Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Eesti Kongress lõhkus Eesti rahva solidaarsuse

2010-03-17  2010-03-17 14:48:54
Siin pole midagi jahuda, tänase Eesti vabariigi, olgu ta nii hea või halb, esimene number selle välja võitlemisel oli Rahvarinne,kes oskas oma poliitikat kujundada selliselt, et NL ei saanud kuidagi seda takistada.Eesti kongress,väljamaa rahastuses ja nende ettekirjutuste järgi,oli iseseisvuse takistajaks ja segas RR-i tegevustSee kirjutis on ju tõde,Barabaneri kirjutis.

rwi  2010-03-17 14:50:03
ambuja! Kas sina ei toeta praegust võimu, mis iseseisvuse aeg taastati? ja edasi sinu jutt viitab tõesti põlgusele Eesti Vabariigi ja eestlaste vastu!
Eespool juba küsiti autori kohta. Kes see selline mees on ja millega tegeleb!

WSS  2010-03-17 14:54:51
Ma ka ei saa ka aru, kuidas suurim lõhestaja Savisaar ja tema erakonna leht sellisel teemal üldse julgeb rääkida? Millal punasel muidugi enne häbitunnet on olnud.

välgumärk  2010-03-17 15:03:57
ilma Eesti Kongressita oleks savisaar saanudki oma plaani - kuulutada välja II vabariik - teoks teha! Kas sa, 2010-03-17 tahad siis tõesti, et 1991.a. oleks kehtestatud kodakondsuse 0-variant või??

välgumärk  2010-03-17 15:07:27
mis kuradi moodi sai Eesti Kongress lõhkuda eesti rahva solidaarsuse??? üle 800 000 kodaniku registreeris end Kodanike Komiteedes! just selline suur arv näitabki eesti rahva ühtsust!! See fakt, et kogu iseseisvuse taastamise protsess ei läinud nii nagu RR plaanis, pole veel solidaarsuse lõhkumine!!

Selge kihistumine ongi  2010-03-17 15:26:06
Eesti Kongressi kuulus üle 800 tuhande kodaniku.
Selle Komitee tegevust mõnitavad praegu ainult endises okupatsioonivõimus osalejad ja selle võimu taganutjad.
Punavõimu eesmärk oli nsvliidu lagunemise paratamatuid märke nähes selle võimu osav sissepunumine uude riigikorda.
Ega siis keskerakonna leping kremli parteiga praegu ei ole lihtsalt segakooride vahetuseks sõlmitud.

Kuulge  2010-03-17 15:38:24
need 800 000 allkirja anti ikka selleks ,et toetati Eesti iseseisvumist, mitte aga seda ,et sinna EK kuulus nii palju inimesi, ei tasu ikka segamini ajada kaks täiesti erinevat asja

ambuja  2010-03-17 16:11:56
rwi. Ma nendin vaid fakti, mis toimus. Toimus genotsiid sundüürnike vastu. Kas sellist riigikorda võib nimetada eestimeelseks, kui need inimesed, kes võitlesid välja vabaduse, tõstetakse valitsuse heakskiidul oma kodudest välja nagu poleks nad eestlased, nagu oleks okupandid.
800000 inimest soovis näha Eestit vabana Rahvarinde valitsusega, kes poleks lasknud 100000 vabadusvõitlejat oma kodudest välja tõsta mõne tuhande väliseestlase nõudel. Eesti Kongressi juhid ei hoolinud kogu eesti rahvast, nende ainus mure oli saada võimule viimasel momendil kui iseseisvus oli juba taastumas. Lõhestus toimus sellepärast, et paljud eestlased, kes sündisid väljaspool Eesti territooriumi ja tulid juba esimise Eesti Vabariigi ajal Eestisse, tunnistati nüüd kodakondsuseta, ehkki nad võitlesid Eesti vabaduse eest. Samuti löödi kõrvale need venelased, kes aktiivselt toetasid Eesti iseseisvumist ja olid lojaalsed. Lõhestus toimus põhiliselt sellega, et tunnistati 50 aastat Eestis elanud inimesed põhuks ja 50 aastat Eestis kestnud sõjapurustuste taastamine ning uue elu ehitamine mittevajalikuks käputäiele väliseestlastele. Seepärast küsivad inimesed praegu:kas sellist Eestit me tahtsime?

ambuja  2010-03-17 17:07:51
lisaks eelmisele. 800000 inimest registreeris end kui eestlased, aga mitte Eesti Kongressi juhtkonna toetajad. Eesti Kongress valiti hoopis vähema rahva poolt, sest restitutsiooni nõuetega ei olnud sugugi kõik eestlased nõus, sest neid ähvardas kohe oma kodudest väljatõstmine, mis paraku ka sündis. 800000 inimest andis oma nõusoleku eesti iseseisvumisele, põhiliselt mõeldi ikka Rahvarinde abil.

WSS  2010-03-17 17:38:23
Tead kulla ambuja, nii lolli juttu ei ole ma ikka väga kaua lugenud. Minu õnnitlused, said minu käest esilolli aunimetuse.

nonses  2010-03-17 17:41:40
kas Endel Uiga on keskerakondlane või ka üks Savisaare sõpradest välismaal- Need välismaalaste jutud jätavad mind külmaks ja miks. Sellepärast. et nad ei ole elanud okupatsiooni aegses Eesti NSV-s ja nad ei tea midagi taasiseseisvumisest, sest inimene peab ise olema selle sees, osalema selles. Nemad seda ei ole. Ju see on järjekordne Keskerakonna tellitud esseed!!

nonses  2010-03-17 17:44:30
kas Endel Uiga on keskerakondlane või ka üks Savisaare sõpradest välismaal- Need välismaalaste jutud jätavad mind külmaks ja miks. Sellepärast. et nad ei ole elanud okupatsiooni aegses Eesti NSV-s ja nad ei tea midagi taasiseseisvumisest, sest inimene peab ise olema selle sees, osalema selles. Nemad seda ei ole. Ju see on järjekordne Keskerakonna tellitud esseed!!

Muidugi-muidugi  2010-03-17 17:45:51
tellis Keskerakond Delfi jaoks essee! Kellele siis veel?!

K-kohuke  2010-03-17 17:54:25
Tuleb välja, et Eesti Kongressi rahastas USA ja Eesti Rahvarinnet KGB...KN-i arvates on muidugi kagebiidid väga eestimeelsed tegelased.
Eks igal ole omad eelistused ja sõbrad...

ambujale  2010-03-17 18:39:32
_ambuja 2010-03-17 16:11:56
rwi. Ma nendin vaid fakti, mis toimus. Toimus genotsiid sundüürnike vastu._

Poleks vaja olnud võõrastesse kodudesse ronida. Kes teid sundis?
Vene okupandid tulid nagu rändrohutirtsud põliselanike taludesse ja kodudesse, korteritesse kolisid ka kohalikud kompartei lakeid.

ambujale lisaks  2010-03-17 18:41:57
_Lõhestus toimus põhiliselt sellega, et tunnistati 50 aastat Eestis elanud inimesed põhuks_

Hahaa, 1939.aastast venemaa avarustest siia eestlasi ja Eestimaad hävitama tulnud puhvaikad said oma kodumaa avarustesse tagasi suunduda.
Keegi neid siia ei kutsunud ja keegi ka kinni ei hoidnud.

Kalluta aga  2010-03-17 19:29:22
kesknädal on nii pagana ettearvatav. EK ümmarguse tähtpäeva puhul on sellise sopa ilmutamine siin täiesti ootuspärane.

  2010-03-17 19:43:22
savipaks ja keskerakond ei ole eestile iseseisvust toonud,teiesugused kommunistide rajakad viiksid eesti venemaa orjusesse tagasi

Käi minu sõnade....  2010-03-17 20:32:20
Avaldati ajalehes «Rahva Hääl» 13.10.1988a.

Lõpuks. Olen siin kui KOMMUNIST ja saan väljendada vaid ühe kommunisti suhtumist. Kuivõrd vastuvõetav on see EKP Keskomitee pleenumile, eeskätt aga partei avalikkusele ja avalikkusele üldse, seda peavad muidugi teised ütlema. Mida minu arvates praegu ootab reakommunist parteilt?

Tooksin selle kohta mõned mõtted. Kõik me oleme nõus teesiga, et Partei peab koosnema eesrindlikest inimestest. Praegu on see esmatähtis. Midagi nähtavat selles suunas aga ju ei toimu. Kas siiski poleks õige aeg välja kuulutada parteiline mobilisatsioon perestroika toetuseks Eestis.

Tiina  2010-03-17 22:12:49
Mäletan hästi neid sündmusi, sest elasin kõigele kaasa. Olen sama meelt, et Eesti Kongress oli lõhestaja, enamlased ja kelamlased okupantide ja USA käsilased ning sealt tulnud juhtnööride järgijad. Enamusele siinsetele kommenteerijatele ei anna aga midagi tõestada, neile on tähtis USK, ("Arge võtke minult minu usku"!). Kui neilt see ära võtta, siis ei jää neile enam midagi. Seega jäägu neile nende usk ja olgu nad edasi kindlad oma"pühas tões".
Mina aga mäletan, et kelamlased ja Eesti Kongress oli vastu absoluutselt igale rahvuslikkust rõhutavale üritusele - olgu see sini-must-valge heiskamine Pika Hermani torni, alternatiivne referendum -kas soovime täielikku iseseisvust, jne.,jne. Miks? Eesti rahvas ei olnud siis veel nii rumal, et ei oleks Kongressi suunal tupikteed näinud. Mida tähendab iseseisvuse taastamine õigusliku järjepidevuse alusel??? Et registreerime end E.V. kodanike järeldulijatena ja E.V ongi tagasi?? Need kodanikud olid ka okupatsiooni ajal ju olemas, mis siis 1989 muutunud oleks?? Absurd. Okupatsioon oli vaja lõpetada ja sellega tegelesid ÜN ja RR. NSVL ju ei tunnistanud okupatsioonigi - Viktor Palm ja Endel Lippmaa hankisid MRP kinnitatud koopiad ja nii saadi NSVL ÜN tunnistama MRP olemasolu ja kuulutati see õigustühiseks, nii pandi NSVL Balti riikide okupeerimist tunnistama. Kogu see Kongressi tegevus oli nii mõttetu, et selget arusaamist tema rollist pole Kongressi tegelastel endilgi.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Järgmine

Nimi 
E-mail