![]() Kuningas saab igal sammul pügadaANDRES SAU, 19. november 2003Meil on käibel väljend "klient on kuningas", kuid tegelikult saavad pügada nii "kuningad" kui ka "mittekuningad". Toon mõned näited, kuidas inimesi väga lihtsalt petetakse. Pole vist peaaegu kedagi, kes ei kasutaks telefoni. Kui aga helistada kuhugi asutusse või büroosse, siis enamasti vastab kõnele automaatvastaja, teatab, kuhu olete helistanud, vabandab, et liinid on praegu hõivatud, lubab, et teiega võetakse esimesel võimalusel ühendust ja palub teil oodata. Et ootamine igavaks ei läheks, siis pakutakse teile kuulamiseks mingisugust suvalist muusikat. Nüüd on teie valida, kas panete toru ära, maksate kõnealustustasu ja mõned sekundid kõneaega või jääte muusikat kuulama ja niisama ootama, raisates oma aega, sest midagi muud te sel ajal ju teha ei saa. Ja on üsna tavaline, et see ooteaeg kestab umbes 3-5 minutit, vahel isegi kauem ja teie kui kuningas peate selle kõik oma taskust kinni maksma. Hea äriidee, kuid mind huvitab hoopis, kes selle raha, mis minult kooritakse vastu minu tahtmist, endale tasku paneb? Miks ei võiks telefon anda lihtsalt kinnist tooni, siis ei pea inimene mõttetult aega ootamisele kulutama ja veel oma raha eest. Võib ta ju mõne aja möödudes ainult ühe nupuvajutusega soovitud numbri uuesti valida, vahepeal saab ta aga teha muid toimetusi. Arvele lisatud kõned Veel pügamisest Tele2 moodi, kes pidevalt pakub inimestele igasuguseid teenuseid soodsamalt kui Elion. Hakkasin minagi Tele2 kliendiks. Kui aga Tele2 kliendina esimesed arved sain, tundusid need ikkagi kahtlaselt suured. Tellisin siis kõneeristused ja hakkasin kontrollimiseks üles kirjutama, kuhu helistasin ja kaua rääkisin. Algul tundus see tegevus üsna tüütu, kuid üllatus ei lasknud end kaua oodata. Kohe järgmise arve võrdlemisel oma märkmetega avastasin, et minule oli üsna mitme kohaliku kõne eest esitatud palju suurem arve, kui kohaliku kõne hind oleks lubanud. Kui helistasin Tele2 klienditeenindusse ja juhtisin sellele faktile tähelepanu, siis oldi üllatunud, et kust ma seda võtan, vabandati, lubati asja uurida ja lõpuks öeldi, et saan uue parandatud arve. Saingi ja see oli eelmisest peaaegu 125 krooni väiksem! Mõni aeg hiljem oli jälle minu arvele lisatud 15 (!) kõnealustustasu ühele numbrile helistamisel ja ainult 16-nes oli see õige kõne. Jällegi püüti mulle selgeks teha, et ma ei mäletavat, kui palju ja kuhu ma helistanud olen. Uue arve ma siiski sain. Pahatahtlik käitumine Viimased tilgad minu kannatuste karikasse kukkusid hiljaaegu. Pean seda lihtsalt Tele2 pahatahtlikuks käitumiseks. Alates 1. oktoobrist 2003. aastast tõstis Tele2 kõneeristuse hinda 10 kroonilt 25 kroonile, kuid teavet saab ainult see, kellel on kodus arvuti (www.tele2.ee). Need aga, kellel arvutit pole, saavad kõneeristuse koos arvega. Kui asja uurisin, vastas mulle Tele2 klienditeenindusest pahur naishääl, et miks ma pole lugenud nende üllitist Mõte, et uudistega kursis olla. Minul ja ilmselt ka paljudel teistel pole küll nii palju aega ning tahtmist kõike seda pahna läbi lugeda, mis iga päev postkasti pannakse. Ja veel üks märkus pahatahtlikkuse kohta. Kui sain endale I-Hear telefoni, ei hoiatanud mind keegi, et kõik sellel aparaadil võetud kõned lähevad automaatselt läbi Tele2 võrgu! Mina igatahes loobusin Tele2 teenustest ja soovitan kõikidel Tele2 klientidel isiklikult veenduda, kuidas teid iga päev pügatakse. Viimati muudetud: 19.11.2003
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |