![]() Müügimees Laar sihib vales suunasINDREK VEISERIK, 25. veebruar 2009IRL-i esimees Mart Laar ütles, et majanduskriisist sündinud usalduskriisis ellu jäämiseks vajab Eesti vaid üht toatäit inimesi, kelle kaudu saaks maailm teada, kuidas meil asjad tegelikult on.
Tema sõnul on oluline, kuidas Eesti oma 8-miljardilise kärpekava maailmale „maha müüb“. „Kui me seda välisilmale tutvustada ja maha müüa ei suuda, on selle mõju tunduvalt väiksem, kui me tegelikult vajame.” Minu arvates on Mart Laari poliitikuroll Eesti taasiseseisvumise perioodil seisnenud põhiliselt oskuses müüa Eesti riiki välismaalastele. Laari taktikepi all leidis aset massiline riigivara ärastamine erakätesse. Samuti võib pidada tema teeneks, et Eestist sai möödunud kümnendil rikastele lääneriikidele odavat allhanget pakkuv maa. Ka tuhandetele peredele Eestis suuri kannatusi põhjustanud omandireformi suutis Laar edukalt tänu väliseestlaste jõupingutustele Lääne jaoks „söödavaks“ muuta. Eestile on tõepoolest oluline hoida oma head mainet Lääne silmis, sest vajame liitlasi ja sõpru. Positiivne kuvand Eestist ei tohi aga tekkida ilusate valede looritamisest, vaid eelkõige Eesti poliitikute inimlikust ja arukast poliitikast oma riigi kodanike suhtes. Alandlikult „sinivereliste“ eurooplaste poole sirutudes on Eesti riik varem mitmelgi korral muutunud kurdiks ja ükskõikseks omainimeste kannatuste ja vajaduste suhtes. Laari eduka „müügitöö“ viljad on eestimaalaste jaoks muutunud kibedaks. Küll oleks Eesti riigil praegustel rasketel aegadel tarvis omada vara, mille Laar välismaalastele maha parseldas! Välismaised allhankefirmad lahkuvad praegu üksteise järel Eestist, jättes tuhandeid töötuks. Eesti reklaamimise ja müümise asemel oleks Laar pidanud oma peaministriks oleku aastatel suunama kogu energia kodumaise tööstuse käimalükkamisele ja toetamisele. Kuna see jäi tegemata, kannatavadki eestlased praegu enam, võrreldes selliste Ida-Euroopa riikidega nagu Slovakkia ja Sloveenia. Eesti poliitikamaastik on väsinud Laari-sugustest müügimeestest. Meil tuleb asuda omaenda tarkuse ja jõu toel rahvuslikku rikkust looma. Üha protektsionistlikumaks muutuvas Euroopas ei saa me enam nii palju loota teiste riikide toele. Seetõttu oleks vale esimese impulsina jälle hakata Läänele mainekujunduskampaaniat etendama. INDREK VEISERIK, reporter
Viimati muudetud: 25.02.2009
| Tagasi uudiste nimekirja |