Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Lollpätslusest

klikeaegne  2011-02-09 11:04:38
Päts & Laidoner glattisid asja nii ära, et de jure Nõukogude okupatsiooni ei olnud.

Ants   2011-02-09 13:58:18
Ainult debiilik või ajaloost mittemidagi teadev inimene võib rääkida lollust --ei olnud ei saksa ega vene okupatsiooni ?????????. Kirjaviisist on näha kirjutab mitte eestlane ja võibolla ta lihtsalt ei tea tõde ? . Kuid võibolla ei tea ka sõna "okupatsioon" tähendust ? -- Okupatsioon on kui Rahvaste Liidu poolt tunnustatud iseseisva riigi vallutavad võõra riigi väed ja panevad võimule "oma" valitsuse . Vene tankid vallutasid Eesti pealinna Tallinna ja peale okupeerimist venelased (Stalini korraldusel siia saadetud A Zdanovi juhtimisel) panid neljandal päeval peale Tallinna okupeerimist ametisse "Varese valitsuse ". Pätsu allkirjad on õigustühised kuna Tallinn oli okupeeritud . Laidoner lasti venelaste poolt maha . Kuid venelased eksisid kommunist Varese panekuga "marionett " valitsuse etteotsa . Vares lasi enda ise maha kui mõistis tõde -teda tahetakse teha reeturiks kes Eesti venelastele "mahamüüb" ja seepärast eestlased austavad teda, mitte aga arakslöönud president Pätsu .Kes lubati ellu jätta kui alla kirjutab . Nii oli ajalugu "klikeaegne" --see Sa kuidagi olla ei saa siis oleks ka tõde teadnud

eelmisele  2011-02-09 14:25:02
Keegi siin ei väidagi, et ei olnud saksa ja vene okupatsiooni!
Väidetakse, et de jure oli vaid Saksa okupatsioon ja Nõukogude okupatsiooni de jure polnud.

kasmitte  2011-02-09 16:37:12
Kas mitte sotsiaaldemokraadid polenud need, kes 40-al Eesti riiki maha parseldada aitasid?

Kalewipoeg  2011-02-09 18:03:57
Pätsu osas nõustun kirjutajaga, kuid mis puutub sellesse loosse Juku Kalle Raid?
Ja eks Päts ka oli ikka Vabariigi sünni juures igati vajalik mees, alles 30-ndate lõpus ei suutnud ta venelaste seatud ahvatlustele vastu panna- justkui Savisaar praegu.

Lembit  2011-02-09 23:05:46
Saksa okupatsiooni ei olnud, sest Saksamaa okupeeris NSVL loode alasi.

Jaanus  2011-02-10 01:05:22
Lembitul on õigus -kui ei olnud vene okupatsiooni siis ei olnud Eestis ka saksa okupatsiooni . Olid meile "sõbralikude" riikide väed kes tulid meid "vabastama"

nõukaaegne  2011-02-10 04:14:34
Üle hulga aja jälle hea hoiatav artikkel.

Autor viitab otsesõnu, et lollsavisaarlus Moskva võimuritega, viib okupatsioonini.

§§§  2011-02-10 10:14:30
to Lembit 2011-02-09 23:05:46
Rahvusvahelise õiguse järgi okupeeris Saksamaa ka Nõukogude Liidu seaduslikku liiduvabariiki - Eesti NSV-d.

9.mai  2011-02-10 10:16:10
to nõukaaegne
Aga kuidas on lollilveslusega?

Konstantin Kehva  2011-02-10 13:28:26
Küll oleks lihtne ja samas ka hirmus kui tegeliku elu asjad oleksid nõnda must-valged ja selged nagu eesti rahvus-hüsteeriud siinkohal ise endale välja mõelda ja siis ka teistele peale suruda püüavad. Tegeliku ajaloo tõsiasjade ja paradokside vastu lugupidamist tundvatel inimestel on hea meelde tuletada , et Vabdussõja ajal ei tahtnud ei Vene - valged ega baltisaksa parunid kuuldagi mingist Eesti ega ka Läti ega Soome iseseisvusest. (Kuna Koltsak ei nõustunud Mannerheimiga Soome Emakesest - Venemaast eraldumisest isegi rääkima loobus Mannerheim asja toetamast ja jäi ära Soome piirilt planeeritud Judenitsi Loodearmee otsustav rünnak bolsevistliku revolutsiooni hällie- Peterburile) Baltimaade iseseisvust ei võtnud tõsiselt ka Antandi riigid e. lääneliitlased. Ainsana olid Eesti iseseisvust valmis tunnistama Lenini bolsevikud, ja Eesti Vabariik kasutas selle ajaloolise võimaluse teatavasti edukalt ära ning läks esimese riigina maailmas Nõukogude Venemaaga kokkuleppele. Sellest (nii ebamugav kui igat liiki rahvus-hüsteerikutel seda tunnistada ka on) sündis Eesti Wabariigi Iseseisvus! Sotsialistide poolt läbiviidud maareform ja kõigi seisuste kaotamine oli üks Eestlaste patriootilisi tundeid ja Vabadussõja võitlusvaimu tõstev ajend. Sotsiaaldemokraatide hulka kuulus tol ajal valdav enamus Eesti rahvuslikest autoriteetidest ning loovintelligentsist ja sotsiaaldemokraatlikud, ehk õiglusel põhinevad, sallivad üksteisest hoolivad ideed olid kindlasti, sarnaselt Laulva revolutsiooni aegadele, üheks rahvust ühendavaks ideaaliks. Sotsiaaldemokraadid olid aga Euroopa ja maailma tasandil Nõukogude Vene enamlaste suuremaks vihavaenlaseks kui paljukirutud burzuid. Kuidas ja miks küll ometi? Kuna kaasaegseid silmaganägijaid on tänaseks väheks jäänud ja neilt otse enam järele kuulata ei saa siis seda tuleks eesti rahvus-hüsteerilistel lihtsustajatel, kes tahavd sel teemal arvamust avaldada, õpetlaste ajaloo uurimustest järele uurida! Samuti ei maksaks üle idealiseerida ega lihtsustada 1930 -ndatel tekkinud Vapside (nn. Vabadussõdalaste Liidu) edu , võltsvagaduses ja teeseldud demokraatias pettunud ja kibestunud rahva Vabadussõja aegsete väärtushinnangute taastamise iha vahel. Meie Päts e. Konstantin Kehva on mäletatavasti ise öelnud, et Vapside räuskamine on rahva haigeks teinud!

vaagija  2011-02-10 20:46:18
Jaanusele
Minu teada olid vene okupatsioon ja ka saksa okupatsioon Eestis. Kas on nii?

Dr.  2011-02-10 21:29:51
<<9.mai 2011-02-10 10:16:10
to nõukaaegne
Aga kuidas on lollilveslusega?>>

Ei saa sind aidata, su probleem on imselt pärilik.

Jaanus   2011-02-11 14:25:21
Vaagijale ---- Arusaadavalt oli nii vene kui saksa okupatsioon . Kuid ma lihtsalt mõnitasin lolle kommenteeriaid siin kes väidavad -- Saksa okupatsioon küll oli kuid mitte vene oma, sest president Päts peale Tallinna okupeerimist vene tankide poolt (mis on ajalooline Fakt )kirjutas alla mingile paberile presidendi kohast loobumisele ja Varese peaministriks saamisele . Nagu ei teaks, et surmaga ähvardusel väljapressitud allkiri on ÕIGUSTÜHINE ega maksa midagi . Päts lubati ellu jätta, kuid viidi "ERIVAGUNIGA" Venemaale kinnisesse vaimuhaiglasse mis veel hullem mahalaskmisest . Eesti Wabariigi tähtsuselt teine mees peale presitenti J Laidoner lasti venelaste poolt maha . Uus venelaste poolt pandus marionett J Vares aga oli siiski aus eestlane nähes mis toimub lasi enda ise maha . Kas see veel ei näita selgelt kui alatult siin "Rahva poolt" võimu ülevõtmist lavastati.
Saksa okupatsioon aga oli kordades leebem vene omast .

hannibal  2011-02-11 15:07:23
Kuidas sellle erivaguniga otseteed vaimuhaiglasse viimise ja laidoneri mahalaskmisega ikkagi täpsemalt oli? Kas sulle ei tundu et niisuguste lolluste kirjapanekuga diskrediteerid sa ideeed, mille nimel justnagu võitled?

Oskar  2011-02-11 23:49:01
President Päts lahkus Eestist eravagunis ja Leningradis korraldas Nõukogude võim talle tänutäheks banketi.

pole paha!  2011-02-12 10:26:51
to Dr. 2011-02-10 21:29:51
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=414166
2 milj. maksumaksja raha!

Magnus  2011-02-12 12:10:02
Täna, Johan Laidoneri 127. sünniaastapäeval tahaks pahandada selle vale üle, mida siin taovad teistele pähe kaks kõige vihasemat "rahvavalgustajat" - Ants ja Jaanus.
Johan Laidoneri ei lastud 1940. a. venelaste poolt maha, vaid küüditati 19.VII 1940 NSV Liitu Penzasse, 1941 arreteeriti ja viibis Penza, Kirovi, ivanovo, Moskva (Butõrka) ja Vladimiri vanglas kuni surmani 13. märtsil 1953.

Magnus  2011-02-12 12:13:45
Samuti pidagem meeles, et Laidoner pani 12.III 1934 koos Pätsiga toime sõjaväelise riigipöörde, mis halvas Eestis parlamentliku riigikorralduse. See lubab kõnelda kurvast "arengust", kuidas kangelastest said "kangelased".

Kallid kaaseuroeestlased!  2011-02-12 12:43:34
Meile ei pruugi meeldida kibe tõde, millele viitab §§§ (2011-02-10 10:14:30
to Lembit 2011-02-09 23:05:46), et rahvusvahelise õiguse järgi okupeeris Saksamaa Teises maailmasõjas NSV Liidu seaduslikku liiduvabariiki - Eesti NSV-d. Sest 1940. a. tehtud "riigivormistused" on juriidilises mõttes laitmatud, kuid õiguse ja õigluse seisukohast hoopis midagi muud.


1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail