Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Mida saab teha riik, et elu maapiirkondades areneks?

Nii  2018-02-07 09:03:50
palju tühja juttu. Nagu Tarmo ei teaks, et aitab välja vaid tootmise maaleviimine. Ja kõigepealt pealinna ehk riigikogu viimine Sirgalasse ja valitsuse küüditamine Viivikonda. Seal on kena elamine looduse keskel, korda tehtaks ka kaevandusaugud.
Kuid maale saab tootmist viia väga lihtsalt - maksudega. Tuleb maksustada tootmishooned ja laod nii, et mida lähemal mida suuremale asulale, seda suurem on maks linnastumise vastu. Järelikult maakolkad saavad pakkuda kõike ilma maksuta, isegi maa poleks maksu all, sest inimene pole maad loonud, see on looduse poolt. On ka siis oma piirang, nt uude kolkasse ei tohiks asustada inimesi rohkem kui 2000, seega tekiks suurkülad. Kuid elu käiks maakalikult rahulikult ja roheliselt. Eestlane on ju oma eluviisilt loomult maakas, kõik läks hukuteele just tööstuse arenguga, kui Tallinna hakati rajama suuri tehaseid.
Kuna me juba ehitame sotsialismi, siis poleks ülejõu ka uus maaelu tervendamine.

Lohe  2018-02-07 09:44:40
Sissejuhatuseks tuleks LaaliMalt ja ta "kaasvõitlejad" maale, puu otsa, riputada. Hirmuks kõigile teistele maaelu hävitajatele.

niisiis   2018-02-07 10:30:42
Mis see oli? Puu otsa? Selge ähvardus? Kunagi keegi sai "pool aastat"!

ET  2018-02-07 10:38:28
Ikka seisab? Võtke maha,enne kui asi politsei kätte läheb!

Jurakas  2018-02-07 10:44:03
niisiis 2018-02-07 10:30:42
jah, eestis saab see, kes kurjategijat karistusega ähvardb, hoopis ise karistada. Samas kui kurjategija (ntx. maaelu hävitaja) istub soojal kohal rahulikult edasi!

Mis  2018-02-07 10:59:53
kasu on "tasuta" bussidest kui jõuan Võrru 5 minutit peale Võru-Tallinna bussi? Jääb üle kuidagi jõuda Tartusse ja alles siis edasi Tallinna bussile.
Ja miks on Põlvamaalt nii raske pääseda läänepoole? Kuidas saab Otepääle, Antslasse, Valka? Kõik bussiliinid on põhja-lõunasuunalised. Ikka pead sõitma algul Tartusse, siis saad tagasi Valka. Aga aeg kulub.
Kuidas sõidaks Tarmo ise bussiga Räpinast või Põlvast Riiga, et ühe päevaga saaks ära käia? Mitte kuidagi. Võta magamiskott kaasa ja Valgas põõsa all ööbi, et siis hommikul sõita Tartu ja sealt tagasi Võru poole.
Mäletan vastikut ENSV aega, kui astusid Tartus öösel rongile ja varahommikul olid Riias. tagasi peale lõunat. Ja bussiga sai isegi varahommikul ja õhtu eel olid tagasi Tartus.
Kas Tarmo on kunagi huvi tundnud, mitu bussi liigub päevas Räpinast või Väeskast Viljandi ja Pärnu peale? Loomulikult pole, sest tema sõidab autoga ja matsidega pole vaja arvestada.

irw  2018-02-07 14:38:28
Maaelu hävitaja...

  2018-02-08 15:31:25
KOHALIKE BOJAARIDE TALTSUTAMINE.
Mitte mee vaid malakaga.

to Mis  2018-02-08 15:34:00
Ega Kadri ei pea kohalikke bussigraafikuid tegema.
See ikka rohkem KOV asi?
Pole ka harjutud Lääne-Idasuunalise liiklusega,mis takistab VÄGA linnadevahelist sidet.Kui omal autot pole käib kõik läbi Tallinna.Nii sõidetakse Eestile 2 ringi peale.
KUIDAS AGA ANTUD ASJAOLU RÄÄGIB VASTU TASUTA BUSSIDE VAJALIKKUSELE???

pr.Amalie  2018-02-08 19:11:31
Maaelu ei tähenda tänapäeval enam loomakasvatust ja suurpõllundust.
See peaks tähendama looduslähedust,kaugtööd,permakultuuri ja täispuhast väikeviljelust.
Tööstusi võib maale ka tuua,mittereostavaid,näit peentehnol.koostamist.
Aga kahjuks inimesed võõrdunud maast.Siia võiks tekitada ideaalse teeninduse liikuvteenindusettevõtetega,sel oleks mõtet,rahvast näit.kunstnikke võiks kolida siia...

väga lihtne  2018-02-08 21:18:01
Kui maal on tööd, kauplused, arst, postkontor, kool, raha automaat, apteek, sidejaoskond mõistlikus kauguses maainimesest, siis inimesed jäävad maale ja ei lähe välismaale ega tule Tallinnasse elama linnavalitsuse kutse peale. Väga lihtne, kuidas maaeluminister ja valitsus muidugi samuti sellest lihtsast asjast aru ei saa.

Tegelikkus ja tõde maast ja elust seal  2018-02-09 12:14:02
A nad ON ja inimesed läevad ikka linna.Kel vähegi hakkamist.
No ja siis hakatakse kinni panema.
Kolhoose sa tagasi ei saa ja ega taha ka.Kuigi mõnel oli siis hea ja mõnell põllumehel praegu ka hea.
Loodan ja sooin,et loomakasvatus kaoks kogu maailmast ja suurpõllundus Eestist.
See tootmine on vastik ja selle tooted inimese tervisele tegelt kahjulikud.Ka mullale,veele,ökole ja empaatiale.Mõisa ja sulase mentaliteet on nii sisse juurdunud,et muudab inimesed peast tardunuks-neil puuduvad igasugu arusaamad,isiklikud tõekspidamised,see,mida nad neiks peavad on sissesöövitatud isandate poolt PEAB,TEISITI EI OLE VÕIMALIK jne.Neil,töötudrukutel ja sulastel puudub vastutustunne muu kui isanda tahte ees,isiklik arvamus on isanda tahe,solidaarsus,empaatiavõime,halastustunne loomade vastu-nende areng on peetunud ja peatatud lapsest peale.Linna minnakse ennast päästma selle eest.Isand annab eluaseme,töö,kamandab kooli ja vanadekodu-on nende pidajatega seotud ja mõjuisik.Ka riiklike ametite esindajate kodud ja koolid ja vanaduspõlv on samas.
Maa on inimese aru hääbumise koht.
Vaid see,kes TÄIESTI SÕLTUMATU suudab olla -kes ? sellele on maa looduse ilu ja vabaduse nautimise paik.Samas tuleb tal oma sõktumatust pidevalt tõestada-"immuunsus" pidevalt ärevil vaimse-hingelise allergiani välja.

ahzoo  2018-02-09 16:43:19
kuna delfi peldikusein on blokkinud juba 2 nädalat minu...kuna von tatt`i ja Ennule sai vastatud DEMOKRAATLIKULT...ja sõnavabadyuse piiramine...aga maaelu pole enam niisama lihtsalt mõlisemisega õigetele radadele pöörata...noored kes maale elamise soetanud ja pangaorjuses+laste kasvatamine peaksid koheselt pangalaenuorjusestst laste arvu järgi kustutama...kuna maaaelu on ikka täielikult lisakuludega....metsad mis maa piirkondades varastavad viimsi jne...rikkurkaabakad...RMK peaninad peks juba trellide taga olema...ja muidugi erakondade riigi poolne rahva taskust rahastamine koheselt lõpetada...sest see ainult rämpsmeedia nuumamiseks ja omavaheliseks kismaks laiaks litsutud...riigikogu erakorralised valimised igast maakonnast piiratud arvuga...otsemandaadiga...nestori tolgus minema lüüa riigikogu esipuldist...vana kommukaabakas ja pension temale määrata ainult 200 €...rohkem pole see sonijast kaabakas väärt...veel Toompea luuseritele oma palgaralli seadust vorpimas...

Heiki  2018-02-09 20:03:50
Olen ka tähele pannud,et maaelu võtab nagu mõtted ja tunded inimestelt sootuks ära.Ei aita internet midagi.Tõesti,mõnelt kuuled kui määgimist,vana,räige demagoogia.Ainus on kuipalju sa seakilost saad,kas mulle ka annad,ma anna sulle miskit vasta,kui paljuga kombinaat su lehma ostis,paneme pullid kasvama,kas jahil oled käind see aasta,Loomtapp ja RAHA!
Ei nad saa aru,et tasuta buss võimaldab keskusesse sõita odavamat ostma,kui kohalik pisipood nöörib ja lasevad ikka KOVil otsustada,et missugused liinid kasulikud ja neisse raha panna,aga need kasulikud liinid on ettevõtjate tööliste vedaiseks,varahommikul ja hilja õhtul,mille tarvis nad oma rahaga bussi pidada ei taha,saab selle tasuta busside rahaga hoopis käima ja tasuta busse ei tule.Ei nad saa aru, mis partei on mis-suure imestamisega zaadi teada et EKRE on parempoolne selgelt.
Kui miski asi halvasti, ei astu keegi vastu või leia lahendusi -määä-nii peab,ei saa-mää- ja lasevad asjadel olla või pingutavad hinge seest,et koormist täita,ebatervislikku taluda jms.Ei nad aru saa,kust nende "arusaamad" võet,et need polegi NENDE,vaid kohalike asjameeste ärimeeste omad.
Loomi on ka aretatud nii kaua inimesele kasumlikuks,et nad kaotanud laudas oma aru ja elanud allasurutud tunnetega. Ka inimesed on aretatud selliseks.

Maakohtades  2018-02-09 20:30:14
saaks enamikku bussiliinidest odavalt püsti hoida nii, et bussid sõidaks eri piirkondades erinevatel nädalapäevadel, nt 2 korda nädalas. Pole ju vajagi iga päev käia ostlemas, 1-2 korda nädalas küllalt.
Töölkäimisega aga oleks nii, et lepitaks enne kokku, kui palju kuskilt kuhu tahaks sõita. Siis saaks valida ka sobiva suurusega väikebussi või isegi sõiduauto. Hommikul viiks ja õhtul tooks nagu on korraldatud laste koolivedu.

  2018-02-10 13:19:31
Aga mitte tasuta busside arvelt, see viimane.
Oma töölisi,kes hommikul õhtul sõidavad peab ikka ettevõtja ise vedama.

Kaja  2018-02-10 13:29:05
R-B hävitab ära palju kohalikke rongiliine ja sõiduvõimalusi.
Bussidega seda asendama ei hakata.Asendamine peaks olema täpselt sama marsruut kui oli.
Kohalikud jäävad kõik ilma sõiduvõimaluseta,mis neil oli, R-B hakkab kasutama väike osa eestimaalasi ja need Tallinnast või Pärnust.Väga väike osa.Turistid?
No pole see Pärnu selline vaatamisväärsus,et sinna peab kiirrongiga kihutama kus akna taga vaid vihiseb.Kangesti tahaks teada,kuidas selle pealt raha Eestisse laekub?
Järelikult kaupade vedamiseks.
Kuhu? Skandinaaviasse?kui võtta see tunnel ka veel seltsi.(pidada Hiina invest.huvi olema...?!!!)
Aga Vene ehitab seks aaks oma sadama välja.Kuidas rahad Eestile laekuvad? Ei usu enam, sest pankadelt ju ei ole laekunud.
Sõjateeks sobib tankide vedamiseks. mõnda aega.
Eesti ei suuda oma vanainimesigi Euroopa mõistes normaalselt pidada,kuis siis kõik need R-B,tunnelid jm.makstud saab.Kes neid haldab,mis neid kamandab?Kuidas eesti tagab selle kõik?

kae imet  2018-02-12 01:25:01
minister kavatseb tasuta a-bussiga sõitma hakata

Nimi 
E-mail