Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kalda: „Alkohol on ületanud taluvuse piiri.“

Keskerakonna pressiteade, Kn,      17. oktoober 2007


Riigikogu keskerakondlased algatasid reklaamiseaduse muutmise, millega keelataks täielikult alkoholireklaam televisioonis ja raadios ning välireklaamina. Helle Kalda, kes muudatusettepaneku parlamendis üle andis, ütles, et alkohol ei ole esmatarbekaup, mis vajab reklaami.

Eelnõu algatamine alkoholireklaami piirangute kehtestamiseks ei ole Kalda sõnul esmakordne. Ta märkis, et eelnõu eesmärgiks on tagada laste ja noorte kaitse alkoholireklaami eest. Eelnõu näeb ette vähendaks laste ja noorte alkoholitarbimist ning selle tagajärjel tekkivaid kahjusid ühiskonnas. Täna ei ole alkoholi ülepruukimine enam laste ja noorte küsimus, vaid hõlmab kogu ühiskonda. „Alkoholi tagajärjel tekkinud kahjud on ületanud igasuguse taluvuse piiri."

Kalda lisas, et alkoholireklaam kujutab joovastavate jookide tarvitamist kui sotsiaalselt heakskiidetud ja soovitatavat tegevust. Reklaam avaldab soodsat mõju nii uute tarbijate „värbamisele" kui ka juba alkoholi küüsis olejatel järjest suuremate alkoholikoguste tarbimisele.

Alkoholireklaamid näitavad viinajoomist kui turvalist, riski- ja probleemivaba tegevust, millega kaasnevad vaid positiivsed emotsioonid. Sellega varjavad alkoholireklaamid potentsiaalseid terviseriske ja negatiivseid tagajärgi ning vähendavad ennetustegevuse ja tervisekasvatuse mõju.

Kalda kinnitas, et vajadus alkoholitarbimise leviku piiramiseks on ühiskonnal täiesti olemas.

Ta tõi välja seose, et aasta-aastalt on joobes autojuhtide arv kasvanud ja seda eriti noorte seas: võrreldes 2006. aasta 7 kuuga on alla 20-aastaste joobes juhtide arv kasvanud 40% ning 38% kõigist joobes juhtidest olid nooremad kui 25-aastased. Joobes alaealised põhjustasid tänavu 7 kuuga 14 liiklusõnnetust ning noorim neist oli 13-aastane.

Uuringud kinnitavad, et Eestis on alkoholi proovinud ligi 60% 10-13-aastastest ja 55% 14-15-aastastest on end juba vähemalt korra purju joonud. Regulaarseid alkoholitarvitajaid on 14-15-aastaste hulgas 52% (korra nädalas joojaid 16% ning vähemalt korra kuus pruukijaid 35%) ning 16-18-aastaste hulgas 69% (kord nädalas 27%, vähemalt kord kuus 42%).

Enamik lapsi ei joo end purju kangest alkoholist, vaid lahjadest jookidest (õlu, siider, long drink, nn alkopopsid), mida, nagu uuringud näitavad, lapsed ise alkoholiks ei pea. Sõltuvuse kujunedes minnakse edaspidi tihti üle kangematele jookidele.


Viimati muudetud: 17.10.2007
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail