Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kesknoored: ebaõiglane hindamine vähendab õpitahet

15. juuni 2011

Keskerakonna Noortekogu juhatus arutas ideed kaotada kooli esimestes klassides praegune hindamissüsteem. Kesknoored leiavad, et keskenduda tuleb pigem hindamismetoodika ülevaatamisele, mitte üksnes praeguse süsteemi kaotamisele.
 

„IRL-i noorteühenduse juht tegi ettepaneku lõpetada kehalises kasvatuses, kunsti-, muusika- ja tööõpetuses hinnete panemine," selgitas Keskerakonna Noortekogu esimees Jaanus Riibe, „Tuleb aga tähele panna, et me ei saa hindamissüsteemi täielikult kaotada."

Esialgse lahendusena pakuvad kesknoored välja „arvestatud või mittearvestatud" süsteemi kasutuselevõtu teatud ainetes, näiteks kehalises kasvatuses, kunsti-, muusika- ja tööõpetuses. Ka võiks põhjalikult anaüüsida, kas teistes ainetes on mõistlik sedasüsteemi rakendada.

Kindlasti tuleks aga sisse viia nn „kirjeldav hindamine", mis lähtub lapse arengust ning edasijõudmisest ja annab selle kohta enam tagasisidet kui pelgalt üks sõna või number. Kesknoored nõustuvad, et erinevate võimetega inimestele mõjuvad madalamad hinded mainitud ainetes motivatsiooni vähendavalt. Ka tuleks hinnata paindlikumalt konkreetse õpilase individuaalset edasijõudmist.

„Samas jõudsime arutelu käigus seisukohale, et koolinoored suhtuvad õppeainetesse, kus hindeid ei panda, ükskõiksemalt. Hindamissüsteemi kaotades võime kaotada ka laste motivatsiooni koolitöös pingutada," hoiatas Riibe.



Viimati muudetud: 15.06.2011
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail