Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kas integreeruda või hoopis intrigeerida?

rahvusriigist  2007-11-18 18:19:01
Umbes 370 000 muulast siin riigis fakt - seda ei pea tõestama mingi juriidikaga. Ja see hulk väheneb, aga liiga pikkamööda - igatahes Ansipi valitsuse lõpuks on meil ikka 370 000 muulast - venelasi, ukrainlasi, valgevenelasi, venejuute, ingerlasi jmt. Kokku ligi kolmandik rahvastikust. See on nii võimas argument, et tuleb pingsalt ette vaadata, et me NENDE pilli järgi varsti tansma ei hakka - Euroopa nõudeid arvestades! Seepärast oleks ikka kergem olnud tasapisi integreeruda ja mitte jätkuvaltintegreerida, nagu on juhtunud pärast Pronksiööd.

vaagija  2007-11-18 23:35:07
Üks on kindel, et jõuga ja vägisi ei intregeeri kedagi, seda näitasid selgelt aprillisündmused - me hävitasime kalgi südamega kõik selle, mille olime ligi 20 aastaga vaevaliselt saavutanud. Sellest on tõsiselt kahju. Pigem tulnuks see langetatud päi leinav linalakne eestlasest laskurkorpuslane parema integreerumise nimel ohverdada, sest mida me võitsime, kuna teame, et üle Eesti on veel üle 300 sarnase punamälestusmärgi.

Kalluta aga  2007-11-19 08:44:32
Vaagija. Mida me siis 20-ne aastaga saavutanud olime mille me nüüd kaotasime? Kas see on saavutus, et peale 16 aastat Eesti iseseisvust on meil ikka olemas muukeelne kuritegelik pätikari kes ükskõik mida ettekäändeks tuues võimalusel kohe lõhkuma ja röövima hakkab? Võib olla on saavutus see, et neid pätte on just nii palju, aga mitte rohkem. Küsin veel korra: loetle, mille "kõik selle", me siis nüüd kaotasime? Eestis on küll ka teisi punasõdurite mälestusmärke, aga missuguste juures peale pronkssõduri toimub midagi sarnast nagu seda toimus pronksi juures (pean silmas Eesti riigi vastaseid meeleavaldusi jms) ja millel oleks samasugune märgiline tähendus?

teema  2007-11-19 09:25:17
tegelikult polnud see märatsev pätikari midagi nii väga muukeelne.See oli ikka eestikeelne ka(muu hulgas).Millest annab järelduse teha,et hea tasu korral ja korraliku peatäie väljategemisel lähevad nii need kui teised tegema,mida kästakse. Sellise teemaasetuse korral on ju lausa kuritegelik anda neile ostetavatele-müüdavatele mõtlemisvõimetutele tattnokkadele veel valimisõigus ka( PM,laupäev,Tarand)

vaagija  2007-11-19 15:05:21
to "Kalluta aga" - püüan vastata : kuritegelikke pätikarju leidub igas ühiskonnas - meie omakeelne pätikari ei ole sugugi parem, ainult et tegutsemiskohad võivad teised olla. Arvan, et kaotasime selle, kus vene noormehed värvatuna Eesti Kaitseväkke ei ole enam nii kodumaaaatelised, kaitsmaks Eesti Vabariiki, kui nad olid seda enne aprillisündmusi. Arvan, et kui enne aprillisündmusi vene rahvusest politseinikud meil julgesid vabalt ja kartmatult oma nimesilti rinnal kanda, siis nüüd politseiniku venekeelset nime peab varjama. Kaotasime ka selle võimaluse, et Eesti Vabariigi peaminister ei ole kunagi läbi ajaloo punaokupandi ausambale pärga viinud. Saame venekeelse TV, ülikooli jm. Neid "kõik selle-sid" on rohkemgi. Meeleavaldused pronkssõduri juures muutusid Eesti riigi vastasteks pärast Liimi, Rebase, Böhmi provokatsioone rahumeelsete miitinguliste keskele - punalippude lehvitamise võinuks Riigikogu lihtsa seadusega ära keelata.

Kalluta aga  2007-11-19 16:30:59
Vaagija, see, et sina ütled "Arvan, et kaotasime selle..."ja "Arvan, et kui enne..." on sinu nägemus mis paraku ei pruugi tähendada, et nii ongi kuidas sina arvad. Sellepärast sinu vastus minu küsimusele selles osas polegi tegelikult vastus.

teema to Kalluta...  2007-11-19 17:15:26
ja see arvamus,mida sina siin esitad on siis üleilmne aksioom? Sina ainult vahendad seda oma arvamuse pähe? Või?

vaagija to Kalluta...  2007-11-19 21:15:41
Mina ei ole mingi minister või valitseja (küllap nagu sinagi), kes põrutab rusikaga lauale, et "nii ongi, kuidas mina arvan!" Eks meie ühekülgne keskmeedia ja see mäng ühte väravasse püüab selle ajuloputusega meid pidevalt "puhtaks pesta" ja tõestada, et on olemas ainult üks ja see õige tõde, kõik teised on valed. Ise olen suutnud tänu pikale elukogemusele seda ajuloputust vältida (mida pole 16-aastastel noortel, kellele tahetakse valimisõigust anda) ja oma sõltumatut arvamust kujundada.

Kalluta aga  2007-11-20 08:57:13
Vaagija. Oma üle- üleeelmises kommentaaris väidad sa "...me hävitasime kalgi südamega kõik selle, mille olime ligi 20 aastaga vaevaliselt saavutanud." Minu küsimusele - kus ma palusin tuua väidetu kinnituseseks konkreetsemaid ja faktilisi näiteid - vastates kaldud sa libedale teele, st. hakkad väite tõestuseks esitama oma arvamusi. On ju natuke ebaloogiline. Kui sa oleks püstitatud absoluutse väite asemel öelnud, et "... mina arvan, et me hävitsaime..." jne oleks ma seda täiega respekteerinud kui sinu arvamust asjast. (Aga loomulikult oleks küsinud, et miks sa nii arvad)

Kalluta aga  2007-11-20 09:14:45
siis teemale väike küsimus. Kui sa ütled, et polnud see laamendav pätikari nii väga muukeelne midagi, siis küsiks su käest, et hea küll kui ei olnud muukeelne, siis mis meelne ta sinu arvates oli?? (Minul kahtlust ei keelsuses ega meelsuses pole - väga hästi oli seda näha Kanal 2-e otseülekandes)

teema to Kalluta...  2007-11-20 10:52:19
tegelikult arvan,et päti meelne ka. Silmini täisjoodetud teismelised pätid ongi pätimeelsed.Või usud sina,et nad on tõsimeeli mingid poliitilised meeleavaldajad? Poliitilised olid eestvadajad,kes hoidsid end varju ja adsid purjus jõugule juhiseid,kuidas tegutseda ja röökida.

Kalluta aga  2007-11-20 12:05:29
järgmine küsimus teemale - kui tohib. Mida sina arvad mis meelsed ja keelsed ja mis riigi huvides tegutsesid need poliitilised eestvedajad kellele sa viitasid? Selles osas sinuga täiesti nõus, et tegemist oli lihtsalt lolli manipuleeritava pätikarjaga keda osavalt juhiti ja kes ju tegelikult skandeerides "Rossija, Rossija" nimetet riigile häbi tegid:). Mida ma nende küsimustega öelda tahan on see, et ega ka nende pol. eestvedajate eesmärk ei olnud niivõrd pronkssõduri kaitsmine, kuivõrd riiki destabiliseerida ja pronkssõdur oli siin lihtsalt ettekääne mida oli pätikarjale hea serveerida. Muidugi pronkssõduri äraviimisega venitamine, arutamine, kaalumine, ümarlauad, mis ju nii umbes aasta otsa kestsid andsid nendele provokaatoritele ja nende tööandjatele ilusa aja oma asja organiseerida. Oleks pronks sealt linnavõimu ja riigivalitsuse koostöös kähku juba näiteks 2006 mais ära koristatud, ei oleks vist selliseid aktsioone jõutud korraldada. Ja veel - milleks on mingisugustel jõududel-riikidel vaja destabiliseerida olukorda Eestis? Kas ainult destabiliseerimise enda pärast või on sellel ka mõni kaugem eesmärk? Seda küsides ei tundugi Ansipi väited selle kohta, et 9.-l mail oli kavas hoopis kõvemad ettevõtmised, enam niiväga muinasjutuna. Ja veel - näitasid ju aprillisündmused selgesti välja meie ühiskondlikud kitsaskohad ja selle kes elavad meie kõrval ja nagu öeldakse on õhk ka värskem peale äikest. (ja et olla järjepidev, märgin lõpus, et tegemist on minu arvamusega)

teema  2007-11-20 13:22:04
üldiselt ühtin sinu arvamusega.Lisan omalt poolt,et nõnda lihtne nagu see paistab, asi kohe kindlasti ei olnud. KGB ei tee kunagi midagi otseviitega,alati on tegelik huvi peidetud sügavale ja ilmneb alles mõne aja pärast. Seepärast ei võta ma kaugeltki tõsiselt Ansipi "sangarlikku"esinemist ega ka Savisaare nn.ämbrit. Kõike teadaolevat arvesse võttes kaldun arvama,et näilist tuleks võtta pööratult. See annaks üsna huvitava tulemuse.

Aslan  2007-11-20 15:37:14
Kui siin peateemaks pidada integratsiooni, siis tuleb märkida, et igasugused ägedad vaidlused, - ka professionaalsed, mitte ainult poliitilised -, takistavad integratsiooni kulgu. Tänase valitsuse vilets(?) integratsioonikava ei takista kellelgi integreeruda, kuid sellega tegelevate ametnike ja poliitikute pidev hurjutamine takistab küll. Et meil Eestis mingeid superspetse sellel alal pole, siis tuleb nukralt aga vapralt leppida sellega, et rahvastikuministriteks saab meil olema üks hall diletant teise järel. Ja rõõmustagem iga kord, kui nad kasutavad suurepärast võimalust vait olla.

vaagija  2007-11-20 15:45:46
Olen nõus - väga õige - läksin vist natuke liiga emotsionaalseks ja jäi kahe silma vahele "...mina arvan, et me hävitasime..." - loomulikult ma arvasingi nii, ainult et vahel unustan seda märgistada. Vabandan. Ja nagu sellesama tõestuseks said ka Sina ise sõnasabast kinni ja järgmise kommi lõpus märgid, "...et tegemist on minu arvamusega". Siiski üks küsimus ka Sinule : miks ikkagi enne aprillisündmusi vene rahvusest Eesti politseinikud kandsid oma nimesilte avalikult, pärast aprilli asendati need aga vaid numbritega? Kas oli see meie rahvustevahelises küsimuses samm tagasi?

vaagija  2007-11-20 15:47:57
Eelmine komm oli "Kalluta aga"-le.

Kalluta aga  2007-11-20 16:18:46
vaagijale. Kas see nimesildi värk ei olnud mitte seoses politseinike eneste turvalisusega kuna notsnoi dosoori ja muud mehed kutsusid ju avalikule arveteklaarimisele ja nimekirjade koostamisele muulastest politseinike kohta. Vist isegi ajakirjandusest jooksis see teema läbi. (see ähvardamise teema nimelt) See nimesildi muutmine numbriteks on ju nüüd lausa valitsuse määrusega paika pandud (oktoobri lõpust vist)- mille mõte seisneb selles, et numbreid kannavad kõik politseinikud (nii puulased kui ka tohtlased) eriolukordade puhul. Normaalselt kantakse ikka nimesilte - alles isegi nägin ühte. Ja kui kannaksidki numbreid, noh eriline kaotus see nüüd küll ei oleks "...kõik selle, mille olime ligi 20 aastaga vaevaliselt saavutanud." kohta. Su küsimus on desinformeeriv väites, nagu juba peale aprillisündmusi käiksid muulastest politseinikud ringi nime asemel numbrid rinnas.

Aslan  2007-11-20 22:05:32
Vaagijale ja Kalluta agale teadmiseks , et juba pronksiööle järgneval päeval said mitmete riigiasutuste venelastest töötajaid e-kirju ähvardustega, kus neid reeturiteks nimetati ja detailselt kirjeldati kuidas neid karistuseks piinama hakatakse. Tegemist polnud nn. jõuametkondadega. Kuna vene nimega eestlased selliseid kirju ei saanud, siis viitab see põhjalikule ja pikaajalisele ettevalmistustööle. Arvatavasti kavatseti need ähvardused teele saata paar päeva enne 9.maid. See on oletus. Kuid kindel on see, et selleks vajalikku infot ei saanud koguda ühe päevaga, rahvust meil isikuandmetes ju kirjas ei ole.

Eelmine | 1 | 2 |

Nimi 
E-mail