![]() Paldiski kevadEDUARD SEPP, 05. mai 2004Tee on, kuid läbi ei pääse. Asjata kirutakse Tallinna linnapead linnatänavate lagunemise pärast. Kui tee on valesti ehitatud, siis ei aita ka linnapea nuhtlemine. Kui pealinnas võivad tänavad mõnede arvates olla varsti nii katki, et autoga enam sõita ei saa, siis Paldiskis on see tase juba ületatud: siin ei pääse mõnes kohas enam isegi jalgsi läbi. Põhjasadama ehitusele viiv "asfalttee" on raskete veokite ja ehitusmasinate rataste all nõndamoodi läbi jahvatatud, et pane või kartulid kasvama. Kaks aastat tagasi tehti Rae tänav korda, kuid nüüd ei saa mõnes paigas enam krossijalgrattagagi sõita. Kes peaks linnas korda nõudma? Ega ometi linnavolikogu esimees Jaan Mölder? Tal on aga raske küsida seletust tänava lõhkumises süüdi olevatelt Põhjasadama ehituse korraldajatelt, sest ta ise on Põhjasadama nõukogu liige. Paldiskis võid auto katki sõita turule minneski: kus teekattes olid eelmisel aastal suured ja sügavad augud, seal on need ka praegu, ainult et veel laiemad ja sügavamad. Sadamalinnal olgu sadamast kasu Paldiski jäävabad sadamad seisvat suure tuleviku lävel. Raudteeümbersõit, mida hakatakse kavandama, võimaldab Tapalt saabuvatel kaubarongidel kiiremini, Tallinna Kopli kaubajaamas käimata, jõuda siinsetesse sadamatesse. Räägitakse, et niisuguseid ronge võib siis iga päev saabuda üle kolmekümne. Ka praegu toovad rongid sadamasse rohkesti kaupa, mis laevadele laaditakse, samuti suured autokoormad Eesti puitu, killustikku, turvast jne. Riigi omandis olevale ASile Tallinna Sadam kuuluv Lõunasadam ja erakapitali kätte läinud Põhjasadam teenivad kõvasti. Kas Paldiski saab sellest mingit kasu? Kas suurtest summadest, mis sadamad teenivad, ei peaks sadamalinn raasukese endale saama, et kasvada ja areneda? Küsija suu peale ei lööda, kuid küsimata ei anta. Küsijaks saavad olla linna esindajad linnavolikogu ja linnavalitsus. Kas nad oskavad olla Paldiski huvide eest väljas? Odavamalt soojaks Talv jättis paljudele mälestuseks suured küttearved. Seepärast ootab linnarahvas, et linnavalitsus lõpuks ometi lahendaks kütte odavamaks muutmise küsimuse. Kalli kütteõli asemel võiks maju soojaks saada gaasiga. Selleks on vaja asju ajada, et Sakust lõppude lõpuks rajataks Keila kaudu Paldiskisse gaasitrass. Kalata merelinn Hale on vaadata, kui Paldiski turul istuvad naised nagu "õndsal" sotsialismiajal ja ootavad ... kala. Päev juba pooles lõunas, kuid pole kassilegi midagi anda. Odava räime asemel pakutakse kallist lõhet. Inimene veel saab aru, et mitte igas mereäärses paigas ei pruugi odavat kala müügil olla, kuid kassid ei lepi sellise olukorraga. Linnavalitsus kala ei püüa, kuid sellise kauba müügilejõudmise pärast võiks siiski hoolt kanda. Tarvis kortermaju ja hotelle Paldiskis peaks olema rohkem kortereid, et uusi linlasi võiks juurde tulla. Praegu rüüstatuna seisvad hooned tuleks kiiresti korda teha. Mõned juba ongi uusi elanikke ootamas, silt väljas "Müüa korterid". Juba ammu on räägitud, et linnas oleks vaja suuremat hotelli lisaks Valgele Laevale; küll siis tuleks siia rootslasi ja muidki huvilisi. Euroopa Liit annab raha turismitrasside korrastamiseks, kui küsitakse ... Kuidas neid asju õigesti ajada, peab linnavalitsusel selge olema. Teine vana probleem: mida teha kurikuulsa "Pentagoniga", nõukogudeaegse allveelaevnike õppekeskusega? Kas see tondiloss on tõesti täiesti kasutamiskõlbmatu? Viimati muudetud: 05.05.2004
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |