Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Ehk päästaks Eesti majandust riigilaen?

arbo  2009-02-25 07:53:33
eriti hästi aitaks riiki, kui rakendada sunnitööd...

arno  2009-02-25 13:43:52
arbo, milleks ironiseerida? Mäletan suurepäraselt seda aega kui 10% palgast oli kirjutamata reegel aga maainimesed olid eri kategooria ke üldse palka ei saanud aga RIIGILAENUST loobumist tõlgendati RIIGIVSTASUSENA - ja KÕIK kitsid selle PALAVALT heaks... Praegune ettepanek on selle kõrval igati mõistlik mõte ja isegi minul poleks erlisi vastuväiteid anda koos kogu elnikkonnaga mingi % protsent oma pinsist teadmesega, et mõne aasta pärast saavad selle raha tagasi (koos inflatsiooniprotsendiga)minu järglased. Sisuliselt oleks see nagu vabatahtlik(vastutahtsi)hoiustamine...

arbo to arno  2009-02-25 15:09:31
demokraatlikku riiki iseloomustab muu kõrval ka see, et oma teenitud raha üle on mul õigus ikka ise otsustada. selline asi võib olla vabatahtlik, kuid kohustuslik - tänan, sellises riigis olen juba elanud, ei soovi rohkem!

arbo  2009-02-25 16:33:07
oleks teie teha olnud, oleks krooni juba enne kasutusele tulekut põhja lasknud...

muuseas teema - kas üksikisiku tulumaksust omavalitsustele laekuva % probleemi suutsid endale selgeks teha? tee endale ikka a ja b enne selgeks, siis ürita suuri tähti veerima hakata ja siis ükskord...

arbo  2009-02-25 16:35:24
oops - eelmine läks vale artikli alla.

Ants   2009-02-25 16:56:52
See ei ole mingi halb mõte--- rikkad ,ka meie lugupeetud Riigikogulased (kes omale jälle palka tõstsid) maksaksid Riigilaenu oma palga järgi . Nii aitaks see kindlasti meie majandust päästa üleilmse majanduskriisi aegu . Autoril on õigus ,see on kongreetne ettepanek, mitte vingumine ja süüdlaste otsimine. Mina ise oleks nõus vabatahtlikult andma riigilaenuks kroonid millised olen suutnud koguda ,kui tean ,et see aitaks Eesti riiki.

Uuups!  2009-02-25 17:51:49
Pensionäridel ei ole tulu, neil on elatusraha, millele valdavalt kohalik omavalitsus maksab juurde üürikompensatsiooni, sest paljudel on kommunaalkulud suuremad kui pension.

arbo  2009-02-25 18:30:00
"kommunaalkulud suuremad kui pension" ??????????????

Kinkekaart  2009-02-25 18:58:31
Sundlaen, et maksta riigikogulaste sadu tuhandeid taksosõidule?

Aitähh, keskturulased, ei soovi.
Kehtestage isekeskis oma makse, aga jätke teiste rahakott ükskord ometi rahule.

arno  2009-02-25 21:01:41
Usun, et selline ettepanek vaimustustormi välja ei kutsu aga arutleda ometi võiks... Meile on palju muudki vastumeelt aga häda sunnil oleme ometi mõndagi nö allaneelanud.Ja mis puutub rigikogulaste taksosõitudesse siis oli ju ettepanek arvestada see laen SISSETULEKUTELT, seega ka taksoõidult... Oletan, et Ants ja mina pole mitte AINSAD seda ettepanekut kaalumisväärseks pidavad vaid selliseid "ullikesi" leidub veel teisigi. Aga ootame kuidas arvavad ülejäänud KN lugejad...

Rosa  2009-02-26 12:40:03
Kui 6000.- tenivalt võtta 15%, ega alles suurt ei jäägi,sest maksud vajavad maksmist ja süüa ka tahaks. Natuke imelik,kust tuli arv,et meil on pool miljonit,kes teenivad üle 15000.-? Kui see nii oleks, siis sellest summast võiks alustada,vaevalt,et keegi vastu oleks riigi päästmisel. Aga kus on garantii,et see raha läheb just selleks otstarbeks? Ja kes garanteerib,et see tagastatakse? Minul sellesse usku ei ole. Vähemalt mitte praegu.

invapenskar  2009-02-26 14:43:59
Kuna mina oma 3 tuhandelise invapensioniga ei kuuluks laenutajate sekka, siis mul on kerge ettepanekut mõistlikuks pidada. Riigi rahakotile oleks see väga vajalik, kuid arvan teostamatu lahendus. Esiteks on enamikel 10-15 tuhandelise palgaga inimestel seljas pikaajalised laenud mis vajavad tasumist ja arvestuse aluseks võetud pool miljonit keskmise palga saajat on väga nõme eksimus. Segi on aetud keskmine palk ja keskmine sissetulek.
Kui inimestel oleks oma riiki ja valitsusse usku, siis usun, et leiduks ka raha mis riigile laenata. Usun, et enamikul pensionärides on kogutud "kirsturaha" ja sukasääres või välispangas hoiustamise asemel võiks ka see riigilaenuna toimida (muidugi klausliga, et surma korral kohe raha tagastataks). Kindlasti leidub veel küllaga kasutult seisvat raha aga näiteks mina küll ei soovi riigikassat täita kui valitsus ei vähenda emapalga ülempiiri või "aatelised" riigikogulased ei suuda (ei taha) leida lahendust oma palga kärpimiseks.

Saatan  2009-02-26 18:49:49
Rosa 2009-02-26 12:40:03


Ma saan Sind valgustada-asja nimi on statistika, milline omakorda on teaduslik valetamine.

arno  2009-02-27 00:09:22
Kuidas mõista keskmist palka ja keskmist sissetulekut? Kas see peaks tähendama, et 6000 saab keegi keegi palgana ja 30 000 saab ta veel lisaks mingi "sissetulekuna"? On see aktkäemaks, kättemaks või muidu lihtsalt MAKS, et kellegi käsku täidaks???

Saatan  2009-02-27 18:40:20
arno


On olemas mõiste "mustalt palka saama". Nimetatu ei ole kuhugi kadunud ja mida rohkem maksu tõstetakse seda suuremaks see osa läheb. Mainitut on võimalik ka kaudsete meetoditega (näiteks tarbimise kaudu) ligikaudu välja arvutada.

arno  2009-02-28 01:27:50
Järelikult on ikka veel Estimaal gal asutusel kolmekordne raamatupidamine: esimene riigi jaoks, tein kompamjonude jaoks ja kolmas enda jaoks, et saada ülevaadet selles kui palju on "osatud kokku hoida". Huvitav mitmekordne on sis veel raamatupidamine neil tõesti rikastel riikidel?

Saatan  2009-02-28 10:23:23
arno, kaugel sellest, et ma seda õigeks peaksin. Paraku on mul silmad ja kõrvad-tõesti nii see on. Mitte sellise asja olemasolu ei ole tähtis. Pettureid teataud hulk säilib alati. Oluline on, et kui aus maksumaksmine muudab teenimise mõtetuks, hakatakse häda sunnil rohkem petma. Otsitakse teid, kuidas vähem maksta-ja leitakse ka, alati on leitud. Kõige suurem probleem on, et EW üritab ühendada ühendamatud (sotsialistliku skandinaavia moodi). So kõrge maksukoormus ja USA maksupolitsei karmus. Need asjad ei sobi kokku. Nimelt seda KE-d soovibki (astmeline tulumaks). Kõik geniaalne on lihtne. Tuleb luua süsteem (maksu), kus enamusell ärimeestel tasuks ausalt maksu maksta ja tagada see sellistele, kes ikkagi petavad väga rangete kariastustega. Lisaks soodne ärikliima. Protsess iseenesest (õnne meie õuele saabumiseni) on pikk ja eeldab vahepeal ka ebapopulaarseid otsuseid (võimu kaotust) seega ongi Eedu valinud kiirema ja populistlikuma tee, mängides madalama-rumalama rahvakihi elik lumpeni kadedusele. Viimane on aga suur jõud vaata et suurem kui kasuiha.

Solidaarsuse nimel!  2009-02-28 11:56:15
Kui nii väga igatsetakse, et kõik kannataksid majanduskriisis solidaarselt (nt igaüks loovutab 10 lõunasööki!), oleks riigilaen õigustatud.

Saatan  2009-02-28 12:06:38
Solidaarsuse nimel! 2009-02-28 11:56:15


Aed ja aiaauk, kuigi mõte õige. Olen isegi sama maininud, et suurkisajad eeduusklikud võiksid 10% palgast annetada vaeste toetusfondi, ise olen kah nõus toetama.

Meg  2009-02-28 13:10:47
Minu panus on juba antud/võetud/,sest lubatud pensionitõus jäi 14% asemel 5% seega,sai riik minult juba 9%.

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail