![]() Miljonid Eesti brändi loomiseksKESKNÄDAL, 03. oktoober 2001Tänavu suvel palgatud USA endisele kongresmenile Tom Downeyle kuuluv PR-firma Downey McGrath Group saab iga kuu Eesti Välisministeeriumi majanduskulude arvelt üle 250 000 krooni. Järgmises eelarvekavas eraldab ministeerium kaks miljonit krooni "lobbyfirma palkamise jätkamiseks kuni NATO Praha tippkohtumiseni sügisel 2002." Poolteise aastaga teenib firma kokku üle kolme miljoni krooni. Selle kulutuse puhul on vähemalt töö tulemus mõõdetav, kuigi raha tagasi ei saa me ka siis, kui Eesti NATOsse ei jõua. Raskem on mõõta Eesti brand'i ehk kaubamärgi loomiseks minevate miljonite otstarbekust. Eesti brandi loomiseks sai tellimuse Inglise firma Interbrand Newell and Sorrell Ltd. Märgi väljatöötamist koordineerib välisminister Ilvese poolametlik elukaaslane Evelyn Int-Lambot. Inglastele makstav konkreetne summa selgub küll alles läbirääkimiste käigus, kuid asjamehed kinnitavad, et brändifirma on odavalt saadud ja hind jääb alla 10 miljoni krooni. Eesti brand'is üritatakse defineerida Eesti ühiskonna väärtusi võimalikult atraktiivselt. NATO-lobi ja brändi kõrval on Eesti laululogo saadud jumalamuidu. Eesti Eurovisiooni logokavand kujutab endast värviliste täppide kogumit, mis peaks kavandi autorite (Margus Klaar ja Veiko Tamjärv firmast Credo Reklaam AS) sõnul andma kujundlikult edasi festivalile omase meelestatuse. "Logo esteetikale omased märksõnad on värvikirev, rõõmus, emotsionaalne ja dünaamiline," kommenteerib 2002. aasta Eurovisiooni peakorraldaja Juhan Paadam. ETV autasustas logo autoreid 15 000 krooniga. KODUKOOTUD EESTI MÄRK (pildil): Seitsme punase lätaka sõõris on kaks kollast, üks hele- ja teine tumesinine ning üks roheline plekk. ENSV lipul olid esindatud kõik need värvid peale rohelise. Arvestades islami jõulist kasvu on kahtlemata põhjendatud ka selle värvi lisamine. Auhind ainult 15 000 krooni. Viimati muudetud: 03.10.2001
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |