Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Nädala juubilar ARNOLD RÜÜTEL 80

Mart Arold  2008-05-09 15:53:19
Peatun siiski kuulsal vassingul seoses Jeltsini allkirjaga. Siin kommentaarides on väidetud, et Jeltsin olevat koheselt alla kirjutnud Mõllesoni poolt koostatud dokumendi. Juhal Aaare on väitnud, e juba valmis dpkumendi võttis Rüütel Tallinnast kaasa ja Jeltsin kirjutas kohe alla.
Kallid valevorsid, Jeltsin sai sellele alla kirjutada alles peale hääletamist saalis.
Pealegi puudutas see otsus KOLME Balti riiki korraga!!!!!!!!!!!!!!
Seega on mõlemad versioonid kohesest Eesti isesesvuse tunnistamise dokumendi allakirjutamisest LAUSVALED!
Aitab valetamisest! Söandan kahelda, et kas Rüütel tookord üldse Moskvas käiski. Ja kui käis, siis kohe päris kindlasti ei ole mingit ainult Eesti taasiseseisvumise dokumenti olemaski- ikka 3 Balti riiki korraga.

Mart Arold  2008-05-09 15:58:19
Ma pole väitnud, et Meri oleks olnud rahva lemmik, küll aga seda, et 58,2% rahvast oli Rüütli vastu. Seega ei olnud ka Rüütlil rahva enamuse toetust nagu püütakse väita.

osutaja  2008-05-09 16:02:09
to Mart Arold 15:40;
//minu poolt postitatud põhiliste kommentaaride autor on hoopiski rahvusavahelise mainega eestisoost ajaloolane, Taani Kuningriigi Riigiarhiivi ülemarhivaar (1970-1990)//
Oled temaga paras paar.



teema  2008-05-09 16:06:01
Mart Arold! Sinu kommentaarid võivad põhineda üksküik millise autori kirjutistel, aga kommenteerid neid siin sina. Ja sinu isiklik eesmärk on Arnold Rüütlile jämedalt ära panna. Selleks sobiks muidugi iga võimalus, aga sinu jaoks on eriti uhke panna talle ära sünnipäevaks. Kas sa tunned end nüüd eriti kõrvust tõstetuna ja hästi vägevana, et kohati pooltõdedele ja kohati lausvaledele toetudes said sünnipäevaartikli ära solkida? On su äpardunud ego nüüd rahuldatud, saad sa nüüd paremini magada?

Mart Arold  2008-05-09 16:14:22
Ma pole väitnud, et Meri oleks olnud rahva lemmik, küll aga seda, et 58,2% rahvast oli Rüütli vastu. Seega ei olnud ka Rüütlil rahva enamuse toetust nagu püütakse väita.

vaagija   2008-05-09 16:16:34
Arold on seda sorti mees, kes alati kõikjal kõigi ja kõige vastu on.

Mart Arold  2008-05-09 16:26:59
To "Teema"
Palun loetlege lühidalt ja selgelt väidetavad pooltõed ja lausvaled. Ja ei ole see põrmugi ükskõik, kelle artiklist ma katkeid toon. Tegmist on ikkagi läbi aegade vaat et kõige kõrgema mainega eestlasest ahaloolasega.
Mida see mees siis teie ar vates valetab ja vassib.
Vajaduse korral võin juppide kaupa üles riputada EPK KK büroo salajasi materjale võtlusest natsionalismi-ilmingute vastu ENSVs. Rüütli nimi on nendes dokumentides tähestikku rikkudes reeglina kohe peale Vainot...
--
Te olete väga oskuslikult taandunud väidetest, et kogu see argumentatsioon tulenevat vaid minu alaväärsuskompleksist. Tegemist on elementaarse vaidlustehnilise võttega , kus peale allajäämist vahetatakse kiiresti teemat, et uuesti oponenti ikka ja jälle rünnata. Kui Te ei suuda välja tuua konkreetset väidetavate valede ja vigade loetelu, siis ehk pole enam mõtet jätkata.

osutaja  2008-05-09 16:35:58
to Mart Arold 15:53;
//Siin kommentaarides on väidetud, et Jeltsin olevat koheselt alla kirjutnud Mõllesoni poolt koostatud dokumendi. Kallid valevorsid, Jeltsin sai sellele alla kirjutada alles peale hääletamist saalis//
Sa eksid.

//Pealegi puudutas see otsus KOLME Balti riiki korraga!//
Sa eksid. Läti ÜN esimees A.Gorbunovs käis B.Jeltsini juures Moskvas järgmisel päeval. Leedu ÜN esimees V.Landsbergis ajas Leedu asjad joonde kuidagi teisiti. Aga Balti riigid tegid küll tollal tõhusat koostööd! Nii Ülemnõukogu esimeeste kui ka Rahvarinnete tasandil (Leedu rahvarinde nimi oli Sajudis). Koos tehti ju Balti ketti!
Ma ei saa aru, miks sa karjatad !?

//Söandan kahelda, et kas Rüütel tookord üldse Moskvas käiski. Ja kui käis, siis kohe päris kindlasti ei ole mingit ainult Eesti taasiseseisvumise dokumenti olemaski//
Sa eksid. Selle dokumendi täistekst loeti ette ETVs 24.augustil 1991. Ettelugeja oli diktor Marite Kallasmaa.

Kogu sinu kommentaar tõestab veelkord, et Sinul polnud mahti märgata, millised ajaloolised sündmused Eestis toimuvad! Sina tegelesid laulva revolutsiooni ajal vaid oma luuletuste mahaärimisega! Sina käisid poliitilistel massimiitingutel äri tegemas. Sa ei saanud arugi, milleks inimesed miitingutel olid!

Mart Arold  2008-05-09 17:00:32
Tehniline täpsustus. Muidugi on olemas Eeesti taasiseseisvumise dokument, kuid Moskva tunnistas kõigi kolme Balti riigi taasisesesvumist ühe dokumendiga, kuigi oponendid püüavad väita vastupidist. Ka seda olen mina raadiost kuulnud.
See rahvavalgustuslik tegevus poliitilistel miitingutel Runneli, Underi (mitte minu) isamaaluulet müües ei olnud põrmugi ohuti. Nuhke sisises rohkem kui siin tänases kommentaariumis. Riiklikud kirjastused neid ei kirjastanud. Küll aga müüsid oma trükiseid Muinsuslaitse Selts ja oma lehte Rahvarinne. - Miks Te nende müügitegevuses midagi häbiväärset ei näe, aga minu omas näete?
Kui minu trükiseid rahvas ei oleks vajanud, siis ei oleks ka ostnud. - Minu tegevus oli isemajandav rahvavalgustuslik tegevus. Visnapuu luuletust "Ma kuulutan.." ei ole seni isegi Visnapuu luulekogus avaldatud nagu ka mitmeid teisi tollal minu poolt avaldatuid. Soovitan lugeda!
Mõistsin suurepäraselt nende miitingute tähtsust ning omalt poolt aitasin jõudumööda kaasa rahva vaimu arkamisele ning punasest ajuvammist paranemisele.

Mart Arold  2008-05-09 17:05:25
1.katke
EESTIMAA KOMPARTEI KK BÜROO

ISTUNGI PROTOKOLL

nr.48 ( 17. dets. 1987.a.)



Juhatas



sm Vaino

Osalesid:

KK Büroo liikmed smd Rüütel, Ganjušov, Kortelainen, Liiv, Pedak, Ristlaan, Sillari, Upsi



KK Büroo liikmekandidaadid smd Soidla, Toome, Tõnspoeg



KK liikmed smd Aben, Vassikov, Villo, Ivanov, Ingerman, Kallas, Koort, Renzer

KK liikmekandidaadid smd Belistov, Ilves, Liiv,Merisalu, Murnikov



KK osakonnajuhataja sm Koldits



KK osakonnajuhataja asetäitja sm Ždanov



I NLKP KK määruse „ Balti vabariikides asetleidvatest natsionalismiilmingutest“ täitmise esmaste ürituste plaanist (smd Vaino, Rüütel, Ganjušov, Ristlaan, Upsi, Sillari, Pedak, Soidla, Toome)



Kinnitada NLKP KK määruse „ Balti vabariikides asetleidvatest natsionalismiilmingutest“ täitmise esmaste ürituste plaan.



II Vabariigi parteiaktiivi nõupidamise kokkukutsumisest ideoloogiaküsimustes smd Vaino, Rüütel, Ganjušov, Upsi, Ristlaa, Sillari, Soidla, Renzer)



Kutsuda 22.dets. s.a kell 16 Eestimaa KP KK Suures saalis kokku vabariigi parteiaktiivi nõupidamine ideoloogiaküsimustes.

Kutsuda nõupidamisele Eestimaa KP KK liikmeid ja liikmekandidaate, Eestimaa Kompartei Revisjonikomisjoni liikmeid, aga samuti linnade ja rajoonide parteikomiteede esimesed sekretäre, täitevkomiteede esimehi, vabariigi ministeeriumide ja ametkondade juhte, kes ei kuulu KK koosseisu, ideoloogiaasautuste ja –organisatsioonide, massiinformatsioonivahendite juhid, suuremate ettevõtete, majandite ja õppeasutuste parteikomiteede ning sõjaväe poliitorganite sekretäre, Eestimaa KP KK, ENSV Ülemnõukogu Presiidiumi, ENSV Ministrite Nõukogu, A/Ü EV Nõukogu ja ELKNÜ KK vastutavaid töötajaid. Ühtekokku kuni 500 inimest.




Mart Arold  2008-05-09 17:09:07
3.katke
XI Viia Eestimaa KP KKs läbi nõupidamine vabariigi administratiiv- ja korrakaitseorganite juhtidega NLKP KK määruses tõstatatud küsimustes

Tähtaeg: 1987.a. detsember

Vastut.: sm Aljošin G,V, Eestimaa KP

KK administratiivorganite osakond



XII Viia Eestimaa KP KKs läbi nõupidamine komsomoli linna- ja rajoonikomiteede esimeste sekretäridega, Eestimaa LKNÜ KK vastutavate töötajatega NLKP KK määruse realiseerimise küsimustes



XIII Töötada välja süsteem /meie/ vabariigi parteiorganisatsioonide tegevuse koordineerimiseks teiste Balti vabariikide parteiorganisatsioonide tööga NLKP KK määruse realiseerimisel.

Tähtaeg: kuni 1. jaan 1988.a.

Vastut.: Eestimaa KP KK

propaganda- ja agitatsiooniosakond



XIV Esitada Eestimaa KP KKle läbivaatamiseks ettepanekud vabariigi elu nende kõige teravamate ja põletavamate küsimuste lahendamiseks, kus läheb tarvis liiduliste ministeeriumide ja ametkondade abi.

Tähtaeg: 1988. aasta detsember. (??? M.A.)

Vastut.: Eestimaa KP KK harukondlikud osakonnad

XV Eestimaa KP KK Büroo ja Sekretariaadi 1988.aasta I poolaasta tööplaani koostamisel arvestada NLKP KK määruses tõstatud nõudeid ja ülesandeid.

Tähtaeg: 1987.aasta detsember

Vastut.: Eestimaa KP KK parteilis-organisatsioonilise töö osakond koos kõigi Eestimaa KP KK osakondadega









Mart Arold  2008-05-09 17:27:12
Palun vaadelge nimede mittetähestikulist järjekorda:"II Vabariigi parteiaktiivi nõupidamise kokkukutsumisest ideoloogiaküsimustes smd Vaino, Rüütel, Ganjušov, Upsi, Ristlaa, Sillari, Soidla, Renzer) "
--
Palun lugege seda lõiku hoolega:"XIV Esitada Eestimaa KP KKle läbivaatamiseks ettepanekud vabariigi elu nende kõige teravamate ja põletavamate küsimuste lahendamiseks, kus läheb tarvis liiduliste ministeeriumide ja ametkondade abi.
---
Tänusõnad Arvi Leoskile arhiivitöö eest!

Meg  2008-05-09 19:40:04
Mart Arnold,Teid tuleks hullarisse paigutada. Et Rüütel oli ÜN Nõukogu esimees,seda me teame isegi,aga ta tegi kõik võimaliku ja võimatu,et meie ennast siin Eestis turvaliselt tunneks ja seda me ka tundsime.Erinevalt praegusest elust.Vahel on vanal inimesel kibestumine lausa haiglaslik.Häbi Teile.

Mart Arold  2008-05-09 20:34:55
Hea oponent MEg. Nähtavasti peate mind jumalateotajaks, sest suurest erutusest ei oska isegi minu nime kirjutada. Aga seda selleks.
Oletameg hetkeks, et Rüütel on tõesti meie PUNANE ÕNNISTEGIJA. Aga miks ta siis EKP KK põllumajandussretärina hakkas meie põllumajandusse suunama niisugust vene lumpenit, mis ise tööstusse ei kõlvanud. Kui elate maal, siis näete igas "agrolinnakus" neid kalkareid ja joodikuid. Kas see oli siis "kõik võimalik ja võimatu" meie maarahva hüvanguks???
--
Ta valiti suure hulga häältega Riigikokku. Punast ajuvammi põdevad eilsed kolhoosnikud nägid temas tulevast põllumajandusministrit ja "maaelu päästjat". Kui ta oleks soovinud, oleks ka ministikoha saanud. Tema aga eelistas asespiikri suhteliselt mugavat ja kerget tööd. Kas see ei olnud valijate petmine.
Tema presidendiks oleku ajal aga hakkas EEsti maailma poliitiliselt kardilt kaduma, sest vene keelega ei saa Läänes suhelda. Pealegi mäletame me kõik aega, kus ENSV ÜN "kutsus korrale" USAd ja nõudis ENSV "siseasjadesse sekkumise lõpetamist". Kes siis niisugust persooni Läänes tõsiselt võttis?
--
Aga ehk seletate mulle, miks te end ENSV päevil turvalisemalt tundsite, kui praegu. See on tõsi, et lihtinimene ei saa erinevalt kolhoosikorrast enam karistamatult varastada ja miskit pole enam ripakil. Kas pidasite silmas just seda "turvatunnet". Tüsi, nüüd varastavad suured tegijad, ja varastavad kõvasti. Aga kes nad on? Nad kõik on kas eilsete tippkommunistide järeltulijad või siis kommunistid ise, s.o on pärit samast kamariljast, kus Rüütel oli üheks uhtivaks kujuks! Vaat nii on lood, mu hea armas oponent!

Küsimus loo autorile  2008-05-09 20:44:39
Te kirjutate: "Ka täna jätkab Arnold Rüütel tegemisi, mis olid talle olulised presidendina. "-
Palun tooge kasvõi üks konkreetne näide Rüütli sellekohase töö tulemuste kohta. Kui peate selleks kirikus käimist, siis olen Teiega päri.(Viimati näin teda koos prouaga vaadates Nõmme kirikus esireas TVs) Aga kas midagi muud võite ka lisada.

teema  2008-05-09 23:09:48
mul pole mõtet neid pooltõdesid ja lausvalesid hakata üles lugema. Vaadake osutaja kommentaarid üle, need on vastused nii lausvaledele kui pooltõdedele. Ja üks küsimus. Mida teate teie siinsest elust ENSV ajal? Te olite kuni 1988-89 aastani ju Venemaal mingi hästitasustatud ekspeditsiooni ülem ja sellele lisaks Moskva kaugõppur. Millal oli teil aega süveneda meie siinsesse elusse?Mis puutub sellesse protokolli, siis, sel ajal nõnda elu käiski ja see pole kaugeltki sensatsioon, nagu te loodate olevat. Otse loomulikult nimetati Ülmenõukogu Presiigiumi esimees teisena, nõnda nagu Riigikogu spiiker tänapäeval teine persoon riigis on. Te ajate mingit olematut sensatsiooni taga, mida pole olemas ja tahate endast eriti tähtsat muljet jätta, aga tegelikult on see tühi mull, mida te kolm päeva komentaaridena saatnud olete. Igav!

arno  2008-05-10 00:01:45
Head vaidluspartnerid. Kogu eelnevad peaegu sada kommi tõestavad veenvalt täna õhtul saates "Vabariigi kodanikud" väljakäidud tõdemust. Megi, teema , osutaja ja vel mõnede vähestega vaidlus on sama mõtetu nagu pidev ja lõputu tõüestamine, ET SA POLE MITTE KAAMEL... Seda püütakse Neile tõestada juba rohkem kui aasta ja millised on tulemused? M. Arold võib siia ülesriputada kas või kogu EKP KK Pleenumite ja büroo tegevust kajastavad materjalid või A. Rüütli sõnavõttude teksti neil üritustel kuid Meg, Teema ja osutaja jäävad oma seisukohtadele kindlaks - Rüütel oli meie päästja ja vabaduse võti või siis kõigi tänaste hädade põhjus on Ansip ja nendes arvamustes nad on oma elu lõpuni veendunud. R. Bõkov oleks neid kommenteerinud:" Ma kummardan Teie kindlameelsuse ees". Milleks segada Inimesi nende suurel missioonil - Eestimaa ajaloo au päästmine...

vaagija  2008-05-10 00:16:54
President Rüütel pole kunagi varjanud, et ta EVSV struktuurides töötas ja nagu ta ise on õelnud, et tema see eluperiood on kõik avalikkusele teada ja tal midagi rahva eest varjata ei ole. Samas olid just Rüütel koos Väljase ja Savisaarega peamised Eesti vabaduse väljakangutajad Moskvast. Justnimelt Moskvast, ja nii samm-sammult edasi liikudes ning keelatu-lubatu piiril balansseerides oli võimalik Moskvalt midagi taotleda, algul isemajandamine paratamatult NLiidu koosseisus, siis iseseisvusdeklaratsioon, siis Eesti ülimuslikud seadused ikka veel NL sees, edasi sini-must-valge heiskamine Pika Hermanni torni, kuigi ümberringi lehvisid veel punalipud jne. Isamaalaste kohe-ja-kõik põhimõttel tegutsemine oleks paratamatult lõppenud krahhiga.
Vaadake, kui targalt leedulased talitasid vene ajal oma peasekretäri Algirdas Brazauskase eestkostel - leedulased ise hõivasid näiliselt kõik kõrgemad kohad riigis enda kätte ja suutsid võita nii keskvõimude usalduse ja suutsid sellega ära hoida ka suure migratsioonilaine Leetu - muulasi sai neile vaid napp 20%. Isaseisvunud Leedus oli Brazauskas rahva seas populaarne ja temast sai veel mitmekordne Leedu president ja peaminister.
Eestil läks kehvemini ja Moskva sokutas siia "ideoloogilisele" tööle igasuguseid karlvainosid ja tervelt 40% muulasi (lätlastel isegi üle 50%). Nii võib julgelt väita, et meie süü ei olnud mitte selles, nagu oponendid väidavad, et meil oli Arnold Rüütel. Meie süü oli hoopis selles, et meil nii ausaid ja eestlase eest sirgeselgselt seisvaid Arnold Rüütleid nii vähe oli - oleksime ka 20% muulastega pääsenud.

Mart.Arold  2008-05-10 00:24:56
Praegu üleval oleva Ruutsoo artiklile on MEg lisanud kommentaari "Ega asjata ei öelda,et toida hunti palju tahad,ikka vaatab metsa poole.Punase võib katta värviga,sellest ei muutu sisu".
...
Palun kontrollige, kui muidu ei usu.
..............................................
Vanasti oli punasest ajuvammist puretute arvates kõigis hädades süüdi Laar, nüüd juba Ansip, kuid Savisaar on "kõigi haiguste ravi". Mäletan veel veidi Stalini isikukultust. Siis oli 4 pühakut: Lenin, Stalin, Marx ja Engels. Meil on neid praegu kaks: Rüütel ja Savisaar. Olen oma elus vaielnud nii usuhulludega kui ka savitsaarlastega. Ega vahet ei ole. Niipea kui asi jõuab nende jumalani, siis lülitub mõistus välja ja edasi pole mõtet rääkida.
---
Äkki oskab keegi öelda, kas Keskerakonna noorte seas on ülekaalus Tallinna Pseudoülikooli tudengid? Nende osakaal on usutavasti väga suur, sest seal tegelevad ajupesuga mujalt minema löödud punaste pseudoteaduste õppejõud, kes end nüüd tagasihoidlikult "sotsiaalteadlasteks" nimetavad.

Mart Aroldile  2008-05-10 00:54:19
Sinu tõlgenduse järgi ei tahtnud L. Merit ca 7o,5% rahvast...

Eelmine | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Järgmine

Nimi 
E-mail