![]() Eesti riik võib jälle saada oma raudtee peremeheks
Lükkab ümber
2005-12-21 15:01:37
BRSi juhtimisel on Eesti Raudteesse investeeritud 2,64
miljardit krooni
14:16, 21. detsember 2005
21.12.2005
Eesti Raudtee suurosaniku BRSi poolt erastamislepinguga
võetud kohustus investeerida ettevõttesse viie aasta
jooksul 2,566 miljardit krooni on novembrikuu seisuga
üldnumbri osas ületatud 74 miljoni krooniga, kokku on 2001.
aasta sügisest investeeritud 2,64 miljardit krooni.
Erastamise viibimise tõttu ei saanud BRS alustada
investeerimist enne 2001. aasta septembrit, mistõttu
pikenes erastamislepingust tulenevalt kohustuste täitmise
aeg ühe aasta võrra 2006. aastani, kuid tänaseks on
erastamiskohustus üldnumbri osas täidetud ning ületatud
ennetähtaegselt. Kokku on infrastruktuuri investeeritud
1,315 miljardit krooni, veeremisse 1,222 miljardit krooni
ning muude kvalifitseeruvate investeeringutena on
ettevõttesse paigutatud veel üle saja miljoni krooni.
Infrastruktuuri osas on investeeritud 448 miljonit krooni
kapitaalremonti, 248 miljonit krooni keskremonti ning
muudesse infrastruktuuritöödesse ning objektidesse 619
miljonit krooni. Veeremiinvesteeringud ei hõlma endas vaid
veduritele tehtud kulutusi, vaid ka erisõidukite soetamist,
vagunipargi uuendamist ning Tapa depoode arendamist.
Erastamise ajal eeldati äriplaanis ühe kilomeetri remondi
maksumuseks keskmiselt 8 miljonit krooni, kuid tänu uuele
remonditehnoloogiale ning materjalide maksimaalsele
taaskasutamisele on ühe kilomeetri kapitaalremondi maksumus
vähenenud 5 miljoni kroonini ning keskremondi hind 2
miljoni kroonini kilomeetri kohta. See on võimaldanud Eesti
Raudteel korda teha rohkem raudteekilomeetreid, kui
äriplaanis ette nähtud. Kokku on viimase nelja aasta
jooksul remonditud 293 kilomeetrit raudteed. Aastal 2004
remonditi 98 kilomeetrit ning 2005. aastal 74 kilomeetrit,
kuid 2001. aasta investeeringute edasilükkumise tõttu jõuti
toona teha vaid 16 kilomeetrit, seega on nelja aasta
keskmine 58,6 kilomeetrit aastas. Teekilomeetrite arv, kus
on lubatud kiirus kuni 120 km/h, on kasvanud 120-lt
kilomeetrilt 2001. aastal 300 kilomeetrini 2005. aastal.
Samuti on Eesti Raudtee BRSi juhtimisel teinud mahukaid
investeeringuid projektidesse, mida esialgne äriplaan ei
kajastanud. Näiteks Tallinn-Tartu vahelise raudtee remont
eesmärgiga vähendada reisirongide sõiduaega kahe tunnini
maksis Eesti Raudteele üle 100 miljoni krooni. Sarnaselt ei
olnud äriplaanis ette nähtud mahukat rööbaste
kinnikeevitamise projekti, mis on vähendanud müra asulates
ning tõstnud oluliselt raudteeinfrastruktuuri kvaliteeti.
Tänu rööbaste kokkukeevitamisele ning oluliselt
efektiivsemaks muutunud määrde- ning hooldustööle pikeneb
rööbaste keskmine eluiga lähiaastatel 500 miljonilt
brutotonnilt miljardi brutotonnini, mis parandab veelgi
teehooldustööde jätkusuutlikkust. Kapitaalremont
raudtee-ehitus, mille käigus asendatakse
rööpad-liiprid-killustik täielikult uute materjalidega
Keskremont raudtee-ehitus, mida teostatakse
kapitaalremontide vahelisel ajal ning mille käigus
korrastatakse ning asendatakse osaliselt rööpaid, liipreid
ning killustikku. Priit Koff avalike suhete juht Eesti
Raudtee
Isamaalane
2005-12-27 20:18:39
Raudtee mahamüümine oli vale, väga vale.Strateegilised
objektid,nagu raudteed,lennuväljad, sadamad, põhimaanteed
jne. peavad jääma riigi kätte. Vastasel juhul oleme ühel
päeval fakti es, et meie raudtee omanik on vene riik.
|