![]() Ando Leps: Iga mats elagu oma kodus. Ei mingeid pagulasi Eestisse!
Kalluta aga
2015-08-14 16:06:53
kiin 2015-08-14 15:22:52
Keskmist venelast ja tema kultuurat nägime me 1945 aastal Saksamaal. Nende kultuura oli eriti kõrge kogu selle nõukogude pätirežiimi aja. Nende kõrge kultuura väljendus ka - suhtelise vabaduse saabudes 90.-ndatel - lokkama löönud jubedas, ebainimlikus ja kuritegelikus kauboikapitalismis. Näeme seda kultuurat preaegu ka Putini vanglažargoonis väljendites. Lavrovi blääditamises. Samuti kasvõi paljudest igapäevastest youtubi videotest millede sõnaline osa ainult roppustest koosnebki. Nägin ühte huvitavat näidet nende kultuura kohta 2008 aastal Gruusia ründamise ajal Poti linnas ülesvõetud videos. Mingi jalaväe soomusmasina meeskonnaliige üritas ühes elurajoonis oma masinasse läbi kitsa luugi meeleheitlikult toppida mingit hiiglasuurt vedrumadratsit. Nagu üks ehtne kultuuritoojast marodöör! Siis üritati sadamast mingeid kergemaid luksuskaatreid soomustehnika slepis ära tarida, aga midagi juhtus haagisega ja siis otsustati - selle asemel, et asi maha jätta - kaatrile hoopis tuli otsa panna... Mõtlesin, et miks küll ameerika sõduritest selliseid klippe näha pole? Jo nad pole piisavalt kultuursed!
kiin
2015-08-14 16:10:27
Ma räägin venelastest mitte sovjettidest.
Kalluta aga
2015-08-14 16:23:04
kiin 2015-08-14 16:10:27
Noh seda piiri on ikka väga raske tõmmata - kus lõpeb sovjett ja algab venelane. Need on ikka nii pagana segunenud ja paraku ka sümbioosis elavad mõisted, et mine võta kinni! Sellisel selekteerimisel peaks siis õigluse huvides ka ameeriklasi kuidagi sortima hakkama kui tahame keskmist venelast ja ameeriklast omavahel võrrelda. Et jätame mingid latiionod ja getogangstad välja - et need pole ameeriklased...
Kalluta aga
2015-08-14 16:25:32
kiin 2015-08-14 16:10:27
Aga kas on siis nii, et Vene armee koosneb siiamaani sovjettidest, kui selliseid sigadusi korda saadetakse? Kas MH-17 allatulistamine oli siis sovjettide kätetöö?
Kalluta aga
2015-08-14 16:29:06
Kas Putin ja Lavrov on ka sovjetid?
JAAK
2015-08-14 17:32:00
Solgikallutaja läks hoogu, aga mida ta nende kommentaridega muud õelda soovis kui, et ta midagi aru ei saanud. sa küsid minult jälle lollusi. Ma ju vastasin sinu küsimusele, loe uuesti minu kommentaare. Ma ütelsin, et sa ei tee ju vahet meie lahkujate ja Aafrikas pagulaste vahet. Esiteks me teame millepärast meie kodanikud on sunnitud lahkuma, kuid me ei tea miks põgenevad oma kodudest aafriklased? teada on meediast niipalu, et inimkaubandusega on sadu selliseid "ärimehi" areteeritud ja inimkaubandus on muutunud tulusaks äriks. Me ei tea ka seda kui palju on seliseid petetuid, kes on suuri summasid maksnud üleveo eest Euroopasse, sest neile on joonistatud Euroopast paradiisi. On ju selge, et sellised õnneotsijad ei saa meie tublide töömeestega võrrelda, kes siit on sunnitud lahkuma. Sa jäta see lolli mängimine ega sa ju nii loll ei olegi, aga sa kavatsed mind endast väla viia? Ma ütlen, ära näe vaeva sinusugused ongi lakmuspaber eestlaste kultuurist kui siia lisada veel Kriibu ja teie solvangud abordijäänustest ja mis te siin väla ladusite? Lõpetage ära ja kui olete tööl valitsuse teenistuses, siis saatke selline valitsus peesse. see on liiga alatu töö.
Kalluta aga
2015-08-14 18:10:48
JAAK 2015-08-14 17:32:00
Sulle teadmiseks, JAAK Süürias käib juba mitmendat aastat kodusõda ja sealsed inimesed põgenevad SÕJA EEST! Kas sa tahad öelda, et Eesti küprokimeestel on kodumaalt lahkumiseks palju tõsisemad põhjused kui süürlastel - st. SÕDA?
kiin
2015-08-14 18:15:32
Putin sovjett kaheldamatult - seda näitamas ka tema kõnepruuk. Ning ka käitumine nii vööraste kui omadega. Lavrov - omamoodi mõistatus, kurat temast aru saab. Näib olevat inteligentsem kui ametipost lubab aga teisalt lööb temas jällegi sovjetlik matslikkus aeg ajalt läbi. Aga süüdistada kõiki venelasi neis sigadustes mida nende kaasmaalased Ida Preisimaal korda saatsid - absurd. Vene rahvusest Jüri Luik, Helen Mirren, Jüri Järvet või Trivimi Velliste pole ju lõppeks selles süüdi mida nende rahvuskaaslased mõnes teises ajastus ja ruumis korda saatnud.
kiin
2015-08-14 18:20:15
Mi aga usakate eristlemisse puutub siis mina eristlen oma mõtteis ameeriklasi ja jänkisid - ning jänkid enam vähem samad mis sovjetid. Asja ilmestamiseks võtan appi filminduse: Tarantino kangelased on jänkid aga Eastwoodi omad ameeriklased.
mõni kommar - keegi kalluta aga
2015-08-14 18:30:55
on nii vähe käinud koolis, nii nagu valitsuski, et arvab teadma, et USA pealinn on NeW York...
Kalluta aga
2015-08-14 18:32:03
mõni kommar - keegi kalluta aga 2015-08-14 18:30:55
Jah...ega "obune" ei magagi!
Kalluta aga
2015-08-14 18:43:50
kiin 2015-08-14 18:20:15
Jah, eks sarnasused, paralleelid ja analoogiad on täiesti olemas. Miks mina aga ei saa mingile vene kultuuri kiitmisele vs. ameerika kaasa laulda on see, et kui me vaatame venelaste ajalugu - mis seal toimunud on - alates 1917 aasta oktoobrist. Selline genotsiid ja õudus ning inimese kõige madalamate ja jubedamate tungide prevaleerimine läbi 20. sajandi ei saa mitte selle rahva kultuuri ja hinge puutumata jätta! Eriti, kui see rahvas oli enne neid mullistusi ühiskonnakorralduslikult olemuselt veel lausa feodaalne või isegi lausa ürgselt sugukondlik. Sellised õõvastavad muutused tapavad rahva kui mitte füüsiliselt, siis vähemalt moraalselt. Sellist olukorda võib vabalt võrrelda tagajärgedega mis juhtusid näiteks uusaegse Euroopa ja Ameerika indiaanirahvaste kokkupõrkel või muudel sarnastel juhtudel maailma ajaloos.
kiin
2015-08-14 19:11:48
Kommunism on ideoloogia mis vallandab inimeses tema senise kultuurivõõba alla maetud elaja. Ning see ei puuduta ainult Venemaad. Hiinas, Kambodzas, Kuubal - kus nad aga võimule saavad, järgneb verepulm.
Kalluta aga
2015-08-14 19:28:01
kiin 2015-08-14 19:11:48
Ja kui see ideoloogia kestab mingi 70 aastat ja ka peale seda pole olnud selgesõnalist ja tegudest järelduvat lahtiütlemist sellest jubedusest vaid mingi kaalutlev-ettevaatlik soust, siis seda enam ma kahtlen sellise tsivilisatsiooni (kui nii on õige väljenduda?) keskmise esindaja väidetavas kultuuriülimuslikkuses!
solgikallutaja on uskumatult loll!
2015-08-14 19:28:42
Kas tõesti polegi koolis käinud või ei õpetatagienam vene kultuuri koolis? Kas solgikallaja pole Ermitaažis käinu ega vene muusume külastanud?`Ta räägib Vene kultuurist alates 1917.a.!! Sa oled tõesti väga võhik. Kas sa üldse tead mis on venemaa kirjanikud, kuntsnikud ja heliloojad. Kas sa nende muuseume oled külastanud. Mina olen Almagoras käinud ja Lomonossovi elu ka lomingut uurinud ning muuseumis käinud Kas sa Puškini elust ja lomingust tead ka midagi`See vene talent ja looming. Ameerikal on kultuurile venemaale vastu panna ainult indiaanlaste muumiad.Aga kalarappija haridusega polegi vene kultuuri vaja tunda.
Kalluta aga
2015-08-14 19:43:18
solgikallutaja on uskumatult loll! 2015-08-14 19:28:42
Mnjah...võhik... Ütle mulle, kallis ignorant, mis juhtus 19. saj vaimus kultuuri kandjatega 20. saj. Venemaal. Siis räägime edasi kas 19. saj. Venemaa kultuur on ikka see mis tänapäeva (või ka sovakiaegsel) Venemaal ruulib.
kiin
2015-08-14 19:45:05
Kultuuri ei saagi mingi rahvusega piiritleda. Kasvõi seesamunegi vene kultuur. Puskin-moorlane. Lermantov - sotlane. Aivazovski - armeenlane. Dostojevski - leedukas. Brodski - juut. Ahmatova - tatarlanna. Jne.
hea kesknädala regulaarlugeja
2015-08-14 20:16:28
kultuuri ainult rahvusega piiritletaksegi;) Puškin kirjutas ja rääkis moorakeeles? Lermontohow šoti murrakus;) Aivazovski maalis Armeenia riigis Armeenia sisemerd, kuritöö ja karistus kujutab leedu elu jne. jne
õigusteaduse doktor Ando Leps
2015-08-14 20:34:18
Lugupeetud mitte just eriti mõistlikud kaklejad. Pidage meeles, et pr. Marina Kaljurand rääkis kahe suurriigi pealinnade kultuurist, kus muide tehakse maailmapoliitikat, mitte aga ühe või teise rahvuse kultuurist.
2015-08-14 20:45:55
to kiin 2015-08-14 19:11:48
Kommunism on Lääne ideoloogia, mida katsetatakse erinevates maades. |