Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Teema jätkub: holokaust ja väsimatu Jüri Lina

MUSKETÄR  2007-09-05 07:13:32
Peab tõdema, et selle naise jutt vahutab samamoodi kui Põhiseaduse õlu. J. Lina poolt on aga rumal uskuda, et ühelegi kesikule või Salupere taolistele inimestele, kelle südametunnistusel võib olla võõraid karjeid ja valu küllaga, saaks midagi tõestada ja selle nimel aega raisata...

LLemme Krimm  2007-09-05 07:33:03
M.Salupere on ka vabamüürlane, loomulikult peab ta nii kirjutama!

am  2007-09-05 08:38:37
Salupere kui ilmselt fanaatilise punasega pole mõtet vaielda. Lina asjus ei oska vaielda, pole lugenud. Aga Salupere räägib alati meelsasti objektiivsusest, aga igast kirjutisest kumab läbi vastumeelsus Eesti iseseisvuse ja vabaduse eest võitlejate vastu. Huvitav, kas M. Laar oleks pidanud "tõese" raamatu saamiseks kasutama rohkem vene ajal ilmunud materjale või NKVD kõrilõikajate pajatusi ja nägemust. Veel, minu ajalooteadmiste põhjal on ja jäävad kommunistlikud juhid igasuguse inimlikkuseta monstrumiteks.

Enn  2007-09-05 12:07:30
Lemme Krimm ,seekord nõustun Sinuga muidugi on Salupere paadunud kommunist ja vabamüürlane.

teema  2007-09-05 14:00:03
pr.Salupere.Teie loost loen mina välja,et kõik kes ei jaga minu vaateid on...No,ei ole vist ikka nõnda.Ka teist erinevate vaadetega inimeste hulgas on erudeeritud ja huvitavaid inimesi.Ka nende hulgas,kelle arvamus ühtib Jüri Lina arvamusega ilmakorraldusest ja ajaloost.Teile ehk üllatuseks,aga nende seas on ka märkimisväärne hulk juute,kes pole kaasa läinud käibetõdedega ja eelistavad oma peaga mõelda.

Kalewipoeg  2007-09-05 18:31:26
Tore, et kaks pooletoobist sedasi omavahel karvupidi kokku on läinud. Võiks olla rubriik "kirjad hullumajast"

kolm  2007-09-05 21:08:06
Tule taevas appi, kui magedad kommentaarid targa naise loole, Ja Lina,,,, teda ei saa ju tõúiselt võtta

neeger  2007-09-05 22:29:20
Tavalistes lehtedes ju selliseid asju lugeda ei saa ning selliste olendite olemasolu jääks meie teadvusse jõudmata kui vajalikku infoniðði ei täidaks Kesknädal. Pilk siia saidile on sama huvitav kui jalutuskäik loomaaeda erudeeritud parasitoloogi juhtimisel. Suured tänud!

To-kolm  2007-09-05 22:47:00
Tule taevas appi-- keegi nimetab pr.Salupere "targaks". Kuid unustas jutumärgid. Ja mitte Lina vaid seltsimees Saluperet ei saa keegi tõsiselt võtta.

karma seadus  2007-09-05 23:28:54
Teemale lisaks.Malle Salupere ja teised temataolised Lina-materdajad on unustanud tõsiasja,et Lina on oma raamatutes küllaltki palju tsiteerinud juudi allikaid,näiteks Talmudit ning juudi entsüklopeediaid.Ka näiteks Israel Shahaki ja paljude teistegi juutide kirjutisi. Tuntud juudi rahvusest publitsist Henry Makow on muuseas andnud Lina raamatutele selgelt positiivse hinnangu.Salupere ja tema mõttekaaslased püüavad aga väita,et Lina raamatute aluseks on üksnes elukutseliste juudivihkajate kirjutised.

Tüdind neist idiootidest!  2007-09-06 18:56:40
Pada sõimab katelt, ühed mustad mõlemad.

glavlit  2007-09-06 19:02:53
Antud küsimuses ei saagi mingit konsensust tekkida, senikaua, kui holokaust on ajalooteaduse väline dogmaatika. Võiks leppida sellega, et tõde on kuskil "Lina tõe" ja "Salupere tõe" vahepeal. Lugedes mõnde autorit (sh nimetatud Hilberg) tekkib pilt, mille kohaselt oli II maailmasõda osa holokaustist, mitte holokaust osa II maailmasõjast. "Poliitiliselt ebakorrektselt" asjale lähenenuid ootab demokraatlikus sõna- ja trükivabadusega kiitlevas "Vana-Euroopas" veel 21. sajandil kriminaalkaristus. Parim näide puuripistetud nimekas ajaloolane Irving. Oleks aeg üle saada keskaegsetest nõiaprotsessi-laadsest lähenemisest ja lõpuks lubada ka ajaloolastel avalikult kirjutada, kuidas asjalood ka tegelikult võinuksid olla. Ka nn revisjonistid ise ei eita otseselt juutide kallal toime pandud vägivalda. Milleks vürtsitada pidevalt holokausti absurdsete liialdustega, mis lähevad vastuollu isegi loodusseadustega. Sm Saluperele soovitaks, enne kui ta tuleb välja oma holokaustinägemusega, läbi lugeda kasvõi Jürgen Grafi "Holokaust luubi all". See võiks ehk mõtlema panna, et kas siiski on kõik need 6 miljonit ikka nii must-valge, nagu meile aastakümneid pähe taotakse.

M. Salupere  2007-09-06 21:07:09
Professor Hilberg on 40 aastat holokausti uurinud ja pälvinud selle ala Nestori tiitli. Tema möödunudaastasest Berliini ettekandest jäid kõlama tema kontrollitud kvantitatiivsed hinnangud hoomamatule kuriteole: 800.000 getodes MÕRVATUD juuti, 1.400.000 MAHALASTUT, 2.900.000 LAAGRITES HUKKUNUT, lisaks muud natside juudisoost ohvrid. Niisiis on Hilberg tõestanud ligikaudu sama holokaustiohvrite arvu, mida Graf, Lina ja nende mõttekaaslased nii kirglikult eitavad. Muidugi olen ma lugenud Grafi raamatut, aga käinud ka Berliinis Wannsee muuseumis, lugenud Eugenie Gurin-Loovi raamatut Eesti juutide saatusest, mis koosneb peamiselt autentsetest dokumentidest, aga kuna Linal pole sellele midagi vastu väita, siis nimetab ta autorit professionaalseks tõeväänajaks, nagu tehakse ikka, kui argumente ja teadmisi napib.

teema  2007-09-06 21:54:41
minu poolt loetud teiste autorite käsitluses on holokaust suuresti kahtluse alla seatud.Kas nad siis valetavad?Kuidas te saate nii kindlalt väita,et õigus on nendel,kes väidavad holokausti olnud olevat?Kas selle pärast,et teie seda usute?Kui mina seda ei usu,kas ma olen siis mingil viisil halvem teist?Või on Jüri Lina halvem inimene kui teie,sest ta ei usu holokausti?Võiks ju eeldada,et olete arukam ja ei pööra maailmavaatelisi eriarusaamu isiklikuks.Tegelikult ei veena mind holokausti olemasolu uskumiseks teie esitatud arvud.Elu on järjepidevalt kinnitanud,et paber kannatab tõepoolest kõike.

glavlit  2007-09-06 22:35:11
Sm Salupere poolt Nestoriks tituleeritud Hilbergi arvud nn "kontrollitud kvantitatiivsed hinnangud" on sõna otseses mõttes kvantitatiivsed, mitte kvalitatiivsed. Kui nii, siis tahaks teada, milliste dokumentaalsete materjalide alusel need hinnangud püsti on pandud. Mis valem see selline on, mis alati vastuseks 6 miljonit annab. Lõppkokkuvõttes pole ju tähtis, kas juute tapeti 600 tuhat, 6 miljonit või 6 miljardit. Fakt on see, et juute tapeti tuhandete kaupa ja sellest peaks piisama ja kui kindlaid arve pole, siis mitte luuletama, mitte toppima suvalisi arve, mida keegi korralikult äratõestada pole suutnud. Selliste miljonitäpsusega arvutuste tõttu, millele kunagi ei kaasne konkreetseid selgitusi, ei võta varsti enam keegi holokaustiteadlaste tegemisi-toimetusi tõsiselt ja nad peavadki repressiivmeetoditega on 6 miljonit üleval hoidma, mis lõppkokkuvõttes on tapetute mõnitamine. Las tegelevad asjaga ajaloolased, mitte igasugused zuroffid, kelle maine eksistents näib sõltuvat Männili-suguste tagaajamises, omamata mingit kindlat tõendusmaterjali. Kuna Saluperel ei paistnud Graf millegipärast mõju avaldavat, siis soovitaks talle näiteks veel Finkelstein'i "Holokaustitööstust". Ei ole 100% nõus ei Grafi ega Finkelsteiniga, kuid mõtlema pani küll, et kuskil on ikka midagi väga mäda.

to glavlit  2007-09-07 16:09:53
6-st,kui judaismi erlisest arvust loe http://www.epl.ee/artikkel_277176.html&P=1

M.Salupere`lt  2007-09-07 16:24:53
"Euroopas on...juudid...olnud sunnitud kohanema ja kodunema erinevates maades,säilitades igas olukorras oma RAHVUSLIKU ISETEADVUSE ja KOKKUHOIDMISE." Võtkem eeskuju! Olgem eestlased ja jäägem eestlasteks!Õige,Malle.

Tõsi!  2007-09-08 00:05:59
Eestlastel ei maksa pidada end kõige targemaks rahvaks - teistest, sealhulgas juutidest ja armeenlastest, tuleks eeskuju võtta. Selle asemel purelevad eestlased omavahel, võõraste meeleheaks.

arno  2007-09-08 02:41:52
Alustaksin Salupere meenutusest, et tal tekkinud tahtmine käsi pesta pärast J. Lina artikli lugemist? Jääb mulje, et süütute inimeste veri tema tippkommunisti kätel hakkas sügelema aga võtku teadmiseks, seda pesemisega olematuks ei tee. Kui kogu maailmas on suure vale kohta väljend: tõde vaid nii palju, et vale usutavana tunduks, siis kommunistide vale kohta see ei kehti. Kommunistidel kehtis põhimõte - valeta niivõimatult hullusti, et keegi ei söandagi seda valeks pidada, arvates lihtsalt- nii suurt valet polegi olemas. Aga on ja kuidas veel. Salupere sõimab Göbelsit, kuid see vennike oli kommunistidest valetajate kõrval nagu eelkooli või lasteaia laps, sai ju ka Gestapo oma "tarkused" kõik omaaegse NKVD "spetside" käest. Aga selles on muidugi tõetera, et Salupere taoliste tõeväänajatega vaidlemine on tühja tuule tallamine, mis ei pea tähendama, et nende pahatahtlikku laimu peaks vaikides ja lontis kõrvadega kuulama või lugema. Aga midagi pole teha, demokraatia on kord selline, et iga laimaja ja soperdaja võib nii palju laimata ja plära kirjutada kui soovib, eriti kui talle selle eest hästi makstakse. Jõudu talle tema soperdamistes.

to arno  2007-09-08 06:36:06
5+!

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail