![]() Säästev areng Tallinna moodiK. Mäe, 17. aprill 2002End säästva arenguga tituleerivad ametnikud raiskavad bensiini linna õhu saastamiseks. Liiklus on "asjatundjate" poolt korraldatud nii, et suuremalt jaolt sõidetakse punases laines. Ilmselt saavad nad leivalisa kütusega hangeldajailt. Isegi suure suuga kiidetud Põhja läbimurdes ei suudeta fooride rägastikus mingit rohelist lainet kindlustada. Kui vaadata tihedama liiklusega trasse, siis fooriga reguleeritud sõidu korral kulub Sõpruse puiesteel kaks-kolm korda enam kütust kui reguleerimata liikluse korral. Parkimist korraldatakse aga ainult hõlptulu saamise eesmärgil. Kui tekib vajadus viia või tuua mingit paberilipakat, milleks on tavaliselt mingist arvutist väljatrükk ühelt linnaametnikult teisele erinevates majades, kulub parkimisprobleemi lahendamiseks enam bensiini, kui see paberilipakas väärt on. Mujal maailmas on sellisteks toiminguteks ametiasutuste juures mõnekümneminutilised parkimiskohad ning tuuleklaasile paigaldatavad parkimisalguse näitajad. Selline asjaajamise korraldus pole Tallinnas valitsevaile ametnikele piisavalt viljakas: neil on vaja hankida raha raisates teiste vahendeid ja aega. Muide, aeg ei kuulu taastuvate ressursside hulka. Raadioeetris kiidetud säästev murrang Balti jaama taga tekitab sealkandis liikujais härdameelset vaimustust. Spetsialist pakkus Kukuraadio "Tipptunnis" välja uue marsruudi: Kotzebue - Vana-Kalamaja - Niine - Põhja pst. Tunduvalt odavam ja lihtsam tunduks Telliskivi - Kopli -- Kotzebue - Põhja pst või Suurtüki. Vana-Kalamajast Telliskivi suunas oleks Kotzebue kahesuunaline (vajadusel peatumise piiranguga ühes suunas) ja maksuametist Põhja pst suunas ühesuunaline endisele vastupidises suunas. Kotzebuest väljasõit Põhja pst või Suurtüki suunale oleks sõidueesõigusega. Oleks ratsionaalsem ja liikluses lihtsam. Viimati muudetud: 17.04.2002
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |