Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Koos kommunistide kuritegudega uurigem ka fashistide omi

Punktke  2002-07-16 23:12:51
No kudas nii võib? Fashism sümpatiseeris ligi 25 000 eestlasele, fashistlik Saksamaa oli Eesti rahva vabastaja ja aitas hävitada väheväärtuslikke inimesi. Kuda siis praegune valitsus saab sellist asja hukka mõista, kui genotsiid oma enda rahva - tagastatud majade elanike vastu on alles algjärgus. Kõtt-kõtt, või siin õpetama! Isegi meie õiguskantsler leiab, et siit Saksamaale fashismijoovastuses ümber asunud isikutele tuleks (põhiliselt muidugi võltsitud dokumentide alusel, millega Saksamaa jutulegi ei võta), kolmas kord nende poolt kord (60 aastat tagasi) Saksamaale kingitud kinnistud: Lugege aga hr Jõksi paskvilli teemal "Õiglus majja!".

Punktike  2002-07-16 23:16:50
Riigikogu peaks kiiresti vastu võtma seaduse, mis lubab kriminaalvastutusele võtta õiguskantsleri, kes tahab hakata tagastama Saksamaale 60 aastat tagsi ümber asunud isikutele kuulunud vara, mis teeks kodutuiks veeel 700 maja elanikud Eestis. Kas selline asi ei vääri kriminaalvastutust? Mis üldse on kuritegu oma maa ja rahva avstu, kui mitte selline tegevus?

Mussolini  2002-07-17 11:06:27
No kuulge, igal asjal on ikka piir. Milliseid kuritegusid on Eesti territooriumil sooritanud fashistid? Kui palju Saksa okupatsiooni ajal Eestis itaallasi tegutses? Kui üldse jura ajada, tuleks proovida enne vähemalt fashismi ja natsionaalsotsialismi vaheline vahe omale selgeks teha.

Ants  2002-07-17 12:53:35
Kibestunud poliittöötaja nutulaul. Partorgil ei olegi tõde tähtis, peaasi, et palju vahtu.

Pets  2002-07-17 13:24:35
kui poleks olnud 90 aastete radikaalseid reforme oleksime SRÜ-s oleksime venemaa sigala. Mine vaata maaparandusega havitatut Eesti külasid ja mini lasnamägesid Eesti maakohtades Aga paistab, et autor soovib kõike muidu saada, peaasi, et ei peaks mõtlema.Palju pappi ja ruttu. Ajaloo teadmised ei kannata mitte mingit kriitikat.

P  2002-07-17 16:24:25
Kas tänane leht on Kesknädal - kommunismi kiitmise eri? Mingi pensionäär pajatab oma toredast poeskäigust, keegi püüab siin kõik fashistide pähe määrida? -to Pets. Olen sinuga 100% nõus. Vaadake mida need kommunistid siin 50 aastaga suutsid teha.

Peeter Känd  2002-07-17 16:59:15
To:P Kas midagi on artiklis valesti? Või on tõde isamaaliitlastel ja mõõdukatel raske kuulata? Peaksite ka tunnistama, et sotsiaalpoliitika kohalt on Eesti riik tagasi astunud. Eriti selle aja jooksul, kui Laar peaminister oli.

lemme  2002-07-17 17:18:44
Loodame, et Kaksikliidul jätkub otsustus-ja tahtekindlust minna sellel teel edasi.Köigepealt peaks ikka Eesti riigi kollapsi ääre pealt välja tooma, kuhu ta praegu on kukkunud.Kommunism on utoopia, mida keegi kunagi ei teosta, sest inimloomus seda ideaali kahjuks ei vöimalda. Nii et oleks aeg ammu loobuda niisugustest illusioonidest.Köik kes siin kommunismist nii väga kirjutavad on unustanud, et meil on juba kümme aastat Eesti Vabariik,aga paraku inimloomuse vastu ei saa- ta on läbi imbunud ahnusest ja ebaöiglusest. Seda kinnitavad ka uurimused.Ma ei ütle, et peaks loobuma kurjategijate kindlakstegemisest,aga see peaks puudutama siis köiki kuritegusid. Parem oleks tegeleda praeguse ajaga, et rohkem kuritegusid ei tehtaks!

P  2002-07-17 19:03:58
To:Peeter Känd. Edu sulle, saa oled tõsine Keskerakondlane. Sinu vaateid ja arusaamasid ei saa kunagi muuta.

Variksoole  2002-07-17 22:24:06
Laar on tunnistatud parimaks peaministriks läbi aegade.See et Laar olles kõige kauem võimul ise rikkaks pole saanud ei tähenda veel et ta oli kehv minister.Peale selle võiks loo autor tööle hakata ja oma võlad ära maksta .Kaua sa elad teiste kulul muidusööja.

Sõja kaasaegne  2002-07-18 23:10:11
Saksa okpatsiooni ajal Eestis hukatud inimeste arvuga on autor küll tublisti mööda pannud ja pärinevad ilmselt nõukogude ajast. Nagu teada, kirjutasid nõukogude ajaloolased, et Tartu kaitsekraavides hukkasid sakslased kümneid tuhandeid inimesi. See arv saadi nii, et arvutati kraavi ruumala ja jagati ühe inimese ruumalaga... Et eesti rahavas kaotas ühe nõukogude aastaga ligi 100.000 elanikku (koos põgenikega) see on küll fakt.

Kah Tark sõja kaasaegsele  2002-07-19 08:51:05
Mis puutub põgenikesse, siis jalga lasid argpüksid ja reeturid. Õige eestlane kodu ei jätnud, kui, siis vaid sel juhul, kui teda väevõimuga minema viidi. Seega- ärgem reetureid arvestagem. Aga maha laskma olid meie suguvennad küll nii punaseid, siniseid kui muid teisi värvi inimesi. Selle ees silmi kinni pigistada on lollus, ei muud. Aga nagu näha- lollidest meil puudu pole.

Hitler  2002-07-19 18:28:25
Olen seni olnud Keskerakonna pooldaja ja pidev Kesknädala lugeja. See on ka praeguseks ainuke leht, mis on valgustanud olukordi teise, ringkaitsest väljaulatuva nuga alt, kahjuks ainult teatud piirini.Kõik on jäänud siiski deklaratiivseks ja sügavuti õigetele ajaloolistele alustele asetamata. Mille põhjal me üldse oleme üles ehitanud oma seadusandluse, mille taha praegu poetakse kaitsmaks oma teguviise. Kas praegune Vaba Eesti Rigikogu on ametlikult kinnitanud Eestis 1940.a. toimunud sündmusi agressiooni, sõjalise okupatsiooni ja annektsioonina koos neist tulenevate järelmitega või käib elu ikka Ribbentrop-Molotovi 28.septembril 1939.a. sõlmitud pakti järgi, kus endine EestiVabariik loovutati rahva selja taga vabatahtlikult NSV Liidule. Just nendest määratlustest sõltub rahva saatus ja omandiõigus. Kui 1940.a. sündmusi ei klassifitseerita ametlikult agressionnina Eesti rahva vastu, siis oli meie praeguse Eesti Vabariigi aferistidel täielik õigus teostada rahva isikliku ja riikliku omandi konfiskatsiooni.Et asi oleks veelgi kindlam, tunnistati 23.juuli 1940.a. maa natsionaliseerimise dekreet kehtetuks Riigikogu poolt alles 19.aprillil 1995.a. Kuigi dekreet kuulutati juba varem ebaseaduslikuks, sobis see meie valitsuseliidile omandireformi jõustumise ajal imehästi,mitte nagu põhiseaduse §32, kus püha ja puutumatu omand tunnistati hoopis kasutamiskõlbmatuks. Antud juhul pole restitutsioon kohustuslikki ja endise Eesti Vabariigi omanike kui ka nõukogude ajal rahva poolt loodud vara sai täieõiguslikult praeguse Eesti Vabariigi varaks. Suure heategijana hakkas eesti Vabariik korraldama varade tagastamise tsirkust, kus kaitseta ja õiguseta jäänud rahval polnudaimugi, et tegelikult pole õigust midagi tagasi taodeldagi. Tagasi saab nõuda ainult agressiooni teel röövitud vara( aga mitte eestimoodi üks aasta),mida meil ametlikult aga pole kinnitatudki. Praegusel ajaloolisel taustal on Eesti Vabariik võõra vara täieõiguslik peremees selle reformimiseks, müümiseks, tagastamiseks, kauplemiseks ja mida iganes oma äranägemise järgi kasutamiseks ja kohtulahendite omakasuks pööramiseks. Kui ajalugu saab õigele rajale, tuleb omandireform tunnistada õigustühiseks ja praeguseks materiaalselt sandistatud ja õigluse puudumisest stressis olev rahvas vabaneks saastast ja saaks ometi vabamaslt hingama. Loodame, et Keskerakonnal jätkub jõudu, julgust ja ausust teema üles võtta, kuigi juba meist olenematult on Eesti rahva lauspetmine päevakorrale tõusnud välisajakirjanduse.

Kuidas tohib  2002-07-20 14:46:08
Kuidas tohib eesti fashistide kuritegusid hukka mõista, nad tapsid ju kommuniste jt mittetäisväärtuslikke elemente. Riigikogu on kommunistid ja nende ohtliku ideoloogia kuritegelikuks tunnistanud. Pealegi olid fashistliku okupatsiooni ajal SS-is, Gestapos, koonduslaagrites jm tegutsenud eestlased kõik tulihigelised isamaalased. Nad ei või olla milleski süüdi. Seda tõestab ka see, et näiteks Hr Männili ja Evald Miksoni süü kohta Kapo-l tõendeid ei ole.

ANTS  2002-07-20 17:05:56
Kuidas siis tegelikult olukord on? Millega Eesti valitsus on hakkama saanud. Inimeste peksmine ja nende taludest väljakihutame oli jube. Paljud jätsid kodumaa, et oma elu päästa. Paljudel polnud kuhugi minna. Minu perekond näiteks ei toibunudki sellest tragöödiast. Kui see ei olnud agressioon, mis see siis oli?

Vello Ederma, Washington  2002-07-20 22:58:34
Hale on lugeda ja kahju inimestest, kes soimavad valiseestlasi argpuksteks ja reeturiteks. Tuleb neile andeks anda, sest nad ei tea, millest raagivad. Sarnaseid kommentaare leidub ainult Kesknadalas. Need, kes nii motlevad, on kas punased, roosad, voi midagi muud.

Jänis  2002-07-23 21:21:24
Jah, kod. Känd, on valesti. Esiteks artikli pealkiri ning algus -- fashistide sõjakurjategijaid on kogu maailmas jälitatud sõja lõpust saadik ning neid mõisteti süüdi ka omaaegses okupeeritud Eestis. See töö on suures osas tehtud, kommunistlikest kurjategijatest on aga valdav enamus teenitud karistuseta ning kommunistlik rezhiim suuremas osas selle all kannatanud riikidest hukka mõistmata. Teiseks on otsene vale autori väide genotsiidist Eesti lähiminevikus, autor paistab selle sõna tähendust mitte tundvat. Kolmandaks on autori Põhiseaduse tõlgendus meelevaldne ning ekslik, PS alusel ei saa iseseisvust loovutada ka rahvahääletuse tulemusel ning samas ei valda autor teemat ilmselt piisavalt, et põhistada, kuidas ikkagi ELiga liitumine Eesti PS-vastane on. Vastuolu on vaieldav, kuna rahvusvahelise õiguse põhimõtteid arvestades pole tegu iseseisvuse võõrandamisega, st sellest loobumisega alatiseks. Lisaks sellele on kogu artikkel kirjutatud hüsteerilis-demagoogilises stiilis.

eestlane  2005-02-12 21:02:07
Täiesti nõus Vello Edermaga. Ära läksid need (vaimu)inimesed, keda oleks pärast sõda kohe kuul või Siber.Ilma nendeta oleks Eesti kultuur praegu hulga vaesem.Sms Variksoo jutt oleks nagu 1950 parteikooolekul alustatud ja nüüd lõpule viidud.

laagritest  2006-02-05 19:47:38
USA oli kommunistide suurim liitlane. Aga 1944.aasta 9. septembril lasti Metsakalmistul sakslaste poolt maha üle tuhande Patarei vangla vangi-rahvuslased ja inglise orientatsiooniga isikud. Omaette teema on Tartu tankitõrjekraav, kus inimesi lasti maha mõlema okupatsiooni ajal.

vana sõdalane  2006-05-18 20:13:41
Variksoo, kust Sa need1960.aasta ajalehed kätte said, et nii tekstilähedaselt oskad kirjutada? Selle üllitise ja kamitmete kommentaaride põhjal võiks nagu väita, et punased kipuvad pead tõstma. Äkki viirastub nele uus 1924. aasta 1.detsember ? Tuletagu siis ka seda meelde ,millega see kommunistliku saasta jaoks tookord lõppes. Ja ärgu arvaku, et seekordne nahatäis vähem soolane tuleb. Kommunism ei lähe läbi.

Nimi 
E-mail