Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Ärge süüdistage monumente!

tuhha  2006-07-05 09:01:05
Isegi Müüripeal võiks teada, et seal Aljoša juures palverännakul käies ei leinata langenud sõdureid vaid leinatakse NL-i.

Pensionär Järvamaalt  2006-07-05 10:23:35
Vaat see on õige jutt õige mehe suust. On saabunud uus okupatsioon, vaimne okupatsioon, mida surutakse rahvale peale. Ja seda mitte meid okupeerinud riigi poolt, vaid meie oma võimul olijate poolt. Aastat 20-30 tagasi kuulsime, kui hea on elada eesti rahval siis, kui läheme üle vene keelele. Siis päike ei pidanudki Eestimaa kohal loojuma, vaid pidi särama 24 tundi ööpäevas ja 365 päeva aastas. Praegu käib täpselt sama jutt.Ainult vene keele asemele on tulnud inglise keel. Minge üle inglise keelele ja päike ei loojugi emnam Eestimaa kohal!Vana jutt ja tuntud viis. Tartu Ülikooli rektor propageerib ingliskeelset õpet, see pidavt tooma TÜ Nobeli preemiate saju. Nobeli preemia(d) rahvuskeele ja kultuuri hävimise hinnaga! See on väärastunud mõtlemisviisiga inimese käitumine, inimese käitumine, kellele ei ole püha tema emakeel, tema esiisade kultuur ja oma rahva, keele ja kultuuri eest esiisade poolt valatud veri. Ja ta ei ole üksi,neid ,kes ohustavad eesti keele,eesti rahvuse ja kultuuri säilimiston rohkem. EV Põhiseadus ütleb:kõikumatus usus ja vankumatus tahtes kindlustada ja arendada riiki, mis peab tagama eesti rahvuse ja kultuuri säilimise läbi aegade. Kas riik täidab seda põhiseaduslikku ülesannet? Ei täida. Kui täidaks, siis ei laiutaks kõikjal võõrkeel, vaid valitsev meie oma keel, meie emakeel, eesti keel. Kas TÜ ülesanne ei oleks mitte eesti keele ja kultuuri hävitamine, vaid hoopis avalik-õigusliku RAHVUSLIKU ülikoolina igati toetada eesti keele arengut ja selle levikut kõikjal nii kõne-kui ka teaduskeelena? Kindlasti on viimane tema ülesanne. Aga kui riigi juhtivatel kohtadel on nn. uuskadakad, mitte rahvuslikult meelestatud inimesed, siis on oht, et läheme liivlaste, vadjalaste, isurite, karjalaste teed? Kas sellist riiki me tahtsimegi? Mina igal juhul ei tahtnud, teiste eest ei oska öelda. Jätke sõda minevikuga, vaatake olevikku ja näete, et eesti rahvas, keel ja kultuur on hävimas. Nende kaitsmine on esmatähtis, mitte sõda mälestusmärkidega.

erak  2006-07-05 20:06:41
tuhhale Kust võtad sina selle julguse ja kindluse,et määrida kõigile seal käijatele seda pähe,mida sina ja käputäis noori ullikesi taovad,kui ainuvõimalikku tõde? Lõpeta vaenu õhutamisele kaasa aitamine. Vanad veteranid omavad õigust seal käia oma traditsioonide kohaselt just nii nagu seda teevad ja hoopis meie peame õppust võtma neilt,kes oma lastele ja lastelastele on õpetanud austama langenud sõdurite mälestust,jätkama neid traditsioone,kui neid enam pole. Meie noored ei austa oma palju kannatanud ja langenud esivanemaid,mida tõestas 14.juuni Linda kivi juures,kus olid kohal põhiliselt eakad inimesed. Miks neid rahvuslasi seal ei kohanud sinimustvalgete lippudega? Häbi peaks tuhhadel olema,kes ilmselt seda nooremat põlvkonda esindab.

ARVAJA  2006-07-05 21:20:49
Jaa, te olete saanud päikesepiste, muidu te sellist jama ei ajaks "Ma (Teie) ei eita, et Nõukogude Liidus valitsenud totalitaarsüsteem tegi Eestis palju kurja. Samas ei tohi praegu Eestis elavaid venelasi süüdistada selles, mis leidis aset 50-55 aastat tagasi." Kõigepealt - Nõukogude Liit ei teinud mitte palju kurja VAID - Nõukogude Liit tegi pidevat õudust! Veel - venelasi ei süüdista keegi esimesena, aga venelased ise tulevad norima, kui ikka venelane tuleb minu/sinu juurde ja hakkab pihta: tõ fassist, tõ fassist ja mina vastan sam fassist, ongi vihane venku valmis. Minul isiklikult oli mai keskel ühe venkuga selline kogemus: #Seisan bussi peatuses, ootan 22 bussi, näen, et tuleb üks venku. Venku tuleb seisab minu nina alla, küsib: tõ kuurit? mina vastu: ma ei suitseta. Venku: pläät, idi poohui. Mina: mine ise sinna! Venku (vihaselt): idi poohui! kuna mul tuli just buss, julgesin vihaselt vastu öelda: idi naahui ili idi poohui! Kui mõni nädal hiljem nägi seesama venku mind sõbraga, tõmbus ta nägu vihaseks.

ARVAJA  2006-07-05 21:24:17
Jaa, te olete saanud päikesepiste, muidu te sellist jama ei ajaks "Ma (Teie) ei eita, et Nõukogude Liidus valitsenud totalitaarsüsteem tegi Eestis palju kurja. Samas ei tohi praegu Eestis elavaid venelasi süüdistada selles, mis leidis aset 50-55 aastat tagasi." Kõigepealt - Nõukogude Liit ei teinud mitte palju kurja VAID - Nõukogude Liit tegi pidevat õudust! Veel - venelasi ei süüdista keegi esimesena, aga venelased ise tulevad norima, kui ikka venelane tuleb minu/sinu juurde ja hakkab pihta: tõ fassist, tõ fassist ja mina vastan sam fassist, ongi vihane venku valmis. Minul isiklikult oli mai keskel ühe venkuga selline kogemus: #Seisan bussi peatuses, ootan 22 bussi, näen, et tuleb üks venku. Venku tuleb seisab minu nina alla, küsib: tõ kuurit? mina vastu: ma ei suitseta. Venku: pläät, idi poohui. Mina: mine ise sinna! Venku (vihaselt): idi poohui! kuna mul tuli just buss, julgesin vihaselt vastu öelda: idi naahui ili idi poohui! Kui mõni nädal hiljem nägi seesama venku mind sõbraga, tõmbus ta nägu vihaseks.#

arno  2006-07-06 01:08:42
Kellegi seltsimeeste Eraku ja Pensionär Järvamaalt jutt on niivõrd süüdimatu, et pole mõtet kommenteerida. Ühinen Arvajaga ja küsiksin Hr M. Müüripealt, kellest olen ikka lugu pidanud kui kainelt mõtlevalt inimeselt, kelle tellimusel ta seekordse loo valmis kirjutas? Midagi nii tendentslikku pole Tema sulest varem silma hakkanud. Haritud ja laia silmaringiga inimesena peaks Ta hästi teadma, et viimases Suures Sõjas hukkunud kümned miljonid inimesed polnud mitte GLOBAALSE RAHAVÕIMU ohvrid vaid eelmise sajandi algul Venemaalt alguse saanud KOMMUNISMI ohvrid. On kirjutatud virnade viisi raamatuid vene endi autorite poolt sellest, kuidas alul Lenin ja hiljem Stalin Vene tsaaride kulda ja mõrvatud aadlilt röövitud priljante kasutasid KOMMUNISTLIKKU LIIKUMIST arendades ja toetades KOGU MAAILMAS. Kuidas ja missuguste rahadega ning kelle häältega aidati võimule Hitler ja ehitati üles Saksamaa sõjamasin. Kuidas ja milliseid ponnistusi tegi Stalin selleks, et tõugata kogu Euroopat omavahelisse sõtta lootusega VEREST TÜHJAKSJOOKSNUD EUROOPAT võtta kui kerget saaki. Teile peaksid teadaolema Stalini sõnad 1945 aasta paraadi eel Moskva Punasel Väljakul oma vasallidele, kui need keelitasid teda paraadist osa võtma. Enne kui kirjutada säärast jama, võiksite lugeda rohkem selle nn "isamaasõja" tagamaadest ja kommunismi kuritöödest üldse, millest arusaamine seisab kogu maailmal alles ees nagu RASKE POHMELUS.Isegi siilile peaks olema selge, et seal Tõnismäel ei leinata mitte langenuid vaid KADUNUT KURJUSE IMPEERIUMI (kelle lippe seal ka liputatakse). Teie kohta peaks kehtima Tseesari tuntud lause uues variatsioonis:"Ka Sina Müüripeal" Aga sellised need tänapäeva eestlased on, kes poeb Ida, kes Lääne ees, ikka vastavalt sellele, kust loodetakse SUUREMAT KASU lõigata.

teele  2006-07-06 07:08:25
Sulle, arno, on millegpärast tõde, millest kirjtab M.Müüripeal valus.Kas äkki oled müürimees,et hämad? Mis puutub kurjuse monumenti Tõnismäel, siis punasõduri õige koht on Maarjamäel.

erak  2006-07-06 13:53:46
Õigustasin vaid vanade veteranide leinamise tava,mis seineb viina viskamisel,kuid punalippude ja NSVL sümboolikaga esinemises on süüdi meie seadusandjad,kes pole seda seaduslikult aegsasti keelanud, mida oleks võinud ju isamaalised jõud sada korda teha,kes on valitsuses kõige pikemalt olnud Olen nõus,et pronkssõduri koht võiks olla Maarjamäel,aga praegune tants selle ümber on kurjast ning ilmselgelt provokatsiooniline,et õhutada tüli ja vaenu kahe kogukonna vahel. Tean ka eestlasi,kes on käinud sinna lilli viimas,leinates oma teadmata kuhu maetud lähedasi,kes hukkusid selles sõjas,kusjuures täiesti lihtsad inimesed,kaugeltki mitte okupeeriva valitsuse etturid ja pooldajad. Arvajale ütleks seda,et ei saa üldistusi teha selliste najal,kes kindlasti on selle kogukonna põhjakiht.Mõistan muidugi,et selline ülbitsemine nende poolt ajab vihaseks,aga ega neid meie vihastamine ei kõiguta ja lahti me neist ei saa. Tunnistagem ausalt,et oleme taasiseseisvumisest alates olnud pimedas eufooris,lootes,et kui neid eirame,siis saame neist lahti. Olen isiklikult samuti mõelnud,vaatamata sellele,et on tulnud omal ajal nendega koos palju tööülesannete pärast tegeleda ja siis sain neid paljusid tundma. Enamuses on nad väga normaalsed ja heatahtlikud inimesed. Kuid nn. ärkamise ajal tuli pinnale internatside näol vaenlase kuju,kes olid põhiliselt üleliidulistest sõjatehastest,eriti Dvigatelist,kellega olid meie ettevõttel mõningased tööalased suhted. Lp.arno monoloogi poleks vaja,sest need on teada ju niikuinii,kuid nende teadmine ei õigusta praegust vaenu eskaleerimist eelolevate valimiste pärast,mis võib väga hukutavate tagajärgedeni viia. Samuti tuleks meenutada Lennart Meri sõlmitud lepingut,mis jättis siia okupatsiooni sõjaväelastest veteranid koos perekondadega nn.5.kolonni. Miks sellest arno mööda vaatab,vaid sorgib kaugemas ajaloos?Nüüd tuleb lähtuda reaalsusest ja tegutseda vastavalt sellele,tarkuse ja tasakaalukusega.

Ester Labo  2006-07-06 17:35:02
Mina olen pensionäär Manivald Müüripealsega nõus Minuarust pole sõdur selles süüdi, et ta Tõnismäele püstitatud on. Ka selles on Manivaldil õigus, et pronkssõduriga tahetakse rahva tähelepanu kõrvale tegelikust olukorrast. Tahan öelda veel seda, et venelased poleks üksinda kedagi Siberisse osanud saata, kui poleks eestlastest pealekaebajaid. Parem pöörata tähele sotsiaalsetele probleemidele. Tahan ka seda öelda, NSVLiidu ajal hooliti inimestest rohkem kui tänapäeval-eriti kui oled kaotanud tervise ja pole leidnud töövöimele kohast tööd. Kuidagi ära elada, tuleb sellele närusele pensile korjata pakend taarat prügikastidest. Pealegi on see inimväärikuse alandamine See on minu arvamus. Parem las sõdur jääb oma kohale ja tegelgu riigiisad palju tõsisemate probleemidega Aitäh selle pisku eest, mis pensionitele juurde pandi. Kesknädala tellija ja lugeja Kuressaarest Ester Labo

Arvajale - T.V.  2006-07-06 21:56:39
Tõpraid on venelaste kui eestlaste hulgas.Täielik info puudumine neil möödunust tekitab neile segadust ja viha.Samas-ega meiegi peale sõda sündinud ei tea ka tõde.Tõest räägitakse vähe.Venelaste endi hulgas levitatakse valet ja selles nad elavad.Stalin on venemaal ja ka osa venelastest elanikele ka siin au sees.Peab, siin, telerites näitama dok.filme sakslaste kuritöödest ja ka venelaste kuritöödest.Neid filme peab ka näitama vene koolides ja kohustuslikus korras.Inimestele ajaloo näitamine on väga vajalik ja ükski raha selleks ei ole kallis.Tahame endi lastes kasvatada patriotismi kuid kust see tuleb.Tänaval venelaste kallal kraaksumine ja vastastiku sõim ei anna midagi head.

arno  2006-07-07 02:34:55
Hr T. V. Huvitav, kes peaks seda nn lähiajalugu siinsetele venelastele selgitama? Keskerakond on ju mitmendat korda valitsuses, ainult selgitusi ei ole ega saagi olema, on vaid kõigi ülejäänud erakondade mahategemine. Teelele aga teadmiseks, et on tõesti valus lugeda sellist tendentslikku jama inimeselt keda olen ikka arukaks pidanud. Kummaline on lugeda kuidas inimesed ajavad mingit päheõpitud pläma, nagu meie isa palvet, selle asemel et veidigi süveneda viimase Suure Sõja kohta avaldatud piisavalt suurt hulka ajaloolist materjali. kõik on omavahel seotud ja Hr Meri poolt sõlmitud nn juulilepped on vaid loogiline jätk juba eelmise sajandi kahekümnendatel aastatel alguse saanud kommunistlikule hullusele. Muide, need paljukirutud "juulilepped" kinnitadi riigikogus vaid üheainsa vastuhäälega(ja see üks polnud kindlasti mitte keskerakondlane). Sõnades kõik suured "tegijad" aga tegelikus elus vaid suur SOSS. Mis aga patriotismi puutub, siis seda sõnagi kardab praegune "nomenklatuur" nagu vanatühi välku. Patriotism algab oma riigilipu austamisest. Kui palju nägite Võidupühal trikoloori lehvimas? Kus on eestimaised patriootilised filmid, kirjandus? Keegi ei kraaksu tänaval aga intrite lällamist vaikides jälgimine on siis lahendus või?

Hr,Arnole .  2006-07-07 11:21:34
Su märkused on ka õiged.Seda selgitust oleks pidanud tehtama juba meie riigi esimestest päevadest.Oleks ka pidanud tegema keskerakond.Ära ainult unusta,et kesk on olnud valitud ainult üks kord ja püsis paigal lühikest aega.Koha endale vabastas isamaa.Koalitsiooni astudes moodustades uue valitsuse,puuduvad paljud võimalused.Ma kül arvan,et praegune koalitsioon ei lagune kuid edaspidi reform selles ei osale.Siis tulevad ka muudatused.Kolme vahelist lepet on raske moodustada ja nii on jäänud paljud head asjad ära.Kõige parem oleks see-kui igal riigikogu liikmel lasuks vastutus tegude üle.Praegu ei vastuta keegi praktiliselt millegi eest.Nii siiani on pääsenud Laarid oma röövelliku valitsemisega.Isegi talle ei saa vetot panna.Näe-juba trügivad jälle.Lipp.Arvan ka seda ,et lipp on nii mõnelegile ronijale ainult vahend ülesse pääsemiseks või püsimiseks.Tegelikult neist nii mõnigi kasu saamise eesmärgil on nõus kas või taguotsa sellega põhkima.Tean,et nii mõnedki kogulased ei pane oma elamule üles seda lehvima.Mis rääkida siis nende aatelisusest,patriotismist.Seal kus algab kasum ja raha-seal algab ostetavus.Nii see on.Vaata kas või Rummot.Ronib või pükstest välja,et venelane saaks kodakondsuse.Mis sellel venelasel siin häda on elada nagu teised elavad.Eesti passiga on temale ka euroopa lahti ja isegi võimalus raha eest osta Eesti presidendi koht.Siiani on olnud kõik ostetav ja müüdav.Müüakse või lihane ema maha.Mis me siis räägime oma Eestist.

Ants  2006-07-08 10:14:17
Vastuseks erakule - juba aastad ei käida pronkssõduri juures sõjas langenuid leinamas. Käiakse taganutmas oma kallist nõukogude liitu.Kas sa televiisorist ei näinud punalippe ja ei kuulanud räuskamist.Pensionär Järvamaalt -temal pole ka vaja seda pronkssõdurit taganutta, Järvamaal on oma " pronkssõdurid " alles. viigu lilli sinns , lähemal ka.Igaljuhul see eesti rahvast solvav pronkssõdur-okupant peab Tõnismäelt kaduma.

ARVAJA  2006-07-08 13:51:37
Kuigi see pronkssõduri teema hakkab ära tüütama, on Antsul õigus - pronkssõdur-okupant peab Tõnismäelt kaduma.

B.B.  2006-07-08 15:41:37
Nürnbergis olevat mõistetud kohut käsutäitjatest sõjakurjategijate üle, käsuandjad jäänud karistuseta. Huvitav, kes need olid? Kui oli, siis vaid üksikud jäid karistuseta. Käsu andis Hitlerile tegelikult AJASTU VAIM. Kuid tema sai koos selle poolehoidjatega eriti karmi karistuse ja on Saksamaalt kadunud. Vene punafaðism ei ole saanud karistada, selle vaim on alles ja räägib muuseas ka Manivaldi sõnadega.

ARVAJA  2006-07-08 19:34:23
Hee, hee... Kuidas siis Hitlerit oleks saadud karistada, "omad" sakslased tapsid ta ju ära, või tahad sa B.B. ta (Hitleri) hauast välja tirida ja natukeseks ajaks(umbes kahekümneks tunniks) elu sissepuhuda ja karistada teda sõjakuritegudes?!

Vahel  2006-07-08 21:32:25
tahaks,et Stalin tuleks nädalaks tagasi,siis nädalaks Hitler.Vaidlustel oleks lõpp ja kõigil selge,et mõlemad ühtemoodi mõrvarid.Tean,et sakslased mööda talusi otsisid pekki ja mune.Venelased aga süüa (pekki ja mune ei osatud tahtagi).Sakslane tallu sisenedes ,pani relva õue,venelane tuli tääk ees sisse ja oli valmis tulistama.

ARVAJA  2006-07-08 22:41:13
Jaa, see oleks küll mõistlik ettepanek, et kord tuleks Stalin nädalaks hauast välja ja siis tuleks Hitler hauast nädalaks välja ja siis saaks ka ilmselt pool rahvast "nägijaks", sest pool rahvast "näeb" juba tõde - Laar on Eesti põllumajanduse hävitaja, aga Savisaar on Eesti iseseisvuse taastaja ja tegudeinimene(rahvale kasulikus suunas).

arno  2006-07-09 00:52:31
Hr ARVAJA. Puhuti on Te kommentarid üsna mõistlikud aga Keskerakonna kiitmise puhul tahaks öelda:" Oh seda püha lihtsameelsust".

Arnole.  2006-07-09 08:32:45
Ma olen meie vaidlustes Sinust lugu pidama hakanud.Nõus kõigega ei ole kuid see peabki nii olema.Vaidlustest ja argumenteerimata pommimisest ei ole kellegile kasu ja neid isamaalaste pommimisi siin küllaga.Minu isamaast teadmised on väga sügavad.Tunnen sealt ladvast nii mõndagi ja näen,et ladvas ollakse küpsenud ja varsti potsatavad podinal alla.Nende koht on huumuse hunnik.Sotse olen jälginud kaua.Eriti eriline kuju on Nestor.Jälgi tema rada ja näed-ladvik nagu litsimaja.Tõmba keda tahad ja kuhu tahad.Olen kaua jälginud keskat.Sõelunud läbi kogu pahna,mis isamaa ja keska teised oponendid lahti lasknud ja üllatus.Ongi luukere mis on ka jäänud pidama.See oli Savisaare lindistamise skandaal.Mul aga kahju,et see läbi ei läinud.Me oleks saanud palju huvitavat teada ja ehk oleks Sillamäe riigile alles jäänud.Savisaarele on ikka s...a palju loobitud kuid ikka puhas.Aeg pesnud.Kõik süüdistused-kui alatuid võtteid ka kasutatud-on langenud ära.Kui sain asjast tegeliku pildi,astusin ise ka sellesse erakonda.Teosta ka sina analüüs ja leiad sama.Sinul pea lõikab.Ehk juhtub sinuga sama ja astud meie erakonda.

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail