![]() Idarahaskandaaliga varjati suurvargust Partsi haldusalasINDREK VEISERIK, 30. aprill 2014Eesti Ekspress avas skeemi, millega kadus EVR Cargo Läti tütarettevõttest Livonia Rail Service üle 600 000 euro. Lugu algas aastaid tagasi, kuid jõudis avalikkusse esimest korda alles 2011. aasta detsembris, kui Eesti Raudtee saatis välja pressiteate. Riigikogu korruptsioonikomisjoni liige Aivar Riisalu ütles, et juhtumit tuleb põhjalikult uurida, sest niidiotsad näitavad halvas valguses nii Reformierakonda kui ka tollast majandus- ja kommunikatsiooniministrit Juhan Partsi. „Asjaolu, et Ahto Kalamees suutis riigiettevõttest segamatult kantida enam kui 600 000 eurot, näitab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ükskõiksust. Näib, et ministeeriumil puudub reaalne kontroll enda hallatavate allüksuste üle ja riigiraha kasutamist ei jälgita. Kui juhtumi mastaapsus selgeks sai, otsustas ametist lahkuda Eesti Raudtee tütarettevõtte EVR Cargo juht Jaanus Paas. Samas oleks pidanud ametist lahkuma ja seeläbi vastutuse võtma minister Juhan Parts," sõnas Riisalu. Tema sõnul lisab vürtsi veel see, et Eesti Ekspressi andmete kohaselt laenas Kalamees ebaseaduslikult välja kanditud raha Marek Leenurmele, keda ajaleht seostab Reformierakonnaga. „Kas on võimalik, et riigiettevõttest varastatud raha liikus edasi Reformierakonna kontorisse?" küsib Riisalu. Riisalu arvates vajab segane juhtum majandusministeeriumi tähelepanu. „Seni on see kõik justkui avalikkuse eest varjul olnud, kuid nii massiivne vargus ja selle täpsemad detailid peavad jõudma avalikkuseni. Värske minister Urve Palo peab loos põhjalikuma uurimisega selgust tooma," lõpetas Riisalu. 24. aprilli Ekspressis kirjeldatud rahavargus näitab Kesknädala hinnangul ilmekalt, kui sõltuv on meedia parempoolsetest erakondadest. 2010. aasta detsembris, kui taasiseseisvunud Eesti üks suuremaid riigivargusi avalikuks sai, ei pööranud meedia sellele mingit tähelepanu. Sel hetkel oli Riigikogu valimisteni jäänud kolm kuud ja leheneegritel tuli täita poliitilist tellimust - kõik kanalid pandi pasundama Keskerakonna „idarahaskandaali", mis pärast valimisi traditsioonilisel sisinal kokku vajus. Tollane Kaitsepolitsei juht Raivo Aeg võiks tunda piinlikkust, et lasi end tollasel siseministril Ken-Marti Vaheril olematutel tõendusmaterjalidel põhinevasse poliitilisse kättemaksuaktsiooni segada. Just IRL soovis näha ülepaisutatud „idarahaskandaali", sest Partsi haldusalas toimunud ulatusliku riigivarguse avalikustumisel olnuks reformistidel ülikeeruline 2011. aasta kevadel IRL valitsusse võtta. Seega taaskord lugu eestilikust „ajakirjandusest", kes juudasentide eest on loobunud tõerääkimisest ja kokkuvõttes oma väärikusest. Mõnele leheneegrile anti idaraha-vale eest koguni suurerahaline välisriigi preemia! INDREK VEISERIK
Täpsustatud: Idarahaskandaal algas detsembris 2010 Sulev Vedler kirjutab 30.aprilli Eesti Ekspressis:" 2011.AASTA 15. DETSEMBRI pärastlõunal andis riigiraudtee välja pressiteate "Eesti Raudtee sisekontroll tuvastas EVR Cargo tütarettevõtte juhi volituste ületamise"./- - -/ Minister Partsi ei grillitud meedias ebamugavate küsimustega, jõulumöllu ja Keskerakonna idarahaskandaali varjus ununes juhtunu kiiresti. Kalamees kadus avalikkuse orbiidilt." Tegelikult algas idarahaskandaal detsembris 2010. I.V. Viimati muudetud: 30.04.2014
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |