![]() B-kategooria juhiluba alles 21-aastastele ja autokoolide vastutus suuremaks!
Enn Oja
2012-08-15 07:04:25
miss ajast auto koolid onn akand lubeväljastama ?
võjkks 'olla ooppis sihuke eesskiri et iga lakkutäjjs p'ääga sõjttnult võettakse luba 5'ks aasstaks ära . olgu ta sis 16, 18, 21, 24 võj 90 . s'üüteo rasskus on ju sama ning ega vanus anna erinevat õjjgust minngiks teokks . omaette takks olgu k'iiruseületajatele, näjttäks 1000' päävajooksul 1. korrd rahatrahhv, uus su.nttkoolitus ja uus ekksam . 2. korrd 1 aassta puhhkust . siis akkab aeg uuesti jookksma ja iga järrgmise rikkumispaarikorral lisandub 1 aassta "puhhkust" . Makks võjjb minnd ussku, se mõjub isegi Ettkarile .
Õnge Enn
2012-08-15 08:11:34
Miks ma võtan Kauri lugu poliitilise hämana? Sest ta pakub just poliitikule omast lahendust- keelame ära ja probleem lahendatud!
Tegelikus on selline, kui inimene sõita ei oska- ei taha osata, võid viia piiri kasvõi 60 eluaatani, ega sellest ei muutu midagi. Minul on juhiload üle 30 aasta, sõitnud olen üle 40 aasta. Kunagi poisikesena sai mu kadunud isal villand minu mangumistest pere autoga külavahe teedel sõitmiseks ja paps ostis kusagilt kauaseisnud Moskvitš- 402. Küüniall me siis sõbrapoisig ehitasime selle masina töökorda. Aega kulus vist pea aasta.Nii me sõitma hakkasime. !5 aastaselt vedasin sovhoosi heinamaadel juba Gaz- 51 ga heina kokku.Mehed usaldasid! Meie praegune olukord on tegelikult põhjustatud just sellest, et autod on lihtsalt kättesaadavad. Noori ei huvita mitte juhioskus ja kogemus, vaid plikadele "taseme" näitamine kummivilistamise näol. Olen oma kõrvaga kuulnud kahe vinnilise tattnina vestlust, kus arutleti F 1 etappi ja üks neist kõõmakõrvadest seletas teisele, kuidas Shumahher oleks pidanud sõitma, tema ise oleks küll pika puuga teistele ära teinud ja etapi võitnud! Kommentaarid on liigsed. Ma tõesti ei tea praeguste autokoolide taset, kuid 70 lõpus ei lugenud see ka midagi, kel ikka sõitmise pisik puudus, ei saanudki seda selgeks. Ma tean inimest, kes tegi load alles 37 aastaselt. Talle lihtsalt ei meeldinud autoga sõita! Muuseas, traktori load olid olemas, sellel ta ka töötas. Lõpuks sai ta naisel mehe vedamisest villand ja mees saadeti autokooli. Ega ta praegugi meeleldi sõida. Ise ühmab, et ei taha ja kõik! Nüüd ootaks Küll Vaagija kommentaari. Ilma poliitikata, lihtsalt arvamust profi käest!
Maxsi sõbrad
2012-08-15 09:44:08
Andke meile andeks , et Max vahest ülemeelikuks muutub. Asi on selles , et Max vajab oma ideede ohjeldamiseks rahusteid. Samas , muutub ta nende suhtes ülikiiresti resistentseks. Ja kui me ei taba õigel ajal talle uusi ja tõhusamaid manustada, siis kipubki Max nii pööraste ideedega lagedale tulema. Iseenesest pole eesmärk ju halb, probleem ongi selles, et üliagarad on reeglina väga kitsas probleemidest arusaami ja siis kipuvad asjad üle võlli minema. Samas on Maxil üks väga õige märkus - Lisaks peaks tõsiselt kaaluma kriminaalvastutust niisugustele autokoolidele, kes väljastavad B-kategooria juhiloa noorukitele, kes tegelikult sõita ei oska.-
Samas märkamata ,et vanematele mitteoskajatele justnagu võiks loa anda!!?? Sellised näpukad siis tal juhtuvad. Seekord läks siis niimoodi. Andke andeks , see lugu on pigem meie mitteõigeaegse reageerimise tagajärg.
kartlik jalakäija
2012-08-15 10:10:00
Autokoolide ja sealsete sõiduõpetajate taset näitab see, kas neid omast taskust priskelt toetanu saab eksamil läbi või mitte. Tihti juhtub, et sõiduõpetus on kehv ja harjutustunde vähe, ning loataotleja peab otsima endale targemaid ja oskajamaid sõiduõpetajaid - ja teebki eksami ilusasti ära ning sõidab kui kulda. Ühesõnaga, mõned (jumal hoidku, mitte kõik!) autokoolid on esiplaanil pidamas koolirahade kokkuroobitsemist.
Riik võiks hakata tõhusalt teenima (nt autojuhtimiskultuuri tõstmise eesmärgil!), kui sundida sõidueksamit uuendama kui mitte igal aastal, siis üle aasta. (Loodetavasti rahandusministeeriumis juba liigutatakse kõrvu!)
Onu
2012-08-15 10:28:39
Vanusega ei tasu ülepingutada.Olen ise roolitaga olnud 54 aastat.Olen õpetanud noori sõitma.Igast inimesest ei saa autojuhti.Enne kui anda load, peaks siiski õpetama noori õigeid juhtimisvõtteid kasutama.Mina õppisin autokoolis 8 kuud.Kui lähtuda Max Kauri ettepanekust, jääks kaitsevägi ilma autojuhtideta.
Õnge Enn
2012-08-15 13:23:36
Paljud vanemad mehed ei saanud omal ajal mingit sõiduõpetust! Nagu ennist kirjutasin, õpiti ise. Selleks ajaks, kui autokooli mindi, oli enamusel sõitmine selge. Sõiduõpetaja proovis poisid ära ja enamusele öeldi, et õppesõidule ei ole vaja tulla. Minul läks küll vähe aega, sest õppemasinaks oli Gaz- 66, see tahtis natuke harjutamist oma ehituse tõttu. Arvan, et sõidukogemusel on ikkagi mingi algidu inimeses sees.
Kui nüüd meenutada, siis ei mäleta küll, et ise oleks noorena kihutanud, kuigi esimene auto oli tolle aja paremaid, VAZ 01, e. "kopikas". Arvan, et asi oli ka selles, et seda autot ei ostnud mulle mitte vanemad, vaid ise sai raha kokku korjatud, kolm suve koolivaheaegadel tööd rabatud, alates öised vahetused söödatsehhis, heinaküünis ja viljakuivatis.
muretseja
2012-08-15 15:13:55
Autokoolides valdavalt ei õpetata autojuhtimiskultuuri, kuigi häid ja isegi väga häid sõiduõpetajaid on olemas. Õppesõiduks ette nähtud tunde on vähe ja neid ei kasutata täie tõhususega. Kahjuks on võimalik ka sõidueksamil läbi kukutajate korruptiivne suhtumine teatud autokoolidesse. Ühesõnaga, selge on see, et asi on segane.
muigaja
2012-08-15 15:14:08
Mida aitab siin vanus või sõidutundide arv. Ega see ei õpeta korrektselt sõitma. Avariid juhtuvad ikka kas ebakaines olekus või bravuursel sõidul. Noored tahavad hiilata oma sõiduoskusega kaunitaride ees ja nii nad koos "taevasse" lendavad. Aga sõiduoskus peab olema distsiplineeritud. Mäletan kui õppisin autolukksepaks, siis andis juhendaja mulle autovõtmed kätte ja üles, et mine tee kolm tiiru ümber garaažide ja siis aja auto kanalile. Ei olnud mulle keegi autojuhtimist õpetanud, ise õppisin ja ise pidin sõitma korrektselt. Juhendaja usaldas ilma lubadeta noormehele veoauto ja oli kindel, et ta püüab korrektselt sõita, sest kui oleks mingi avarii juhtunud, siis oleks edaspidi kadunud igasugune sõidulootus. Ei juhtunud ühegi poisiga avariid, kes garaažis töötasid. Avariiohtlikult sõidavad peamiselt noored jobud, kes loodavad, et papa paks rahakott maksab iga avarii kinni. Paraku nii sõidetakse tihti kabelisse. Kui ei suudeta kasvatada noortes liikluskultuuri, siis jäävad avariid kestma. Ei olene see vanusest ega sõidutundide arvust.
Enn Oja
2012-08-15 15:54:59
tänased lo.nttkõrvad tunnistavad ajnult toorest võjjmu ja isiklikku ebamugavust . 'olles korra selle üle'eland jääb se kauaks m'eelde . ja ülldjuhul peakks 2. karistuskorrd juba 99'le 100'st mõjuma .
minngi mu.la 'nii pole ilus' ja 'mejje omalajal' nolkkidele ej mõju .
2012-08-15 19:48:00
Max Kaur võiks oma iidolile- EDGARILE liiklustunde anda. Vaata Max- ta küll vana mees, aga sõita teps mitte ei oska ju.... siis su ettepanek ja muu jura teps mitte ei klapi !
kartlik jalakäija
2012-08-17 12:11:30
Tegelikult on Kauri ettepanek, kui veidi kainemalt möelda, päris asjalik - tänavaliiklus pole lasteaia liiklusväljak, kus lapssohvrid saaksid oma uljust demonstreerida. Sihukesi ei julge lasta isegi Maanteemuuseumi liiklusnurga tänavatele rooli keerama - meie "kuldse nooruse" nooremal põlvkonnal sageli puudub vastutustunne. Võib-olla on isegi naiivne loota, et see kujuneks 21-aastaseks saanuil, aga lootma ju peab... Mis puutub aga autokoolidesse, siis need kuuldavasti on pahatihti kujunenud lihtsalt omanike rahapumplateks ega tunne erilist vastutust üldise olukorra pärast liiklusohutuses.
Proff
2012-08-17 12:30:45
Liikluse teeb ohtlikuks just autoparsade massilisus ja politsei suutmatus liiklust ohjeldada. Kui Tallinnas ja veel kusagil kuidagi midagi kontrolli all hoitakse, siis enamuses Eestist on liikluskultuur ja liikluskontroll olematu.
ehee
2012-08-17 18:06:32
kui vanalt Savisaarele siis load oleks tulnud kätte anda? siiani ei saa ta ju aru, kui kiirelt tohib sõita
|