![]() Miks viskab tänapäeva kirjandus soppa lugejate hinge?
Teine Eestlane
2009-07-29 14:16:11
Aga võib-olla on Eesti elu oma põhiolemuselt muutunud nõnda ropuks, et mõned soovivadki näha selle rõvekeelset verbaalpeegeldust kirjanduses? Aga võib-olla on need, kes taunivad "kirjanduslikku s...pildumist", lihtsalt nõrganärvilised (neid leidub ikka ja alati!) või variserid (avalikult hüüavad: fuih!, aga tegelikult on n-ö teki all valmis just sihukest lugemiskraami nautima)? Aga võib-olla on ränk XX sajand, mille raskused jäävad meid vaevama ka käesolevas aastasajas, äratanud inimestes valusa igatsuse kauni järele? Eks tuletage meelde hinge täitnud ülevust äsjasel üldlaulupeol ja pisaraid, mida pani voolama enneolematult hingesügav rahvatantsupidu. Siit tõusetubki suur ja enneolematult üllas ülesanne kooli- ja kirikuõpetajate, aga veelgi enam teiste rahvavalgustajate - raamatukogurahva - ette: juhatada lugejad tagasi kauniskirjanduse juurde - eesti tõelisse, ajaproovid läbi teinud kirjandusklassikasse. Televisioongi võiks (lausa peaks!) tutvustama tõelist ilukirjandust, panema mõtlema ja arutlema teoste ja tegelaste üle. (Vaevalt et saab sellesuunaliseks pidada nt AK-le järgnevaid "etlusi", mis olevat luule poeetide esituses, kui mis enamasti panevad õlgu kehitama ja mõjuvad kui üha tõhusam peletustegevus.)
ARVAJA
2009-07-31 16:36:39
Tere.
Mina ei ole küll lugenud Mihkel Raua raamatut "Musta pori näkku", kuid niipalju kui mina olen kuulnud, siis pidavat Mihkel Raud rääkima seal raamatus oma õnnetust lapsepõlvest ja oma alkoholiprobleemidest ja sellest, kuidas ta sai oma alkoholi probleemidest jagu. Rõhutan: Ma pole lugenud raamatut "Musta pori näkku" ja seega ei ole ma objektiivne midagi otsustamaks. Lühidalt: Pole lugenud, ei oska otsustada.
WSS
2009-08-01 07:25:22
Tubli ARVAJA
Ma mainiksin niipalju, et kesikkonna poolt selle teema algatamine on variserlik. Partei kelle esileedi, mhh see on ülepakutud, kuid olgu seimadonna, võrdleb Riigikogu kõnepuldist istuvat Peaministrir Katkuga, partei kellede liikmed ka selle lehe veergudel ja kommentaariumis solvavad ning laimavad Presidenti, rääkimata kadunud presidendi Lennart Mere laimamisest ja muudest valedest. Partei, kes ise oma vastaste suhtes kasutab keelendeid, mis sobivad turuvarblastele, rämpsproledele ja hullematest hullemale lumpenile. Sellise partei häälekandja peaks säärastel teemadel ikka väga kuss olema. Diagnoos on selge, sõnade ja tegude lahknemine - sõnaga räige variserlikkus.
to WSS 2009-08-01 07:25:22
2009-08-01 15:38:24
Ja mis arvaja sina siin oled?
WSS
2009-08-01 16:48:00
Vähe suurem tead, kui Sinusugune argpükslik ajuvaba noorkesik, kes ise ilmselt päritolult poluvernik. Täpselt sarnane Savisaarega!
kuule
2009-08-01 18:17:29
WC, või mis sa oled. Ära sa igaks juhuks selja taha vaata, sest näed seal Savisaare varju ja võid oma vahkvihast kõrgenenud vererõhu tõttu infarkti saada või lõhki minna! Ja kes selle pasa siis jõuab ära kasida! PS! Sa uuri vähe järgi seda paljuleierdatud riigikogus toimunud ütlust (katkuga võrreldi mitte Ansipit ,vaid tema tegevust) enne kui lahmima hakkad!
WSS
2009-08-01 19:54:14
On seal vahet - mõte sama. Alias on WSS, lahtisletatult Waffen SS. Niipalju võiks ka rumal kesik lugeda osata.
Ma ei lahmi kopka eest. Soovid kesikloke sigaduste loetelu ja korruptantide nimekirja. Savisaare varju ma kah ei näe, kuid Fakt on ja jääb Faktiks, tegemist on esikollabrandiga ja tema partei näolo EW vaenuliku reeturerakonnaga.
to WSS 2009-08-01 19:54:14
2009-08-01 20:06:31
Miks sa korruptantide nimekirja siis ei avalikustanud?
wss
2009-08-01 20:09:44
AGA PALUN
Sepa Elmar Parbuse poiss Poisikesest Pärnu linnapea, meelde tuli Viisitamm. kas jätkata, tead isegi. Ah jaa seo0sed meedia eelarvega võib ka Savisaare nimekirja lisada, mis ee oma erakonna promomine ja pensionäride häälte ostmine linna rahade eest, siis muud on!
kuule
2009-08-01 20:47:01
ma kutsuks sind ikka WC-ks, sest nende pasaämbrite, mida sa oma valitsuskliki meedia ajupestud koluga kommentaariumides välja oled valanud, hais hakkab juba hinge matma! Aga sa võiksid siia lisada ka nimekirja "Kesknädalas" ilmunud lugudes paljastatud valitsuserakondade sigadustest, et asi oleks ikka objektiivne, mitte kindlas suunas viltu! ( Usun, et sa oled ikka "KN"-i lugenud, sest vastalisel korral ei ole sul üldse mõtet "KN#-i Weebilehel suud lahti teha) !!!
ARVAJA
2009-08-01 21:41:06
Tere.
Kas sa, Waffen SS, oleksid nii lahke ja tooksid ära ka need kohtuotsused, milles on süüdi mõistetud Elmar Sepp, Ivo Parbus, Mart Viisitamm. Aga hakkakski siis lõpetama. Ciau.
WSS
2009-08-02 05:32:32
Küll mõistetakse, seni piirdun terminiga kahtlusalused korruptandid!
Kesikukarjale solki kaela ju vaja, seda nad teiste suhtes pidevalt toodavad ja ise teevad!
WC-le
2009-08-02 10:38:36
No kuidas sul siis on selle "KN" lugemistega? Või on su harimisallikateks ainult "Parem Eesti" ja "Eesti Eest", mis on tõenäolisem ja järeldub sinu foobiatest!
WSS
2009-08-02 12:46:56
Noo naljakas, kui see ei ole Sinu jaoks. Nimetatud väljaandeid ma ei külasta!
Kunagi vaatasin, kuid rahva ja riigivaenulikkuses on KN ületamatu ja erakordne kah oma asendilt ajakirjandusmaastikul.
ARVAJA
2009-08-02 15:50:36
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah-haa! Rahva ja riigivaenulikkuses on Kesknädal ületamatu ja erakordne.
Äkki sa oleksid nii lahke ja ütleksid, milles seisneb "Kesknädala" rahva-ja riigivaenulikkus? ----------------------------------- Ma räägin sulle ühe juhtumi, mis juhtus siis, kui ma olin umbes 15.aastane. Olin laagris ja ühel päeval tuli sinna laagrisse rääkima mingisugune psühholoog, kui ta oli oma kohustusliku jutu ära rääkinud, rääkisime muudel teemadel, nagu ilm, poliitika ja mis on kellegi huvid. Muuhulgas tundsin huvi, et miks "pasundavad" kõik ajalehed, nagu "Postimees", "Eesti päevaleht" ja "Äripäev" ning televisiooni kanalid nagu ETV ja TV3 kohe kui midagi halba Keskerakonnaga juhtub, aga sellest kui Keskerakonnaga midagi head juhtub, ei räägita. Tead, mis ta mulle vastas? Inimestel on õigus teada, MIS nende riigis toimub. Teisele küsimusele vastas ta: Ajakirjandusel on õigus ise valida, millest ta kirjutab või mida ta näitab. Kui küsisin järgmiseks: Aga ütle palun, miks siis ei kirjutata või ei näidata telekanalites, kui midagi halba juhtub parempoolsete erakondade (juhtiv) liikmete või nende lastega? vastas ta: sellepärast, et see on erakonna sisene asi. Ütlesin sellepeale, noh, siis on ka see halb, mis juhtub Keskerakonnaga, erakonna sisene asi. Tema: Ei ole, rahvas peab teadma, mis riigis toimub. Mina: See on ju topeltmoraal. Tema: Kuidas nii. Mina: Noh, kui see halb asi puutub Keskerakonda, siis peab rahvas seda teadma, aga kui see halb asi puutub parmpoolsetesse erakondadesse siis on see erakonna sisene asi, siis rahvas nagu ei peakski teadma, siis võidakse rahvast "pimeduses" hoida. Hea, et ajakirjandusmaastikul on olemas üks ja usaldusväärne ajaleht - see on "Kesknädal". Lisasin veel: "Eesti päevaleht","Postimees" ja "Äripäev" on kõige parempoolsemad ajalehed üldse, kui oli küsitlus "Euroopa Liitu minek või mitte minek", siis "Postimees", Eesti päevaleht ja "Äripäev" avaldasid ainult Euroopa liiduga ühinemise poolt olevaid kommentaare, aga "Kesknädal" avaldas nii Euroopa liitu minemise poolt olevaid kui ka Euroopa liitu minemise vastu olevaid kommentaare. Tead, kui vihaseks ta sai! Ta küll ei öelnud midagi, aga ta näost oli näha, et ta hoiab ennast vaevu-vaevu tagasi.
q
2009-08-02 16:07:34
artiklis kirjutatud teema kohta. Mihkel Raua kirjutatud raamat ja raamatu peategelase elu on minule väga võigas. Olen ise maal elanud ja kasvanud, aga sellist joomist ja räigust minu kodukandi noortes küll ei olnud. Samas arvan, et maal oli noortel alati palju tööd ja ka huvialasid. Ilmselt hea elu ja mitte mingite kohustuste olemasolu rikub inimest.
WSS
2009-08-02 16:17:49
To q
Tänapäeval on see eluolu veel hullem maal.
WSS
2009-08-02 19:37:12
ARVAJA
Nagu arvasingi oled nii alla 30-e noorkesik, see selleks. Ütlen Sulle otse, mina olen selle ajakirjaniku kohalt Sinuga resoluutselt nõus. Lisan veel, et tegu lolliga, ta ei osanud isegi välja keerutada. Tahaks loota, et mina nii rumalalt ei oleks vastanud, mhh tean, iial ei vasta. Asja sisust, olen päri, et KE-d on turmtule all. Ma ei leia, et see normaalne on. Esitagem küsimus, kes on selles süüdi - väide Keskerakond ise, sest nende teod, poliitika ja ideoloogia selline, mis seda tingivad. Rahvakeeles -ajavad inimeste harja punaseks. Seega kui kesikkond soovib asja muuta, siis alustagu endist. Alustuseks võiks oma patte tunnistada ja mitte alati õigustada või pugeda uduste väljendite taha - kui uurimine lõppenud kommenteerime. Kommentaar, mida iialgi ei järgne. Või viia läbi sisejuurdlus ning tulemused avalikustada. Heaks võimaluseks oli ja on Jõri Vilmsi SA pankrott ja kaubamärgi teise MTÜ alla kantimine vana aferisti Sepa Elmari poolt. ARVAJA termin aferist on minu isiklik arvamine, olen tema tempudega kokku puutunud ja mitte uurimisorganites vaid eraäris. Mis puutub teiste parteide sigadusi, siis tunnistan, võrreldes KE pattudega nii põhjalikult ei kajastata, samas olen nii REF-i kui IRL kohta lugenud kriitilisi artikleid ja kolumne nii Päevalehes, Postimehes ja ka DELFIS. Seega olen osaliselt Sinu käsitlusega nõus, kuid vaadake härrased, kuhu koer maetud - kaevake välja ja räägime edasi!
ARVAJA
2009-08-02 21:11:04
To WSS: "Nagu arvasingi oled nii alla 30-e noorkesik, see selleks."
Mina kirjutasin: "Ma räägin sulle ühe juhtumi, mis juhtus siis, kui ma olin umbes 15.aastane.", aga praegu olen ma 34. aastane, aga kuna see minu juhtum läks teemaga kokku, siis kirjutasin selle ära.
WSS
2009-08-02 22:11:32
See aasta siisa sinna või neli. Minust oled pea 15 noorem, sestap Sind noorkesikuks nimetasin. Pidasin silmas, et selles laagris käisid poisikesena EW ajal, ma ei viitsinud täpselt arvutada - ära solvu, see ei olnud taotluslik!
|