Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Maavärin Baltimaade meediaturul

15. juuli 2009

Eelmise nädala kuumim uudis polnud teps mitte Eesti uudis, vaid hoopiski Läti oma - lõunanaabrite suurim päevaleht Diena ja ärileht Dienas Bizness läksid müüki ning osteti senitundmatute investorite poolt. Lühidalt kõlas uudis Eesti meedias nii: „Rootsi meediagrupp Bonnier Business Press müüb Läti meediagrupi Diena ja ärilehe Dienas Bizness firmale Nedela SA."
 

Esimese asjana ütleks Kesknädal, et Lätis loobusid skandinaavlased oma võtmetähtsusega meediaomandist juba mõni nädal pärast seda, kui vormistati Riia venelaste valimisvõit (tehing jõustus 3. juulil, valimised olid 6. juunil koos Läti eurovalimistega; seal toimusid need päev enne meie valimisi). Muide, Riia linnapea Nil Ushakov (nimed võivad olla ka s-idega lõpus!) on tihedalt seotud Balti Esimese Kanali (PBK) grupeeringuga, olles ise seal varem töötanud.

Meediast taandumine võib viidata loogiliselt ka Rootsi pankade Lätist taganemise võimalusele.

Meenutada võib sedagi, et Marieberg ja Schibsted laienesid Eestisse 90-ndate lõpul koos. Nii on vägagi loogiline arvata, et nad võivad siit ka koos lahkuda.

Üldisemalt, ka julgeolekupoliitiliselt tuleb sellest teha kindlasti suured järeldused. Meedia on nüüdismaailmas peamine väärtuste ümberjagamise mehhanism ning seda relva/riista ei anta käest kergekäeliselt. See ei ole kunagi mitte kusagil ainult äriline otsus.

Ning kõik see, mis on toimunud Läti majanduses ja poliitikas, toimub senise ajaloolise kogemuse alusel ka Eesti majanduses ja poliitikas. Kui Marieberg loobub Äripäevast, pole see Eestis mingi suur teema. Kui aga tema eeskujul väljub Eesti meediast ka Schibsted, siis on see 12-palline maavärin 10-pallisel skaalal. Nii poliitikas kui ka majanduses.

 



Viimati muudetud: 15.07.2009
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail