![]() Täiskäik Varssavist Helsingisse kulgevale raudteele29. märts 200627. märtsil kirjutas majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar Brüsselis koos Soome, Balti riikide ja Poola transpordiministritega alla RailBaltica alast koostööd puudutavale ühiste kavatsuste deklaratsioonile, mille kohaselt keskendutakse edaspidi rohkem finantsküsimustele ja trassivalikutele. Esialgse plaani järgi Soomet Poolaga ühendava RailBaltica projektis osalevate maade transpordiministrite kohtumisel olidki kõne all kavandatava põhjalõunasuunalise uue raudtee trassivalik, rööpmelaius ja keskkonna ning finantseerimise küsimused. "Eestile on oluline taasalustada rahvusvahelist reisirongiliiklust ja intensiivistada kaubavedusid Lõuna-Euroopa suunal ning integreerida Eesti raudteeinfrastruktuuri tähenduses ülejäänud Euroopaga," märkis ministrit kohtumisel saatnud transpordi ja transiidi teenindamise asekantsler Nathan Tõnnisson nõupidamisel peetud sõnavõtus. Allkirjastatud deklaratsiooni järgi jätkatakse ka edaspidi sellises formaadis kohtumisi, kuid nüüd hakatakse rohkem keskenduma finantsküsimustele ja trassivalikutele. Tõnnissoni sõnul sõltub RailBaltica rajamine majanduslike ja keskkonnaalaste uuringute tulemustest ning riikidevahelisest koostööst. "Hinnata tuleb projekti majandusliku tasuvuse poolt, analüüsida projekti tehnilisi ning selle rahvusvahelise raudteeliini koostalitusvõime aspekte ning võtta arvesse ka kogu piirkonna regionaalse arengu ja ruumilise planeerimise nüansse," selgitas Tõnnisson. RailBaltica on Euroopa Liidu (EL) trans-Euroopa transpordivõrgustiku (TEN-T) prioriteetsete projektide nimekirjas ning see peaks kulgema marsruudil Varssavi-Kaunas-Riia-Tallinn-Helsingi. Praeguse kava kohaselt peaks selle ehitus algama Varssavi ja Kaunase vahelisel lõigul 2010. aastal. (Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi pressiteade) Viimati muudetud: 29.03.2006
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |