Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Tallinna suvised tegemised

JÜRI RATAS,      23. juuli 2003


Tallinna kommunaalmajanduse valdkonnas on toimunud mitmed märkimisväärsed sündmused. 2. juunil avasime uue Tallinna prügila Jõelähtme vallas, mis andis meile võimaluse alustada Pääsküla prügila sulgemise ja rekultiveerimisega. See prügila saastas 30 aastat loodust ja kahjustas inimeste elukvaliteeti. Jõelähtme prügila avamisega saame rakendada ka uut prügimajanduse poliitikat, mis põhineb Tallinna jäätmekavale. Nüüd läheb prügilates ladestamisele ainult see osa jäätmetest, mida pole võimalik taaskasutada. Praegu taaskasutatakse meil hinnanguliselt 14 protsenti jäätmetest, kuna Põhja-Euroopa suuremates linnades on jäätmete taaskasutuse määr ligi 80 protsenti.
9. juunil alustasime Narva mnt rekonstrueerimisega. See on Tallinna selle aasta kõige suurem tänavate kapitaalremondi objekt. Mõistagi tekitavad ehitustööd linlastele palju ebameeldivusi, kuid paari kuu pärast on meil kasutada kaasaegne ja mugav tänavalõik. Kokku rekonstrueeritakse ning ehitatakse linnas lähiaastatel Keskerakonna ja Reformierakonna koalitsioonileppe kohaselt mitmed uued teeobjektid. Rekonstrueerimisele lähevad Mäekalda ristmik ning Tondi tn. Ehitatavatest teedest nimetaks Laagna tee ühendust Peterburi teega ning Smuuli tee pikendust Suur-Sõjamäe tänavani.
Edasiseks Tallinna linna teevõrgu arenduseks ja tee-ehituslike projektide elluviimiseks vajab linn täiendavaid investeerimisallikaid. Ühe rahastamisvõimalusena näeme era- ja avaliku sektori (EAS) koostöö põhimõtete rakendamist. See võimaldab kaasata erasektori raha suurtesse tee-ehituslikesse projektidesse, mida avaliku sektori ressurssidega ei ole võimalik välja ehitada. Esimese selle koostöövormi järgi ehitatava objekti - Haabersti eritasapinnaline ristmiku ehitustööd algavad eeloleval sügisel.
18. juulil lõpevad jalgrattatee ehitustööd Narva mnt 150 - Mustakivi tee lõigul. Sel aastal ehitatakse jalgrattateid ka Haabersti linnaosas. Praegu on Tallinnas üle 60 kilomeetri jalgrattateid. Jalgrattaliikluse propageerimine linnaelanike seas, uute jalgrattateede väljaehitamine ning jalgratturite ohutu liiklemise tagamine ning parkimisvõimaluste loomine on linnavalitsuse ülesanne.
AS Tallinna Vesi rajab sel suvel rohkem kui 19 kilomeetrit vee- ja kanalisatsioonitrasse, mille maksumus on üle 66 miljoni krooni
Veekvaliteedi tõstmiseks võttis Tallinna Vesi mai keskel joogivee puhastamisel kasutusse uue kemikaali - PAX-i. Selle kasutamine oluliselt parandas vee kvaliteeti nii joogiveevõrgus kui ka klientide kraanides.
15 juulil kirjutasid AS Tallinna Vesi ja keskkonnaministeerium alla lepingule, mille kohaselt ei nõua ministeerium vee-ettevõttelt reopuhastist väljuvas vees oleva lämmastiku eest saastetasu. Nii saab ettevõte allesjääva raha investeerida reoveepuhasti juurde lämmastiku eraldamise seadmete ehitamisse. Pärast seadmete valmimist väheneks Soome lahte lastava lämmastiku kogumaht veerandi võrra.

Tallinna eelarves on jalgrattateede rajamiseks eraldatud 10 miljonit krooni. Abilinnapea Jüri Ratas sõitis eelmisel nädalal kolme päevaga läbi peamised jalgrattateed. Foto: VIRGO KRUVE

Viimati muudetud: 23.07.2003
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail