![]() Keskpoliitikud Estonian Air’i lõplikust ma(a)ndumisest11. november 2015Keskerakonna esimees Edgar Savisaar ütles, et Estonian Air’i tegevuse lõpetamise ning riigile sedavõrd suure kahju tekkimise taga võib olla plaan saata see, mis ettevõttest järel, odavasse pankrotimüüki. Tema sõnul on rahvusliku lennukompanii kadumine halb, kuid veel halvem on, et olukord tekkis valitsuse enda otsuste tulemusel. „Pikka aega oli avalik saladus, et Euroopa Komisjon pole nõus otsustega, mida valitsus on Estonian Air’i suhtes langetanud. Sellele vaatamata jätkati tegevust täpselt samamoodi, ja nagu on selgunud, ei soovitud Euroopa Komisjoniga ka aktiivselt koostööd teha. Paratamatult tekib küsimus, kas riigiettevõtet suunati hukutavale teele tahtlikult, et hiljem odav pankrotimüük läbi viia,“ kahtlustab Savisaar. „Estonian Air’i pumbatud rahast olnuks rohkem kasu, kui seda oleks kasutatud majanduse edendamiseks või sotsiaalseks heaoluks – teede, koolide, lasteaedade ehituseks või pensionide erakorraliseks tõusuks. Nüüd tahab valitsus, et lihtsalt lepiksime üheskoos olukorraga, kus reeglite rikkumisega on 130 miljonit kaduma läinud, kusjuures mitte keegi ei vastuta,“ märkis Savisaar.
Tallinna volikogu esimehe Kalev Kallo sõnul on rahvuslik lennukompanii viimase paari aastaga muutunud kurvaks näiteks, mis juhtub lennundusturu karmi konkurentsi ja strateegiliste juhtimisvigade koosmõjul. „Tero Taskila hiigelpalgast Euroopa Komisjoni otsuseni on ettevõtte triivinud kriisist kriisi ning vaikselt hääbunud,“ nentis Kallo. Ta võrdles meie olukorda põhjanaabrite omaga. Finnair’i puhul on üles ehitatud ettevõte, mis sai 2015. a aasta kolmandas kvartalis ajaloo suurima kasumi – 62,4 miljonit eurot, ning valiti viiendat korda Põhja-Euroopa parimaks lennufirmaks. Soomlaste eduloo taga on nende oskus ära kasutada geograafilisest asukohast tulenevat eelist. Riigikogu liikme Lauri Laasi hinnangul tuli uudis meie lennukompaniile antud riigiabi keelatuks osutumisest halva üllatusena avalikkusele, kuid mitte valitsusele. „Uue lennufirma Nordic Aviation kiirkorras loomine näitab, et Estonian Air on mahakandmisel. Kogu traagilise loo juures pööratakse kahetsusväärselt vähe tähelepanu küsimusele, kes peaks olukorra eest vastutuse võtma,“ ütleb Laasi. „Õhku on kadunud 130 miljonit eurot riigi raha ning selle tulemuseks on vaid majandusminister Kristen Michali viril naeratus „Aktuaalses Kaameras“. Endine majandusminister Juhan Parts aga on jõudnud tuliselt oma ametiaja otsuseid kaitsta, süüdistada Euroopa Komisjoni suure pildi mittenägemises, ning leiab, et asjaga tuleks kohtusse minna.“ Samuti tõdeb Laasi, et Partsil ongi põhjust ärevil olla, sest just tema ministriajal algas maksumaksja raha põletamine lootusetus olukorras. Riigikogu liige Mihhail Korb kommenteeris Keskfraktsiooni poolt esitatud arupärimist, mis nõuab väljaselgitamist, kes on süüdi Estonian Air’i kadumises: „Soovime peaministrilt ennekõike kuulda seda, kes ikkagi vastutab Estonian Air’i pankrottilaskmise eest?“
Viimati muudetud: 11.11.2015
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |