![]() Ükskord nad vastutavad niikuinii!
Jasper
2006-12-29 15:26:05
Tere Lemme. Päästsid päeva, tänan Sind!!!
arno
2006-12-30 03:07:20
Tänases "Reporteris" räägiti üsna avalikult mida
katastroofiööl "Estonial" veeti ja isegi millises
treileris olid hukkunud kurdi põgenikud. Ja isegi seda, et
politseile olid need andmed juba kohe peale katastroofi
esitatud. Ei ole kaugel ka aeg, kui selgub, kelle käsul
sellest senini vaikitakse. Selgub ka see kelle käsul Leivo
veel täna VALETAB
tõeleid
2007-01-03 08:34:58
veeti mida veeti, see ei näita seda miks estonia põhja
läks. võib ju rääkida mida tahes, mis ometi põhjusega seost
ei oma. fakt on see, et estonia polnud ei esimene ega
viimane laev mis põhja läheb. inimene lihtsalt jääb tihti
loodusele alla. seda enam, et see praam polnud mõeldudki
avameresõittudeks. ega surnute kallal kaklemine neid ellu
ei ärata , samuti on see leinajate mõnitamine. lapsed
peavad koguaeg kuulma mis nende vanematega kõik võis
juhtuda, mõni isegi teatab, et äkki nad polegi hukkunud.
jätke surnud ometi rahule. uurimine tuli teostada, kui vaja
tuleb veel teha, aga kui kellegile on juba nuga rindu
löödud, mittu aastat seda seal veel keerata tuleb, selle
asemel, et välja võtta?
miski
2007-01-03 09:23:41
TEHTUD
Lemme Krimm
2007-01-03 13:05:08
Nüüd on siis infoandmete vargus saanud tulemuse, sest miks
KRISTIINA nii äkki haigeks jäi? Ma arvan, et tal on õige
aeg laps sünnitada ja siis uuesti proovida. Ärge mängige
sellel, et omaksed ei taha tõde teada. TÕDE võib ka valus
olla, aga "kotis olemine" on valusam.
Vastutavad kindlasti
2007-01-04 15:29:41
Kui sm.Savisaare abil taaskehtestatakse nõukogude võim
(vene võim), siis artiklis loetletud kodanikud, lisaks veel
kümned tuhanded, saavad karistada, arvatavasti lastakse
maha ja nende maine vara jaotatakse inimkonna helgema osa,
Keskerakonna liikmete vahel.
Mis puutub aga rublamüüki, siis saadud raha eest maksti
pensione, teiste hulgas ka tänastele Keskerakonna
liikmetele ning toetajaskonnale. Olnuks äärmiselt nõme viia
eestlaste käest kokkukorjatud vene rublad tagumik uurakil
Moskvasse.
Kurdi põgenik
2007-01-04 15:35:53
Arvata, et Mart Laar korraldas koos oma Rootsi kolleeg Carl
Bildtiga kurdide smugeldamise Rootsi Kuningriiki on pehmelt
öeldes meditsiinilist laadi probleem. Võtke tabletti,
rahusteid, lahtistit, kasutage pärakuküünlaid ja kui see ei
aita, siis vähemalt käige kempsus onaneerimas.
Lemme Krimm
2007-01-04 23:43:58
KE ei ole siin millegi eest vastutada.Nemad ei viinud
rublasid Moskvasse ega ka laeva põhja. Ma olen ikka
mõelnud, et sellel laeval oli päris palju kõrgemaid
vaimulikke, kes kangesti palusid, aga laev läks põhja
sellelegi vaatamata. Rootsis olid võimul vabamüürlased
eesotsas C.Bildtiga, kes on ka praegu eesotsas. Kas pole
saatuse pilge? Rootslased ei õpi ka midagi. Mul ei lähe
iialgi meelest, kuidas O.Palme mõrvarit otsiti,(Palme oli
ka vabamüürlane, aga ju ta siis hakkas oma liini ajama, mis
oli ladvikule vastunäidustatud), isegi leiutasu oli välja
pandud ja kui oldi juba päris lähedal, siis sulgeti see
asi, nagu seda poleks kunagi olnud. Ega silmade sulgemine
ega lollus ei ole ravitav, palveta või võta tabletti, kui
ei õpi, siis ei õpi.
Lemmenlaiva
2007-01-05 00:01:23
Miks sa ikka ja jälle topid seda rublamüüki? No mida
pidanuks siis rubledega tegema, ütle!
Lemme Krimm
2007-01-05 00:32:09
Protokoll nr.10 ......Kui me rikume ühe osa riiklikus
masinas, riik haigestub nagu inimese keha ja sureb. Kui me
juhtisime riigi organismi liberalismi mürki, siis muutus
tema terve poliitiline olemus:riigid haigestusid
surmahaigusesse- vere lagunemisessse. Jääb oodata nende
surmavõitluse(agoonia) lõppu. Liberalismist sündisid
konstitutsioonilised riigid, mis asendasid gooidele päästva
isevalitsuse. Konstitutsioon, nagu teile hästi teada, pole
muud kui tülide , lahkhelide, vaidluste ,lõhede, viljatu
erakondliku kihutuse, erakonna sihilikkude taotluste kool,
ühesõnaga - riigi õppeasutus, mis riisub riigilt isiksuse
iseloomu. Mitte halvemini kui ajakirjandus, see tegi terve
rea valitsusi tegevusetuks ja võimetuks, seega ülearuseks.
..........." Protokoll 11. Uue
konstitutsiooni kava: Meie hakkame looma seadusi , õigusi
ja kohut 1) ettepanekute kujul seadusandlikule
kogule(korpusele); 2) preidendi päevakäskudega-ülimääruste,
senati otsuste, riiginõukogu ja ministrite määruste kujul;
3)soodsa silmapilgu saabumisel-riigipöörde kujul. Siin on
hädaohud...: kui muudatus viiakse läbi kareda valjusega,
pealegi valjuse ja kitsendamise mõttes, siis võib ta viia
meeleheitmiseni, mida põhjustab kartus uute samasuunaliste
muudatuste ees. Kui ta aga teostatakse edasiste pehmenduste
mõttes, siis öeldakse, et oleme tunnetanud oma eksitust,
kui see rikub uue võimu eksimatuse aupaistet..... Gooid on
-lambakari , meie - nende hundid. Teate, mis sünnib
lammastega, kui hundid tükivad lambalauta? nad panevad
silmad kinni veel seepärast, et meie lubame neile tagasi
anda kõik võetud vabadused pärast rahuvaenlaste
vaigistamist ja erakondade taltsutamist. kas maksab kõnelda
sellest, kui kaua neil oodata tuleb? Milleks siis meie
mõtlesime välja ja inspireerisime gooidele terve selle
poliitika, andmata neile võimalust näha selle sisekülge?
Milleks muuks, kui selleks, et kõrvalteil saavutada seda,
mida otseselt võimatu on kätte saada meie laialipillatud
tõul? See oligi meie salajase vabamüürliku organisatsiooni
asutamise põhjuseks. Ei tunne teda ega tema sihte, millest
pole aimugi lojustel-gooidel, isegi meie juurde kutsutud,
kes on paigutatud tõuseltslaste silmapetteks massoonide
loozide nähtavasse armeesse, Jumal kinkis meile, oma
valitud rahvale, laialipillatuse. Ja sellest meie
arvatavast nõrkusest ilmnes meie terve jõud, mis on toonud
meid nüüd maailmavalitsemise lävele. Ei jää enam palju
lõpuni ehitada ülesseatud alusel."
Missugune Jumal neid vabamüürlasi siis valitud rahvaks
valis??????? Niisugust Jumalat ei ole ja see on valmis
meisterdatud, nagu kuldkuju, mille poole vabamüürlased ja
muud usklikud palvetavad. Ei nad vali vahendeid ega ka
halastust teiste inimeste vastu. Paraku ka nemad on
inimesed ja nendele kehtib teo ja tagajärje seadus. Karma
lööb neid sama valusalt kui ka gooisid. Pole nad valitud
midagi. Selleks me oleme INIMESTEKS sündinud, et me
õpiksime inimeseks olemist, kui ei taha inimeseks sündida,
siis riku neid seadusi ja sa võidki saada kahepealiseks ühe
kehaga kaksikuks, või näota värdjaks, keda sinu vanemad
peavad armastama ja sinu inimeseks muutmiseks palju raha
välja käima.
meg
2007-01-05 03:06:55
to vastake targad. Vene allveelaev tõesti oli,aga 30
sept.mõned kuud tagasi oli RTR planetal ühe saate asemel
film"Surmalaev",tegelikult pidi vist olema "Mu
hõbekuul".Ega nad ei eitagi,et käisid filmimas(ma ei tea
ainult autorit),mind jahmatas see mida nägin.Laeva küljes
olid pakid -väidetavalt lõhkeainega,sest traadid ühendasid
neid ja nagu öeldi,oleks need lõhkenud,oleks Estonia vastu
taevast lennanud.Aga mida ma tõesti nägin,oli VISIIR,SEE
OLI OLEMAS. Kas ma pean pärast seda veel uskuma mingit jama
tormist?Ei iial.
Rublad
2007-01-05 06:04:50
oleks ammu pidanud maha müüma, nende väärtus vähenes
katastroofiliselt ja iga kaotatud päev oli selge kahjum.
Uurida tuleks seda, miks müügiga nii kaua viivitati. Kas
veeti relvi või mitte, polegi nii tähtis. Uurida tuleks,
mis või kes põhjustas Estonia põhjamineku. Isegi, kui Mart
relvi vedas, ei hakanud ta ju laeva põhja laskma.
Sepa-plika võiks siin ettevaatlikum olla, äkki jõuavad
uurijad tema leivaisadeni välja ja siis...Nemad nalja ei
mõista.
JOKK
2007-01-05 12:54:39
lähiajaloo põhiprobleemid tekst: jüri toomepuu Kultuur ja
Elu jätkab käesolevas numbris Jüri Toomepuu raamatu Eesti
lähiajaloo põhiprobleemid avaldamist peatükiga Eesti
riigiõigusetusest. Kevade numbrisse on kavandatud peatükk
Eesti riigikaitsetus. Algus Kultuur ja Elu nr 3/2006.
Probleem number 2. Eesti Riigiõigusetus Õiguslik nihilism
Eesti kõige suurem riigiõiguslik probleem on see, et
võimulolijad rikuvad meie põhiseadust jm seadusi vastutust
tundmata, kartmata ja kandmata. Seda teevad niihästi
seadusandjad kui ka täitevvõimu kandjad ja president.
Samuti näitavad küsitlused, et kohtute, politsei ja muude
õigusorganite vastu puudub rahval küllaldane usaldus. Eesti
lähiajaloos on levinud lühend JOKK juriidiliselt on
kõik korrektne, mille all mõistetakse seda, et kui suudame
hoiduda kohtust ehk vähemalt süüdimõistmisest, siis
eetilisest korrektsusest me ei hooli. Kahjuks napib Eestis
aga ka juriidilisest korrektsusest. Näiteid võimukandjate
seaduserikkumistest võiks tuua nii hulgaliselt, et ainult
nende üleslugemine täidaks terve raamatu. Seadusi eiravad
seadusandjad Kõige markantsem on siiski see, et põhiseadust
eirates on Eesti Vabariigis vastu võetud ja rakendatud
seadused, mis on tehtud inimeste poolt, kes olid oma
volitused Riigikogus minetanud ega omanud Riigikogu
kodukorraseaduse alusel õigust isegi Riigikogu saalis
viibida, rääkimata seaduste tegemisest. Põhiseaduse alusel
võib lugeda peaaegu kõik pärastsõjaaegsed seadused
õigustühisteks. Põhiseaduse paragrahv 63 kehtestab
kategoorilise nõude: Riigikogu liige ei tohi olla üheski
muus riigiametis, ja paragrahv 64 ütleb selgesõnaliselt:
Riigikogu liikme volitused lõpevad enne tähtaega: 1) tema
asumisega mõnda teise riigiametisse; /--/ Paljude
varasemate ja praeguste Riigikogu liikmete volitused ongi
lõppenud just sellel põhjusel. Rahva pahameel niisuguse
lollitamise pärast lõpetas Riigikogu liikmete samaaegse
kuulumise kohalike omavalitsuste volikogudesse. Aastal 2005
korraldatud küsitlusele vastas rõhuv enamus, et Riigikogu
liige ei tohiks olla omavalitsuse volikogus, mispeale
riigikohus tühistaski seda lubava seadusesätte. Nii et üks
paljudest põhiseaduse rikkumistest on nüüd lõppenud. See
väike õiguse võit ei lõpetanud aga kaugeltki samalaadset
rikkumist, mis jätkub täiel rindel: paljud Riigikogu
liikmed töötavad samaaegselt riigiettevõtete nõukogudes.
Kui see mulle esimeses pärastsõjaaegses Riigikogus
teatavaks sai üks eriti ahne pidas samaaegselt isegi viit
riigiametit , üritasin seda uskumatut olukorda parandada.
Esiteks pöördusin ametliku arupärimisega õiguskantsleri
poole, kes kinnitas, et ei ole mingit kahtlust:
riigiettevõtte nõukogusse asumine lõpetab Riigikogu liikme
volitused. Pöördusin siis ka Riigikogu juhatuse poole, et
nad põhiseadust järgiks ja kõrvalised isikud Riigikogu
saalist eemaldaks. See ei andnud mingit tagajärge,
põhjendus oli, et Riigikogu on vastu võtnud seaduse, mille
järgi riigiettevõtete nõukogudesse kuulumine ei olegi
riigiamet. Kuna aga õiguskantsler minuga nõustus, esitas ta
taotluse Riigikohtule Riigikogu põhiseaduse vastase
töökorra seaduse tühistamiseks. Seda Riigikohus ka 1994.
aastal tegi. Otsus riigikogulasi ei häirinud, nad jätkasid
nagu varem. Peatasin ametlikult oma tegevuse Riigikogu
liikmena, kuni isikud, kes ei ole Riigikogu liikmed,
lõpetavad Riigikogu töös osalemise. Minu üllatuseks andis
see tagajärgi. Valitsus vallandas mitut ametit pidavad
riigikogulased vähemalt need, kelle põhiseaduse rikkumine
oli avalikult teada. Selgus, et kuigi riigiettevõtete
nõukogude liikmete määramised peavad olema avaldatud Riigi
Teatajas, ei olnud valitsus oma sellekohast määrust
järginud. Kui kellelgi Eesti Vabariigis oli täielik
riigiettevõtete nõukogude liikmete nimikiri, siis oskas ta
seda hästi varjata. Neid, kelle nimed Riigi Teatajas ei
olnud avaldatud, ilmselt ei vallandatud. Mu seekordne
pahanduse tekitamine ahnetele, seadust eiravatele
kolleegidele isegi aitas. Ajutiselt. Hiljem selgus, et
pärast minu lahkumist muutus olukord jälle normaalseks.
Sellest on nüüd möödunud rohkem kui tosin aastat ja
Riigikogu liikmed jätkavad häbi tundmata õiguskantsleri
ametliku arvamise, Riigikohtu otsuse ja EV Põhiseaduse
eiramist. Oma ettekande lõpus eelmise aasta tegevusest,
mille õiguskantsler Jõks esitas Riigikogule 28. septembril
2006, ütles ta: Mitte midagi ei ole tehtud selleks, et
Riigikogu liikmed ei kuuluks ebaseaduslikult riigi
äriühingute nõukogudesse. Ahned, põhiseadust rikkuvad,
valitsuse soositud riigikogulased võtavad maksumaksjate
kukrust endile seadusevastaselt kopsakaid tasusid, lisaks
oma kopsakatele palkadele ja muudele hüvitistele.
Põhiseadusest ei hooli seaduseandjad, valitsus ega eriti
vist ka õiguskantslerid, sest õiguskantsleri kohustuste
hulka kuulub põhiseaduse 139. paragrahvi alusel ettepaneku
tegemine Riigikogu liikmete kriminaalvastutusele võtmiseks.
Riigikogu juhatuse liikmed, kes lubavad seadusi teha
inimestel, kes ei ole Riigikogu liikmed, on ilmselt
vastutavad karistusseadustiku paragrahv 289 alusel, mis
käsitleb ametivõimu kuritarvitamist. Samuti on vastutav
president, kes sellised õigustühised seadused kinnitab.
Ettepaneku tegemine ei tähenda muidugi kaugeltki seda, et
kurjategijaid ka karistatakse. Kriminaalvastutusele
võtmiseks on ju vaja Riigikogu koosseisu enamuse
nõusolekut. Eestis ei ole mitmeid riigiameteid pidavatel
sulidel ilmselt midagi karta. Kuigi seaduste kehtivust on
võimalik kohtus vaidlustada, ei maksa hellitada lootust, et
see Eesti nihilistlikus õigus(etuse)süsteemis tagajärgi
annaks. Kui Riigikohus otsustab, ükskõik kui mõistuse- ja
õigusevastaselt, et need kehtivad, siis on sellest otsusest
tulenevaid õiguserikkumisi võimalik vaidlustada ainult
Euroopa Ühenduse või Euroopa Inimõiguste kohtus. Kuigi
juriidiliselt oleks asi lihtne ja selge, peavad Euroopa
kohtud arvestama sellega, et nad võivad täielikult hävitada
ühe Euroopa Liidu liikmesriigi juriidilise aluspõhja.
Kaldun arvama, et puht poliitilistel kaalutlustel ei julge
Euroopa kohtud selliseid pretsedendituid, kaugeleulatuvaid
asju arutusele võtta. Seadusi eiravad täitevvõimukandjad
Eesti pärastsõjaaegseid valitsusi iseloomustab kõige
paremini nende uudiskünnist ületanud skandaalide rohkus.
Eestis võib selliseid võrrelda jäämäe veepealse osaga. Aga
ka neid kuhjub nii palju, et isegi kõige mahlakamad
kustuvad aja jooksul rahva mälust. Kas keegi veel mäletabki
Laari valitsuse maksumaksjate kulul Moskva poolt tekitatud
võlgade maksmist IKEA-le, mille tagajärjel lahkus küll
valitsusest tollane majandusminister Saarman, aga karistust
keegi ei kandnud? Või Rootsi kütuseabi vargust, Liviko
rahaskandaale ja rublamüükidest saadud raha eest oma
poiste rikastumist? Kui isegi 200-miljoniline Daiva afäär
mätsiti kinni, nagu ajakirjandusest teada, ja peaaferist
sai siseministriks, siis võib vaevalt loota, et Ansipi
valitsuse keskkonnaministri Villu Reiljani allkirjaga
tehtud muinsuskaitse all olevate maade vahetamise eest
kallite linna kruntide vastu kedagi karistatakse.
Koonderakonna hulgalisi korteriskandaale, millega nad
rahvasuus korterierakonna nime pälvisid, ja Laari
Iisraeli relvaostu veel siiski mainitakse ajakirjanduses.
Lõbus oli jälgida kunagist teledebatti, kus
kinnisvaraskandaalide suurkuju, kunagine Tallinna Kesklinna
vanem pada Jüri Ott ja katel Mart Laar päris
õigustatult üksteist mustasid. Olid ju ka Laari lähedased
nende mitmesaja soositu hulgas, kel mingil arusaamatul
põhjusel lubati rahva varandust riisuda linnale kuuluvate
ametikorterite erakorteriks vahetamisega. Teine kunagine
kesklinnavanem, kinnisvara mahhinatsioonide virtuoos Elmar
Sepp, kes kahest ametist korruptsioonikahtlusega vallandati
(koos üliheldete vallandamistasudega muidugi, samuti nagu
ta eelkäija), on omale uue tegevusareeni leidnud
Keskerakonna suure juhi kaitsva hõlma all, kes on samuti
silma paistnud erilise andekusega riigile kuuluvat
kinnisvara üliodavalt kokku osta. Jüri Toomepuu pojaga
purilennuki kokpitis. Iisraeli relvaost Laari valitsuse
relvaost pälvib siiski meenutamist. Sellega oli seotud
rahva ja Riigikogu petmine, riigi raha raiskamine,
korruptsioon, Põhiseaduse rikkumine ja kummaline
kohtuprotsess. Põhiseaduse 65. paragrahv sätestab, et
Riigikogu otsustab valitsuse ettepanekul riigile varaliste
kohustuste võtmise. Laari valitsus sõlmis aga salajase
lepingu, millega võeti riigile kohustus seitsme aasta
jooksul tasuda umbes 65 miljoni dollari väärtuses
võlakirju, sellest isegi Riigikogule teatamata, rääkimata
eelnevast Riigikogu otsusest. Asi tuli päevavalgele, kui
Iisraeli TAAS relvatehas ebaseaduslikult väljaantud
veksleid suure hinnaalandusega müüa pakkus. Niihästi
rahvale kui Riigikogule väitsid Laar ja ta kaassüüdlased,
et ost oli kasulik, sest sellega sai Eesti endale
suurepärased NATO standardiga relvad. See tuli mulle
üllatusena, sest minu teadmise järgi üksi nendest NATO
standardiga ei olnud. Viie miljoni dollari eest sisaldas
ost Iisraeli-Araabia sõdade ajal lahinguväljalt koristatud
vene relvi, mis hiljem roostetanud vanarauaks osutusid.
Pöördusin igaks juhuks NATO Standardiseerimise ülema poole,
et ta mu arvamust kinnitaks. Seda ta tegi. Laari ja ta
lähikondlaste väited olid valed, mitte ükski ostetud
relvadest ei olnud NATO standardiga. Kontrollides relvade
hindu, selgus, et valitsus oli maksnud umbes kolm korda
rohkem, kui samalaadsed või paremad relvad maksid turul.
Arvestasin välja, et iga kord, kui sõdur treeningus kümme
sekundit Iisraeli automaadi päästikule vajutas, oli
valitsuse poolt ostetud padrunite kulu suurem kui
tolleaegse pensionäri terve kuu pension. Veelgi
kummalisemad olid lepingu sätted. Valitsus andis loa ainult
ühel Riigikogu liikmel lepingut põhjalikumalt uurida ja
Riigikaitse komisjon volitas mind seda tegema. Mul õnnestus
kaasa võtta üks USA armee laialdaste kogemustega
relvaostuekspert, kes teatas, et talle jääb täiesti
arusaamatuks, miks Eesti riik selle lepingu sätetega
nõustus. Esialgne TAAS relvatehase esindaja oli Samuli
Lazinski, endine Juudi Kultuuri Seltsi esimees, kes väitis,
et tema vahendusleping nägi ette kolm protsenti tehingu
hinnast temale ja kaks protsenti ostjatele altkäemaksudeks.
Ta kaebas, et lepingu tegemine oli antud Eesti poole nõudel
üle juudisoost ärikale Leonid Apananskile, kes oli lubanud
tublisti suuremad altkäemaksud välja kaubelda. Huvitaval
kombel olid niihästi Mart Laar kui Apananski märgitud Eesti
Vabariigi esindajatena ostu läbirääkimistel, nagu oli
kirjas asjaosaliste poolt allkirjastatud protokollis.
Protokolli koopia, mille ma huvi pärast jätsin oma
Riigikogu laua sahtlisse, oli sealt üleöö kadunud ning
sellepeale levitas peaminister, vist raskes olukorras kaine
mõtlemisvõime kaotanuna, uut protokolli koopiat, millest
Apananski nimi oli eemaldatud. Keegi tegeles ilmselt ka
võltsimisega. Suured rahad nõudsid suuri tegusid. Hiljem
väitis üks endine Kaitseministeeriumi juriidiline nõunik
Eestit külastanud USA kolleegidele, et temal keelati
korduvalt relvaostu uurida, öeldi isegi, et tal võib
relvaga õnnetus juhtuda, kui tal selle asja vastu huvi ei
kao. Kui ma kohtus üritasin ebaseaduslikku relvaostu
vaidlustada, oli mulle tagajärg juba siis selge, kui nägin
kohtunikku ja valitsuse kaitsjaadvokaati Urmas Arumäed
teineteist õlale patsutades, laiad naeratused näol,
kohtuniku kambrist väljumas. Kohtunik ei võtnud vastu
ühtegi dokumenti, mida ma üritasin asitõendiks esitada, ei
lubanud üle kuulata ühtegi kohtusaalis ootavat tunnistajat
ja keelas kohtule esitada isegi kogu asja iva
relvaostulepingut. Sellele kohtunikule oli juba teatatud,
et tema reputatsioon ei võimalda tal kohtunikuna edasi
töötada. Ilmselt ei takistanud see tal sobivas firmas
advokaadina edasi tegutseda pärast protsessi asus ta
tööle Urmas Arumäe omandis olevasse advokaadibüroosse.
Tollane Mart Laari peaministrikarjääri madalpunkt oli küll
vist tema selgitused Riigikogu infotunnis Iisraeli
relvaostu ja oma nõuniku Apananski tegevuse kohta. Kui
isegi parteikaaslased Laari vastuste üle valju häälega
naerma hakkasid, oli ta enda näol samuti viril naeratus.
See meenutas mulle vana nalja külatolast, kelle üle nalja
heideti. Küsimusele, mida tema naerab, vastas too: eks ikka
sedasama, mida teisedki
Seadusi eirav president Kõik
ülalkirjeldatud seaduserikkumised ja nendest rahvale
tekitatud kahjud kahvatuvad aga nende kõrval, millega
President Lennart Meri hakkama sai, kui ta 1994. aastal
Moskvas kirjutas alla venekeelsetele Eesti-Vene
lepingutele. Omavoliliselt põlistas Meri Eestisse umbes 20
000 endist punaarmeelast (algul rahvale valetades, et neid
oli 10 000) ja umbes 2 000 GRU ja KGB agenti, lisaks 10
000-le varem Eestisse jäänud punaarmeelasele. Ta tagas
neile sotsiaalsed hüved ja kinkis korterid, majad ning muud
kinnisvarad, mis olid nende jaoks eestlastelt võõrandatud.
Ta nõustus omavoliliselt loovutama võõrriigile osa Tartu
rahulepinguga ja EV Põhiseadusega sätestatud
territooriumist, kuigi põhiseaduse 123. paragrahv ütleb:
Eesti Vabariik ei sõlmi välislepinguid, mis on vastuolus
põhiseadusega. Tänaseni ei ole Vene väed Eesti Vabariigi
piiridest täielikult lahkunud. Viini konventsiooni alusel
võivad Presidendid lepinguid allkirjastada, kuid tollal
kehtinud Eesti Välissuhtlemisseaduse alusel võis ta seda
teha alles peale lepingute kirjalikku heakskiitmist
Vabariigi Valitsuse poolt. Eesti Valitsus ei teadnudki,
millele Meri alla kirjutas, enne kui venekeelsed lepingud
kohale jõudsid. Kuigi lepingud sätestasid, et need on
koostatud kahes eksemplaris, üks eesti ja teine vene
keeles, valmistati eestikeelne tõlge alles umbes nädal aega
pärast allkirjastamist. Milleks üldse on vaja sõlmida
lepinguid ebaseadusliku okupatsiooni lõppemiseks? Päris
kindlasti ei olnud need sõlmitud Eesti huvides. Aastal
1944, mille tähtajaks Vene kaitseministeerium oli juba ammu
kavandanud Eestist vägede väljaviimise, mil nälg ja
viletsus oleks ilma välisabita Venemaal tekitanud
kriisiolukorra ja USA Senat oli vastu võtnud resolutsiooni,
et abiandmine peatatakse, kui Vene väed õigeaegselt Eestist
ei lahku, ei olnud kõige vähematki põhjust arvamiseks, et
nad seda ei tee. Meri väited, et Vene väed lahkusid ainult
sellepärast, et at kirjutas alla lepingutele, mis ei
nõudnud nende lahkumist kogu Eesti Vabariigi
territooriumilt, mis põlistas Eestisse suure arvu
punaarmeelasi ja KGB ning GRU agente ja isegi kohustas meid
tagama nende, eesti rahva kõige kurjematele vaenlaste,
sotsiaalsed hüvitised, olid ilmselt mõeldud eesti rahva
petmiseks. Tollal oleks me saanud USA ja teiste
lääneriikide toetusel Vene väed välja kogu Eesti Vabariigi
territooriumilt, sellelt mida USA ja teised lääneriigid
olid tunnustanud 50. okupatsiooniaasta vältel, rakendades
Genfi konventsiooni sätteid, mis ei luba ühelgi
okupatsioonivõimu sõjaväelasel ega eraisikul jääda
okupatsiooni lõppedes nende poolt okupeeritud riiki.
Presidendi seaduste ja Põhiseaduse eiramised, kuigi
põlastusväärsed, ei ole võrreldavad korvamatu kahjuga, mis
ta tekitas Eesti Vabariigi julgeolekule ja juba niigi
haprale demograafilisele olukorrale, kus eestlased on
jäämas vähemusse oma kodumaal. Akadeemik Endel Lippmaa
avaldas Meri lepingute kohta arvamust, et need on Eesti
iseseisvusele sama ohtlikud kui 193940-aastatel otsese
sõjalise ähvarduse tagajärjel alla kirjutatud dokumendid.
Jäägu need lepingud igaveseks häbiks Presidendile, kes need
sõlmis, ja Riigikogu liikmetele, kes selliste reeturlike
lepete ratifitseerimise poolt hääletasid! Ebademokraatlik,
vigane ja vilets põhiseadus Praegune põhiseadus väärib
kriitikat mitmetel põhjustel. Üks väiksematest
probleemidest on see, et keegi ei teagi põhiseaduse õiget
sõnastust. Versioon, mis võeti vastu rahvahääletusel,
erineb sellest, mis avaldati Riigi Teatajas, ja eestikeelne
versioon erineb venekeelsest. Eesti Vabariigi õigusjärgsust
rikkudes valmistati see assamblee poolt, milles osalesid
võõrriigi kodanikud, ja võeti vastu kehtivaid 1938. aasta
põhiseaduse sätteid eirates, kusjuures rahvahääletusele ei
pandudki valikut kehtiva ja uue põhiseaduse vahel.
Amatöörlike koostajate poolt kokkuklopsitud põhiseadus on
ebademokraatlik, vigane ja vilets. See on rikkunud Eesti
Vabariigi õigusjärgsust ja ohustab Eesti rahva säilimist.
Rahva võimupuudus Kõige taunitavamad on praeguse
põhiseaduse sätted, mis on vastuolus põhiseaduse esimese
paragrahvi sõnadega Eesti on ... demokraatlik vabariik,
kus kõrgeima võimu kandja on rahvas. Niihästi mitmed
rahvusvaheliselt tunnustatud kui ka Eesti õigusteaduse
eksperdid avaldasid kriitilisi artikleid enne
rahvahääletust ülaltoodud lause ja põhiseaduse teiste
paragrahvide vastuolulisuse kohta. Antakse ju rahvale
põhiseadusega ainult Riigikogu valimise õigus, seegi
kummalisel viisil ilma saadikute tagasikutsumise või muul
viisil mõjutamise võimaluseta; samuti puudub rahvaalgatuse
kord. Rahvas ei ole kõrgeima riigivõimu kandja, kui tal ei
ole õigust ise presidenti valida, kui tal ei ole õigust oma
initsiatiivil seadusi esitada või vähemalt Riigikogu poolt
pakutud seadusi vastu võtta või tagasi lükata, või kui
põhiseadus lubab kasutada valimissüsteemi, mille alusel
rahvas ei ole tõeliselt esindatud, sest ei ole mõistlikku
vastavust valijatelt saadud häälte ja Riigikogu ja
omavalitsuse volikogude koosseisu vahel. Vigane põhiseadus
Mõned probleemid põhiseadusega tulenevad vigasest
sõnastusest. Näiteks ütleb paragrahv 8: Igal lapsel, kelle
vanematest üks on Eesti kodanik, on õigus Eesti
kodakondsusele sünnilt. Täpse tõlgenduse kohaselt peaks
see ju tähendama, et nendel lastel, kellel ei ole kas
kumbki vanem Eesti kodanik või on mõlemad, Eesti
kodakondsusele sünnilt õigust ei ole. Ilmselt oleks
sõnastus pidanud olema: Kelle vanematest vähemalt üks on
Eesti kodanik. Nõukogude seaduste põlistamine Eesti
püsimisele kõige ohtlikum on põhiseaduse rakendamise
seadus, mis jätab kehtima Nõukogude Liidu seadused. Selle
teeb veelgi hullemaks sõnastus rakendamise seaduse teises
paragrahvis, mille esimene lõik ütleb: Käesoleval ajal
Eesti Vabariigis toimivad õigusaktid kehtivad pärast
põhiseaduse jõustumist niivõrd, kuivõrd need ei ole
vastuolus põhiseaduse või põhiseaduse rakendamise seadusega
ja seni, kuni need kas tühistatakse või viiakse
põhiseadusega täielikku vastavusse. Sõna ja kasutamine
selles lõigus tähendab, nagu kinnitas ka endine Eesti
Vabariigi Õiguskantsler hr Truuväli Riigikogus, et enne
põhiseadust toiminud õigusaktide tühistamiseks on vaja
täita kaks tingimust: 1) endised seadused peavad olema
vastuolus põhiseadusega ja 2) need peavad saama tühistatud
või muudetud. Sõnad niivõrd, kuivõrd need ei ole vastuolus
põhiseaduse või põhiseaduse rakendamise seadusega ja seni
on olulised, sest need kas täidavad või ei täida üht kahest
vajalikust tingimusest. Endised seadused on kehtetud ainult
siis, kui need on 1) niihästi vastuolus põhiseadusega kui
ka 2) tühistatud või muudetud. Sellel juhul on ainukene
loogiline, kuid õiguslikult absurdne järeldus järgmine:
Riigikogu ei saa kehtiva põhiseaduse alusel enam kunagi
tühistada nõukogude seadusi, mis ei ole vastuolus
põhiseadusega. Sõnade või viiakse põhiseadusega täielikku
vastavusse grammatilis-õiguslik tõlgendus viiks samuti
absurdini, sest kui nõukogude seadused on viidud vastavusse
põhiseadusega, siis neid järelikult enam kunagi muuta ega
tühistada ei saa. Viletsa põhiseaduse tagajärjed Olles
veendunud, et Eesti Vabariigis kehtivad okupantide seadused
on kahjulikud nii riigile kui ka rahvale, esitasin ma
Riigikogus eelnõu, mis oleks tühistanud kõik põhiseadusega
vastuolus olevad nõukogude seadused. Kõikide nõukogude
seaduste tühistamist ma ei pakkunud, sest seda meie õnnetu
põhiseadus ei luba. Okupatsioonivõimude poolt sätestatud
õigussüsteemi eelistajatel oli aga Riigikogus valdav enamus
ja eelnõu hääletati menetlusest välja. Mõned Nõukogude
õigusaktid kehtivad ikka veel, kuigi enamus on, põhiseaduse
sõnastust ignoreerides asendatud uutega. See ei ole aga
parandanud tohutut riiklikku, rahvuslikku ja majanduslikku
kahju, mida nõukogude seaduste kehtimine Eesti Vabariigis
tekitas ja ikka veel tekitab. Suurepärast analüüsi nendest
kahjudest on teinud Jüri Estam. Ta viimane kirjutis sellel
teemal ilmus Kultuur ja Elu 2006. aasta suvenumbris.
Tsiteerin Jüri Estamit: 28. juuni 1992 mil uus
põhiseadus võeti rahvahääletusel vastu oli tõepoolest
must päev. Päev, mil Kodanike Komiteede töö suurelt osalt
nulliti ja Eesti kodanikkond aitas paha aimamata ise Eesti
õigusjärgsust kuristiku põhja tõugata. Nurjatud võimalus
Kuna rakendamisseaduse paragrahv 8 lubab põhiseadust muuta
rahvaalgatuse korras vähemalt kümnel tuhandel
valimisõiguslikul kodanikul kolme aasta jooksul pärast
põhiseaduse vastuvõtmist, alustasin Eesti Kodanike Liidu
esimehena selleks allkirjade kogumist. Umbes 3000 liikme
agaral toetusel edenes see jõudsalt. Sidusin allkirjastatud
taotluse lehed kokku pakkidesse, mis sisaldasid 1000
allkirja. Kui üksteist pakki valmis, pöördusin Riigikogu
juhatuse poole, et põhiseaduse muudatuste ettepanek võetaks
Riigikogu päevakorda kiireloomulisena, nagu sätestab
rakendamise seaduse 8. paragrahv. Tolleaegne Riigikogu
esimees Ülo Nugis lihtsalt keeldus allkirjade pakke vastu
võtmast lubas need ahju ajada, kui kohale toon. Rahvas ei
ole ilmselt kõrgeim võim praeguses Eesti Vabariigis.
Lahendused. Eesti Vabariik õigusriigiks! Lihtne, kuid rumal
oleks pakkuda Eesti riigiõigusetuse lahenduseks seda, et
kõik võimukandjad muutuksid ausaks ja hakkaksid põhiseadust
ja seadusi austama ja järgima, või seda, et võimukandjad,
kes seadusi rikuvad, vangi pannakse. Seda ilmselt ei juhtu.
Lahendus on paraku keeruline ja vaevaline. See nõuab
järjekindlat arengut poliitilises kultuuris ja rahva üha
suurenevat ühiskondlikku ja poliitilist aktiivsust.
Sõltumatu ajakirjandus, sel määral kui seda Eestis leidub,
peab olema eestvedajaks. Tuleb avaldada, järjekindlalt,
Riigikogu liikmete nimed, kes on oma volitused minetanud,
kuid osalevad seaduste tegemisel. Kuigi skandaalid on
saanud igapäevaste uudiste peaosaks ilma eriliste
tagajärgedeta , tuleb paljastada veelgi rohkem
võimukandjate igat laadi seaduserikkumisi, võimuga
liialdamist ja rahva kulul rikastumist. Rahvas peab
lakkamatult nõudma valimisseaduse muutmist, et tekiks
mõistlik vahekord antud häälte ja valituks osutunute vahel,
ja andma oma hääled nendele ja ainult nendele, keda võib
ausaks pidada, nii vähe kui neid ka leidub. Ainult siis,
kui oleme murdnud parteituusade ja rahastajate praeguse
vääramatu jõu kandidaatide reastamisel, võib loota, et
poliitikud hakkavad rahva soovidega arvestama. Soovitan
noortel, andekatel õigusteaduse üliõpilastel kohtupraktikat
taotleda sulidest võimukandjate vastu süüdistuste
esitamisega ja kohtus neile karistuse nõudmisega. See
annaks tudengitele kasulikku, ühiskonda parandavat
praktikat igas Eesti kohtuinstantsis ja ka Euroopa kohtutes
ja aitaks ehk isegi trellida taha toimetada mõned, kes
sinna kuuluvad. Põhiseaduse tõlgendamine Lähtudes
õiguslikust printsiibist, et seadust ei tohi tõlgendada
nii, et see muutub absurdiks, saaks praeguse põhiseaduse
vigu mõnevõrra parandada, rakendades sätet: Vaidluse
korral õigusaktide vastavusest põhiseadusele ja põhiseaduse
rakendamise seadusele otsustab küsimuse Riigikohus.
Näiteks saaks Riigikohus selle alusel muuta tõlgenduse, mis
lubab pärast põhiseaduse jõustumist kehtida
okupatsioonivõimude seadustel. Lähtudes sellest
põhimõttest, peaksid Nõukogude seadused kehtima ainult
niivõrd, kuivõrd need ei ole vastuolus põhiseaduse või
põhiseaduse rakendamise seadusega, ilma lisatingimusteta.
Sel juhul oleks rakendatud ka õiguslik printsiip lex
posterior derogat priori (hilisem seadus tühistab
varajasema). Uue Põhiseaduse valmistamine ja vastuvõtmine
Eesti Vabariigi muutmine õigusriigiks, kus rahvas on
tõeliselt kõrgeim võim ja rahva poolt valitud seaduseandjad
ning valitsuse esindajad arvestavad rahva soovide ja
vajadustega, eeldab aga uue ja parema põhiseaduse
väljatöötamist ja vastuvõtmist. Praeguse põhiseaduse
muutmise sätete alusel on see praktiliselt võimatu. Aga ei
olegi oluline neid järgida. Praeguse põhiseaduse
vastuvõtmisega, mida ei tehtud tollal kehtiva põhiseaduse
alusel, on meil loodud pretsedent, mille alusel võime välja
töötada uue põhiseaduse koos demokraatliku valimisseadusega
ja see siis vastu võtta rahvahääletusel. See oleks ka
vastavuses kehtiva põhiseaduse senini ignoreeritud esimese
paragrahviga, mis ütleb, et kõrgeima riigivõimu kandjaks on
rahvas.
klenski
2007-01-08 10:36:39
küüditamine oli positiivne
|