Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kasvasin koos Rahvarindega

  2013-04-12 14:06:50

  2013-04-12 14:31:55
Oled Sa Joonas hull või mis? Või miks Sa nii palju jood? Või omale mingit sodi veeni lükkad?

Liisi  2013-04-12 15:46:12
"Kasvasin koos Rahvarindega."-kasva veel-ruumi on.

чукчи Туфта Гомбурубумбум  2013-04-12 17:06:44
Aга мина касвасин коос Интерриндега суурекс суурекс паахакс пойзикс воот так

nuuks nuuks heldimusepisarad kohe kohe tulemas  2013-04-12 17:16:23
¡¡¡See võis tõesti olla üks vägev adrenaliinilaks mida on tänaseni tunda!!! hehehhh
kiidoksi!

Ärritamiseks  2013-04-13 08:38:11
Ärritan siinseid klakööre pisut-lugege vene Delfit ja te näete, kuhu on jõudnud nn lõimumine:

"
получили сегодня счет за квартиру, за март
12.04.2013 21:13
и меня внезапно накрыла такая волна ненависти, что никакая вражеская пропаганда неспособна вызвать ненависть сильнее
или воровать, как патриоты, или драпать отсюда
Сообщить о неуместном комментарии932
Ответить
я на своей земле.
12.04.2013 21:14
в жуткой стране мы живём. режим всё хочет контролировать, людей постоянно разделяют по языковым и этническим признакам.
Сообщить о неуместном комментарии792
Ответить
смешно

Venelane  2013-04-13 08:43:46
Minevikust. Olin oktoobrilaps, pioneer, kolmekordne komsomol- st . uues kohas võeti uuesti komsomoli. Nõukogude armees 80-82 oli märkmiku esilehel sini must valge lipp, kuigi ma sitavares eriti suurt minevikust ei teadnud. Ei teadnud oma esivanemate täielikku päritolugi. Isapoolne vanaema pääses tänu Magadani reisile . Eesti rahvas pole sellist jäledust pidanud üle elama - mis sai osaks isapoolse vanaema lähedastega. Kuigi olen venelane hoidsin kokku eesti poistega. Aga märkmik varastati ja pidin kahe väeosa vahelises hoones aru andma - mis lauluke märkmikus ...so. Tarmo Pihlapi suu läbi kõlanud vana kuunar, vanaisa vanast kellast. jne. Eesti poisid ,aga laulsid teisel pool seina , kui linnukesed.... Olin neile teinud ka peidiku, et kui neil kellelgi kriis siis siit saate paberi, ümbriku pliiatsi, oli ka nööbid nõelad, ja ka mõned konservid. Aga ühel päeval oli sinna lastud hunnik. Nii on käitunud minuga hiljem Märt Rask, Jüri Pihl, Uno Lõhmus ja väga paljud riigiametnikud- kuigi EV alguse - loomise hakul ütlesin avalikult rahva toetuseks oma sõna. EV põhiseadus ei toimi ja riigiametnikud seda ei tunnista !!!

Venelane  2013-04-13 09:56:07
Tänaseks on minust saanud kodanik, kes on valmis riigi ametnikele haakristi otsa ette lööma . Momendil ei oska võtta seisukohta, millise risti konksu otsa riputada sirp ja millise otsa vasar. Mõni võib siin kommima hakata, et mida see tibla siin kögiseb. Aga on oma sõna välja öelnud üks eesti aatelikeim mees Mati Hint oma kirjatöödes. Lähen nüüd risti sepistama - võibolla tuleb keegi veel appi nõu andma ja pätte kinni hoidma, et pätikari korralikult märgistatud saaks

sõbrad, teile mõtlemiseks!  2013-04-13 10:26:25
Huvitav kuidas mõni eestlane tahab olla vägisi Venelane, salgates maha oma tõelise rahvuse. Mis see peaks tähendama. Muidugi kõik mis see venelane kirjutab on v'äga ketserlik ja enese kiitmine. Kas või see, et on astunud kolm korda komsomoli. See ei ole lihtsalt võimalik, sest kord komsomoli astudes, jääb jälg järele. Teiseks arvan, et seda kirjutas "rahvuskangelane" artikli autor uues võtmes, et ennast õigustada patriotismis.
Mis puutub Magadani reisi ja sellest tulenevaid jäledusi, siis teadku see patrioot, et paljud eestlased on tundnud Siberis ja sõjaajal tööajal palju suuremaid nn. jäledusi ja isegi praegu peavad puhkama kusagil Venemaal võõras mullas, kus isegi nende hauakohad on hävitatud ja luud sigadele jahvatatud jõusöödaks. Olen ise küüditatu järeltulija, Siberis sündinud ja seal hiljem kohapeal käinud.
Kummaline on ka see, et kuidas too Venelane sai sõjaväes olles mingeid peidikuid ehitada ja kuidas kedagi varjata !!!!!
Kas siis Märt Rask, Jüri Pihl, Uno Lõhmus on sulle elamisse käinud kõik hunnikuid tegemas. Miks teisi avaliku elu tegelasi nende tegude pärast pole niimoodi karistatud vabariigi alguse tegude ja ütlemiste pärast !!?
Praeguseks oled saanud eestlaste ja Eesti Vabariigi vastu võtleja. Huvitav mis on selle põjuseks? Sinust on saanud endisest Eesti riigi "patrioodist" nüüdseks riigi kukutaja!!!
Oled lahti mõtestanud, kes on tiblad?
Kui see tahad olla, lase käia!
Kus neid sinu märgistatud pätte näha võib :-}}

to sõbrad, teile...  2013-04-13 11:33:37
ja huvitav, miks sina oled kaotanud igasuguse mõtlemisvõime? Kas ajupesu on olnud nii põhjalik, et vähe keerukam mõttearendus kaasinimeste poolt osutub üle jõu käivaks? Venelased olid kogu hingega 25 aastat tagasi meiega koos vabaduse eest tegutsemas. Ja neile situti, teatud ringkonna, eestlaste poolt/panen siin lahtise tekstiga, et sulle arusaadavaks kirjutada/ avalikult hinge, kogu võimu täiusega.

haljastusspetsalist-pensonär  2013-04-13 11:51:19
Kindlasti saan kohe sõimata kesikute käest, et räägin sellest mis neile ei meeldi. Räägin ikka, sest minul ja paljudel teistel, kellel süda valutab selle üle. Siiski on ka rõõmustavat ja sellest kõigepealt.
Lugesin eilset "Rohelist PEALINNA". Nagu viimastel aastatel, on ka sel aastal mõeldud linna keskkonnaametis linna kaunistamiseks lilledega. Nagu kirjutab ameti jaljastuse osakonna juhataja RITA KRABI, istuta´takse sel aastal linna peenardele ja 23 vaasi 31440 lille. Miks ainult 23, see on küsitv. Nõuka ajal oli vähemalt kümme korda rohkem. Suve jooksul vahetati lilli peenardel ja vaasides kolm korda. Kuigi tol ajal oli lillede valik palju väikem. Viimastel aastatel on istutatud paju sibullilli, tervelt 35440. NEED ON TÄPSELT ÄRA LOETUD, PROOVIGE SIBULAI VARASTADA, kuigi Tallinnas seda pidevalt tehakse. Need lilled rõõmustavad ainult vara kevadel. Sel aastal ilmastiku pärast rõõmustavad veidi hiljem. Ajalehes on pikk nimekiri, kus võuime lilli peenardes, vaasides ja lilletornides. Sellegi poolest on linnas paljudes kohtades lilledest puudus või istutatud kohtadesse, mis pole kõige sobivamad. Ilusat lilleilu kõigile!
Nüüd pahupoolest. Linnas ringi liikudes ei ole märgata, et linna keegi koristaks. Praeguseks on paljudes kohtades lumi sulanud ja murud, pargid, sõiduteed ja kõnniteed kuivad. Eriti trööstitud on sõiduteede ääred ja suured haljakud.
Eile linnas ringi liikudes, nägin ainult Viru tänava nurgas ühte meest koristamas, kuigi see töö tehti väga lohakalt üle pea kaela. Veel nägin AS Kesklinna Parkide inimesi Uus Sadama bussipeatuse lähedal. Nende töö oli palju korralikum. Huvitav on see, et linna abilinnapea Sarapuu, linna kommunaal ja keskonna ameti peaspetsalistid, samuti linnaosavalitsuse haljastuse ja heakorra eest vastutavad peaspetsalistid. Nii me küll ei saa 15. maiks Tallinna päevaks linna "LÄIKIMA", nagu poliitiline vastutaja kodanik Sarapuu on lubanud. Seda pole viimastel aastatel suudetud.
Tuletades veel meelde vihatud nõuka aega, siis oli küll nii, et Haljasalade Trust ja Eriautobaas hkkasid linna koristama esimesel võimalusel ja hiljemalt 15. maiks suudeti linn puhtaks teha. Sel ajal olid nendes firmades tööl inimesed, kes olid huvitatud linna välja nägemisest ja oma tööst. On näha, et praegu enam selliseid inimesi ei ole. Pole linna tegelikust puhtusest huvitatud linn ega need kes on konkursi alusel tööle võetud. Seal pole lihtsalt inimesi, kellel oleks mingi kogemus nende tööde tegemiseks.
Kui siis ainult keskkonna ametis Rita Krabi, kes töötas kaua aastaid Haljasalade Trustis haljastusmeistrina. Tal on kogemusi ja vastav haridus.

sõbrad, teile mõtlemiseks!  2013-04-13 12:06:19
Too mulle vastaja. Kuhu on need patrioodid siis kadunud. Kas põhuseks on see, et paljud ei oska keeld ega saa Eesti Vabariigi kodakondsust sellepärast või on lihtsalt vihased, et meie, eestlased saime oma riigi ja võimu. Paljud venelased ja teised rahvused, kes on võidelnud Eesti iseseisvumise eest, on uhked praegu, et meil on oma riik. Elan Tallinnas Lasnamäel ja näen neid erinevaid inimesi pidevalt ja nende suhtumist.
Siin komminud Venelase suhtumist Eestisse on näha.

Enn Oja  2013-04-13 12:50:52
mejje v'aesuse ja rumaluse põhjuseks pole ülttse russid, nejjd pole m'eepotikallale lastutki .
kess "valisid" enndale põhis'ääduse vastaselt orjapidajad ? EESSTLASED !
kess reettsid 2003.a rahhvaäälätusel isesejjsvuse ? EESSTLASED !
kess käjvad Pr'üsselis ja Perl`iinis pugemas ? EESSTLASED !
kess jookseb nagu kari ükkstejse kõrikallale kuj minngi ebas'ääduslik võjmutegel'insski mõttleb vällja sisev'aenalse ? EESSTLASED !
kess on vallmis 'ööpääv läbi j'aurama selleüle kas etem m'uumia Kadriorus on Maali võj Juuli ega soovigi tähälep'anna et tegemist on ni ebas'äädusliku kohalesokutamisega kujga mõttetusega siseliselt ? EESSTLASED !

ehk lihhtsamalt: üksk''õjkk millist l'o.llust mejl rahhvusega seosstada sis vastus onn ikka ükks - EESSTLASED !

ej maksa end puhevileajada ja lärmata et oled eesstlane - sa oled lihhtsalt üks unnik reetturite PASSKA !

Nõus  2013-04-13 13:46:47
Püüdsin kõigest väest, kuid siiski purssisin läbi Enn Oja kirjutise.Pean ütlema, et olen temaga nõus.Kes on Eestimaa allavett lasknud ja tema rahva puudust kannatama ning põgenema pannud (pärast 90-ndaid)?Ei, need pole venelased, need on eestlased.Kes üksteist hingestatult sõimavad ja juhuse saabudes kohe oma rahvuskaaslasele noa kõrile panevad ning ta Magadani poole saadavad?Nii, nagu nad täideviijatele punaarmeelastele näpuga näidates seda tegid 60 a.tagasi, teeksid nad seda ka praegu.Kes lipitseb ja lakub nende taldu, kellel rohkem raha ja kellel võim(nüüd Brüssel)?Ikka eestlane.
Usun venelast, sest nägin ise vene kroonus, kuidas vene sõbrad mind toetasid ja kui vaja oleks olnud, oleksid nad ka kuhugile mingi peidiku ehitanud, kasvõi minu peitmiseks-polnud see nii võimatu ühti.Vaadake, kuidas eestlased pärast 90-ndaid keerasid kinni Peipsiääre inimeste elatusvahendid, ja need inimesed peavad nüüd eestlastega solidaarsed olema?
Moraal: kui kedagi süüdistama hakkad, vaata enne peeglisse, ehk näed seal mingit grimassi.

Probleemiks pole enam vene värk  2013-04-13 13:47:34
Probleem on rumalates eestlastes, kes ei oska näha oma ühiskonna sotsiaalseid ega eetilisi probleeme

Keegi mainis tabavalt - viga on kõrvade vahel kui vene värk nii hullusti erutab. Kui veel selgemalt, siis kõige hullemad tiblad on eestlased ise, kes ei salli suurt hulka omasid ehk keskerakond, vasakpoolsust ega pluralismi. Kommunist Ansipi propagandamasina jäänused ongi tiblad - saage palun õigesti aru.
Intelligentne inimene ei vihka kunagi kedagi sellepärast, et teised vihkavad ja nn autoriteedid ka. Ise pead probleemi läbi hammustama. Ajalugu pole ammugi enam määrav argument - olulised on tänased teod - milleks surnutega võidelda.

Venelane  2013-04-13 14:44:16
Selgituseks. Sulle SÕBRAD ,TEILE MÕTLEMISEKS. Olen tõesti rahvuselt venelane .Tõesti kui uude kohta läksin võeti st.ma ei kippunud, aga lihtsalt kirjutati uus komsomoli pilet välja-lihtsalt nii taheti. JAH TEGIN EESTI POISTELE KINO FILMI KASTI SISSE PEIDIKU JA PANIN OMA VARUD SINNA SEST MÕNED TšURKAD(eesti poiste väljend) näit ühe Tartu poisi selleni, et too lasi teisel kaasmalasel oma jala raud kangiga purustada- et pääseda minema. Minu vanaema pääses vangilaagriga- ülejäänud kärvasid kohapeal, sest üks Eestile sõbraliku riigi esindaja lasi aitadest isegi seemnevili ära viia. Nüüd olles EESTI TALUMEES TEGI SAMA MINUGA eesti riik- ARESTITI KOGU VARA JA BLOKEERITI 100 protsenti PANGAARVED- abi pole ma kusagilt saanud. hõiskab ka Riigikohtu kohtunik Eerik Kergandberg-;; Meie mees Havannas, vabandust Strasbourgis; st. ja ongi nii, kui paljastad kõrgeimate riigiametnike (kohtunike seadusele mittevastava tegevuse-siis rakendub ka seal ringkaitse. aga vaadake ise -kui süütud asjakesed seal on läbi vaadatud : näit .Missenjov versus Eesti.(rikkumine seisnes kohtuasja venitamises. Aga talumehe asi kelle puhul hoiti 5-6 aastat isegi pangaarveid kinni, situatsioonis ,kus ta sealhulgas nõudis abiraha ( välisriikide abiraha) tagastamist riigile TssÜS 66 PS 15 Kohtunik võltsis dokumentide sisu ,aastaarve, surnud-õigemini olematud tunnistajad jne. jne. - minu viited põhiseadusele- neist ei tehtud kuulmagi. selist paljastust, mis olen teinud mina pole kellelgi vastu panna ja minu avalikud dokumendid on kõigile kättesaadavad. Aga kahjuks nüüd pean veelkordselt teatama onu Vladimirile - mis toimub minu ümber . Või USA-l Magnitski hambus, Sama Kristiinal- Tuleb põhjalikult uurida, mis toimub vene rahvusest talumehe ümber. Ka Urmi Kesknädalast vaikib ja tänu sellele on suudetud varjata vassida- , aga on asju, mida ma ten ega tegemata jäta- Või KAPO sitavaresed Venema jälle Eesti vastu ...... Lugege nende aastaramatuid ja teleks KAPO tekste- EV kodanike põhiõigusi tuleb kaitsta- SIIS POLE KA VENEMAA ESINDAJATEL PÕHJUST NN. PRIGISEDA- VLADIMIRI JA TEISTE... KRIITIKA ON ÕIGUSTATUD JA DOKUMENTIDEGA TÕENDATAV ::::

Venelane  2013-04-13 14:44:17
Selgituseks. Sulle SÕBRAD ,TEILE MÕTLEMISEKS. Olen tõesti rahvuselt venelane .Tõesti kui uude kohta läksin võeti st.ma ei kippunud, aga lihtsalt kirjutati uus komsomoli pilet välja-lihtsalt nii taheti. JAH TEGIN EESTI POISTELE KINO FILMI KASTI SISSE PEIDIKU JA PANIN OMA VARUD SINNA SEST MÕNED TšURKAD(eesti poiste väljend) näit ühe Tartu poisi selleni, et too lasi teisel kaasmalasel oma jala raud kangiga purustada- et pääseda minema. Minu vanaema pääses vangilaagriga- ülejäänud kärvasid kohapeal, sest üks Eestile sõbraliku riigi esindaja lasi aitadest isegi seemnevili ära viia. Nüüd olles EESTI TALUMEES TEGI SAMA MINUGA eesti riik- ARESTITI KOGU VARA JA BLOKEERITI 100 protsenti PANGAARVED- abi pole ma kusagilt saanud. hõiskab ka Riigikohtu kohtunik Eerik Kergandberg-;; Meie mees Havannas, vabandust Strasbourgis; st. ja ongi nii, kui paljastad kõrgeimate riigiametnike (kohtunike seadusele mittevastava tegevuse-siis rakendub ka seal ringkaitse. aga vaadake ise -kui süütud asjakesed seal on läbi vaadatud : näit .Missenjov versus Eesti.(rikkumine seisnes kohtuasja venitamises. Aga talumehe asi kelle puhul hoiti 5-6 aastat isegi pangaarveid kinni, situatsioonis ,kus ta sealhulgas nõudis abiraha ( välisriikide abiraha) tagastamist riigile TssÜS 66 PS 15 Kohtunik võltsis dokumentide sisu ,aastaarve, surnud-õigemini olematud tunnistajad jne. jne. - minu viited põhiseadusele- neist ei tehtud kuulmagi. selist paljastust, mis olen teinud mina pole kellelgi vastu panna ja minu avalikud dokumendid on kõigile kättesaadavad. Aga kahjuks nüüd pean veelkordselt teatama onu Vladimirile - mis toimub minu ümber . Või USA-l Magnitski hambus, Sama Kristiinal- Tuleb põhjalikult uurida, mis toimub vene rahvusest talumehe ümber. Ka Urmi Kesknädalast vaikib ja tänu sellele on suudetud varjata vassida- , aga on asju, mida ma ten ega tegemata jäta- Või KAPO sitavaresed Venema jälle Eesti vastu ...... Lugege nende aastaramatuid ja teleks KAPO tekste- EV kodanike põhiõigusi tuleb kaitsta- SIIS POLE KA VENEMAA ESINDAJATEL PÕHJUST NN. PRIGISEDA- VLADIMIRI JA TEISTE... KRIITIKA ON ÕIGUSTATUD JA DOKUMENTIDEGA TÕENDATAV ::::

Sergo  2013-04-13 17:15:27
too Nõus! Loe venekeelse delfi komme, siis näed rohkem oma rahvuse mõnitamist ja saad teada miks see nii on. Mis puutub rahva kannatusse ja Eestst põgenemisse, siis ime, ime eestlastest on minejaid 35% ja muulastest, s.t. teisirahvuseid 65%. See on statistika, mis kajatub statistika valitsuse ja maksuameti andmetel. Selles on õigus, et on väike osa rahvast, kes reedaks oma kodumaa ja rahva. See on maailmas igal pool ja mitte ainult meil Eestis.
NÜÜD VÕIB LUGEDA JUBA KAHE INIMESE SUUST MINGITEST PEIDIKUTEST VENE SÕJAVÄES.
Kuidas eestlased ob süüdi Peipsi äärsete elatusvahendid, ehk selgitad. Juhindu oma moraalist, enne kui kirjutad. Olen ise pärit Peipsi äärest ja elab seal praegugi minu kaugeid sugulasi.

sõbrad, teile mõtlemiseks!  2013-04-13 17:31:09
Ma ei pahanda sinuga, et oled rahvuselt venelane, aga ära aja jaburat juttu. Kas võ see komsomoli iga kohta kuhu läksid kirjutati uus komsomoli pilet välja. Minul oleks neid sel juhul vähemalt kümme!!!!! samuti on sul sõjaväe kogemused väga ekstreemsed. Mis see kangiga purustaja karistuseks sai. Ära ütle, et keegi teada ei saanud, see oleks naljakas. Seemnevilja probleemist ei saa mõhkugi aru. See, et sinuga juhtus, oled ise kindlasti süüdi. Juu ei ole õigus sinu poolel, et Strasbourg ei aita. Seal ei otsusta üks mees, nii et sinu sõbral Kergandbergil mulle võõras nimi) pole midagi teha. Euroopa kohus selliste asjadega ei tegele, mida loetlesid. Need paberid pead ise koguma ja sinna saatma ja sealt ei kao need kusagile, kõik võtab lihtsalt paljurohkem aega. Sageli saadetakse hoopis riiki tagasi üle vaatamiseks ja kontrollimiseks. Seda rääkis teleris härra Maruste. hea, et sul on selline onu, kellele saad kaevata. Lõpus on su jutt väga pinnapealne ja arusaamatu, millest tahad rääkida.

To Sergo  2013-04-13 18:09:55
Olen mõnikord vene Delfit lugenud ja olen nõus, et seal on räigeid eestlasi vihkavaid kommentaare.Kuid loen ka eestlaste arvamusi meie lehtedes ja olen hämmastuses, kui palju, tegelikult enamus, on venelasi vihkavaid ja otseselt solvavaid-ähvardavaid purskeid.Eks see on vastastikune teatud osal kummastki rahvusest.Paljudel venelastel tekkis vaenulik hoiak pärast Ansipi reetlikku Pronkssõduri afääri, sest eks see nende pühaduse peale sülitamine oli.Mis minevikku puutub, siis pole ka minu suguvõsa Siberi küüditamistest ja vangilaagritest pääsenud.Kuid sellest on 70 aastat möödas, ehk võiks lõpuks eluga edasi minna?Samuti tean ka, et eestlane on oma rahvuskaaslaste suhtes vägagi reetlik olnud-täpselt nagu praegune võim oma rahva suhtes, rääkimata venelastestesse suhtumisest.
Mis puutub Peipsiääre inimestest, siis kes külmutas pärast võimulesaamist Venemaaga suhted?Ega ometi Peipsiääre inimesed, kes kaotasid oma Leningradi turud ning sellega koos elatusvahendid.Ka minul on seal sõpru-tuttavaid ja nad pole sugugi meie riigist enam vaimustatud.
Peidikutest mina ei rääkinud, ütlesin vaid, et vene sõbrad oleksid kindlasti minu jaoks peidiku teinud, kui vaja.
Tulles tagasi eestlaste juurde, siis vaata praegust elu: inimestel võetakse majad, korterid; lapsed tõmbavad vanemad varanduse pärast lohku, vennad ja õed on valmis üksteist ära tapma.Kui meie väikese rahva hulgas on kasvõi väike % vihkamist, on seda liiast ja elu näitab, et mul on õigus.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Järgmine

Nimi 
E-mail