![]() Kui oskate künda, siis kündke ometi!MÄRT SULTS, 28. jaanuar 2004Kuulge, kes on sündinud kingsepaks, las saab temast hea kingsepp! Aidake teda sellel teel. Kui teie, seltsimehed otsustajad, oskate hästi maad künda, siis minge ja kündke, olge elus oma õigel kohal. Põhiseadus kohustab noori omandama põhiharidust võrdsetes tingimustes, s.t kõigil õppuritel on õigus ja kohustus saada kvaliteetne emakeelne tasuta põhiharidus. Kuid ennäe näpukat, mis päriselt välja tuli! Koolid on pandud sundolukorda: - edasijõudmatuid tuleb edasi vedada; - sunnivahendid puuduvad; - motiveerimisvahendid puuduvad; - riik on muutnud oma ebapädevate otsustega kooli mingisuguseks sotsiaalasutuse, perenõustamiskeskuse ja ennetustegevuse surrogaadiks. Direktor vastutab Kõige selle eest vastutab kooli direktor. Tema vastutuse määra otsustavad ebapädevad poliitilised ametnikud - muuseas, oma suva järgi. On kaks kardinaalset erisugust haridusruumi: Tallinn ja ülejäänud Eesti. Kahjuks on nii, et teadus- ja haridusministeerium asub ülejäänud Eestis ning kooli- ja haridusprobleeme kajastavad ja arvustavad ja planeerivad ka vastavalt mitte Eesti pea(hakkliha)masinas töötavad inimesed, vaid teise Eesti ametnikud, teadmata metropoli korraldusmudeleid. (See ei ole etteheide töötajatele.) Korrutustabeli teadmine ei anna veel oskusi diferentsiaalvõrrandite lahendamiseks. Kuhu tahan jõuda? Tallinna Haridusamet pakub välja koefitsientide süsteemi laste õpetamiskulutuste kohta arvestades, et esimese ja teise astme koolis on õpetajal kõige vähem tööd ja seetõttu tuleb nende arvestuslik palk korrutada koefitsiendiga 0,6 ja teises astmes 0,8. Põhjus on lihtne: algõpe ei erine millegi poolest tavakoolis ja nn elitaarkoolis. Elitaarkoolide esimesed klassid jäävad tühjaks ja pearaha enam ei tule. Ei ole ju lapsevanemal vaja maksta tähestiku ja korrutustabeli õpetamise eest meeletuid summasid. Tartu ja Tallinn Järelikult kehtestame koefitsiendi, et raha kaotus tasulistes algkoolides oleks vähem tuntav. Räägitakse, et Tartus see juba toimivat. Tartu on tore linn. Kuid tartlane ei saa kahjuks täpselt Tallinna loogikast aru. (Andke andeks, Tartu sõbrad!) Gümnaasiumisse tulevad õppurid küll, sest erialaõppeks on koolide õppekabinettide varustus nn elitaarkoolides selgelt parem. Inimesel-lapsevanemal tekib motivatsioon sealse õppe eest lisaraha maksta. Kuhu aga jääb siis meie võrdseid tingimusi nõudev põhiseadus? … Ons see juba täna samasugune naljanumber nagu omal ajal NSVLi konstitutsioon? Psühholoogia algkursus väidab, et isiksuse kujunemisraskused olevat suurimad vanuses 3-6 aastani, kõige suurema trauma toovat psüühikale kaasa aga esimesse klassi minek - sattumine kombinaati. Kes on too ajukääbik, kes selle asemel, et teha väiksemad algklasside komplektid ja rasketesse klassidesse võtta tööle abiõpetaja, räägib, et algklasside õpetajatel on vähe tööd? Mujal maailmas on lasteaia ja algklasside õpetajad väga kõrgelt koolitatud ja tasustatud. Nüüd hakkasid seltsimehed koguni rääkima, et õpilasi istuma jätta ei ole eetiline, et tasandusklassid panevad õpilasele halvustava märgi külge, et gümnaasiumide õppekavu peab veelgi lihtsustama. Kuulge, kes on sündinud kingsepaks, las saab temast hea kingsepp! Aidake teda sellel teel. Kui teie, seltsimehed otsustajad, oskate hästi maad künda, siis minge ja kündke, olge elus oma õigel kohal. Siis kaasmaalased kiidavad ja austavad teid teie töö põhjal pikka aega, kas või sajandeid. Nii et vaadake ette! Näe, mis Lenini kujudega juhtus. Ai, ai, ai. Viimati muudetud: 28.01.2004
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |