![]() Oivaline VaarikKn, 27. oktoober 2010Meediategelane Hans H. Luik pani välja Oivalise Ajakirjanduse preemia (100 000 krooni), mille eelmisel nädalal andis Daniel Vaarikule. Vaarik on tuntud PR-tegelane, kes töötanud suhtekorraldaja ja pressiesindajana. 2003. aastal, kui ta oli valitsuse pressibüroo direktor, valisid kolleegid-ajakirjanikud ta parimaks pressiesindajaks. Viis aastat töötas Vaarik kommunikatsioonibüroo Hill & Knowlton Eesti juhina. Praegu peab ta blogi memokraat.ee . Selles ilmus sel suvel postitus, mis analüüsis kaitseminister Jaak Aaviksoo (IRL) võidusamba-teemaga seotud sõnavõttu, mis omakorda ilmus Aaviksoo blogis. Preemia kommentaaride seas on kõlanud väiteid (nii andjate-vastuvõtjate endi kui ka ilmajäänute leeris), et see „oivaline" sõnum on ühene - kogu Eesti pabermeedias ja isegi mitte veebilehtedes-portaalides kirjutatud tekstimassiivis ei leidu seda tera, mis preemiat väärinuks. Autoriõigus blogides Kui Kesknädal külastas nii head reklaami saanud Vaariku blogi, seisis seal esiplaanil poliitteema „Kes loovad erakondade sõnumeid?" (19. oktoober 2010). Selle teksti alla läkitatud kommentaaridest koorus veel üks järjest enam päevakajaliseks muutuv teema - autoriõigus blogides. Et mitte öelda laiemalt - kogu internetis. Vaarik vastab ise teema üles tõstnud kommenteerijale, kes küsis Vaariku blogis kasutatud piltide autorluse kohta: „Küsimus täiesti õigustatud ja konkreetsete piltide puhul läksingi ma natuke üle nurga, kuna ma ei suutnud ka täpselt tuvastada, kus ja kelle poolt nad tehtud olid (ehk siis nad olid JUBA netis laiali ja see pole muidugi eriti hea õigustus).
Delfi virutas Daniel Vaariku teksti „Memokraati Wordpressi keskkonda üle kandes tegin postituse, mille juurde ma ostsin pildi lausa Getty Images kataloogist (odav see polnud, aga see eest oli korrektne tunne. ( - - - ). Samuti aitab täpne viitamine ja lingi lisamine. Tegelikult ei ole ju autoriõiguslus sugugi kodanikuajakirjanduse probleem, sest võtame näiteks sellesama teksti, mille all meie mõlema kommentaarid ilmuvad. See tekst ilmus väikeste lühendustega korraga viies kanalis: Äripäev, EPL, Postimees, Best Marketing, Delfi. Neli neist küsisid korrektselt luba, kuid üks (Delfi) seda ei teinud, kuigi minu blogi on CC non commercial litsentsiga. Mis siis teha?" Ja Vaarik lõpetab: „Mida rohkem inimesed ise sisu toodavad, seda suurem on selle vastu ka tavameedia huvi ja seda rohkem ilmselt tekib ka autoriõiguste teemat."
Kesknädal ühineb Vaariku õnnitlejatega! Eks meie siin räägime juba 12-ndat aastat, et meedia on paremale kaldu ega aja enam ammu Eesti, vaid ainult oma asja. Kuna julge hundi rind on ikka rasvane olnud, siis Vaarik näib üksikvõitlejana ju olevat edukam kui kõik ülejäänud väljaanded kokku. Kn
Viimati muudetud: 27.10.2010
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |