Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Raudtee rahvale läinud

VIRGE LOSKIT,      12. september 2001


Kelle huvides erastati Eesti Vabariigile ja kodanikele hädavajalik ja kasulik Eesti Raudtee?
Miks tegid Riigikogu ja valitsus nii riigile ja kodanikele kahjuliku otsuse?
Millal on veel võimalik see otsus peatada!?


Elan Tartu-Tallinn raudtee läheduses. Kostab ja on ka näha, kuidas rongid umbes 60 tsisternvaguniga edasi-tagasi vuravad, nii päeval kui öösel, vahel iga poole tunni järel. Kui maa oli külmunud, tekitasid rasked kaubarongid maapinna võnkumise, mistõttu eramu vibreeris.
BNS-i andmeil naftatransiitfirma AS E. O. S. 2000. aasta puhaskasum oli 305,9 + 83,5 miljonit krooni. Teise Eesti suure naftatransiitfirma Pakterminali puhaskasum oli samal ajal 755 miljonit EEK.
Reakodaniku arvates oleksid need kroonid võinud hoopis Eesti Vabariigi tuludesse laekuda.
Tartu raudteejaam on justkui välja surnud. Reisirongid on haruldased. Võiks ju Lõuna- ja Kagu-Eesti elanike jaoks ka transiitrongide sappa mõned reisijate vagunidki lisada.
Teeniks Eesti Raudteegi hädapäraselt vajalikku raha. Neil on ju ees suured kulutused. "Eduka" erastamise puhul teenib ettevõtte nõukogu otsusega juhatuse esi-mees Parbo Juchnewitsch 780 000 EEK erastamispreemiat, millele lisandub sama suur kompensatsioon tema ametist lahkumise puhul. Kokku teenivad kolm raudteefirma juhtfiguuri preemiat ja lahkumiskompensatsiooni ligi 33,6 miljonit EEK.
Juchnevitsch, Simmermann ja Karniol saavad hiigelpree-mia kätte aktsiate üleminekul või igal juhul enne 31. au-gustit (vt EPL 16.06.2001).
1939. a andis raudtee Eesti Vabariigile aastatulu 15,6 miljonit tollast krooni. See moodustas riigi kogutuludest 14,7% .

Viimati muudetud: 12.09.2001
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail