Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kas alama sordi väliseestlased?

Ants  2008-01-03 01:24:06
KEELNIKULE Mind ei huvita kes kirjutab "Teema" nime all. Mitte mina polnud see kes siin oletas nime osas .Ja kõike alates sakslaste vastuvõtmisest kuni 9 märtsi pommitamiseni elasin ise üle.Kuigi olin poisike, mäletan hästi kõike. Muidugi teen arvutiga kirjutades vigu ,ma ei proovigi siin noortega võistelda. Ja kas see oli solvav ,et arvasin "teemat" olevat Keskerakonna noorteühingu liige ?? Siin oli ka arvamus ,et "teema" võib olla autorite kollektiiv. Minule "savi" kes ta on , meie vahetame vaid omi mõtteid ja seisukohti,mis kahjuks on meil erinevad.

teema  2008-01-03 13:17:07
tundub,et olen ühele "huvitavale" raskesti varvastele astunud. Noh,vähemalt on kommentaarid asja ette läinud,nii kehv ma ka pole,et ühtki vaenlast endale hankida pole suutnud. Kuule"huvitav",kas sa pole veel nii vanaks elanud,et teada-tõde ongi vahel valus??? Eriti siis kui ta ei ühti sulle pähe taotud seisukohtadega. Mina olen oma tõed oma eluga selgeks elanud ja julgen neid avalikkusele ka avaldada. Häbeneda ei näe põhjust-ausalt elatud elu ei pea keegi häbenema.

Meg  2008-01-03 13:17:08
Ants-Teemat ma isiklikult ei tunne,tean vaid,et see pole pr.Urmi.Samuti ei kommenteeri keegi lehe töötajatest,neil pole selleks aegagi,vaja uut lehte toimetada.Rohkem ei tea.

Ants  2008-01-03 14:46:04
MEG,ile olen Sinuga nõus ,et ajalehe toimetuses on muudki teha kui lehes kommenteerida.Ja kas on see üldse tähtis kes kommenteerib "Teema" nime all.Tead seda ütelust"uudishimu tappis kassi". Mina oma nime väga ei varja ,kui see teisiti oleks ei kommenteeriks siin,olles "mustas nimekirjas". Ma ei taha kedagi solvata,kuigi on õige kui mulle halvasti öeldakse ütlen vastu.Mina kirjutan siin seda mida mina tõeks pean ja "Teema",Sina ja veel mõned vaidlete vastu. Aga selles ongi kommenteerimise mõte , olen alati valmis kuulama fakte ja selgitusi. Sest igaüks meist ei tea kõike või teab valesti. Isiklikult ei ole minul ei "Teema" Sinu või "Arvaja" vastu midagi. Tore kui te ikka jätkate oma arvamuste kommenteerimist.

Meg  2008-01-03 15:01:40
Ants-ei kao me kuhugi ja oleme alati nõus arukalt asju arutama. Ei ole olemas ühte tõde,see peaks selge olema.Mina püüan samuti kaitsta OMA seisukohti aga ma ei lasku sõimamiseni. Aga kas Sa oled kuulnud,et Soome kavatseb EL loobuda ja oma riik taastada?Samuti oma raha? Rahvas ei ole enam nõus nende Eurokate käpa all elama.

Ants  2008-01-03 15:22:00
Meg,ile. Paistab ,et Sina oled minust paremini informeeritud. Tean seda küll,et soomlased kirusid "eurot" kuna kõik kallimaks läks kuid ,et jutt käib euroliidust väljaastumisest seda ei tea.Kuid ega see vist lihtne ole. Ma ei varjagi, et mina hääletasin kunagi Euroliiduga ühinemise vastu. Ütlesin tookord :"alles saime ühest liidust lahti ja kohe jälle uus." Nüüd ütlen on nii positiivset kui ka negatiivset. Ei teagi kuidas parem.

j.  2008-01-03 15:27:47
Tänasel Venemaal on vaba voli vohamiseks mitmesugustel nähtustel, mis nõukogude ajal olid varjatud või koguni keelatud. Kuna tsaariaja mäletajaid meie hulgas enam ei ole, siis ei oska meie siin nende puhtvenelike nähtuste taasilmumist oodata. Mõnda imeasja pidasime siiani puht nõukogude kunstveidruseks, kuid nüüd selgub, et tegemist on ammuse vene värgiga. Näiteks intelligentidevastasus ja koguni intelligendipogrommid olid levinud ka tsaariajal. Tollal ei pidanud vene marurahvuslased haritlasi oma liitlasteks. Muulane ja veel haritud on kahtlane tegelane ka tänapäeval. Mida enam me aitame venemaaeeestlasi harida, seda suuremasse ohtu me nad seame.

Huvitav,  2008-01-03 16:05:36
miks ma ei peaks omakste juttu uskuma hävituspataljonide mõrvadest 1941 a. suvel? Kõik korraga valetasid? Nad ei olnud isegi suurtalunikud ja neid ei küüditatud, et viha pidada - täiesti keskmised maainimesed. Igatahes on "teema" nimelisel noor-kommija(te)l pea kõvasti punast pahna täis või/ja kommib raha eest.Reetureid vajatakse, kuid vihatakse. Mida KE noortekogu mõnedelt liikmetelt ikka muud tahta.

j.  2008-01-03 16:47:32
Riikides, kus sõnal "Rahvus" on poliitiline, kodanikku tähendav sisu ei ole endaga keeleliselt ja kultuuriliselt sarnaste suguvendade toetamine üldse levinud. Prantsusmaal, USAs ja Suurbritannias tegeletakse peamiselt oma KODANIKEGA. Eestlaste keelel põhinev ühtekuuluvustunne ja soome-ugri hõimuvendluse teadvustamine on maailmas võrdlemisi erandlik nähtus. Tore nähtus, ja minagi sooviksin sedaliiki hoolivuse suurenemist. Kuid miks peab see K leht üht head asja ajades ikka kellelegi teisele ära panema, antud juhul siis eesti põgenikele läänes? Läänes elavad pagulased on abistanud ka Venes ja Kartlis elavaid eestlasi. Neil on kahjuks väga raske leida kohalikega ühist keelt, kuna ainult eesti keeles ei tule seal keerulisemate teemadega enam toime. Võimudega asjaajamisest rääkimata. Üks asi, mida me siin saame teha - on eesti noortele sisendada vajadust tunda ka vene keelt.

teema to j.  2008-01-03 17:52:53
enam vähem ühtin sinu arvamusega,aga luba parandada. Kesknädal ei pane ju ära, Kesknädal vahendab sealsete inimeste arusaamist meie lugejatele. Tore,et ta seda teeb,muidu ei oleks meil mitte mingisugust teavet sealsete eestlaste arvamuste kohta.

arno  2008-01-03 18:14:45
Poisid, ma palusin eelmises lõigus anda hinnang INIMLOONUST puududavale küsimusele aga millegipärast pole see kellegis huvi äratanud. Miks? Aga mis puutub keeleoskusesse, siis peaks olema üsna loomulik, et tänapäeval vähemalt keskkooli lõpetanud noor valdab suhtlustasandil kahte võõrkeelt(vene ja inglise). Eelmises eestis polnud võimalik Gümnaasiumi lõpetada valdamata vähemalt kahte-kolme võõrkeelt. See võimaldas neil küllalt kergesti Leida endale koht elus nii sõja ajal kui peale sõda mistahes maa elukorralduses või ametites. Mis aga puutub nn idaeestlaste muredesse, siis mina ei tea kuidas suhtute neisse väljaütlustesse Teie aga mind igatahes solvab võljend, et mingi okupatsioonisümboli teiseldamisest tekkinud jura tõttu häbenetakse oma rahvust ja sealsamas kurdetakse nende vähest abistamist... Kui NAD juba häbenevad olla eestlased, siis polegi ju kedagi abistada - igasugune abi oleks tõega millegi neile pealesurumine ja segaks nende samastamist end venelastena...Mina tõesti ei oska seda kirjutist teisiti tõlgendada.

teema to arno  2008-01-03 18:22:54
inimloomus ongi selline,et mida sügavam vesi,seda rasvasemad kalad. Ei oska mina su sõpra hukka mõista ega heaks kiita-tema elu,ise teab kuidas elab. Oluline on,et kriminaalseks ei lähe ja türmi ei satu. Muu on valiku küsimus. See ka napaka võitu kui hakata inimestele dikteerima kuidas on õige elada.

Ants  2008-01-03 18:51:26
Olen siin nõus Arnoga,Venemaal elavad venemaa- eestlased ei pea mitte ainult meilt tahtma majandus abi ,vaid kui nad ennast tõesti eestlasteks veel peavad,tuleks teha selgitustööd venelastele. Selgitada , et selle pronkssõduri teisaldamine oli tarvilik . Ümbermatmine toimus sõjaväekalmistule.Ja kas oli parem kui haudadel olid kõnniteed. Ka Venemaal teostati küllalt palju ümbermatmisi. Nii oleks pidanud selgitama oma ümbritsevatele inimestele.Mitte ,et nemad häbenesid öelda ,et on eestlased.Ja kui siin keegi räägib,et need eestlased ei teadnud seda, mis tegelikult toimus , siis kui eestikeelt oskad ,raadiot saad alati kuulata. Nemad aga arvavad ,et Eesti riik on kohustatud ainult neid aitama, neil aga Eesti riigi ees mingeid kohustusi ei ole.

to Ants  2008-01-03 20:20:15
millist raadiot need Kaukaasia eestlased sinu meelest kuulama peaksid? KUKUT või? Nii piiratud ei saa üks inimene olla,pealegi kui ta end esimese järgu ilmatargaks peab. Püha müristus!!!

Meg  2008-01-03 21:10:35
Oli see nüüd Krasnaja Poljana ? Vist küll,sest seal Olümpiamängud toimuva hakkavad.Sealsed eestlased saavad oma majade ja korterite eest kaudselt 44 miljonit krooni.On seda vähe ,et uus eluase osta?

arno  2008-01-03 21:11:30
Armsad kaasvaidlejad, enne kui imetlete kellegi "piiratust", mõelgem hetk... Minu arvates tabas Ants lausa KÜMNESSE... Asjasthuvitatuil soovitan lugeda Postimehe lisas leiduvat 10. novembri arvutihiires leiduvat artiklit Supoervastuvõtja töölaual (1001 raadiojaama hiire all, ainuüksi eeasti jaamu leidub üle kolmekümne, nende hulgas see naeruväärseks tehtud Kuku Raadio)Aga märksõnaks oleks NETIRAADIO. Lisaks satelliittelevisiooni kanalid kogu maailmast, nende hulgas ka ETV. Poisid mõelge enne kui kedagi naeruvääristama hakate, me ei ela enam "raudse eesriide taga", kus paljalt "ameerika hääle" kuulamine oli karistatav aga ma ei või muidugi pead anda selle kohta kuidas suhtutakmse sellesse VENEMAAL??? Omas lihtsameelsuses arvan mina ja Antsu kirjutust lugedes ka Tema, et ka Venemaa on ikkagi tsiviliseeritud maa ja igal inimesel on seal võimalus vaadata-kuulata seda mida TA VAJALIKUKS ja SOBIVAKS peab(?)Või arvavad kaaskommenteerijad midagi muud? Arutleme?

Meg  2008-01-03 21:12:50
uus uudis!Inglismaa soovib lahkuda Euroopa Liidust!! Kus pagan te elate,et kuumimaid uudiseid ei tea.??

vean  2008-01-03 22:17:19
kihla,et Kaukaasia eestlastel ei ole netiraadiot. Just nende praeguse majandusliku olukorra tõttu. Ants ja arno võiksid teha neile kingituse arvuti näol-nad on teile elu lõpuni tänulikud.

Ants  2008-01-03 22:23:01
Mittekuidagi ei suudaks uskuda,et mitteühel venemaa-eestlasel ei ole arvutit. Kui aga see tõsi peaks olema ei oleksgi halb mõte mitmepeale neile ühe arvuti kinkida.

täna  2008-01-03 23:01:09
on Vabadussõjas võidelnute mälestuspäev aga ükski "hoolija" ei taha sellest rääkida. Muidugi ei meeldi meenutada, kuidas nende leivaisade omaksed said meie omade käest peksa. Kus selle häbi ots- Taavet tegi koljatile ära. On ju häbi, Öise Vahtkonna eestikeelne osa?

Eelmine | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Järgmine

Nimi 
E-mail