![]() Sõda algab koolilastest
2012-06-27 06:16:49
Reedake mul on piinlik sinu pärast. Tõeline nõukogude inimene oled aga Reedake aeg on juba palju rohkem edasi läinud.
Reedake- mida teeb umbvenelane hea haridusega meie riigis, mis kasu on tal keskkooli tunnistusest kui eesti keelt ta ei mõika ? Või järgmisena üritad panna kvoodid, mitu venelast ja mitu eestlast tohib ühes firmas töötada ? Reedake- mis keeles õpitakse saksamaal, VENEMAAL, inglismaal jne jne ? Reedake- kas nendes riikides on samuti võimalik eesti või vene keeles nõuda keskharidust jne ? MUL ON TÕESTI HÄBI - Reedake, sa oled tegelikult väga vähe koolis õppinud !
Enn Oja
2012-06-27 08:24:28
pole juhhtund seda lugu lugema ega nägäma, sellepärast tükist enndast mitte sõnagi . vajd oletan et käsitletud on tunndlikke assju .
selles Reedaga nõus et mejjl pole vaja lõjjmi 5.'' kol''onni, lass eesstluse vihhkajad jäävad omaette ning ajajooksul lahhkuvad, nejjd pole vaja 'mejjestada' . toettadatuleks ajnult nejjd kes seda ise tahavad . mejjle pole lihhtsalt kasulik kuj mejje v'aenlased mejje seas mejjd ässti tunneks ! eksib aga Reedake nutulaulus mis siis kõjk saab kuj muukkad äki kõjkk koos lahhkuks . kõjgepäältt tuleks täpsustada et nende muukkateall pean ise silmas jusst seda 5.'' kol''onni mis suhhtub m'ejsse vaenilikult ning pärandab selle vihhkamise ka lastele . kujj aga Lasnamä tühjaksjääkks sis eks teeninda ju ned müjjad ja muud teenindajad ju omi, nii lähäks ni teenindajad kujga teenindatavad koos . pole nimelt kuuld et umppk'eelsed käjkks p'ussidega teenindamas Sakalas võj Ugandis . ääd teed m'inna ! kinndlassti mõni eluala allgul kannataks aga eks me ole pidand paljutki ümmberinndama ka seni . milleks ojjda tehislikult ülal minngit toottmist kuj sellejaokks pole tööttajajd ? onn ju iga s'isset'oodav tööttaja/t'ööline sisuliselt võllg miss akkab ajaga kassvama ning sööb ajapikku ära mejje ettketulu tema'arrvel . jusst sellest tuleks mejje töösstuse ülesehitamisel lähhtu, mitte ottsi üle illma arabejd, n'eegrejd ja "n'eegrejd" .
see
2012-06-27 09:49:23
ei ole isegi marurahvuslus, mis meist, ka eestlastest roomikutega üle sõidab ja maa sisse trambib. See on seesama sovjetlik "aparaadikultuur", mis rakendab kogu olemasoleva oma propagandaroomiku ette, et kõigest inimlikust ja heast üle trampida. Sovjetid ei talu inimlikkust, neile on arusaadav robotlik kuuletumine ja orjalik allumine. Sovjettide roomikutest ei ole pääsenud ka eestlased, venelastest kõnelemata.
Lugeja
2012-06-27 10:28:05
Aitähh! Südamevaluga on kirjutatud see artikkel. Paremäärmuslusest on juba kõrini.
Enn Oja
2012-06-27 10:58:27
ärgä kasutage mõjsstejd millel onn ebamäärased piirid ning mida võjjdakkse isikutti vastandlikult tõlgendada . se 'marurahvuslus' kättkäb enndas ni rünnet kujga kajtset muukkatevasstu .
rünndega on tegemist siisskuj suhhtutakkse üllbelt mitteülbitsev'asse muukk'asse, kajttsega aga siisskuj muukkas akkab enndale põhielanikust suuremajd eriõjjgusin'õudma ning põliselanik astub vällja ülttkehtestatud õjjguste kajttseks . kuj mejje liiduvabariikki tulevad muslimid ja akkavad enndale n'õudma sellist õjjgust et nende plikad ej pea kehalise tunnis osalema sis on se mejje koolikorralduse vastane tegevus ning loomulikult p'eame me ennd kudureettadevasstu kajttsma .
pensionär
2012-06-27 12:05:16
Pr.Kudu "südamevalu" on suunatud ainult venelaste "mõistmisele"...nemad vaesekesed on siia tulnud kultuuri ja OMA keelt levitama,meile maju ehitama (kus enamuses elatakse ise sees) ,meile lollakatele tehaseid-vabrikuid ehitama (elasid ju eestlased nende arust ainult muldonnides,sõid mulgikapsaid ja rääkisid mitte inimkeeli ("govorite po tšelovetšeski),olid sakslaste orjad (samas on just venelased selle pisikese maalapi pärisperemehed...ei tea,kus nad siis olid,kui meie esivanemad- taanlaste sunnil "Taaralinna-Tallinna ehitasid,kui Rootsi all koogutasid,kes meid maha müüsid maanäljas Peeter-I ,sele,kus nad end küll peitsid,kui seesama tsaar kasutas "põletatud maa " taktikat,kus külas kiresid vaid üksikud ellujäänud kuked ja inimene andis teise inimese jalajäljele suud......aga vot ikka on see nende maa,nemad tulid ja vabastasid --jäädes ise vabastatute kukile ja siia üha juurde ja juurde trügides(mis pole siiani lõppenud),siin paljunedes ja edasi sovjetilikku elumentaliteeti edasi kandes.Proua manitseb eestlasi...kuidas te üldse julgete hingata,kui "suur vene rahvas" tahab siin oma keelt ja oma meelt arendada,tallates meie tunded aasta -aastalt Sõjeväekalmistu porileaetud mulda.kujutage õudust,et eestlane tahaks oma AINSAL maalapil maailmas saada eestikeelset teenindust---milline jultumus,eesti noored tahaks suhelda inimestega,kes temast ka aru saaks...jällesuure vene rahva alandamine ja diskrimineerimine.Kuhu küll peitu pugeda,kus saaks hing rahu.kus on see paik sellel maalapil,kus vene jop..m..te täis kultuurakeel järgi ei jõuaks.Pr.Kudu siin ahastab,et mis saaks siis,kui venelane panekski siit neetud maalt ajama,unustades,et siis polekski vaja nii palju marketeid ja haiglaid ja muid teenindusasutusi,meile piisaks palju vähemast ja siis saaksime ise lõpuks valida,keda siia enda kõrvale elama lasta.Kas eestlasel,lätlasel pole siis sellust õigust oma isade maal,õigust olla sellega,kes sind igal sammul ei süüdista seitsmes surmapatus,kes austab ka seda "surnud,kasutut keelt",kes heameelega õpib seda ja paneb ka oma lapsed seda keelt õppima,et tekiks lõpuks ühtne rahvas,kes üksteist mõistab ja ei kalla päevast-päeva sulle kaela "suure sõpruse" sildi all sõna otses mõtte paska.Ja kus on siis need vene intelligendid,keda pr.siin pisarsilmi tutvustab,kui rõhutuid ja alandatuid,miks me neid ei näe.Skulskaja ja Makarov..on ainsad,kes ausalt ja adegvaatselt suudavad asju nende õigete nimedega nimetada...kus on need ülejäänud...mina näen ainult rusikas käsi loboveid,kõlvarteid,zarenkove,klenskeid jne.jne.jah ja neil on siin tõesti õudne elada,sest eestlane käib natsimunder seljas neid alandamas ja hirmutamas.Kas teie arvates ,pole väikerahval mingit elamisõigust,ikka kooguta suure ja halastamatu " vabastaja " ees.
Maragratt
2012-06-27 13:30:44
Pensinäär ma viskan sulle kulpi!See on tätsa õigus mida sa kirjutad.!
kauri
2012-06-27 14:15:59
oi kus lärasuised ojad ja muud matsid ajas Reet KUdu artikkel marru. Õige, kõik on õige, austatud Reet Kudu! Anna aga valu!
eelmisele
2012-06-27 15:46:24
aga miks sa seda vene keeles ei kirjutanud ?? Sinu toetajad ju ei saa sulle kulpi lüüa, nad ei saa sõnagi aru sinust !
Anna valu kauri, anna valu aga po russki ....
maali maalt
2012-06-27 18:46:55
Mul on ka selline tunne, et eesti rahvas sureb välja oma vihkamise tõttu. Kommentaariumites tunned, kuidas inimesed kogu aeg tahaks kellelegi kitse keerata, halvasti öelda olgu see siis oma rahvusest või muust rahvusest inimene. Kurb on kõike seda lugeda.
Lolliks jääda ei keela ükski seadus
2012-06-27 20:59:07
4 kooli siis oligi, kes on nii puupead või põikpead, et riigikeelt kohe kuidagi oma kõrvade vahele ei mahuta.
Räägiks siis sellest ajast ka kui need vene koolide õpilased oma õpetajatega koos käisid pronkssõduri päevil Toompeal Eesti rahvast, Valitsust ja riiki mõnitamas ja sõimamas. Räägime sellest vene koolist ka, kelle õpilased peksid sisse kesklinna eesti kooli aknad. Oli ikka vihkamist selles kambas ja on siiani. Oma lollis vihkamises soovib see valge lindi ussipesa nüüd riigikeele õppest loobuda. Miks ka mitte......LOLLIKS jääda ei keela Eesti Vabariigis ükski seadus. Edasi on nende nelja kooli õpilaste tuleviks aga päris nutune....ülikooli siin ei saa, tööd siin ei saa. Kohtume siis töötukassa ukse taga suurima heameelega.
Keskerakondlased hiilgavad oma mõistusega...IRW
2012-06-27 21:00:21
_Lugeja 2012-06-27 10:28:05
Aitähh! Südamevaluga on kirjutatud see artikkel. Paremäärmuslusest on juba kõrini._ Peab ikka olema tühjus kahe kõrva vahel kui riigikeele oskus paremäärmuslus on. Midagi nii lolli polegi siit enne lugenud.
2012-06-27 21:04:19
Kust sa "maali maalt" nii hästi vanglaargood tunned? Mittesitsinu ütleb tavaliselt "kitse panema" aga mitte "kitse keerama". Sinuga sarnast sõnaseadet kasutamas aga enamalt jaolt need kes veetnud trellide taga vägagi pika aja.
maali maalt
2012-06-28 07:18:12
Ma küll ei teadnud, et ,,kitse keerama,, on vanglaargoo. Aga näe sina tead! Ju siis meie ajakirjandus kasutab väga tihti sellist väljendit. Sain päris kõhutäie naerda.
kaasahõikaja
2012-06-28 08:15:47
Reet Kudul on õigus. Ammu oleks aeg siit pühalt ja põliselt vene maalt välja lüüa siin pesitsevad natsid ja inimesed, kes räägivad mingit imelikku keelt.
RK
2012-06-28 10:42:05
Mis näitab inimese kultuursust (Puškini "Jevgeni Oneginit" võib ka rets läbi lugeda,kui tal parajasti muid "vägitegusid" teha pole)....1.Söömiskultuur,2 Peldikukultuur,3. oskus ennast kohandada elukohamaa tavade ja kommetega ja ka keelega. Venelasi,ka nende intelligente enamasti nendes loetletud punktide järgimises küll kuidagi süüdistada ei saa.Ikka ronitakse jalgupidi peldikupotile,ikka järatakse suurt lihatükki kahvli otsast,või koguni "mugavuse" pärast parem juba sõrmede vahelt (otsige vene sööklatest nuga...teid vahitakse kui ilmaimesid,kes isegi süüa ei mõista) ja kolmandas punktist ei maksa rääkidagi,vot tema on nii SUUUUUUUUUUUUUUUUR rahvas,et ei peagi ennast alandama mingi väikerahva keelt õppides.Venelane on "kultuurseim" rahvas maailmas,sest näe jaapanlane tuleb ja esimene asi,on hakata õppima uue kodumaa riigikeeles,seda teeb nii aafriklane kui moslem,seda neetud "surnud keelt" õpib iseenesest mõistetavalt ka hispaanlane,aga vot venelasele on see vastuvõtmatu ja seepärast siis naeravad ennast ribadeks "intelligendid" meie soovi üle,et siin maal saaks kõikjal rääkida riigikeeles.Pr.Kudo peaks teadma,mida on kirjutanud venelaste olemusest tema enda kirjanikud "Venelane on naiivne nagu laps ja julm,agressiivne nagu loom!" Tema istuks ahju peal ja ootaks midagi, kasvõi prisket revoluutsiat või vähemalt kismatki,muidu igav.Ikka koos ja karjaga.Mis puutub teisse,kes te seal etendusel oma silmad kukla taha häbenesite...siis olete üks tavaline orjahingega inimene,mina soovin oma maal,et siinelavad inimesed austaksid selle maa kombeid ,tavasid ja keelt (oma Lasnamäe korteri seinte vahel käigu või peapeal),austaksid ühiselureegleid (miks küll ei olda nõus enam ühes hotellis elama vene turistidega...kas see fakt ei pane selle hala esitajat mõtlema) ja 20 pika aastaga suudaks ka tõeline puupea keele omandada..see hala,et nüüd me eriliselt sunnime vene lapsi,on pehmelt öelda haige (Soomes,Prantsusmaal..õpiksid need vene lapsed nagu kukupaid nii füüsikat,kui keemiat riigikeeles,muide proua kui te ei tea,siis Siberisse saadetud lapsed pidid ilma igasugu ettevalmistuseta õppima kõiki aineid vene keeles,oma asi,kui kahed kuhjusid).See teie pidev halamine aga näitab tegelikult kui halvasti te ise tegelikult venelastest mõtlete......virisejad,õpivõimetud ja "kultuurist" ikka vägagi kaugel olevad.Raamatu läbilugemine ei tee inimesest Puskinit,ega ahju peal pelmeene lusikaga limpsijast ajuhiiglast.
RK veel
2012-06-28 10:56:02
Vene sõdur tuli tallu,lõi pererahva seina äärde,ähvardas automaadiga,võttis kõik,mis võtta oli,nii eluslooma,kellele kohe sealsamas silmade vahele virutati,kellad meeldisid ja nõud meeldisid,jõhkrus ja röögatu matslus saatis neid kõikjal,ei seisnud Stalin neil püstoliga selja taga,kui saksa neide-naisi grupiviisiliselt vägistati,kui Saksamaa paljaksröövimisel häid seadmeid ja tööpinke nagu kolu autodele loobiti (terve mõistusega inimene lihtsalt keeldub seda uskumast..mis venelasele võimalik,see teistele imelik) Vene sõdur suutis ühe ainsa aastaga ennast ja kogu seda vene värki jälestama panna,nii,et sakslast võeti vastu kui vabastajat,sest kahest halvast,oli see vähem halb ja vähemalt kultuursem (sakslane vahetas toitu,mitte ei röövinud relva ähvardusel),juttu võiks lõputult jätkata,kuid teiesugusele pr.Kudo midagi selgeks teha,mida eestlased tunnevad,on pehmelt öelda mõtetu..........laulate ühendkooris "Za rodinu,za Stalina ,Venemaa on üle kõige,peaasi teda südames kanda,kuid mitte kunagi sinna elama minna.
vihk
2012-06-28 11:37:49
Inimene, kes siin eespool räägib kommentaariumides lokkavast vihkamisest (siis eestlaste väljendatuna), ei valda vist sõnagi vene keelt - vastasel juhul pistaks ta ehk aeg-ajalt kasvõi uudishimust ninakese ka venekeelse Delfi kommentaariumisse. Kui SEE ei ole vihkamine (ennekõike Eesti ja eestlaste, aga ka palju muu suhtes), mis sealt vastu vaatab, siis tahaks küll küsida, MIS veel on vihkamine. Eestlane vigiseb ja igiseb enamasti niisama, aga sealt vaatavad vastu ikka otsesed ähvardused ja raevupursked. Aastate viisi pole ma aru saanud, miks "muulasi ahistav ja kägistav" Eesti "politsei"riik sel puhul midagi ette ei võta. Äkki preili Kudu teab vastust?
vaagija
2012-06-28 18:41:21
Üks lause proua Kudu artiklist:
"Yana Toom pihtis telesaates, et ta olevat kahekümne aastaga lõpuks aru saanud, mida tähendanud Mart Laari murranguaegne lause: venelased ei teadvat, kuivõrd kõik eestlased neid kogu stagnaaja vihanud olevat." Tahaks küsida Mart Laarilt ja siin kommenteerijatelt, et kuidas küll oli võimalik, et kaks teineteist nii ääretult vihkavat rahvast omavahel nii hästi läbi said, et meile tekkis kümneid tuhandeid üksteist armastavaid segaabielusid-perekondi, kus kasvavad tublid eestikeelsed-meelsed lapsed? Kas neid ähvardati siis püssitoru ees abielluma ja lapsi sigitama, või kuidas??
Enn Oja
2012-06-28 20:11:20
rahvas on tervik ning minngit suhhtumist kõjgilelajjendada onn ülepakutud .
määratlus 'vihhkab' on väga ebamäärane ning erineb kõvasti ka isikutti, vahel ehk ej kattugi . kuj p'ooldajatele ja ükkskõjkksetele lisaks p'üüda liigitada vastasejd sis jämädaltvõttes mina liigitan nad ajutisteks ja püsivastasteks . ajutisedvastased avaldavad oma vasstusejjsu vajd teattud juhhtudel, kuj minngi sünndmus tejse rahhvaga onn avalikult võjmendatud . püsivastased kannavad viha tejse rahhvavasstu enndaga igal pool kaasas ning sähvatavad kuss aga võjmalus avaneb . 'äärmuslikuks liigiks võjkks pakku ka 'v'aenlased', kes püjjavad vaenualust ävitada aga kuna me 99%-liselt mõrrvadele vällja ej lähä sis jätan selle kuj vähäolulise vällja . kuj palju võjb 'olla ajutisi ja püsivastasejd ? kõjgepäältt tuleb arrv'essevõtta ükkskõjkksed ja p'ooldajad, nejjd on kinndlassti üle poole . olulisim osa on püsivastased, ise inndan nende arvuks mõni tuhat, vahest ka üle 10000' . muukkatest on se vastasteulkk tunnduvalt väjkksäm, isegi suhhtarvuna . põhjuseks arrvan selle et arvuliselt suurem rahvas suhhtub väjkksäm'asse alat'eadvusliku üleolekuga ning vastasus pole nii suur kuj väjkksämal suuremavasstu . kuj nüd lähäks minngiks vastasuse äälätuseks sis kalldun küll arrvama et vastased jääkks mõlemas leeris vähäm'usse, isegi märgatavasse . mejje viga on see et me laseme ennd liialt juhhti tunnetest, nejjd onn aga kerrge üleskütta . mõnikümmend kisakõri esindaks nagu tuhandejd . oma sisimas me oleme palju rahulikumalt äälästatud . sellepärast ma ej saa ka aru paljudest kirjutistest ja s'uusaadetest minngite eriliste vastassejjsudeüle . se on pigem soov süsi 'õõgvelepuhuda et taas tõuseks leekk . |