad inimese ei saanud üldse aru, mis toimub ja arvasid, et kõik on läbi räägitud. Ütlesin ka kohalviibinud erakonna endisele peasekretärile Priit Toobalile, et selline teguviis on äärmiselt ebaprofessionaalne ja nii need asjad ei käi,” rääkis Laanet Meie Maale.
Hea tava kohaselt esitavad erakonna esimehe ja juhtorganite liikmete kohale kandidaate piirkonna üldkoosolekud või konverentsid. Ettepaneku sealjuures teevad piirkondade juhatused. “Paistab, et lugupeetud erakonna esimees kardab nii väga, et tema kandidatuuri ei esitata või tekib tal raskusi, kui mõni tene kandidaat kõrvale tuleb. Miks ta peaks muidu niimoodi rabelema,” märkis Laanet. Kandidaatide esitamist erakonna juhtorganitesse hakkab Saaremaa piirkonna juhatus arutama juuli alguses. “Kaalume kas esitada üks või mitu kandidaati esimehe kohale, eeldatavasti kutsume nad ka piirkonna juhatusse oma positsioone kaitsma. Täna pole ju välja käidud ametlikult ühtki kandidaati, peale selle, et kuluaarides räägitakse Savisaare jätkamisest,” rääkis Laanet. Ta lisas, et loomulikult võivad kandidaate esitada ka piirkonna liikmed, aga see ei käi nii, et kusagilt keskkontorist tulevad inimesed kohale ja kirjutavad ette kes ja kuidas. Sellisel juhul poleks piirkondadel juhatusi vajagi. Laanet märkis, et tema andmetel on noortekogulased täna taas Saaremaal, et piirkonna liikmete allkirjad siiski kätte saada. “Esimehe korraldus on ikka nii vali. Arvatavasti hakatakse käima ukselt uksele, sest mina ei ole kuulnud, et Saaremaa keskerakondlasi oleks kusagile kokku kutsutud,” lisas ta.
linlane-lasnamäelane.
2011-06-20 09:43:22
See Savisaare valimine on nii tavaline, et ei pne mind Lasnamäel elavat kodaniku üldse imestama. Viimastel omavalitsuste ja riigikogu eelnevatel kuudel kogusid umbsed kesknoored Lasnamäel allkirju Savisaare toetuseks ja see oli Keskerakonna juhtide käsk. Nii mainisid mõned noored, et see käsk anti Keskerakonna büroost Toompealt (peasekretär Priit Toobal).
Nii määrati ette keda lasnamäelased, kes ei oska riigikeelt, kellel ei ole oma mõtlemist ja arusaamist, kes vajavad omale Suurt Juhti, Õpetjat ja Käskijat, pevad valima valimistel. Samuti rohelistes telkides rõhutati seda sama ja lubades, et kui Savisaar valitakse, langevad kommunaalmaksud, uusi makse ei kehtestata ja midagi ei tõuse. Rumal inimene usub ja valibki. Mis on nüüd peale valimisi juhtunud, teate ja näete ise!!! Lasnamäel noorkesikud enamuses ei osanud rääkida riigikeelt, ega selgitada miks neid allkirju Savisaare toetuseks on vaja korjata. Enne omavalitsuse valimisi teatsid, et Savisaar on koos venelastega ja langetab sooja, vee, elektri, gaasi hindasid!!!
linlane-lasnamäelane.
2011-06-20 09:46:14
Kas midagi on minu eelmises kommentaaris valet ja midagi taolist ei toimunud!!! Tahaks teada keskerakondlastelt, kui ausad nad on eelmise kommentaari peale kommenteerima. Vaevalt, et keegi tahab ja julgeb tunnistada.
nentija
2011-06-20 10:42:39
Valimispropagandistide-agitaatorite üliagarus on hakanud silma kõigi parteide puhul ja on üpris tavapärane. Miskipärast ajab end linlaseks-lasnamäelaseks nimetavat pöördesse kesknoorte aktsioon. Võib mürki võtta, et Reformi või IRL-i samalaadne ettevõtmine jätab teda rahulikuks või koguni paneb takka kiitma.
linlane-lasnamäelane.
2011-06-20 18:07:01
to nentija! Too mulle näiteks kus on IRL ja Reformierakonna noored kogunud allkirju ja teinud kellegi isiku kohta eel propagandat. Kui oskad ausalt näiteid tuua siis olen sinuga nõus. Vähemalt Tallinnas pole seda kohe kuidagi näinud ja mõnedes maakondades samuti, kus mul elavad sugulased ja tutavad. Kui mõni saadik käib valijatega ise kohtumas ja kas või ukse taga ennast tutvustamas (nt. Keit Pentus Lasnamäel), siis see on teretulnud ja vajalik. Olen ka väga kummalisi kohtumisi näinud ja see paneb teine kord päris pead raputama ja imestama.
Kui reforrmikad, irl-sed, sotsid või ükskõik missugune erakond allkirju korjaks, ei poolta ma seda heaks ja saaksid minu käest samasuguse hinnangu, nagu kesikud. See kõik on kellegi poolt hääletamisele mõjutamine, eriti nende poolt, kes ei saa aru poliitikast, majandusest, lubadustest jne. Seda on kerge teha Tallinnas (elan praegu Tallinnas Lasnamäel ja tean neid inimesi), Ida-Virumaal (olen ise sealt pärit ja tean mis räägin) ja veel mõnedes kohtades. Ootan nentijalt vastu dialoogi, kui on mida ümber lükata. Kui vastust ei tule, tähendab oled minuga 100% nõus.
Miks
2011-06-20 23:04:28
nentija ei taha vastata ega tuua fakte nn."tavapärasest" käitumisest.
Kalju Ein
2011-06-21 09:43:59
vastus: sest ta on keskerakondlane ja kesikud ei vasta küsimustele, sest neil ei ole midagi vastata, nad ainult tõestavad ja lubavad ilma faktidele toetumata !!
vaagija
2011-06-21 09:59:04
Härra Laanet teab ka ise väga hästi, et ükskõik kes meist võib kasvõi keset turuplatsi minna allkirju koguma härra Laaneti toetuseks kandideerimisel erakonna esimehe kohale. Ainult millegipärast Savisaare puhul on see teisiti: Savisaare toetuseks allkirjade kogumine on paha, paha... Savisaare vastu aga võime kasvõi kümme korda sada tuhat koguda - pai, pai, pai...
Austusest ja teiste arvamusest
2011-06-21 17:44:55
vaagijale: võibki sada tuhat koguda, aga vastuseks tuleb ülbe irvitus.
Kodune kasvatus ei ole andnud enesekriitilist meelt. Eelmise sajandi "tippude" stiil |