Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Sõjapõgenikud ja rahupõgenikud

:)))  2011-05-22 16:39:17
Maragratile

Nüüd ehitusbuumi ajal toodi samuti Poolast ehitustöölisi. Ja mis sellest kasu on. Tööpuudus on ainult veelgi suurem!

Jaanus  2011-05-22 21:28:46
Ei olnud "Pätsu diktatuuri ajal" Eestis elul viga midagi ,kes tahtis tööd teha see ka tööd sai . Rahvas oli kõik eluga rahul ja Eestis puudus isegi põrandaalune Kommunistlik partei ,kuni eesti okupeerimiseni Venemaa poolt . Mis sellele järgnes teab iga eestlane . Kui aga Eestil oleks maismaa piir Rootsiga ja Rootsi oleks põgenikud vastuvõtnud ei tea küll mis olek juhtunud, nii kardeti punaseid mõrtsukaid kui nad tagasi Eestisse tulid .

Ants  2011-05-22 22:00:06
to Jaanus 2011-05-22 21:28:46

1937. aasta mais kirjutas poliitilise politsei komissari assistent Neggo oma ettekandes komissarile: Kõneldakse, et rahval ei ole enam huvi omariikluse vastu, ja tseremooniad ja vaimustuse puhangud on organiseeritud ja ametlikku laadi.
1937. aasta juulis külastas Tallinna nõukogude liinilaev Marat. Poliitilise politsei agent kirjutas oma ettekandes, et sadamas oli «meeleolu selline, et kui venelased poleks tagasihoidlikud olnud, oleks miitinguks läinud ja kommunism oleks õitsele löönud täies lopsakuses».
Laialt oli levinud arvamus, et valitsev ringkond kasutab ära kõik võimalused materiaalsete hüvede saamiseks ja poliitilise võimu kindlustamiseks. Haritlased kurtsid, et riigiasutuses saavad tööd ainult «onupojad» ja korporatsioonikaaslased.
Oldi veendunud, et Eestis ei saa ka kõige väiksemat kohta tutvusteta. Kõige enam kritiseeriti majandusminister Karl Selterit ja president Konstantin Pätsi ning sõjavägede ülemjuhatajat Johan Laidoneri. Enamik leidis, et riigipea tegutseb mitte riigi, vaid isiklikes huvides ja kindlustab arvukate sugulaste ning tuttavate määramisega mõjukatele kohtadele vaid oma seljatagust.

vaagija  2011-05-22 23:51:44
Jaanus/Ants - "Kui aga Eestil oleks maismaa piir Rootsiga ja Rootsi oleks põgenikud vastuvõtnud ei tea küll mis olek juhtunud, nii kardeti punaseid mõrtsukaid."
Arvan, et siis oleks Eesti sama ohtlikult inimestest tühjaks jooksnud, kui jookstakse täna "rahupõgenikena" - mõlemad variandid on Eesti püsimisele ja jätkusuutlikkusele eluohtlikud.

  2011-05-23 12:51:53
"pageti lausa elu eest, sest kardeti punast terrorit, millega propaganda ähvardas."

See võtab kesknädala ja selle autori suhtumise väga hästi kokku: punane terror oli propaganda, seda ei olegi nagu olnud. 1941.a küüditamine oli ju inimeste korraline evakueerimine sõja jalust, kõigile anti koralik korter ja aasta toiduvaru. Samuti ei ole hävituspataljonlased kunagi rahumeelseid elanikke tapnud, vaid ainult likvideerinud kuritegelikku ja natslikku elementi, kes vähkkasajana ilusal isamaal õitses.

Mis teha, kui Kesknädala peatoimetaja nimetab vabadusõjale pühandatud vabadussammast natsiristik, siis ei saagi ju oodata teistsuguseid artikleid. Ikak selliseid, mis keskerakonna sõsarerakonna seisukohatdega ühtivad ja Ühtsele Venemaale nii sügavale p.sse poevad, et ei saa aru, kust üks algab ja teine lõppeb.

Õnnitleme, keskerakondlaste toetus eestlaste seas on saavutanud uue rekordtaseme: 9%!

eelmisele  2011-05-23 14:01:38
Mis teha, kui eestlased on okupante sümboliseeriva risti oma vabadussambaks nimetanud...

Ants   2011-05-23 15:10:24
Esiteks sõber "vaagijale" seekord nõustun Sinuga täiesti . Tookord oleks vist pool eestlastest põgenenud mitte mingi propaganda vaid oma silmaga nähtud venelaste mõrtsukatööde pärast . . Nüüd aga on tõesti "majandus põgenikud" . Ja miks mitte minna mujale tööle kui seal poole rohkem palka saab, algul ise siis pere järele ja nii tühjeneb Eestimaa . Ei aita siin ei Keskerakonna Astmeline tulumaks ega miski muu . (Seal kuhu põgeneti on juba ammu astmeline tulumaks) . Ja totter on enne minu kommentaari kellegi vähearenenud inimese ütelus nagu oleks" Käsi mõõgaga" --vabadussõja sümbol seotud kuidagi Saksa okupantidega -oleks seal haakrist oleks ka mina kohe nõus . Kuid Eesti ainuke lahinguorden " VABADUSRIST " selle südamikus on samuti käsi mõõgaga ja vabadussõja ajal oli Hitler alles kapral saksa sõjaväes ega eksisteerinud mitte Rahvussotsialistliku riiki Saksamaal .

eelmisele  2011-05-23 15:21:48
See "käsi mõõgaga" oli ka 20. SS - Diviisi üks sümbol.

JB  2011-05-23 17:23:10
to eelmisele
Ja kuna SS-diviisi mundril oli ka Eesti trikoloor, siis tuleks keskerakondlaste meelest ka seda natsisümbolina võtta?;)

rahustaja  2011-05-23 17:30:56
to JB

Miks keskerakondlaste meelest? Kõige tundelisemad igasuguse natsisümboolika valdkonnas on NATO riikide läänelikud esindajad - mida enam läände, seda närvilikumad.

Ants   2011-05-23 18:50:28
Ei ole kuulnud ,et keegi läänest oleks "vingunud" selle Vabadussõja sümboolika pärast Tallinna Vabadussambal ,ainult ikka meie eesti venelased ja nende sõbrad kesikud. Loomulikult eesti mehed kes kaitsesid oma kodumaad saksa mundris(kuna muud ei olnud ,eesti sõjaväe omad vedasid venelased minema) ,et erineda sakslastest kanti Sini-must-valget käiseembleemi ja kraenurgal saksa SS asemel eesti sümbolit" käsi mõõgaga" , kas siin virisejad oleks soovinud VIISNURKA ja Sirpi ja Haamrit ---Vabadussõja mälestussambal ??

Ants  2011-05-23 22:16:58
Nimekaim Antsule . Sinu kommentaar ajab küll naerma . Tallinna sadamasse sõitnud vene liinilaeval-soomusristlejal olid madrused nii "tagasihoidlikud" ,et kui seda poleks - eesti rahvas oleks "kalleid seltsimehi " vastuvõttes korraldanud suure kommunistliku miitingu !? . Küll on huvitav kuskohast sellist jaburdust kirjas oli . Kas vene tooaegses "Pravdas". Lisaks ajaloost selle venelaste uhkuse soomusristleja "Marati" laskis põhja Saksamaa uhkus ,maailma parim sõjaväelendur --- oberst Rudel mees kelle" pea" eest Stalin pakkus miljon rubla ,niipalju tegi see stuukalendur kahju Punaarmeele üksinda . Oberst Rudelil olid kõik saksa sõjaordenid mis olemas ja ainult tema jaoks tehti veel üks ---"Rüütlirist kuldtammelehisega ,briljantide ja mõõkadega ". . Rudel elas üle sõja ja ameeriklased värbasid selle mehe kohe oma lennukooli instruktoriks ,arvestades tema tohutuid praktilisi kogemusi õhusõjas .

vaagija  2011-05-24 11:29:53
Kahele Antsule ja eitea, mitmele Jaanusele vastan vaid, et Eestimaa tühjenemise vastu inimestest astmeline tulumaks kindlasti ainuke rohi ei ole, kuid kindlasti ühe meetmena astmeline tulumaks aitaks seda Eesti jätkusuutlikkusele olulist probleemi leevendada küll. Ütled ju isegi, et "Seal kuhu põgeneti on juba ammu astmeline tulumaks." Väga õige - kui juba põgenetakse kodust sinna, kus juba astmeline tulumaks ees ootamas, siis miks mitte ka kodus kehtestada astmeline tulumaks, et hakata nende maade sarnaselt elama, kus astmeline tulumaks juba kehtib - äkki jätabki mõni "rahuaja põgenik" põgenemise pooleli ja jääb kodule truuks...

Ants  2011-05-24 12:11:03
Vaagijale - Võib olla tõesti" sotsid " saades võimule kehtestavadki astmelise tulumaksu . Seda ,et järgmistel Riigikogu valimistel "sotside " populaarsus eestlaste hulgas veelgi tõuseb-- usun . Sest lahku lüües Keskerakonnast toetavad neid võib olla isegi enamus eestlasi . Kuid eestlased mitte iialgi ei anna oma häält Venemaa Putini "käepikendusele " Eestis .

vaagija  2011-05-24 12:38:56
Ants, see on laim, et KE on Putini käepikendus. Kas need kolmsada vene ärimeest on käepikendus, keda abilinnapea Sarapuu raekojas vastu võttis??? Seda esiteks, ja teiseks - naabritega peab normaalselt suhtlema ja mitte ainult rusikatega vehkima - ära tule mulle ütlema, et Putin on Stalini õigusjärglane. Jah, demokraatia arenguks on Venemaal veel pikk maa läbida, kuid me peame ka seda mõistma, et Eesti sõber president Jeltsin oli see julge mees, kes kõrgelt tribüünilt esimesena ütles, et astus komparteist välja ja järgmisel päeval distantseeris kogu Vene valitsuse kommunistlikust parteist ja asutas selle asemele Ühtse Venemaa, kellega on suhted üle maailma. Me võime paljuski kritiseerida Putinit, ometi andis Jeltsin ameti üle oma mantlipärijale Putinile.

Ants  2011-05-24 13:40:47
Vaagijale -Jeltsini ees võtan mütsi maha . ,kuid Putin endine kõrge KGB-lane on teist masti mees. Tema nimetas Nõukogude-Liidu lagunemist sajandi katastroofiks ja meelsasi taastaks Nõukogude Liidu . Mees aga kes räägib Suur-Venemaa -Nõukogude Liidu taastamisest ongi Stalini järglane . Eks Stalin unistas kogu maailma üle võimu saamisest ja kogu ida-Euroopa oligi tema "käpa all".Kuid nii nagu alati ajaloos on olnud, varises kokku ka see paljurahvuseline impeerium . Kõik rahvad tahavad olla iseseisvad .

peedu..  2011-05-24 18:59:18
ega meid tatari-mongoli järel tulijaid keegi tahtnud, Päts teadis seda , samuti Jossif, isegi meri jättis üle poolte alles, mis me ikka nüüd oigame, palume jumalat.....

Jaanus  2011-05-24 19:32:23
To-Peedu Mitte ei saa aru mida mõtlesid ,et meie tatari-mongoli järel tulime ?? .Kas Eestisse elama või ? Minu teada pole tatarlased ega mongolid siin kunagi elanud ,küll aga venemaal ja seal valitsesid vene rahva üle . . Päts kindlasti teadis ,et mongolid siin elanud pole kuid kas Jossif ka teadis ?? Ja ei saa aru millisest veeuputusest räägid kus meri üle poolte siiski alles jättis . Ja mille eest me nüüd peame jumalat paluma kulla Peedu ? . Mina ja enamus eesti rahvast küll maailmalõppu ei usu .

peedu.  2011-05-24 20:24:55
Jaanus,meie eestlased oleme mongolite otsesed sugulased, kuidas need hansid on pilud, olid laisad, ei viitsinud kaugele rännata, päikest ei olnud, jäidki piluks. Tulevane eestlane rändas edasi, küpsetas stepis liha, nüüd oleme grillirahvas.Peale kohale jõudmist, mitu tuhat aastat hiljem, tegime Peterburis lõkkete süütamisega maailma revolutsiooni ja grillisime üht ja teist, mõtle ise....

vaagija  2011-05-24 21:52:19
Antsule
Mis puutub Stalinisse, on kõik selge; ka seda ütlemist olen kuulnud, kus Putin poetas lause, et N-Liidu lagunemine oli sajandi katastroof, aga vastavat käitumist ei ole märganud - kõik jäi ju retoorika tasemele. Kus on õeldud või kus on kirjas midagi konkreetset selle kohta, et Putin üritab taastada Nõukogude Liidu? Seda on välja õelnud Zjuganov ja Zirinovski, kuid Putini kohta ei ole sellist juttu kohanud. Ta ju samuti, nagu Eesti suur sõber Jeltsin, taandas end Kommunistlikust parteist ja nende meeste loodud Ühtne Venemaa on pigem paremliberaalne neokapitalistlik partei.
.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail