Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Savisaar: reisirong põranda alt välja

Allan Kasesalu,      03. mai 2006


Majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar ning ministeeriumi kantsler Marika Priske sõitsid eile koos Edelaraudtee juhtkonnaga läbi Tartu Valka ja tulid õhtul tagasi Tallinna. Teel ühinesid nendega Lõuna-Eesti maavanemad, kellele rongiliiklus on oluline.

Minister Savisaar tunnistas, et pärast nn Jürgensoni reforme, kui rongiliiklust oluliselt piirati, on selle liiklemisviisiga liiga vähe tegeldud: "Jääb mulje, nagu oleks rongiühendus põrandaalune tegevus. Ometigi on see väga oluline võimalus ühendusepidamiseks maakonnakeskustega. Tegelikult on rongiliiklus ainus ühistranspordiliik, kus reisijate arv suureneb: eelmisel aastal üle 2 protsendi, tänavu oodatakse isegi üle 4 protsendi ulatuvat kasvu. Tallinna–Tartu kiirrongi kasutajate arv kasvab isegi 14–15% aastas."

Arutati, kuidas tihendada rongiliiklust Kagu-Eestis, samuti seda, kuidas tagada sõiduplaanist kinnipidamine. "Eeldus on, et rong oleks kiirem, siis suudaksime vähendada liiklustihedust meie maanteedel," märkis kantsler Marika Priske.

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium soovib olemasolevad diiselrongid välja vahetada. Uued rongid peaksid vastama nüüdistehnoloogiale, olema moodsa disainiga ning varustatud keskkonnasäästlike ja tänapäevase kiirusdünaamikaga mootoritega. Samuti oleks neis olemas juurdepääs piiratud liikumisvõimalustega inimestele, salongides kliimaseadmed, mugavad reguleeritavad istmed, infotablood reisijatele. Reaalselt võiksid uued rongid hakata Eestis sõitma ülejärgmisel aastal.

Savisaar avaldas kahetsust lagunenud perroonide ja Eesti Raudtee poolt maha müüdud jaamahoonete pärast. Minister, kes tahtis osta sõidupiletit Tartu jaamahoonest liinile Tartu–Valga, pidi tõdema, et vaksalihoone on ikka veel korda tegemata. "Seda peaks küsima ärimees Rein Kilgi käest, miks ikka veel ei saa jaamahoonest piletit osta," pahandas Savisaar. "Me ei tohi lubada liikluses monopoli bussidele ega rongidele, aga kõigepealt peab rongiliiklus muutuma konkurendiks bussiliiklusele. Selleks on vaja reisirongidele suuremat kiirust, mugavamaid vaguneid ja stabiilset piletihinda," lisas Savisaar.

Viimati muudetud: 03.05.2006
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail