Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kogu võim kuulub rahvale!

RAISSA  2013-11-09 12:43:40
Kui olin elanud aastaid välismaal ja Tallinnas lennukist väljusid, tundsin ootamatult kõrbe lõhna. Mu silme ette terendus praepann kui metoforfoosne sümbol kõrbemisest. Ma lapsepõlves alati panniga midagi põhja kõrvetasin ja pann meenutab mulle alati kõrbemist. Kas see on siis nüüdse Eestiga seotud? Kas tõesti Eesti riik kõrbeb? Miks räägitakse majanduse kasvust ja heast riigist ja majandusest välismaalastele? Nad ju kohe siia sõites näevad kui vaeselt rahvas maal elab. Kui suured on supijärjekorrad. Kui suur tormijooks on kusagil kaupluses mingi kauba ühekordselt odava väljamüügi reklaamimise korral. Vaesus käib käsikäes suuremates linnades vuravate limusiinide rohkuse kõrval. See võib esmapilgul välisvaatleja ära petta, aga maal elanikega kohtudes või maapoodides passides, jääb otse vastupidine, vaesuse mulje. Rahvas näikse rahul olevat või ei avaldata meedias nende muresid. Kõik on tore ja hea, nagu kommunismi ehitamise ajal, võime meediast lugeda ja kuulda. Palju räägib ja kirjutab meedia roolijoodikutest ja nende trahvimisest. Miks nii palju juuakse? Maainimesed kaupluse juures istuvad ja joovad ning räägivad, et ainus rõõm siin ilmas ongi viina ja õllepudel, mille taga saab oma muresid eietada. See on kibestunud rahvas, kes enam kunagi tööle ei hakkagi, kui see võimalus maal peakski neile avanema. Lugesin ühe huvitava autori artiklit kahest õigusteadlasest, kus üks kinnitas, et e- valimised on põhiseadusega kooskõlas (väitis riigiõiguse professor, olla vist ka presidendi õigusnõunik), teine eripensionil viibiv õigusteadlane väitnud otse vastupidist, et e- valimised ei ole põhiseadusega kooskõlas. Nii oluliselt tähtsa ja nii kõrgete teadlaste vastuolulisi väiteid ei kajastanud peale ühe autori, Jaak Laidla Kesknädalas, mitte ükski meediakanal. Justnagu olnukski tegu mingi kõrvalise ja tühise tähelepanekuga. Kas tõesti kogu meedia on võimuvalitsejate lõa otsas ja avaldab ainult seda, mida kõrged juhid käsevad või mis on nende meele järgi?

parandus  2013-11-09 15:57:15
vist siiski metamorfoosne

PÕHISEADUSEST  2013-11-09 16:40:09
Varem oli põhiseaduses kirjas nõndaviisi, et võim kuulub rahvale. Laarlastest trikimehed märkisid meie põhiseaduses § 1, et rahvas on võimu kandja, nagu eesel kuningat kandes. Kui meil rahvas kannab võimu, siis ju võim kuulub sellele klikile, kes tema seljas istub ja keda ta nii vaguralt pügab. Sellepärast ongi Ansip uhke sellele riigile ja vagurale rahvale.

RESUMEE KOMMIDEL  2013-11-10 09:19:50
Kõik on õigus, mis ei ole vale. Õigus on see, mida ütleb see kellel on jõud. Sest rahva vanasõna ütleb: kellel jõud, sellel õigus. See vanasõna tuleneb ilmselt juba vana aja loomariigist. Kuid jõud tänapäeva arenenud maailimas ei tähenda seda, mida vanasti. s.t. naturaalset jõudu, millega vastane maha murti. Tänapäeval võib jõud olle väga äbarikul, kes ei suuda viiekilost pommi üles tõsta. Tänapäeval tähendab jõud võimu. Nii on jõud alati valitseval klassil. Nii on Ansipil õigus, et reetur ei ole tema, Paet ega Mihcelson, Eesti riiki tükkhaaval välismaale kinkides, vaid Silver Meikar, sest ta õigust rääkides reetis seaduste rikkujaid.
Õigus on Ansipil, kes järjepidevalt püüab rahvast veenda selles, et Eesti on demokraatlik õigusriik. Ansipil on õigus, kui ta leiab, et vaesuses ja maksude koorma all ägav vanur, invaliid ja paljulapseline pere peab pensioni ja abiraha juurde saama 5% ehk keskmiselt 150 eurot ja Ansip peab juurde saama 30%, ehk 1200 eurot. Katsu tõestada, et sul on õigus, kui vastu vaidled, kui sinu vastu on õigus ehk võim, ehk jõud ja seda kogu meediaga.
Tänasel isadepäeval on tore pidupäev. Kes rüüpab konjakit ja ampsab kalamarja ja angerjafileed, kes limpsib õllevahtu , kui sedagi poe taga kastidel ja nuusutab kuivikut peale. Mõni otsib tasuta süstalt, mõni surrokaate ja on õnnelik, et sai kioskist pudeli troinoid. Aga õigusriigis areneb ja areneb demokraatia ja selle leiutajad ei märka mingeid erinevusi endi ja teiste riigi elanike vahel. Kõigil on hea elada ja on selle riigi üle uhked. Head isadepäeva!

vaagija  2013-11-10 12:38:06
RESUMEE KOMMIDEL 2013-11-10 09:19:50
Ütled: "Nii on Ansipil õigus, et reetur ei ole tema, Paet ega Mihcelson, Eesti riiki tükkhaaval välismaale kinkides, vaid Silver Meikar, sest ta õigust rääkides reetis seaduste rikkujaid."

JNE... Sul on õigus - kõik on ju täpselt nii, nagu "õndsal" nõukaajal - oleme võrdsed, kuid keegi on võrdsem...

eelmisele  2013-11-10 14:03:57
Ei Vaagija. Neid riike ei saa mitte kuidagi võrrelda. Nõukaajal oli ideaalne kord ja ainus viga seisnes okupatsioonis (võõrvõimu valitsemises) Kuid seadused toimisid kõigile ja kellele ei toiminud kõrges nomenklatuuris, see oli reeglitega kindlaks tehtud. Selliseid esinemisi, nagu peaegu Ansip või Ilves omavolilise otsusega Kadrioru lossi vaate rikkumisega tarade ehitamisega, rahva tahte vastaselt, või selliseid rahvavastaseid otsuseid piirilepinguga ei oleks nõukaajal mõeldav olnud, kui see piir oleks okupeerimise ajal või järel puutumata jäänud. Nii avalikult rahva õiglustunnet riivavaid tegusid, nagu praegu valitsev rlik, seaduste loojad ja õiguskaitseorganid toime panevad, ei oleks Moskva võimu ajal mõeldav olnud. Praegu ei ole nii, et kõik on võrdsed ja mõned võrdsemad. See oli nii nõuka ühtse tervikliku Moskvale alluva riigi puhul. Praegu on kaks riiki. Üks on Ansipi õigusriik, kus elavad need, kes on riigile ja rahvale uhked, see on maffia. ( seal seaduste rikkujaid ja kriminaalkurjategijaid edutatakse kõrgematele ametikohtadele, nagu maffiale kohane oma liikmeid meeles pidada premeerimisega) Seal põhiseaduslikud seadused ei kehti ja sellepaärast ei saa neid ka piirileppega riigi reetmises vastutusele võtta. Teine on tavakodanike riik, kus rahvast nähakse nädalaid kaks kolm enne valimisi, selle puhkenud valimiskampaanias ülitoredate lubaduste esitamise ajal. Selles riigis on kõik võrdsed ja neile kehtivad punktuaalselt seadused.

vaagija  2013-11-10 14:30:18
Jah, tagelikult mina olen ka kuulnud, et sotsialism ja isegi kommunism teoreetiliselt ei olnud üldse inimkonna jaoks tagurlikud või kuritegelikud - nad olid ühiskonna vastu humaansed - samas vaid Stalin oma stalinistidega oskasid salakavalalt vaid oma huvides ära kasutada seda humaanset ideoloogiat ja just selle kattesirmi varjus teoks teha oma stalinistlikud genotsiidid ja repressioonid oma rahva ja naabrite rahvaste vastu.

TO VAAGIJA  2013-11-10 15:36:07
Õigesti mõistad. Esimene kommunist oli jumal ja jumala kümme käsku on kõik plagiaat kommunistliku moraali koodeksist.
Terroristid Lenin ja Stalin moonutasid selle koodeksi oma näo järgi.

JEFREITOR  2013-11-10 15:51:49
Meid oktoobrilapsi õpetati laulma : "Suur Lenin ta oli nii üllas, nii hoolitsev tark ja hea. Neid lapsi võtaks ta sülle ja silitaks õrnalt neil pead". Samal ajal Lenin hukkas keldris Nikolai II koos kõigi laste ja õukonnaga. Sealjuures elajalikult keldris väikeseid lapsi julmalt hukates veel elavaina pärast taoatalge. Lenin oli suurim saatan maa peal, kelle käsul ja juhtimisel voolas süütute veri igal pool kus kommunisti jalg maad puudutas. Hitler oli Lenini ja Stalini kõrval tühine õpipoiss. Maailma inimkonnale on tegelik, erapooletu ja õiglane Nürnbergi protsess (kohus) tulemata ja vaevalt se ka kunagi tuleb.

eelmisele  2013-11-11 12:10:58
Ja ongi nii, et kõik need kelle kaasabiga Eesti riik nii erakordselt viletsasse olukordaviidi, on au sees ja meedias tunnustatud ja neid ülistatakse igal võimalikul ajal ja viisil Hiljaaegu kuulsime meediast kiidutormi Laari kohta, kelle esimesest valitsemisest oli möödunud 20 aastat. Kikilips saatis Laari kõrgesti tasustatavale puhkusele Keskpanga Nõukogu esimeheks.See "puhkekoidu" ongi neile vanadele "tegijatele" loodud. Seal pugkab ka Reformierakonna ema Liina Tõnisson, kes oma "AHTAKSESLE" RIIGIKOGULASE ERIPENSIONILE SEAL LISA SAAB PUHKAMISE EEST, MILLE ESIMEES ON INVALIID lAAR . oH AEGU, OH SEDA ANSIPI ÕIGUSRIIKI. MILLAL TULEKS SEE ERAPOOLETU JA AUS KOHTUMÕISTJA, KES AVALDAKS, MIS ON ÕIGE, MIS VALE? kUS ON EKSITUD? mIKS ON EKSITUD? kES ON EKSINUD? Kes vastutab?

unistajatele  2013-11-11 15:03:30
Seda aega ei tulegi. Kuuldavasti olla nõmmekad Paeti Urmase pooldajad, sest kiidavad maade ärakinkimist heaks põhjendusega, et meile neid setusid pole vaja. No tõesti rahvas ei tea midagi! Siis kingime Tallinnast Lasnamäe, Õismäe ja Mustamäe ja Narva linna ja venelastega Venemaale. Kui meie esivanemad võitsid meile meie maad kätte, siis Eestit ju valitsesid saksa mõisnikud. Me ajasime nad välja ja nad ise lahkusid. Kuid setumaal on Eesti eest kaitsema valmis setud palju lojaalsemad kui meie Eesti reeturid. Tundub, et elame lollidemaal?

muigaja  2013-11-11 15:53:01
Tuli siin jutuks Lenini-Stalini kuriteod. Siin oleks paslik kasutada väljendit, et kui oled omal maal kangelane, siis vaenlase juures oled surmavaenlane. Ei ole vist siinkommenteerijad lugenud ajalugu. Mis toimus Oktoobrirevolutsiooni ajal? Siis ju alustati kodanluse kui klassi likvideerimist, sest ta oli töölisklassi vaenlane. Ning kodanlus vastas samaga, tappes töölisi ja talupoegi, kes olid kommunistide poolt. Siin halatakse, et Lenin lasi tappa tsaari. Aga tsaari käsilased mõrvasid kommuniste ja tahtsid nad maa pealt pühkida. See oli klassivõitlus ja jätkus veel aastaid, sest ega kõike ei jõutud tappa. Muidugi oli Stalin julm, aga katsu nii suurt riiki ilma karmuseta juhtida. Nüüd tuletatakse meelde Tšingis-khaani, kes oli väga julm oma vaenlaste suhtes, aga oma sõjaväge ta hoidis ja suutis koguda kokku maailma võimsama väe. Ja julmusega ta hoidis oma riiki. Temalt võttis eeskuju ka Hitler, kes suutis julmusega endasse andunult suhtuma kogu saksa rahva. Isegi Hitlerjugendi poisid olid sõja lõpus valmis truult teenima Hitlerit. Ning ka Venemaal armastati Stalinit, tema surma järel nuttis kogu vene rahvas. Olid ju kommunismi ideed väga humaansed ja demokraatlikud ja neid said tunda kes olid truud Stalinile. Loomulikult viis Stalin Eestis läbi terrori, sest tuli ju kodanlus kui klass likvideerida, see oli julm klassivõitlus. Ja kodanlus vastas samaga, tappes Stalini käsilasi. Ning ka Eestis käib praegu klassivõitlus, valitsuse haaranud uuskodanlased püüavad hävitada vaeseid näljapajukiga ning korterist väjatõstmisega (sundüürnikud). Ei soovi meie valitsus vaeste olukorda kergelt parandada vaid tõstab omi palku 20%. Tehke sellest järeldus.

EELMISELE  2013-11-11 18:36:08
Järeldused on tehtud, aga...?
Üks osa saab aru, aga on ise rikastunud ja uhke Eesti üle. Teine osa saab aru kuid möönab kõike enda ümber silmakirjatseja ja pugejana, sest sellest sõltub tema heaolu ja leivale määritav hea ja parem. Nad on võimurite keti otsas kenasti kinni. Kolmas on see osa, kelle kohta liialdamata öeldakse, et nad ei tea midagi, mis nende ünber on õige, mis vale. Kui kõrge riigiisa ütleb, siis on õige ja vastu vaielda ei tohi. Vähe on ka eriti vanast nastalgilisest keskajast neidki, kes loodavad, et õndsaks saab ainult peremeestele tööd rügades.
Nõmmekate aasta mees on Paet, sest vähendades Eesti territooriumi, on teda lihtsam valitseda. Nõmmelased on Paetile uhked, sest skabarre ei olevat Eestile vaja. On aeg hakata kontrollima kes ikka võiks valimistest osa võtta oma vaimse tervise tõttu. Haigetele antakse tööltvabastuse leht, nii ka peaks nii tähtsa töö puhul olema nagu riigijuhtide valimised. Tagajärgi me ju 22 aastat näeme ja ei mingit valgusekiirt tunneli kaugusest?Seadustes tehakse täienduste, muudatuste parandamiste paranduste parandamiste paranduse seadusi. Aga kes neid seadusi on välja andnud? Millal ja milleks? Kas palgad , soodustused ja kümnetes nõukogudes, komisjonides istumine on pead segi ajanud?Ahnus ajab upakile kuid võib terve riigi hauda viia.

  2013-11-11 19:35:04
VeteranMIILITS, mitte veteranVÕITLEJA.

muigaja  2013-11-12 09:57:12
Ma näen, et vaieldakse riigipiiri üle. Et meie võtsime Venemaast Vabadussõja aegu tüki maad ja kehtestasime sinna riigipiiri, mida oli Venemaa sunnitud tunnistama. Stalin kasutas peale sõda oma jõudu ja sundis Eesti valitsust riigipiiri tagasi nihutama. Nüüd kasutavad venelased oma jõudu ja tahavad, et riigipiir jääks peaegusesse kohta. Nüüd on nemad tugevamad ja ei tagane. Mis meil üle jääb? Laidoner oli 1920.a. tugevam ja tema otsustas piiri üle. Praegu peame aga alla vanduma, sest vaidlused on tulutud. Kui riigimehed ei suuda kokku leppida, siis asuvad võitlusesse kahurid, aga neid meil on vähe.

Kalluta aga  2013-11-12 10:07:52
enne kui tekitada jaburat poleemikat võiks Laidla läbi lugeda terve 122 paragrahvi Põhiseadusest.

"Eesti maismaapiir on määratud 1920. aasta 2. veebruari Tartu rahulepinguga ja teiste riikidevaheliste piirilepingutega. Eesti mere- ja õhupiir määratakse rahvusvaheliste konventsioonide alusel.

Eesti riigipiire muutvate lepingute ratifitseerimiseks on nõutav Riigikogu koosseisu kahekolmandikuline häälteenamus."

Seega: piire võib paika panna ka teiste rahvusvaheliste lepingutega. Nõutav on 2/3 Riigikogu poolthääl.

Kõik!

Nii lihtne see ongi!

Ärka oma luuludest üles, Laidla, ja loe läbi terve Põhiseaduse paragrahv!

Tänaseks on ilmunud ka Aasa vastus "vabadusvõimlejatele" http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/norman-aas-eesti-vene-piirileppe-poliitiline-analuusimine-ei-kuulu-prokuratuuri-padevusse.d?id=67047238

Kommenteeeritud Põhiseaduse p. 122 loe: http://www.pohiseadus.ee/pg-122

JAAK  2013-11-12 10:15:53
Hea võimaluse annab avameelseteks väljaütlemisteks anonüümsus. Muidugi on kohe kahtlusi kuhjaga, kas ja miks ikka anonüümselt? Aga muidugi põhjuseid võib olla kuhjaga süütutest argadest (isegi koolipoisina mäletan selliseid, kes sosistasid. Küsi. küsi. sest ise ei julgenud õpetajalt midagi küsida). No ja võib olla kuni tagaotsitavate kurjategijateni välja. Ei hakata ju neid taga nuhkima siin kommentaarides, kui just kapol kopsu üle maksa ei aeta mimgi laimu või valega.
Veteranmiilits jah, aga miks ei võiks ka veteranpolitseinik olla? Seda tuleks juba Laari valitsusse sobitatud kgb töötajate ja nendega kaasajooksikute käest. Herman Simmi kuriteod jäid kõik välja selgitamata ja teatraalselt sõbralikus ümarlauas mängiti menetlemist kitsalt selles, milles Simmid välisluurele vahele jäid. Maffia näitas ennast oma kõige selgemates ilmingutes. kus isegi riigireetmises kaasosaline Heete Simm vabastati vastutusest ja võeti politseisse tagasi tööle. Siis need kompensatsioonid jne. mis ju on reeglipärased maffia puhul oma liikmetele tasumiseks. Ma ei kavatse siin hakata üksipulki iga üksikliikme mafioosotunnuseid välja tooma. kes on mõtlemisvõimeline, teab seda isegi, kes ei see niikuinii aru ei saa. On ka palju neid, kes ei taha aru saada. Aga uurimata jäid need Simmi kuriteod, millele ta peab vastust andma, kui veel see pätt peaks siia Eestimaa pinnale välja ilmuma. Ma ei saa kuidagi aru, kuidas sellel Heete Simmil häbi ei ole selle supersuli autoga õige inimese näoga ringi sõita? Ta peab ju ka siis ometi mingi vaimuhaiguse sümptomiga olema? Iga aus naine oleks päevapealt sellisest reeturist lahutanud. Neid ei hoia koos mitte olematud lapsed vaid olnud koostöö ja mõistmine riigi reetmiuses. Herman Simmi tädi oli aus ja kuigi oli kogu elu Simmi kasvatanud, ei suutnud ta seda reetmist andestada. Heete tegelikus õigusriigis istuks kindlasti Harku vanglas, aga Ansipi õigusriigis on kaksikseadused, mis ka kaksiti kehtivad.

Kalluta aga  2013-11-12 11:19:53
kordan veelkord:

Kui kogu mõttekonsruktsioon on üles ehitatud lähtudes valedest lähteandmetest, siis on kogu sellele alusele ülesheietatud pikk "teooria" (loe: loba) MÕTTETU!

Võimatus sellest tõsiasjast aru saada on aga sulaselge IGNORANTSUS!

muigaja  2013-11-12 12:36:40
Mida siin ikka lisada Jaagule. See, et meie valitsevad ringkonnad on üdini korrumpeerunud, on ammu teada. Ere näide on Eerik Niiles Krossi eest ambrazuurile viskumine Vaheri poolt. Ning kuidas saadakse tulusaid kohti, eks valitakse ikka usaldusväärseid tegelasi, kes täidavad käske ja on vait kui vaja. Et Heete Simm ei lahuta, see näitab, et ta on samasugune reeturi mentaliteediga. Kahtlemata põdes Hermann Simm suurushullustust kui ta väitis, et temal pidi olema vähemalt 500 alluvat. Ning kui temalt need ära võeti, siis "kättemaksuks" hakkas riiki reetma. Kas sellisel inimesel on patriootlikku meelt? Aga ilma selleta ei tohi ta töötada vastutaval kohal riigitööl. Hermann on närune inimene ja oleks tulnud maha lasta. Nüüd toidavad teda maksumaksjad eurovanglas, kus on kõik mugavused. Mis karistus see selline on? Kõht on täis ja soe voodi magamiseks, päeval vaata TV-d. Eks need omad poisid valmistasid talle ette sellise vangla, võibolla tuleb sinna veel teisigi temataolisi. Siis on mugavused tagatud. Iga kodutu elaks meeleldi sellises vanglas.

JAAK  2013-11-12 13:32:58
Oi kalluta aga, sinust on juba poliitik saanud. Mis jura sa nüüd ajad? Võimatus millestki aru saada ei ole mitte kuidagi ignorantsus vaidpädevusetus, ehk siis vaimne puudulikkus konkreetsest asjast arusaamiseks. Sa hakkad juba poliitikute moodi luuletama. Mis riigikogu 2/3 otsustesse puutub, siis see riigikogu ei ole ligitiimne ja kogu see n.n. riigiaparaat ja süsteem on väga valgustkartev. Sellepärast siin sellised rahvavastased teod aset leiavad ja kriminaalkurjategijaid aina edutatakse. Soovitan sul Muigaja juurde poliitõppustele minna, enne kui meie ilukõneleja Ken Marti Vaheri moodi hakkad pooletunnist ilukõnet pidama ja siis riigikogus Stalnuhhin sellele ütleb, et ilus kõne oli, aga kahjuks ei saanud aru, mida ta oma ilukõnega meile öelda tahtis. (Sina kallutaja muidugi arvad, et Stalnuhhin on ignorantne, kui aru ei saanud) Sina Kalluta aga kallutad ka juba enam- vähem sama moodi. Põhiseaduse § 122 pole minul vaja lugeda. Selle koostasid ja seda loevad minust palju targemad selle ala spetsialistid. Ka peaprokurörile kirja saatnud polnud papist poisid, mida, aga kahjuks meie peaprokurör küll ise on.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail