![]() Kellele koolitame Eestis meremehi?HEINO TOHVER, 17. märts 2010Ühe laevajuhi koolitamine Eesti Mereakadeemias läheb Eesti riigile maksma mitu miljonit krooni (tasuta söök, vormiriietus, kallid õppevahendid, õppejõudude palk jne). Enamik lõpetajaist siirdub aga tööle välismaale, sest Eestis täielikult puudub omamaine, s.t Eesti lipu all sõitev kauba- ja kalalaevastik. Eesti meresõidudiplomeid tunnistatakse kogu Euroopa Liidus ja mujalgi ning Eesti laevameeste järele on igal pool suur nõudmine. Kas on õige, et koolitame majanduslikult raskel ajal laevajuhte ja mehhaanikuid võõrriikide firmadele Eesti maksumaksja raha eest sellisel hulgal? 2009. a. lõpetas Mereakadeemia 37 laevajuhti ja 28 laevamehaanikut ning 11 külmseadmemehaanikut. On hea, et Euroopa Liidu piires on tööjõu vaba liikumine, kuid tuleb arvestada, et meremehi koolitatakse meil ainult riigieelarvelistel kohtadel. Samas kohustust töötada Eesti Vabariigis ei saa me kuidagi rakendada, sest puudub laevastik, kus noori meremehi tööle rakendada. Rikkad laevandusfirmad, kes palkavad Eesti meremehi, peaksid endale vajalikke spetsialiste oma kulu ja kirjadega koolitama või kompenseerima noortele meremeestele õppelaenu. HEINO TOHVER, Eesti Meremeeste Liidu vanem Viimati muudetud: 17.03.2010
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |