Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Auke tekitab riigi vilets teedepoliitika

Kn,      08. mai 2013

Riigikogu keskerakondlased nõuavad majandus- ja kommunikatsiooniministrilt Juhan Partsilt aru, miks teed üle riigi on nii viletsad ja auke täis. Arupärimises öeldakse, et teeaugud on tekitanud IRL-i ja Reformierakonna vilets poliitika.
 



Parts peab aru andma teedeehituse ja -hoolduse ebanormaalse olukorra üle. Arupärijad küsivad, miks suunab valitsus kohalikele teedele vaid 9,4% teehoiurahast ning millal see olukord paraneb.


Endine Põlva linnapea, nüüdne Riigikogu Keskfraktsiooni liige Tarmo Tamm ütles, et tänavu plaanib valitsus koguda 417 miljonit eurot kütuseaktsiisi, kuid sellest suunatakse kohalikele omavalitsustele kõigest umbkaudu 30 miljonit eurot. „Tallinnale, kus elab üle 30 protsendi Eesti elanikest, on ette nähtud kõigest 2,9 miljonit eurot ehk 0,7% kogu kütuseaktsiisist," ütles Tamm. „Kohalike teede ja tänavate puhul on kumulatiivne alarahastamine hinnanguliselt 300 miljoni euro ringis."


Tamm rõhutas, et kolmel aastal (2009-2011) ühtekokku eraldati kohalikele teedele vähem raha kui ainuüksi 2008. aastal.


„Huvitav on kuulata Reformierakonna ja IRL-i poliitikute imestust omavalitsuste teede halva olukorra üle, samas kui nad ise on selle oma poliitikaga tekitanud," imestab omakorda Tamm.


„Meid huvitab väga, millal valitsusliit plaanib täita oma programmilise eesmärgi ja suurendada kohalike teede hoiu rahastamise osakaalu. Samuti küsime, kuidas on arvestatud Riigikontrolli erinevaid märkusi teehoiu kohta," lisas Tamm.


Majandusminister peab vastama sellistele küsimustele: Miks ta peab praegust teehoiuvahendite jaotust riigi ja kohalike teede vahel loogiliseks ja õiglaseks? Kui kaugel on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium teeregistri täiustamisega? Mis põhjusel ei ole valitsuskoalitsioon arvestanud ettepanekuid suurendada teehoiuvahendeid kohalike teede jaoks? Kas ministeerium on teinud tasuvusuuringuid graniitkillustiku kasutuselevõtu kohta teepõhjade ehitamisel? Kuidas suurendada lamellrehvide kasutamist nendel autodel, mis liiklevad peamiselt asulates ja põhimaanteedel, et vähendada teekatte lõhkumist naastrehvidega?


Küsimused on kõik vastatavad, aga on juba ette teada, et Partsi vastused tulevad küsitavad, nagu need kogu aeg on olnud. Teed aga muudkui lagunevad...

Kn




Viimati muudetud: 08.05.2013
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail