![]() Nädala juubilar JEAN BUGATTI 105RISTO KASK, 15. jaanuar 2014Tänapäevases maailmas on lugematul hulgal kiusatusi, mis inimeste tähelepanu ikka ja jälle endale tõmbavad. Ega ilmaasjata öelda, et aega lihtsaks niisamaolemiseks jääb järjest vähemaks. Tihe infovahetus ja uuenevad trendid hoiavad meid pidevas ootusärevuses. Soov olla edukas, silma paista ning muutuda koos muutuva maailmaga on omadused, mille poole püüdlevad paljud. Tihti leitakse tee oma sisemise õnneni läbi eksklusiivsete aksessuaaride ehk manuste. Ühe olulise aksessuaari, mis praeguses ühiskonnas osutub ääretult populaarseks, on sünnitanud autotööstus. Viimasel aastasajal tohutu arengu läbi teinud tööstusharu pakub meile täna kõike seda, mida soovime: ilu, innovatsiooni, kiirust, lõbu, austust, harmooniat jne. Autotööstus pole alati olnud valdkond, mille toodangut suudavad endale võrdselt lubada kõik ühiskonnakihid. Nii nagu tänapäeval, leidus ka minevikus inimesi, kelle jaoks auto omamine ei olnud taskukohane, ning inimesi, kes suutsid endale lubada rohkem kui teised. Muutunud ei ole ka see, et ikka ja jälle oleme sunnitud tunnistama olukordi, kus oma võimete ülehindamise tagajärjel on eluküünla kustutanud mõni autojuht. Üks legendaarne autotootja, kelle loomingut on läbi aastakümnete seostatud ilu, luksuse ja kiirusega, on Ettore Bugatti. Eksklusiivne Bugatti disain köidab tähelepanu ka nüüd, mil sellest on kujunenud bränd, mida suudavad endale pakkuda vaid rikkad ja ilusad. 15. jaanuaril möödub 105 aastat Ettore Bugatti vanima poja Jean Bugatti sünnist. Jean Bugatti kasvas üles perekonnas, kus autodega tegelemine oli ainsaks hobiks. Täiskasvanuks saades sai temast autodisainer, kelle pärandisse kuuluvad mitmed legendaarsed Bugatti sõidukid. Üheks kuulsamaks autoks Jean Bugatti loomingus on Bugatti Type 57SC Atlantic (1936. a), mida peetakse üheks haruldasemaks ja kallimaks autoks maailmas. Sama kontseptsiooni alusel loodi tänapäevane Bugatti Veyron. Jean Bugatti polnud lihtsalt disainer, kelle käe läbi joonistusid paberile kontseptsioonid, vaid ta oli inimene, kes ei pannud pahaks ka ise oma elegantset loomingut aeg-ajalt katsetada. Valdavalt eelistas ta disainida autosid, millel olid võimsad mootorid. Just tänu edule autospordis, kus Bugatti autod saavutasid kõrgeid tulemusi, huvitus Jean üha rohkem võidusõidust. Huvi suurte kiiruste vastu saigi talle saatuslikuks. 1939. aastal sõitis ta katsesõidul teelt välja vastu puud ning hukkus. Surmahetkel oli ta kõigest 30-aastane. Sagedasti tulenevad autoõnnetused valest sõidukiirusest. Mida uuem ja eksklusiivsem auto, seda võimsam on tema mootor. Võimalikud sõidukiirused on juba 300-400 km/h ning tõenäosus, et teede seisukord ning autojuhtide oskused säärase kiirusega toimetulekuks on piisavad, osutub tihtipeale napiks. 2013. aasta novembris paiskus meediasse infopomm, milles teatati USA näitleja Paul Walker'i ning tema sõbra Roger Rodas'e autoavariist. Rodase juhitud Porche Carrera GT paiskus vastu puud ning lahvatas põlema. Mõlemad autosolijad hukkusid sealsamas. Õnnetuse põhjuseks peetakse eelkõige suurt sõidukiirust, mis oluliselt ületas piirkonnas lubatud kiiruselimiiti. Nimeka näitleja surm tõi õnnetuskohale tuhandeid pisarates inimesi ja seda kõike kajastati laialdaselt üle maailma. Selge on see, et sellistest õnnetustest tuleb õppust võtta. Senikaua, kui autotööstus toodab juurde järjest edevamaid ja kiiremaid autosid, peame olema võimelised kohanema ja sõiduvõtete valimisel juhinduma kainest mõistusest. Erakordselt kiiresti arenev maailm pakub inimestele harukordselt palju võimalusi sisemise õnnetunde saavutamiseks. Nii nagu Jean Bugatti püüdles üha täiuslikuma loomingu ja sisemise õnne poole, püüdlevad samu sihte paljud ka täna. Tihti ei teadvusta me enesele, et meiegi elu on habras, kergesti katkev. On palju asju, mida me ei saa mõjutada, kuid veel rohkem leidub asju, mille suunamiseks on võimu vaid meil endil. Olgu selleks kasvõi lille kinkimine armsamale või ühine tegutsemine oma perega. Kõikidest materiaalsetest hüvedest, mida elu meile pakub, on olulisimad need väärtused, mida pakub meile meie pere. Olen arvamusel, et väärtushinnangud etendavad elutempo kujundamisel keskset rolli, ning seega on fookuse seadmine oma eesmärkide ja põhimõtete määratlemisel väga tähtis. Tuleb olla tubli ja edasipüüdlik, olles samas hooliv ja ettenägelik. Omaenda elutempot määrame suures osas siiski me ise. Liigelgem ohutult nii sõiduteedel kui ka üldse oma elus! RISTO KASK, Keskerakonna Noortekogu liige Viimati muudetud: 15.01.2014
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |