Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kolmikliidu riigiröövid VI

15. veebruar 2006


Paraku on Jürgensoni kogu jaks kulunud tippametnike vahetamise protsessidele ning raudtee, maksku mis maksab, kiirmüügi õigustamisele.

Eesti mõnesaja kilomeetri pikkune raudteevõrk on riigile määratult suurema elukorraldusliku, majandusstrateegilise ja julgeolekupoliitilise tähendusega kui Edelaraudtee või mõne teise juhufirma kasumlikkus. Peale kõige muu on see isadelt päritud ning täna kümneid miljardeid maksev rahva vara. Just seda pole minister ja kogu valitsus tänaseni mõistnud, vaid ignoreerinud.
Mitte reisirongiliikluse doteerimine ei käi riigile üle jõu, vaid ministeeriumi juhtimine käib Jürgensonile üle jõu."

Tuletame siinkohal meelde, kellele Edelaraudtee ikkagi erastati. Põhiliselt nimetati GB Railways'i, kuid tegelikult oli suurema piruka taga üks Eesti tuntumaid "ärastajaid" Marcel Vichmann. Toosama, kes võimsat Hansapanka oma nõksudega pügas…

Inimesed on nõutud: rongisõit on ikka olemas olnud, aga nüüd järsku ei ole... Isegi Tallinna ja Tartu vahele pidi jääma üksainus reisirong päevas.

Jürgenson lohutab, et bussid suutvat ronge suurepäraselt asendada. Olevat isegi paremad, sest viivad vaata et igaühe koduõueni. Kohe-kohe teeme maanteed korda.

27. veebruar 2001
Tänane Postimees avaldab esiküljel pildi, millel suured kallurid veavad kruusa paksu lume all olevale maanteele.

Eesti Raudtee erastamiskõneluste eest valitsuses vastutav teede- ja sideminister Toivo Jürgenson käis vaatamas talvist teedeehitust Valgamaal, kus ta teise raudteefirmaga kõnelusi pidades ronge bussiliikluse vastu vahetas.

Kohalikud maamehed naeravad salamisi pihku – nad pole sugugi kindlad, et teetöid alustati just kõige paremal ajal. Kõik oleneb sellest, kui palju lahtine kruus talvisel teel lumega seguneb.

12. märts 2001
Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson on viimaste kuudega tekitanud rohkem kaost kui tema eelkäijad kokku. Meenutagem: jant Edelaraudtee rongidega, liikluskindlusetus, kahjulik leping erastamise nõustajaga, segased mängud Eesti Raudtee erastamisel kummalise taustaga ärimeestega. Säärased tembud tooks mõnes äriettevõttes kiire vallandamise koos kahjutasunõuetega. Kuid koalitsiooni toetusega ministrile ei too süüdistused isegi higi laubale. Valitsuskoalitsioon, mis kontrollib kogu erastamise kulgu vabariigis, eriti aga selle peastaabi, Erastamisagentuuri tegevust, peab oma möödalaskmiste eest vastutama. See peab kaasa tooma vähemalt teede- ja sideministri väljavahetamise. Isamaalastest poliitikutel pole selleks julgust, rääkimata moraalsest kohustusest oma valijate ees.

Täna tuli appi Riigikogu opositsioon, esitades teede- ja sideminister Toivo Jürgensonile umbusaldusavalduse. Järjekordselt ei läinud see läbi häältesuhtega 48:40.

Paljudes kohtades üle Eesti tulevad inimesed välja protestima. Kuid mis tuul müürile teeb? Esialgu kolmikmüür peab vastu.

Peagi mõisteti, et päris jäärapäiselt ikka ei saa. Märtsi lõpul teatab ajakirjandus, et Edelaraudtee toetusmiljonite ümberjagamisega üritavad kolmikliidu parteid leevendada rongide seiskamise umbsõlme, mis eriti Lõuna-Eesti inimestes on tekitanud pahameeletormi. Seaduseparandus lubab varsti kasutada toetussummasid ka Tallinna–Tartu–Valga ja Tallinna–Narva suunal.


Viimati muudetud: 15.02.2006
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail